Sök:

Sökresultat:

1618 Uppsatser om Customer Equity - Sida 3 av 108

Det implicita avkastningskravet på Stockholmsbörsen En jämförande empirisk studie med avseende på antalet börsintroduktioner för 1999 och 2012

This study examines the equity cost of capital between two periods distinguished by substantial differences in IPO activity. In light of the stemmed IPO flow to the Swedish stock exchange in 2012, this study regards the conjecture that the IPO count is related to the prevailing cost of equity capital for certain periods. By application of the Residual Income Valuation model the cost of equity capital is abstracted from sampled stock prices and compared at two points in time for which extreme highs and lows of IPO activity were observed. Using randomized samples from 1999 and 2012, significant differences between the estimated costs of capital are established. The findings indicate that the equity cost of capital, much as it may help influence, nevertheless plays a subordinated role in the going-public decision..

Private Equity - Ägarnas roll i den värdeskapande processen

Uppsatsen syfte är att beskriva och analysera Private Equity bolags styrning av portföljbolag, för att därmed implicit studera ägarnas roll i den värdeskapande processen. Metod: Deduktiv ansats och kvalitativ metod. Teori: Teorikapitlet är indelat i tre olika delområden, vilka enligt tidigare forskning visar på värdeskapande i en Buyout transaktion. Empiri: Uppsatsen empiriska underlag består av fyra intervjuer. Slutsats.

Co-­?branding i modevärlden -­? En studie i hur co-­?branding påverkar ett modeföretags brand equity

Syfte - Studien syftar till att undersöka hur ett modeföretags icke-finansiella(konsumentbaserade) brand equity påverkas av co-branding. Studien undersöker hur ettsamarbete mellan två modeföretag, så kallat intrabranschsamarbete, påverkar huvudvarumärketsicke-finansiella brand equity.Metod - Studien utgår från Aakers modell för att mäta brand equity. Metoden för studien harvarit att använda fokusgrupper för att undersöka konsumentattityder till co-branding. I studienanvändes ett verklighetsbaserat modesamarbete som diskussionsunderlag för fokusgrupperna,där ett fallföretag och dess samarbete med en annan modeaktör valdes ut. Totalt 12 styckenstudenter från Textilhögskolan i Borås deltog i studien, fördelat över två fokusgrupper.Fynd - Studien visar att ett modevarumärkes brand equity kan stärkas och påverkas positivt medhjälp av co-branding.Begränsningar - Uppsatsen är begränsad till ett samarbete genomfört av två textilföretag vilketgör resultaten främst applicerbara på samarbeten inom modebranschen.

Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. Nowadays many furniture producers chose to sell their products through retailers and they therefore miss out on invaluable direct contact with their customers. Consequently, this means that they lack the perquisite to build relations or more importantly, to communicate their brand.To illustrate the problem a case study and a survey have been carried out. The study compares the strategic marketing works between producers who have own concept stores and those who uses retailers.

Konsten att positionera sig : En studie om festivalers identitet, positionering och om kunders relation till festivalers märkesidentitet.

The purpose of this study is to examine what characterizes brand identity and positioning regarding festivals on the current Swedish festival market. In relation to our purpose we are also going to analyze how festival attendees relate to a festivals brand identity. Our research question is as follows:What characterizes festivals brand identity and positioning on the current Swedish festival market?This study has been written with a qualitative research method and an inductive approach. Our empirical foundation is built on a rich content based on personal interviews.

Private Equity i Sverige : En fallstudie om hur buyout inriktade private equity bolag i Sverige arbetar med sina investeringar

Syftet med denna uppsats är att skapa mer förståelse kring hur private equity bolag arbetar på den svenska marknaden och vilka investeringskriterier bolagen tittar på inför en eventuell buyout investering samt hur de långsiktigt jobbar med att förädlar sina investeringar. Det är även tänkt att uppsatsen ska ge en generell och informerande kunskap om private equity branschen.Författarna har valt att studera två private equity bolag vars fokus ligger på den del som benämns buyout och som är av olika storlek gällande förvaltat kapital samt investeringsområdenFör att lättare uppnå undersökningens syfte har författarna valt att undersöka ett investeringsfall från vardera bolag. Uppsatsen bygger på en flerfallstudie med en metodtriangulering där kvalitativ metod använts i form av två djupintervjuer och kvantitativ metod brukats vid analys av data från investeringsfallen.Författarna har genom studien kunnat dra slutsatsen att de viktigaste kriterierna som buyout inriktade private equity företagen fokuserar på är målbolagets mognadsfas, kassaflöde, tillväxtpotential, företagets marknadsposition och trend gällande industrin. Genom analysen har det framkommit att private equity företagen investerar i mogna företag och arbetar med ett aktivt ägande genom styrelsen för att skapa ett långsiktigt värde. Förutom själva återbetalningen av skulderna skapas detta värde genom operationella och strategiska åtgärder där private equity bolagen bistår med sin erfarenhet och kunskap..

Försäkringsbranschen : ett nödvändigt ont?

This paper examines how companies in a transparent industry work to satisfy the customer in an extended way, to offer value added products that in the end enables the customer to be loyal to the company. We have studied the insurance industry in Sweden and have focused on five different insurance companies. Four of them, Folksam, Länsförsäkringar, Trygg-Hansa and Dina Försäkringar, where we have focused on Ölands Försäkringar which is part of the Dina Försäkringar group, are some of the largest insurance companies in Sweden. The fourth company is Swedbank which is a bank that has started to offer insurances.Our results demonstrate that it is important for the company to see the customer not only in a profitability aspect; the company has to find out what the customer gets in return. In that case the possibility for the customer to change company decreases and the chance that the customer becomes loyal increases.

Management of Private Equity Investments: A Study of Swedish Biotech Investment Managers

The Private Equity industry has over the past years been booming and major external environmental changes have made the industry transform rapidly. Increased competition between Private Equity firms is one of the reasons why the industry has been and is being forced to focus more on addition of value through increased operational management. Consequently, the focus of value addition is by some said to be transferred away from deal making and financial skills, and into active operative management. This case study investigates how the portfolio management, and more specifically the measuring and management of performance, is carried out in a number of leading Swedish Private Equity funds with investments in the biotech sector. The biotech sector is characterized by extensive research and development, and many biotech companies often lack income and other measurable financial parameters in the initial phase.

Tjänstekvalitet i bankbranschen: och dess inverkan på
kundnöjdheten

Banks find themselves at a highly competitive market where it is important to achieve high customer satisfaction if they want to attract customers and stay competitive. Some studies suggest that the gap between customer expectations and perception within the five quality dimensions influences the customer satisfaction. With SERVQUAL the authors of this thesis have investigated the suggested relationship and have discovered no indications of a relationship between the gap and customer satisfaction. Instead the results indicate that there is a relationship between perceived service and customer satisfaction. The thesis also indicates that the most important quality dimension for the bank customer is reliability.

Tjänstekvalitetens betydelse för turistföretag

Our purpose with this thesis was to study how tourism providers deliver quality to their customers. We chose to carry out two case studies where we interviewed an owner of a camp site, and a municipal manager employed at another camp site. The questions were based on customer needs, service quality and dissatisfaction. The study gave us some useful aspects. The respondents told us that it was very important to the tourist providers to listen to the customer´s specific needs and to give them personal attention.

Private Equity - Värdeskapande processer vid buyout-investeringar

Uppsatsens titel: Private Equity ? värdeskapande processer vid buyout-investeringar Seminariedatum: 2008-06-05 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Victor Kask, Marcus Löfgren, Petter Werner Handledare: Tore Eriksson Nyckelord: Private Equity, Värdeskapande, LBO, MBO, Corporate Governance Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur Private Equity bolagen arbetar för att skapa värde i sina portföljbolag. Metod: Uppsatsens utformning utgår från en kvalitativ undersökning där informationen baseras på semistrukturerade intervjuer med personer som har olika befattningar inom den svenska Private Equity branschen. Teoriska perspektiv: Det teoretiska ramverket baseras på teorier hämtade från kurslitteratur och relevanta artiklar. Empiri: Det empiriska materialet som är grundläggande för analysen är hämtat från de semistrukturerade kvalitativa intervjuerna.

Private Equity : En empirisk studie

Efter att ha studerat och författat en teoretisk grund kring ?Private Equity ? En portföljbolagsstudie? som första delen av två inom en 20-poängsuppsats skrivs denna magisteruppsats som en påbyggnad där en empirisk studie, analys och slutsats genomförs.Private equity-investeringar blir en allt vanligare form för kapitalanskaffning hos entreprenörer och företag. Denna form av investeringar sker i onoterade företag där investeraren håller ett aktivt och tidsbegränsat ägarengagemang. Denna uppsats skrivs på uppdrag av Svenska Riskkapitalföreningen, och syftet är att studera riskkapitalinvesteringar med avseende på hur portföljbolagen utvecklas beträffande tillväxt i sysselsättning och omsättning, efter det att ett private equity-bolag blivit delägare. Undersökningen bygger på kvantitativt insamlande av data där analysen grundats på enkäter och bokslutsdata.Två hypoteser har ställts upp och besvarats.

En flygande fallstudie : -om SAS använder information från sina kunder vid tjänsteutveckling

Customer information is to be seen as an essential part in service development. The company should be aware of how their customers experience their services. The company can get access to customer information through complaints from their customers. All information obtained from the customers is not possible to use when developing new and existing services. The information has to be analysed before it is possible to use it for service development.This paper describes if Scandinavian Airlines (SAS) uses their customers as a source of knowledge when developing new and existing services and in that case how.

Kapitalstruktur och finansieringsformer : -En kvalitativ studie av ledningens syn på kapitalstruktur och finansieringsformer i svenska Large Cap och Small Cap bolag

Funding is essential for companies to function. All companies must relate to the funding issue, whether they are working with it in an active manner or not. Funding can be done in two ways, either through equity or debt and the ratio between these are called capital structure. Already in 1958 Modigliani and Miller concluded that a company?s capital structure does not change the value of the company, thus the company?s debt in relation to equity is irrelevant.

Kommunikation mellan bank och kund: en studie angående kommunikationen mellan akademiker med några års arbetslivserfarenhet och banken

The purpose of this thesis was to examine what the communication between bank and customer looks like. We have more specifically studied how the bank communicates with the customer when communicating different offers, how the customer wants the communication to take place, what communication problem looks like and how the customer wants the bank to design their offers. Our target group was bank customers with academic degree, with one to seven years of working experience. This study was conducted trough interviews with bank customers and representatives at the bank. On the basis of our studies we found that the communication between bank and customer works fairly well.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->