Sök:

Sökresultat:

1374 Uppsatser om Country of origin - Sida 3 av 92

Vad är äkta countrymusik? - En genres strävan efter det genuina

The purpose of the present study has been to explore if there is an agreement between people about what to call real country music. Three Swedish people who are interested in country music have described this music by means of interviews. The interviews have been analysed and compared with literature dealing with country music, and the result of the study presents three conceptions: authenticity, simplicity and contextual comprehension. The conclusion is that there seems to be some common views about what real country music is but that these conceptions are not defined in exactly the same way by different people..

Nyheternas födelse : En kvantitativ undersökning av källor till lokala nyheter i lokaltidningar

The purpose of this thesis was to study the origin of the local news in local newspapers. Do the news originate mostly from the police, the municipality, from press releases or from the reporters own ideas? We also wanted to find out what kind of content predominated in texts with its origin in press releases respectively the reporters own ideas. Of course we also wanted to find out if there were any similarities or differences between the two studied newspapers.We used a type of constructed week, but with non random selection instead of random. We chose one of each weekday the newspapers were published and studied the news covered in the papers that specific day.

The Origin : en jämförande tolkningsstudie mellan två skapelseberättelser, med fokus på kvinnan

The purpose of this paper is to interpret two stories of creation and compare them to each other with focus on the gender perspective. The interpretation is generally limited to the creation of mankind and how women are represented in each particular story.  The stories I?m interpreting is the story of creation from the Holy Bible, the so called genesis, and from The Nag Hammadi Library?s story of creation called On the origin of the world. I want to show the difference between these two stories when it comes to the women?s position and in what level she is described.

Glocal Brands : Betydelsen av brand origin för globala varumärken i multinationella företag

Med globaliseringen ökar antalet multinationella företag vilket medför att många varumärken byter nationalitet när fusioner och förvärv genomförs. Många varumärken marknadsförs i sin tur med sitt ursprung vilket skapar ett potentiellt problem kring tvetydighet. Studier visar att ett varumärkes ursprung kan påverka konsumenter i deras köpbeslutsprocess då bland annat stereotyper om länder spelar in. Uppsatsens problemformulering är: Vilken betydelse har brand origin för globala varumärken som ägs av multinationella företag? Huvudsyftet är att undersöka varumärkens brand origin avseende hur konsumenterna uppfattar dem samt hur företagen marknadsför dem.

Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. De kan påverkas av ekonomiska, sociala/kulturella, juridiska, politiska och även tekniska faktorer.Företagen har också en marknadsföringsmix att erbjuda som består av produkt, pris, plats och promotion.

Supra-National Origin Marking Schemes

Abstract The growth of supra-national organizations, such as the European Union, has been a recent trend in today?s global environment, which has challenged traditional marketing concepts and product cues. One such cue that is significantly challenged is the 'origin cue'. An origin cue is conceived to be a socially constructed notion that consumers use to discern where goods come from and to accordingly evaluate products with. The origin cue is often predominantly materialized in the public sphere by a 'made in' labelling scheme.

?där var jag ett barn, nu känner jag mig som en man? - En kvalitativ studie om ensamkommande barns sociala situation och identitetsutveckling

The purpose of our research was to explore the social situation of unaccompanied children. We also aimed to reveal the relation between their social situation and their identity development. The overall purpose were to describe their social situation, the value of significant others, how different languages influence their identity development and finally how their origin affects their future dreams.In order to achieve the best result in our research a qualitative method was used. This was based on qualitative interviews and was disposed around a very loose set of questions in order to let the interviewees lead the way. The analysis of the result was conducted on the basis of a set of theories and concepts in order to understand the identity development.

Man känner sig lite kluven ibland : an international adopted?s experience of her learning process

The aim of my study was to describe and interpretate how an international adopted person look back at and describes her learning process individually and in interaction with others. Data are based on one in-depth interview with a phenomenological inspired approach.The findings showed that the interviewee has repressed a great deal of her former life from her Country of origin. According to the interviewee, the process of learning in interaction with other people has worked well. She has furthermore never felt that other students have treated her differently based on her appearance. There is some ambivalence in how the interviewee describes this though, which opens up for other interpretations..

"Same, same but different" -En studie om varför svenska företag väljer att anpassa eller standardisera sin marknadsföring

Uppsatsens syfte är att undersöka tänkbara orsaker till skillnader och likheter i svenska konsumentföretags val att anpassa och/eller standardisera sin marknadsföring till den amerikanska marknaden, samt därefter undersöka om dessa orsaker har ett samband med hur och om företagen väljer att använda sig av sitt svenska ursprung som marknadsföringsmedel..

Identitet och invandring       : En kvalitativ studie med ensamkommande flyktingbarn

Identity and immigration                                                                                                            - A qualitative study with unaccompanied refugee children Jennie Hamberg Larsson and Matthew McNeillThe main purpose of this study is to illuminate and describe how unaccompanied refugee children experience changes and reconstructions to their identity after immigration to Sweden. Using qualitative interviews this study looks at how social relationships in Sweden and a foreign background influence the reconstruction of unaccompanied refugee children´s identity. The base for our analysis is identity theory while roll concepts, social identity theory and concepts of ethnic and national identity are used to give deeper insight into the experiences of three unaccompanied refugee children. Important results found included a connection between the way that identity is formed in relationships, especially with significant others, in the Country of origin and how reconstruction of identity develops in the new country with new social relationships. Furthermore the results showed how this reconstruction of identity can be linked to different acculturation strategies that incorporate the importance of an ethnic identity and a national identity.Keywords: identity, ethnic identity, unaccompanied children, immigration.

Självskadebeteende- två unga mäns berättelser

This essay is focused on the phenomena of self-injurious behavior of two young men. The purpose of the essay is to enlighten their experiences of their earlier self-injurious behavior, and to further enlighten which factors they believe have been contributed to the origin and the ending of the behavior. The research questions the essay raises are: Which factors has contributed to the origin of the self-injurious behavior? Which functions did the self-injurious behavior have for the young men? What made the two young men quit their self-injurious behavior? The essay is qualitative and do not imply to generalize the results and it is made from interviews with respondents and earlier research on self-injurious behavior. The results show that there are differences in the factors that origin of the self-injurious behavior between the respondents.

Venture Philanthropy : En studie av filantropiskt riskkapital i Sverige

Med globaliseringen ökar antalet multinationella företag vilket medför att många varumärken byter nationalitet när fusioner och förvärv genomförs. Många varumärken marknadsförs i sin tur med sitt ursprung vilket skapar ett potentiellt problem kring tvetydighet. Studier visar att ett varumärkes ursprung kan påverka konsumenter i deras köpbeslutsprocess då bland annat stereotyper om länder spelar in. Uppsatsens problemformulering är: Vilken betydelse har brand origin för globala varumärken som ägs av multinationella företag? Huvudsyftet är att undersöka varumärkens brand origin avseende hur konsumenterna uppfattar dem samt hur företagen marknadsför dem.

Elpriserna på den nordiska elbörsen : Prognosmodellering med hjälp av ARIMA-modeller

Med globaliseringen ökar antalet multinationella företag vilket medför att många varumärken byter nationalitet när fusioner och förvärv genomförs. Många varumärken marknadsförs i sin tur med sitt ursprung vilket skapar ett potentiellt problem kring tvetydighet. Studier visar att ett varumärkes ursprung kan påverka konsumenter i deras köpbeslutsprocess då bland annat stereotyper om länder spelar in. Uppsatsens problemformulering är: Vilken betydelse har brand origin för globala varumärken som ägs av multinationella företag? Huvudsyftet är att undersöka varumärkens brand origin avseende hur konsumenterna uppfattar dem samt hur företagen marknadsför dem.


Ersättning baserad på produktion : En fallstudie om införandet av en ny styr- och ersättnigsmodell i en offentlig organisation

Syftet med uppsatsen är att undersöka de attityder som svenska och finländska konsumenter har beträffande ursprungslandsinformation, i synnerhet bilden av PIIGS-länderna. Teorierna i uppsatsen utgår ifrån Country of origin och dess effekter samt från tidigare forskning.Uppsatsen har en kvantitativ ansats där en enkätundersökning och statistiska beräkningar utförts. Slutsatserna i denna uppsats är att de svenska och finländska konsumenterna generellt inte tar hänsyn till ursprungslandsinformation. De påvisar även negativa attityder gentemotPIIGS-länderna gällande tillförlitlighet och produktkvalité i jämförelse med deras hemländer..

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->