Sök:

Sökresultat:

2064 Uppsatser om Corporate memberŽs duty of loyalty - Sida 46 av 138

Turkiets vÀg till EU - en studie om makt,motiv och icke-beslut inom unionen

This essay is about Turkey and its relation to the European union. EU is originally an economic organization; today it has developed to involve other aspect like culture and history. By using theories like motivation and non-decision making I have studied the reason why Turkey is still waiting in the agenda of the union. With the help of the theories I have discussed about Turkey?s possibilities to become a member of the European union.

Hur varumÀrkeskapital kan byggas via apotek - En fallstudie av Ferrosans varumÀrkeskommunikationsstrategi

Purpose: The aim of this study is to test four different hypotheses from the aspect of the title of this paper. H 1 Consumers trust the pharmacy employees? advice and suggestions for their purchase decisions more than the brand awareness they have received through the companies marketing communication H 2 Consumers are enough affected of a company?s marketing communication to choose their brand even if the pharmacy employees recommend other brands. H 3 Building brand equity through pharmacies can only be successful if the company has built up a trust for their brand among the pharmacy employees. H 4 Without building brand equity the marketing communication strategy for Ferrosan cannot increase their brand value and create loyalty. Methodology: The research method that was chosen is a detective argumentation that starts from theories and explain different parameters regarding the subject I am concentration on. It is a case study where the companies branding strategy towards pharmacies in Sweden is analyzed bys a mix of semi-structured interviews, documentation analysis and a quantitative research . Theoretical framework: The theoretical model that has been prepared gives me the possibility to analyze different parameters regarding branding that are important when building a brand in an new market.

Corporate Social Responsibility : A brilliant term: but what is the point?

SyfteDenna uppsats syftar till att kartlÀgga begreppet CSR och redogöra för dess innebörd. Uppsatsen syftar Àven till att förklara varför företag arbetar med CSR samt hur kunder förhÄller sig till detta.MetodVi har gjort en multipel fallstudie pÄ företagen Electrolux AB, Swedbank AB och Swedish Match AB. Vi har genomfört telefonintervjuer med respektive företag samt gjort en kundundersökning för att se vad kunderna anser om företagens samhÀllsansvar. Uppsatsen bygger pÄ en abduktiv forskningsansats och en kvalitativ undersökningsdesign.Teoretisk referensramI den teoretiska referensramen har vi kartlagt vad begreppet CSR betyder och vilka ansvarsomrÄden som omfattas av begreppet. Vidare har vi lyft fram olika Äsikter om CSR och beskrivit redovisningen av CSR samt redogjort för kopplingen mellan CSR och ekonomisk lönsamhet.

VarumÀrkning för smÄföretag

In this degree project a study of the importance of a graphic identity to companies has been done. A questionnaire among small companies in Dalarna has beenmade. From this, three sets of graphic profile-program have been formed andthese are suitable for new companies. Finally a practical application has been made on Greenfield in Mora, a graphic profile has been designed.To cause an identity is to prove that someone or something exists by individualizingand distinguish. Every individual or company has its qualities or charasteristics.The way to a desirable identity is going by a corporate identity-program that containsthe companies strategies, people, products, buildings, trademarks, graphic design.

Den digitala strategin : En rapport om arbetet med en digital strategi för ett litet, nystartat företag

Social media, such as Facebook, Instagram and Twitter, have become popular platforms for social communication, and, increasingly, also important channels for business marketing. For a business intending to use social media for marketing, however, developing a strategy and building a trademark can be a challenge. This report describes how a small, newly established business enterprise can develop a digital strategy with clear goals and practical guidelines. The report describes a digital strategy for Gelato ScarfĂł and shows how this strategy is made concrete through a set of guidelines. The guidelines develop a trademark for identification and loyalty, and give advice on how new materials can be made consistent with the trademark..

CSR ur personalens perspektiv : hur inverkar organisationers arbete med CSR pÄ personalens identifiering?

Organisationers engagemang i Corporate social responsibility (CSR) Àr betydelsefullt för dess intressentgrupper. För att undersöka vilken inverkan arbete med CSR har pÄ intressenterna har vi valt att fokusera pÄ anstÀllda, och hur deras identifiering pÄverkas av organisationers arbete med CSR. Detta Àr ocksÄ studiens syfte som vidare Àven behandlar vilka av CSR-aspekterna ekonomi, etik och filantropi som Àr vÀsentliga för anstÀllda. FrÄgestÀllningarna som studien besvarar Àr följande: Hur pÄverkas de anstÀlldas identifiering med organisationen av uppfattningen om dess arbete med CSR? Vilka specifika CSR-aspekter influerar en anstÀllds identifiering med en organisation?För att ge svar pÄ studiens frÄgestÀllningar anvÀndes en kvantitativ metod bestÄende av en webbaserad enkÀtundersökning.

Samspelet mellan finansiella rÄdgivare och kunder

Background: Previous studies focused on customer loyalty and customer satisfaction. But no studies focused on the interaction between the financial advisor and their client. Therefore we have chosen to focus on this knowledge gap.Purpose: The purpose of this thesis is to illustrate how the interaction between financial advisors and customers affect financial advisory in investment decision making.Method: The thesis philosophy was positivistic because patterns were found with help of a survey. Furthermore is the paper quantitative since the thesis is measurable and it try to explain the interaction between the financial advisors and the clients demographic characteristics and how it influence the financial advice Conclusion: The theories thin-slicing and similarity attraction paradigm may not apply to the interaction between financial advisor and client..

Besluten kring finansiering och kapitalstruktur : En fallstudie av 3 förvÀrvsintensiva företag

Ett företags vÀrdeskapande aktiviteter kan indelas i operativa, investerings- samt finansieringsaktiviteter. Företagets framgÄng avgörs i hög grad av kvalitén pÄ de beslut som fattas med avseende pÄ de vÀrdeskapande aktiviteterna. Finansieringsbeslutet innefattar sammansÀttningen av kapitalstrukturen dvs. andelen eget kapital och skulder som finansierar verksamheten. Inom corporate finance finns ett antal teorier som förklarar denna sammansÀttning och mest kÀnd Àr Miller & Modiglianis teori om kapitalstrukturens irrelevans för maximering av bolagets vÀrde.

Folklighet - TrovÀrdig Kommersialism Inom KulturnÀringarna

Cultural organizations set on capitalizing on artistic ideas are subject to an industry specific economic condition that requires a balance of art and commerce; two opposites reflecting credibility and non-credibility. Hence, commercialization of the cultural industries implies non-credibility in an industry insisting on symbolizing the opposite.This study aims to demonstrate how cultural industries can attract a wide audience, while maintaining credibility. This is done through the perspective of folksiness since its context indicates the existence of credible commercialism.The study demonstrate that credible commercialism is part of folksiness and is possible thanks to the folksiness context that 1) utilizes attributes that balance and disarm "negative attributes" creating an atmosphere of acceptance and 2) meets the consumer's need fulfilment of identity through individualism and belonging, and 3) contains attributes that increases loyalty..

CSR-orientering i en facklig miljö : Socialt ansvar som strategi

Sveriges fackfo?rbund har sedan 2000-talet fo?rlorat medlemmar och allma?nhetens syn pa? fackfo?rbund a?r att de har fo?rlegade arbetssa?tt. Problematiken fo?r fackfo?rbunden a?r att de tvingas fo?ra?ndra sitt arbetssa?tt fo?r att vinna tillbaka medlemmar. Fo?ra?ndringsprocessen har inneburit att nya strategier kunnat anva?ndas fo?r att sta?rka fo?rbundens roll mot na?ringslivet och arbetsmarknaden.


Nyskapande studentmervÀrden som en universitetsstudent kan tÀnka sig att byta bank för : - Ett arbete skrivet pÄ uppdrag Ät Swedbank

I Sverige rÄder det hög konkurrens och lÄg kundrörlighet pÄ bankmarknaden samtidigt som mÄnga banker har dÄlig kunskap om vad de ska erbjuda för att locka till sig nya kunder. Ett specifikt segment som Swedbank Àr intresserade av att locka till sig Àr universitetsstudenter. I dagslÀget erbjuder Sveriges stora banker enbart klassiskt finansiella mervÀrden till dessa studenter. Detta innebÀr att bankerna inte sÀrskiljer sig, vilket i sin tur gör att studenterna inte lockas till att byta bank eftersom samma mervÀrden redan erbjuds hos deras nuvarande banker. DÀrmed finns det en möjlighet att utforska nya mervÀrden som en student kan tÀnka sig att byta bank för.

Styrelsen och CSR : En studie om hur en styrelses sammansÀttning pÄverkar företags rapportering av CSR

Syfte: Syftet med studien Àr att undersöka huruvida bolagsstyrning har en pÄverkan pÄ ett bolags rapportering av CSR pÄ den svenska marknaden. Liknande studier finns utförda i andra lÀnder men det finns ett kunskapsgap i Sverige och förhoppningen Àr att komma med ett resultat som Àr mer tillÀmpbart för svenska förhÄllanden. Eventuella resultat kan komma till nytta för företag som vill förÀndra sina CSR policyer.Metod: Vi anvÀnder oss av en kvantitativ ansats för att med hjÀlp av statistiska metoder svara pÄ vÄr problemformulering. De metoder vi har anvÀnt Àr korrelationsanalys, för att undvika problem med multikollinearitet, och dÀrefter en multipel regressionsanalys för att testa sambandet mellan beroendevariablerna (CSR rapportering) oberoende variablerna (styrelsens sammansÀttning) och vÄra kontrollvariabler.Slutsats: VÄr slutsats Àr att en bolagsstyrelses sammansÀttning pÄverkar företagets rapportering av CSR. Fler kvinnliga ledamöter i styrelsen leder till en ökad rapportering av bÄde miljömÀssig och social CSR.

NÀr kÀnslor inte fÄr vara avgörande : - en kvalitativ studie om ett svenskt företags rekryteringsstrategier

Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of the recruitment process and its complexity. The study also aims to examine whether there are any problem areas with a recruitment process which is emotionally based and if so, how these can be resolved. Four issues have been presented, in regard to solving the study?s purpose and problem definition.Theoretical framework: The chapter begins by briefly illustrate the concept of employee turnover and the economic aspects a staff turnover can bring. Thereafter, the importance of a formal preparatory work for recruitment is presented.

FörvÀntningsgapets dynamik

Title: The dynamics of the Audit expectation gapIntroduction: The audit expectations gap is the difference that exists between what auditors and users of accounting information expects an independent auditor to do. Since the definition arose in 1974, much research has been done about the gap. What is relatively unexplored is how the gap changes over time within a country, and how it is affected by external events. This lack of knowledge has motivated this study.Problem: How has the audit expectation gap changed in Sweden, from the emergence of the definition until today? In which way have corporate scandals and legislative changes affected the gap?Purpose: The aim is to identify and create an understanding of how the audit expectation gap has changed in Sweden.

<- FöregÄende sida 46 NÀsta sida ->