Sökresultat:
1405 Uppsatser om Corporate Storytelling - Sida 49 av 94
Kvalitetssäkring i tjänsteföretag : En jämförande studie mellan Ving och SIQ:s riktlinjer för kvalitetssäkring
When managing the quality of a service producing industry?s products, the industry faces greater challenges than the manufacturing industries do. Today?s globalization puts further pressure on service producing companies around the world to work at their absolute maximum. So, how do service producing companies work to manage quality? In this essay the writers take a deeper look at the travel agency Ving, part of My Travel Northern Europe.
Barn och ritualer Religiös traditionsförmedling i tre hinduiska hem
The aim in this bachelor thesis is to describe and analyze ritual performance and transference of religious traditions in some Hindu homes in Varanasi (India). In particular from the children?s perspective. The curriculum of Religious Education in the Swedish schooling system focuses on religious life, expression and practice. Thus, this thesis is about ?lived Hinduism?, ritual performance and religious practices.
Varumärkespositionering genom etik och socialt ansvar
Syfte:Vi ämnar undersöka hur företag som är i lanseringsfasen och vill positionera genom etik och socialt ansvar, bör arbeta för att uppnå ett starkt varumärke. För att närmare undersöka vilka utmaningar dessa företag ställs inför, har vi valt att utgå från studiens fallföretag Design Fair, som vill kombinera etiska aspekter med traditionella differentieringsvariabler. Slutsats:Ett varumärke som väljer att positionera sig genom etik och socialt ansvar bör sträva efter att göra trovärdigheten till en central del i dess varumärkesstrategi. Genom att arbeta med företagets resurser, identitet samt marknadsföringsmix på ett sätt där positioneringen genom etik integreras så kan trovärdighet nås och ett starkt varumärke skapas..
När magin blir synlig : En studie i hur- och om svenska företag inom turist- och upplevelseindustrin kommunicerar enhetligt med hjälp av berättelser, värden och visioner
Titel: När magin blir synlig - En studie i hur och om svenska företag inom turist- och upplevelseindustrin kommunicerar enhetligt med hjälp av berättelser, värden och visioner Författare: Liivi Lepisk & Elias RosellHandledare: Josef PallasSyfte: Syftet med uppsatsen var att synliggöra hur och om svenska företag inom turist- och upplevelseindustrin kommunicerar enhetligt med hjälp av berättelser, värden och visioner, både internt riktat till medarbetare som externt riktat mot framtida besökare. Frågeställningarna som ska besvaras är: Arbetar svenska turist- och upplevelseföretag med enhetlig kommunikation genom berättelser, värden och visioner? I så fall hur? Avspeglas de värden och berättelser som kommuniceras internt även externt?Metod/Material: Insamlandet av material skedde med hjälp av sju kvalitativa intervjuer. Intervjuerna hölls semistrukturerade med sju respondenter som aktivt arbetar med kommunikation på respektive företag.Resultat: Undersökningens resultat och analys visar att organisationerna använder sig av olika fastställda och spontana strategier för att kommunicera. Uppsatsens fokus utgick ifrån berättande, värden och visioner och det som framkom var att detta framförallt används inom företagen för att öka sammanhållningen i gruppen och för att skapa ett starkare band mellan ledning och medarbetare internt.
Belöningssystem i företag med skillnader i nationella ägarförhållanden
Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur belöningssystemen är utformade i företag med skillnader i nationella ägarförhållanden. Detta exemplifieras med en jämförelse mellan svenskägda och amerikanskägda företag. Vi har använt oss av en deduktiv ansats genom hela uppsatsen. Uppsatsen bygger på en kvalitativ fallstudie av fyra företag. Vår insamlade data består av primär- och sekundärdata.
Varumärkesidentitet i tjänsteföretag : strävan efter ett gemensamt ledmotiv
Background: Literature regarding brand identity within the service industry is relatively under developed. As a result one theory is used for both the service and product brands, even though there is a significant difference between a product and a service. As a result of this, the brand identity within the service industry has consequences. Purpose: The purpose of this thesis is to contribute to the brand identity within the service industry. This is done by focusing on how and why this work is done.
Kundsupport via Facebook
This study analyses how different companies offer customer support through social media andthe customer experience of it.Facebook emerged in Sweden during 2008 and today it has more than 800 million user acrossthe globe. Initially Facebook was created for individuals. However, over time, Facebook hasincreased its functionality to support the presence of companies as well. Today most companieshas got a Facebook page and through it, they can easily communicate with their customers.Customer support is one of the communication forms that Facebook is used for.1A questionnaire that received a hundred responses together with a survey of the differentFacebook pages was done in order to determine how the companies work through socialmedia. The results from the questionnaire and the survey was analyzed with different theoriesregarding corporate presence on social media and Facebook.The results shows that only a few people actually used Facebook for customer support butamongst the ones who did the majority thought it worked well.
Man måste brinna för att tända glöd i andra. : Kvinnliga ledare i arbetslivet.
Society is facing rapid and continuous change. In order to participate in the development, organizations need to take advantage of all the knowledge and skills available in the labor market. Women leaders in top positions are still in the minority but do as good a job as their male colleagues. She brings different dynamics and a new dimension in the work culture but is nevertheless excluded from the mightiest rooms. The purpose of this study is to elucidate the organizational factors that determine and facilitate for women to take on leadership positions.
BARA FÖR ATT PLOCKA POÄNG? : ? En studie kring konsumenters syn på Max marknadsföring av sitt CSR-arbete
This study investigates how consumer attitudes toward a company are affected by the company?s Corporate Social Responsibility work and their marketing efforts thereof. The Swedish fast food chain ?Max? provides the empirical setting. The theoretical framework for the study is based on Vanhamme and Grobben?s (2009) model regarding CSR?s effect on a company?s reputation, which is connected to perceptions? effect on attitude based on Fishbein and Ajzen?s (1975) theory.
En union, ett samarbete och en valuta i kris : En kvantitativ studie om Spaniens och Sveriges mediala framställning av euro- krisen inom EU
AbstractTitle: A union, a collaboration and a currency crisis- a quantitative study of the media coverage of the euro crisis within the European Union in Spanish and Swedish newspapers.The purpose of this study was to see whether Sweden and Spain ?s differences in media climates and relations to the euro crisis would affect how the story was portrayed from a narrative perspective. Did the coverage differ between the two countries and who got to comment on the situation in the media were two of the questions I strived to answer. I also wanted to see how the coverage reflected on the situation that the euro crisis has created.In this study I used a number of theories that I based my research on. The main theories I focused on was about different media systems and Sweden and Spain ?s relation to the euro crisis.
Styrelsesammansättning i förändring - ett könsperspektiv
The absence of female directors on Swedish corporate boards is currently a hot topic for both politicians and business leaders all over the world. This thesis aims to discuss reasons for the scarcity of women on boards in Swedish publicly listed companies as well as what actions are taken to alter the composition of these boards. A rigorous selection of gender theories have been used together with data collected from in-depth interviews with mainly board members and nomination committees. Extensive analysis has led to findings that historical perceptions of differences between men and women linger as of today, which prevents women to reach top executive levels as well as board positions. The increasing use of headhunters has encouraged companies to look beyond male-dominated networks in an attempt to widen the range of potential board nominees.
Mer än bara mode? En granskning av CSR i två klädföretag
I den här kandidatuppsatsen behandlas organisationsfenomenet CSR (Corporate Social Responsibility) och hur det tar sig uttryck hos två företag i klädindustrin, nämligen Lindex och Dem Collective. Lindex är ett traditionellt börsnoterat klädföretag som är verksamt i en rad olika länder. Dem Collective, däremot är ett litet Göteborgsbaserat företag med ett starkt ekoetiskt tänkande. Vi granskar dessa två företags tillverkningskedja för att få klarhet i vilka åtgärder som tas för att säkerställa en socialt, etiskt, miljömässigt och ekonomiskt hållbar tillverkning. Vi undersöker också huruvida dessa åtgärder stämmer överens med företagens CSR-idoelogi, dvs.
Vart jag mig i världen vänder : En studie om konsumenters förhållande till researrangörers CSR
Purpose: To examine how a tour operator works to implement sustainability in the development of the business, as well as what significance it has to consumers in selecting a tour operator. Furthermore, the purpose is to provide recommendations on how tour operators should work to communicate their commitments.Methodology: The research strategy applied is a case study which follows an abductive approach. Qualitative and quantitative methods were applied to complement each other. A semi-structured interview with a tour operator and a consumer survey constitute the empirical foundation.Conclusion: The conclusion of the study is that consumers show a positive attitude towards CSR, but do not see it as a determinant when choosing a tour operator. Thus, CSR does not constitute a competitive advantage against competitors.
Manifestation och implementering av CSR : En studie om hur ett mindre företag kan använda CSR som instrumentför att stärka varumärket
Syfte: Syftet är att undersöka och analysera hur arbete med CSR (Corporate SocialResponsibility) och hållbarhet kan manifesteras och implementeras i ett mindre företag för attstärka företagets varumärke.Metod: Uppsatsen grundas i en kvalitativ metod för att eftersträva en holistisk- ochövergripande bild. Metoden är explorativ och utforskande och ger en djupare insikt ochförståelse för företagets tillvägagångssätt. Som utgångspunkt för sekundära källor harelektroniska och tryckta källor samt akademiska artiklar använts.Slutsats: Efter avslutade studier kan konstateras att genom företagets ståndpunkt i etik, moraloch värderingar i kombination med de praktiska handlingar de utför, manifesteras ochimplementeras CSR- och hållbarhetsarbete i verksamheten. Kundens medvetande ger styrkanoch det värdefulla i varumärket vilket leder till att dessa aktiviteter på ett omsorgsfullt ochgenuint sätt bör planeras och genomföras för att behålla och stärka företagetsvarumärkesimage..
Svenska Lantchips : Och deras internationaliseringsprocess
Svenska Lantchips is a Swedish SME sized snack manufacturer. Being a small, medium sized, family-owned business with branches throughout the world, they make an interesting company for a case study. The case study I have conducted focuses on the internationalisation process of this family owned company ? how they, despite their size, find ways to keep up an unique business structure, designed for internationalisation.The aim of this essay is to compare Svenska Lantchips? internationalisation process with traditional internationalisation theories and see if these are compatible with this company. The theories used are The Uppsala Model, The Network Model, and The Born Global Theory, with The Born Global Theory representing the younger generation of models.After undertaking an in-depth interview with Michael Hansen, business developer at Svenska Lantchips, I collated a substantial amount of material, which I have used as the basis of this essay.