Sök:

Sökresultat:

811 Uppsatser om Consumer tribe - Sida 48 av 55

FOREIGN DIRECT INVESTMENT OF SWEDISH FIRMS TO THE CHINESE MARKET

Since the Chinese economy?s reform in 1980, it has been attracting enormous foreign investments. Many Swedish firms from different sectors such as technology, manufactory production, consumer, service industries and so on, had started their investments in China. China has become the first choice for global manufacturing due to the huge market, continuous economic growth, stable political situation, sound investment environment and the WTO membership. In addition, China's enormous potential in finance, service, infrastructure, telecommunications, wholesales and retail industries will also attract a great deal of foreign capital.

Minskad miljöpåverkan av kapslar för kaffe, te och choklad : med avseende på materialval och utformning

During the spring semester of 2012 did Petra Hollsten independently a thesis on reducing the environmental impact of capsule for coffee, tea and chocolate. The work was performed at Karlstad University, Faculty of Technology and Science under the Bachelor of Science program in innovation, technology and design. The project's scope is at 22.5 points.The employment for this project is the company Löfbergs Lila AB in Karlstad. Supervisor at the Principal has been Maria Herou Wallner and Sandra Lyxell, product managers. Supervisor at Karlstad University is Monica Jakobsson, lecturer and program leader for innovation and design engineering program.

Logistisk tillämpning idag : en historisk återblick

In the rate of changes condition of the market in shape of increasing competitiveness situation, local as global, this leads to that logistics has to be developed in the same rate. Logistics has been developed from the military and after the war, logistics was figurative to the companies transport- and store problems. After this, logistics had been divided up into four different time phases (the seventies to the 21:th century). All these time phases have together develop the spectacle and focus of the logistics today. Afterward further developing of the logistics approach to Supply Chain Management (SCM) and afterward SCM, Demand Chain Management (DCM) was developed in aim to secure that the right products were manufactured on the basis of the end customers real requirement and wishes.This paper is taking the aim and problem formulation as a starting point.

Marknadsföringsstrategier - ett sätt att synas

Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. Marknadsföring är en avgörande del när det gäller överlevnad och expandering. Många aspekter spelar in när det handlar om företagens framtid, allt från hur man positionerar sig till hur effektivt man använder sig av marknadsföringsmixen. Det gäller att synas och att få kundens uppmärksamhet samt få kunderna till återköp.

Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment

Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-EnvironmentDate of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management.Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn.Supervisors: Karin Alm and Ulf Johansson Keywords: In-store Marketing, Point-of-Purchase, In-store TV, Gender, Generations. Thesis Purpose: The purpose of the thesis is to contribute to a greater understanding as to how consumers react to and perceive PoP TV-screens within the in-store retail environment. More specific, the aim of the study is to investigate if gender and generations react and feel differently towards the use of PoP TV-screens. From a practical standpoint, the study will aid marketers in how they can communicate more effectively with their target-market inside the store. In addition to this, the study will provide retailers with an insight into the overall atmospheric effect that the placement of TV screens has on stores.

Relationsmarknadsföring i sociala medier - Djupintervjuer med användare av sociala medier

I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. Detsaknas kunskap i hur organisationer på bästa att kan utforma sina marknadsföringsutskick föratt uppmärksammas och att skapa konkurrensfördelar inom social media. Syftet med dennastudie var att ta få ökad kunskap om hur organisationer bättre kan skapa konsumentrelationeroch konsumentinteraktioner i sociala medier. Denna kunskap tog vi fram genom att utföra sexseparata semistrukturerade djup-intervjuer med social media användare som hölls på CampusVarberg.

Ett trendigt kretslopp : en studie om konsumenters attityder kring att lämna in sina avlagda kläder till modebutiker

I samband med att konsumtionen av kläder och textilier ökar i världen slängs också allt mer kläder i hushållssoporna. Studier visar att den genomsnittliga svensken köper cirka 15 kg kläder varje år varav hela 8 kg hamnar i soporna. Endast 20 % av det totala textila avfallet återvinns. Trots att återvinning av textilier visat sig ha mer miljönytta än till exempel återvinning av tidningspapper så finns i dagsläget inget producentansvar för textilbranschen, vilket gör att all insamling av textilier sker på frivillig basis genom bland annat välgörenhetsorganisationer. Oavsett om ett producentansvar kommer att införas för branschen i framtiden eller inte krävs att samtliga parter, både konsument och producent engagerar sig i processen för att insamlingen ska fungera.

Personanpassade erbjudanden ? finns det ett intresse i kläd- och modebranschen?

Då konkurrensen mellan företag inom kläd- och modebranschen är hög erbjuder mångaföretag kundklubbar och lojalitetsprogram till sina kunder. Kundklubbar ska vara ett sättför företag att differentiera sig, men blir det en differentiering när de flesta företagerbjuder sina kunder liknande kundklubbar och lojalitetsprogram?För att differentiera sig har företag inom branschen utvidgat sina kundklubbar ochlojalitetsprogram, men med åtgärder som de flesta företag kan använda inom branschen,vilket gör att differentieringen uteblir. Den svenska matvarukedjan ICA har tagitkundklubben till en ny nivå och erbjuder sina kunder ?mina varor?.

Demokrati, diktatur eller demokratur? : En kvalitativ studie av den demokratiska tillbakagången i Vitryssland

Social medias impact recent years has been huge and an increasing number of companies have started using the services. The benefits for companies to be available thru social media are many and the costs are low. Social media makes it easier for companies to get in touch with their customers and at the same time they reach out to a lot of people since the number of frequent user?s constantly increase. A major part of the information that is available is seen from a company?s perspective and what benefits they can take advantage of thru social media.

Svenska konsumenters attityd till import : En empirisk studie av konsumentetnocentrism i Sverige

SAMMANFATTNINGTitel:Svenska konsumenters attityd till import - En empirisk studie av konsumentetnocentrism iSverigeNivå:Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: MarknadsföringFörfattare:Sofia Ahlström & Niklas WangsellHandledare:Jonas KågströmDatum:2013 - JanuariSyfte:Syftet med detta examensarbete är att analysera hur stor grad av konsumentetnocentrism densvenske konsumenten uppvisar. Detta gör vi med hjälp av Shimp & Sharmas (1987) skalaconsumerethnocentric tendencies scale(hädanefter CETSCALE) samt tidigare beprövade undervariabler.Syftet är även att analysera hur undervariablerna samt vår egen variabel, grön protektionism, kanförfina CETSCALE. Förhoppningen är att resultatet ska ge företag en fördel avseendemarknadsföring på den svenska marknaden.Metod:Med utgångspunkt i tidigare forskning konstruerades en enkät med 24 frågor. Utifrån ettslumpmässigt sannolikhetsurval fick var femte person på Gävles tågstation en förfrågan om attsvara på enkäten. Totalt samlades 123 enkäter in och ett bortfall på 48 stycken registrerades.

Riskfri e-handel i Sverige?

Internet är en del av vardagslivet och har fått ett stort inflytande på hur människor idag lever sina liv. E-handeln är en del av helheten som bidragit till förändringar i konsumenternas beteende; hur de handlar och söker information. Företagen utformar sin strategi utefter detta för att kunna hantera olika moment i köpprocessen. Resultatet av ovan nämnda förändringar är tillkomsten av nya tjänster samt förändringar i användningen av sociala medier och andra marknadsföringskanaler, både från kunders- och företags perspektiv.Sociala medier används idag i stor utsträckning och företag försöker marknadsföra sig genom dessa kanaler för att nå sina befintliga och potentiella kunder. Den typen av marknadsföring uppskattas inte alltid av alla kunder och ställer då krav på företagen att de använder sig av de sociala medierna på ett gynnande vis för alla parter.

Småskalig livsmedelsförsörjning av mjölk :

During the last year?s Swedish agriculture have had difficult times, with decreasing prices and at the same time increasing production costs, which has led to bad profitability and faith in the future. The dairies in Sweden have also had a rough time and there have been large rationalizations during the years. In the beginning of the 20th century there were almost 1700 diaries in the Swedish countryside. There has been a large technical development during the 20th century resulting in a decrease in diaries to only 46 in the whole country today. They are owned by 15 diary companies, of which 7 large and dominate on the market and the rest are small-scale companies. With this development the confidence and feeling for the diary companies also has decreased.

Merkostnader med vinterväghållning för Grot-transporter orsakade av väglagring.

Fuel wood is currently the third largest assortment from the forest in Sweden after pulpwood and lumber. Branches and tops i.e. logging residues are one of the assortments of fuel wood which is a common by-product after harvesting nowadays. The way to utilize, disintegrate and transport the logging residues varies between northern and southern Sweden. Branches and tops are collected throughout the year at appropriate stands, but are consumed mainly wintertime.

Dolda resurser : Att synliggöra icke materiella tillgångar

Background: Once upon a time the most important resources in an economy were tangible goods. Historically, Swedish company culture has been dominated by engineering and techni-cal innovation has been the focal point. Today, Intangible values drive product development and form a company?s differentiation. Intangibles have therefore become the most prominent resources in a company.

Behöver du företag på sociala medier eller behöver företagen dig? : En studie om kunders behov av företag på sociala medier och påverkan på relationer

Social medias impact recent years has been huge and an increasing number of companies have started using the services. The benefits for companies to be available thru social media are many and the costs are low. Social media makes it easier for companies to get in touch with their customers and at the same time they reach out to a lot of people since the number of frequent user?s constantly increase. A major part of the information that is available is seen from a company?s perspective and what benefits they can take advantage of thru social media.

<- Föregående sida 48 Nästa sida ->