
Sökresultat:
1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 59 av 93
Musikbranschen : Från demo till upplevelse
Purpose: The purpose of this study has been to identify different actors and processes in music recording. We find this interesting since there have been a lot of changes in the music industry over the last years. Our ambition has been to point out different actors and their roles during the advent of recorded music, and identify different features and processes in the creation of music today and in the future. To fulfill our purpose we have had the following research question: What characterize, in a future perspective, the gathered process during the creation of recorded music from idea to delivery and experience?Method: We have used a qualitative approach for this study and we have conducted seven interviews with persons from different areas of the Music Industry and radio.
Betydelsen av betydelse - Om identitet, mening och betydelse i det postmoderna samhället
Syftet med detta arbete har varit att undersöka om berättelsen kan fungera som katalysator för elevernas reflektion över sig själva och deras situation i ett postmodernt samhälle. Väsentliga frågor i sammanhanget blev dels huruvida de själva kunde bli medvetna om och reflektera över sina egna och andras strategier i en sådan omfattande social omvandling. Ett sådant fenomen som kom i fokus var vårt behov av ytliga statussymboler.
Det i grunden kvalitativa arbetet bygger på tre synvinklar och tillika källor. För det första, mig själv som oundvikligt subjektivt filter; för det andra eleverna och för det tredje, mediala källor som på olika sätt har kunnat användas i sammanhanget.
Under arbetets lopp har jag kommit fram till att arbetets informativa, reflektiva och diskursiva processer i sig utgjorde ett lika intressant material som slutsatserna..
Att blunda för annonser. En studie av konsumenters och annonsfinansierade företags uppfattningar om annonsblockering på webben
The majority of free content on the internet is financed by online advertising. A requirement for thismodel to work is that the visitors see the ads. The emergence of ad-blocking software has shifted thepower from the advertiser?s choice of publishing ads to the consumer?s choice of viewing ads. Weexamine the consumers? opinions regarding the use of ad-blocking software and compare them to theopinions of companies using online advertisement.
North Base : ett upplevelsecenter i subarktiskt klimat
Utgångspunkten för examensarbetet var att med ett arkitektoniskt förslag kommentera urbaniseringens effekter för små orter på landsbygden. Första fasen i projektet bestod av en bred analys av orten Arvidsjaur. Den andra fasen bestod i att forma förslaget. Förslaget blev en innovation baserad på en sammansmältning av följande kvaliteter i Arvidsjaur:- Försvarsmaktens vinterenhet och fjälljägare- Biltestningsindustrin- Ökande naturturism- Bra serviceutbud- Exotisk natur och klimat- God infrastrukturPå grund av att fler människor numer bor i storstäder har intresset för turistresor till den orörda naturen ökat. Den starkast växande gruppen är personer som både vill ut i naturen och samtidigt ha närhet till god service och bekvämlighet.
Innovationsprocesser i SME-företag : Från idé till kommersialisering
Objective: For a long-term and viable economic development to take place in a country it needs to promote creativity and innovation in enterprises. The study applies the process model to study the process of innovation in innovative companies in Sweden. The study also applies the technology commercialization model to indicate the ability of companies to commercialize the technology to the market.Main purpose: The purpose of this work is to study how companies in Sweden proceed with an idea generation and if they manage to commercialize these ideas.Method: This study used a qualitative approach. Multiple case studies & interviews.Conclusion: The innovative ideas in innovative SME:s in Sweden is emerged from randomly events and from systematic developments. Consumer chock is the trigger who draws focus on the idea.
Prognostisering av slitdelar : hur ska Väderstad-Verken öka sin servicegrad?
The agricultural plantingmachines are used just a few weeks every year. That means that the supply of service and spare parts have to be good to make the timeliness costs low at the agricultural hard working periods. The machines wear down successivly when they are used. The wear is harder on some parts than the others on a machine. Spare parts can be dicided into consumables.
Patienters upplevelse av besök inom primärvården : En jämförelse mellan kvinnor och män samt sjukskrivna och icke sjukskrivna
Syftet med denna studie var att hos patienter som varit på besök inom primärvårdenundersöka nöjdhet/tillfredställelse med besöket, hur delaktig patienten känt sig isjukskrivningsbeslut i förekommande fall samt eventuella skillnader avseende detta mellankvinnor och män, samt sjukskrivna och icke sjukskrivna.Enkäter som handlade om patientens tillfredsställelse med besöket delades ut till patientermellan 18 och 64 år som besökte läkare vid Tierps vårdcentral under nio vardagar i oktober2009. Totalt 129 patienter ingick i studien.Av dem som diskuterat sjukskrivning med läkaren kände sig nästan alla delaktiga i det beslutsom togs. Den stora majoriteten av besökarna var helt och hållet nöjda med sitt besök. Ettfåtal av besökarna var inte alls nöjda med sitt besök på Tierps vårdcentral. De mönster somkan ses i tillfredställelse med besöket är att kvinnor var mer nöjda än män samt att ickesjukskrivna var nöjdare än de sjukskrivna.De skillnader som påvisades mellan grupperna var inte signifikanta men hade kanske varittydligare om studien haft fler deltagare.
Kundlojalitet inom svensk herrelitfotboll : En studie i samarbete med IF Elfsborg
ABSTRACT Author: Johan PetterssonTitle: Customer Loyalty in the Swedish men's elite football - a study with IF ElfsborgPurpose Increase understanding of how to increase customer loyalty when it comes to Swedish elite football. Method A qualitative study using semi-structured interviews for deeper access to the what the people I interviewed feel about the subject. The interviews are conducted with IF Elfsborgs club president Stefan Andreasson, Goran Lohne who works with media and events, and Eric Sjölin who are supportercontact. In addition to those I alsointerviewed the supporters club Guliganernas President Anders Hultin. Analysis and conclusion The first impression and attitude is very important when a person goes from a one-timebuyers into loyal customers. This is both the theories and the interviewees opinion. Through staff training and records of how the club would like the first impression and attitude to be the clubs can reach a good level of first impression. Suggestions for further researchTo carry out similar studies on additional clubs, other divisions and women's football and examine how a first impression and response should be.Keywords Consumer behavior, customer loyalty, sports, football and first impressions.
Fokus på personalomsättning : en etnografisk studie på försäkringsbolaget Trygg-Hansasoutboundavdelning i Växjö
Master's thesis, Master of Business Administration program, School of Business ofEconomics at Linnaeus University, Management, Course code, 4FE10EAuthors: Anton Milemo and Christoffer WideénTutor: Magnus ForslundTitle: Focus on employee turnover - an ethnographic study on the insurance companyTrygg-Hansa?s outbound department in VäxjöBackground: The costs of losing employees, recruiting new people, making a selectionof potential employees and training them are all high. The costs often exceed onehundred percent of the annual salary for the otherwise vacant position. In addition to thedirect costs of employee turnover troubles, things such as work confusion, loss oforganizational memory along with strategic skills can arise. The employee turnover rateof Trygg-Hansa?s outbound department in Växjö is too high according to the officemanager.Purpose: Understand the causes of high employee turnover in a Swedish insurancecompany.Methodology: This thesis consists of an ethnographic study of a Swedish insurancecompany.
Starkare konflikt mellan familjeliv och arbete bland män än bland kvinnor : Work-Life Balance och arbetstillfredsställelse bland högskoleanställda
Syftet med studien var att bland högskoleanställda undersöka skillnader i Work-Life Balance och arbetstillfredsställelse beroende på deltagarnas kön samt beroende på om deltagarna hade barn under 18 år eller ej. Studien syftade även till att undersöka skillnader i arbetstillfredsställelse beroende på deltagarnas ålder. I studien ingick manliga och kvinnliga högskoleanställda som arbetade minst 80 % och som undervisade och/eller forskade inom den aktuella tjänsten. Studien genomfördes som en web-enkätundersökning på två högskolor i Sverige. Totalt besvarade 125 deltagare på enkäten som utgick ifrån två olika mätinstrument; Netemeyers, Boless och McMurrians (1996) skala som användes för att mäta Work-Life Balance uppdelat på Family-Work Conflict samt Work-Family Conflict och Minnesota Job Satisfaction Questionnaire (MSQ) som mätte inre och yttre arbetstillfredsställelse.
Mobbning i skolan : En studie om elevers relation till mobbning
According to Nosti (2012) banks target youths to find new customers by giving them special offers such as debit cards from a relatively early age. However, Moschis and Churchill (1979) point out that age can affect the level of knowledge in the consumer. Therefore, this essay focuses on youths as consumers. Specifically, youths? awareness of security risks in using bank tools such as debit cards or internet banks was studied.
Lågdosprotokoll vid datortomografiundersökningar av misstänkt njursten : en litteraturstudie
Type 2 diabetes is a growing disease in the population which includes that older people are a risk group. With the disease grows even cost?s. A lifestyle change is a major part of the treatment for type 2 diabetes. There are several factors that suggest positive effects on prevention among the elderly where, among other things, economic and health benefits are presented.
Krukväxter med mervärde till dagligvaruhandeln :
The supermarkets are taking more and more market shares for potted plants the last years, and a greater part is bought without prior planning. Signals from several European countries, for example Denmark and UK, indicate that potted plants with added value have become more and more popular and the added value is based on present trends. The meaning of added value in this thesis is fancy pots, packaging, pins or arrangements. Potted plants with added value sold in supermarkets offer the consumer the advantage of getting a ?ready product? quick and easy.
Utveckling av barnvagn
After contacting the company Elite Group Sverige AB, who sells strollers under the brand Crescent Baby, it was determined that the project group were to develop a three wheeled stroller which was going to be Crescents first own developed stroller. Only the frame of the stroller was considered within the demarcation of this project however care was taken to the placement of the carry-cot and the wheels etc. Crescent Baby wished for the frame would be smaller than the competitor Urban Jungle, that the frame would have at least three unique selling points and that the number of unique parts was to be minimized. The work began with information seeking regarding strollers, competitors, independent tests, European standards and consumer interviews. After that a number of concepts were developed and past to Crescent.
Hur kan mikroföretag bygga upp varumärken? : En studie av vilka faktorer ett mikroföretag kan använda vid uppbyggandet av sitt varumärke.
The purpose with this essay is to study how a micro enterprise builds a brand. This because the current situation makes it difficult to stand out from the vast amount of marketing messages available in the market without having an extensive marketing campaign. Small companies do not have the opportunity to put a lot of recourses as money into marketing as the large companies do. Neither do they afford to repair a brand failure.Brand building is a process that constantly is in progress in a company, large or small. To make this process concrete we have chosen to study the four factors; brand awareness, perceived quality, brand associations and brand loyalty.