
Sökresultat:
1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 51 av 93
Färdplanen & Genèveinitiativet : Förutsättningar för framsteg i den palestinsk-israeliska fredsprocessen
The aim of this paper is to examine if the two latest Peace Plans in the Palestine-Israeli con-flict observes the sources of the conflict and presents measures in the purpose of solving them. The point of departure is William Azar?s theory of protracted social conflict (PSC). According to Azar, the internal sources of a PSC lies in three clusters of variables: the com-munal content of a society, the deprivation of human needs as an underlying source of PSC, and the role of the state in the deprivation or satisfaction of human needs. The study is de-signed as a multiple-case study where the units of analysis are the Roadmap to Peace and the Geneva Initiative.
Hur hanterar E-handelsföretag inom Business to Consumer returflödet?
Att handla på Internet har blivit mycket populärt. Allt fler företag öppnar
handelsportaler på Internet där konsumenten kan köpa företagets produkter. I
och med att kunden inte kan se produkten i verkligenheten, utan bara som en
bild på Internet, händer det att kunden blir missnöjd med produkten och väljer
att returnera den. Produkter som säljs på Internet har en tendens att
returneras i högre grad än andra produkter som säljs på traditionellt sätt. När
det gäller betalningen av produkterna har konsumenterna många olika
betalningssätt att välja bland.
70- talisterna och arbetstillfredsställelsen
Utifrån personer födda på 1970- talet diskuteras vilka faktorer det är som bidrar till att känna arbetstillfredsställelse. Generationstillhörigheten påverkar attityden till arbetet och nya generationers värderingar skiljer sig från tidigare generationers. 70- talisterna är även speciella då deras första möte med arbetsmarknaden var en djup ekonomisk konjunkturnedgång som endas kan jämföras med 20- och 30- talens depression. Syftet är att undersöka vilka faktorer som bidrar till att personer födda på 1970- talet känner arbetstillfredsställelse. Delsyften är att se om det finns könsmässiga skillnader i denna grupp samt skillnader på dem födda i Sverige och utanför Sveriges gränser.
Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?
Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.
Faktorer som påverkar kvaliteten i omvårdnadsarbetet : ett sjuksköterskeperspektiv
Background: Earlier studies show that nurses work environment is a factor that may affect the quality in nursing care negatively. Other factors are: number of employees, working hours, work structure and planning and working relationships between colleagues. Work relationships are particularly important for nurses as they can affect patient safety. Nurses are prone to stressrelated illnesses and high stress levels prove to have a negative affect on the quality of nursing care. To develop and assure the quality demands effort from every employee.
"Sanningens ögonblick" : En uppsats om organisationsprinciper och deras betydelse för kundorienteringen hos folkbibliotek
In writing this study, I wanted to examine which principles of organization that are possible for Swedish public libraries to use, and what these principles mean for the libraries customerorientation. This is done by examining a number of written sources, as well as studying the organization of six public libraries. I found several possible principles, but a number of principles have been more commonly used than others. Historically most public libraries were organized according to the functions needed to be carried out within the organization, but today it is much more common to use subject-based organizations, with some examples of organizing according to user-groups and needs. I have also encountered the possibility of organizing according to the sources that are to be handled, or the way in which these sources are used by the customers.
Kritikhantering på social media
Social medias användningsområde har under de senaste åren ökat. Från att till enbörjan användas av privatpersoner till att nu även vara en del av flertalet företag.Tekniken kan skapa nya tillfällen att synas, skapa kundrelationer samt kommunikationsmöjligheter. Det finns olika syften med att använda social mediamen värdet kommer inte från plattformen i sig utan från hur den används. För attett företag ska använda social media kan det finnas anledning att acceptera och varamedvetna om att kritik riktat till företaget offentliggörs. Forskning pekar på attföretag förväntas bemöta åsikter, uppfattningar och upplevelser från konsumenter.Dock saknas tydlig vetskap om hur eller på vilket sätt.
Är vinkritik nonsens - En explorativ studie av vinkritiker och deras bedömningsprocess i en kluven industri
With increasing wine consumption and a growing assortment at available to Swedish consumers, there is an interest in understanding the decision making process of Swedish wine consumers. In this thesis the expert phenomenon is studied with respect to wine through wine critic reliability: grading objectivity, understanding the process of wine criticism and possible critic influence on consumer behavior. Two studies were performed; a qualitative in-depth session of interviews with industry connoisseurs and a quantitative analysis of 589 online wine reviews. Our results indicate that wine reviews are highly subjective and defy prediction through analysis of external variables. Critics are likely to judge differently based on what information they have at hand, suggesting that expectations affect grading.
Konsumenters uppfattning av hållbarhetsredovisningar i livsmedelsbranschen
Sustainability reports are drawn up for the company's stakeholders and declare the company?s corporate social responsibility. Consumers are one of the companies' most important stakeholders for food companies. This study is aimed to describe how consumers perceive sustainability reporting in the food industry and if the application level of the GRI framework has an impact on how consumers perceive sustainability reports. Consumer perception is described in the GRI principles and the basis is the ICA and Coop's sustainability reports, which are two of Sweden's largest food company.
"Hur dricker du?" : En studie av kommunikationsstrategiers utfall hos målgruppen med avseende på olika konsumtionsbakgrund
In this paper the authors aim to examine the effects on consumers using different strategies in a campaign within social marketing. A model by Evans et al (1996) has been used in order to see the different steps in which advertising catches the viewers? attention and eventually leads to action or purchasing. However, in the case of this thesis, the intention of the chosen campaign is to change the consumers? attitudes and behavior towards alcohol.
Mincing the brand ? A study of the relationship between private labels and retailer brands
Purpose: To contribute to the understanding of the relationship between private labels and the retailer brand in grocery retailing. Methodology: We use structured interviews as a cross-sectional method for quantitative data collection. The existence of the relationship is tested through correlation analysis and regression analysis. Theoretical perspective: Perceived quality of private labels and of retailers are the main theoretical concepts for this thesis. Additionally, we introduce the concept of loyalty to show the benefits of a positive consumer image.
Postoperativ smärta ? en litteraturstudie som beskriver patienters postoperativa smärta
Bakgrund. Många patienter oroar sig inför kirurgiska ingrepp. Ett av orosmomenten är smärtan efter operationen. Smärtpåverkade patienter utsätts för ett lidande. Detta lidande bryter patientens naturliga förhållningssätt till den levda världen.
E-handel med Kläder : en marknadsundersökning
ABSTRACT Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers, on E-business with clothes. Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey. Also the gathering of the material and the analysis is done with quantitative methods. The primary sources dominate the thesis.
Fem individers uppfattningar om fenomenet livskvalitet : En fråga om mänskliga värden och förhållningssätt
Människor har i alla tider funderat kring vad livskvalitet innebär och begreppets innebörd har varierat över tid. Levnadsstandard har länge varit ett mått på livskvalitet, men denna syn har kritiserats allt mer för att inte ta hänsyn till mänskliga värden. I och med en förbättrad levnadsstandard har samhället blivit mer individualistiskt som innebär stora valmöjligheter för individen att bestämma hur den vill leva sitt liv. Detta väckte vårt intresse att studera vad människor i vår tid värderar i sina liv och varför? Syftet med denna studie var att undersöka hur människor i dagens samhälle uppfattar fenomenet livskvalitet.
Sjung i kör och håll dig frisk! En studie om hur körsång kan påverka körsångares emotionella och fysiska hälsa
Choir singing is one of the most popular national movements in Sweden but the knowledge of the meaning of this activity for health and well being from the choir singers? own experiences is limited. The purpose of this study was therefore to develop useful knowledge about the meaning of choir singing for participating persons from a health perspective. The data was collected through qualitative interviews with six different choir singers and went after that through a comprehensive analysis which resulted in four main categories: an oasis in the existence; possibilities of meetings and solidarity; goals and musical development; and physical and emotional well-being. The results showed that the choir activity represents a place where the singers can escape the demands and the stress factors of everyday life and where they get the opportunity of meaningful relations with other people.