
Sökresultat:
1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 8 av 99
Nyckelfaktorer vid exportetableringar i Tyskland : - En studie gjord på fyra norrländska företag
A common assumption in marketing is the wider variety of product a corporation has, the better for the consumer: more product - more choices. Companies often develop a line extension to broaden consumer range through product attributes including quality, function and design. These developed attributes within the product are not always optimal for the consumer. As a result, companies often become entangled in having a price higher than the cost and benefit of the products. This essay aims to analyze the consumer value of line extension products and how these evaluations relate to extended line product pricing.
The importance of "During-show Promotion" at Business-to-Consumer trade shows.
The purpose of this paper is to fill the gaps in current research on trade shows. The business-to-consumer aspect has been greatly ignored by academic theorists. We are aiming to make an exploratory study into during-show promotion practices. We will also create a continuation of the Hansen (1999) framework. In order to analyze "during-show promotion" two business-to-consumer trade shows; the ITB in Berlin and EuroHorse in Göteborg were visited.
Empowermentprocessen ? från stelbent till dynamisk via människonära tjänster
Empowerment är inom Service Management ett begrepp för att ge personalen större handlingsfrihet att skapa värde tillsammans med kunden, med intentionen att förbättra servicen. Managementlitteraturen inom fältet empowerment tenderar dock att ge en stel och fragmentarisk bild av processen. Eftersom människonära tjänster ställer höga krav på personalen att vara stark i utförandet av tjänsten, som bygger på nära och ömsesidiga relationer samt kräver anpassning, torde empowermentprocessen kunna tillämpas och tydliggöras i denna kontext. Syftet med denna studie är därmed att undersöka empowerment i människonära tjänster utifrån ett ledarskapsperspektiv, för att dels visa på hur en ledare kan skapa förutsättningar för empowerment i människonära tjänster och dels försöka bidra till en tydlig och rättvisare bild av empowermentprocessen. Den huvudsakliga frågeställningen som behandlas utifrån ett ledarskapsperspektiv är följande: Hur kan empowermentprocessen förstås och beskrivas i en verksamhet som tillhandahåller människonära tjänster? För att kunna svara på detta har en litteraturstudie på området empowerment gjorts, samt observations-, enkät- och intervjustudier på vårdboendet Blombuketten, en verksamhet som tillhandahåller människonära tjänster och har rykte om sig att ha ett bra arbetsklimat.
Servicekvalitet genom frontlinepersonal : En fallstudie på två hotell i Kalmar
Syftet med denna studie är att undersöka hur två hotell i Kalmar arbetar med servicekvalitet, med inriktning på empowerment, motivation, rekrytering och träning av frontlinepersonal samt att undersöka hur detta arbete uppfattas av frontlinepersonalen. I studien har vi använt en kvalitativ metod och för att samla in empiriskt material har vi gjort kvalitativa intervjuer med en chef och en frontlineanställd på de två olika hotellen.Vi har kommit fram till att båda hotellen i Kalmar arbetar aktivt med servicekvalitet genom frontlinepersonal och att de även arbetar med empowerment, motivation och träning av sin frontlinepersonal. Vi kan även konstatera att arbetet med servicekvalitet i de flesta fall uppfattas av frontlinepersonalen..
Metoder som stöd vid livsstilsförändringar hos patienter med typ-2 diabetes
Syfte: Syftet med litteraturstudien var att söka evidens för metoder som kan stödja patienter med typ-2 diabetes till livsstilsförändringar. Metod: En litteraturstudie, som innehåller 16 kvantitativa och kvalitativa vetenskapliga artiklar, som var publicerade mellan 2000-2010. Databasen som användes var Cinahl och sökmotorn Elin@Dalarna. Sökorden som använts var: diabetes type 2, type 2 diabetes, lifestyle changes, patient education, empowerment, health behaviour och self-management. Resultat: I resultaten kom uppsatsförfattarna fram till olika kategorier som visar olika åtgärder till livsstilsförändringar.
Skönhetsvård : -En tjänst som hamnar utanför konsumenttjänstlagen ?
AbstractThis essay is about what rights that a consumer has, after it?s been to a beauty-shop getting a treatment somewhere on her body. We were interested to see what kind of regulations that could be useful if a problem occurred after or during treatment. There are several risks with these treatments.The last decade these kinds of treatments have increased, due to people being vain and so aware about there looks. We started to investigate what type of rights the consumer generally has when it?s about a service.
Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.
Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. Customers of today can afford luxury but trend indicates that originality, identity, and status are more important than factual needs. Products created and consumed at the same time within the service market are often very homogenous (similar).
Hur Internet används i konsumentens köpprocess vid handel av kläder
A study based on the consumer buying decision process to discover the typical use of the Internet in the consumer buying decision process when buying clothes. The matter is researched through an Internet survey which discovers how the consumer use the Internet in each step of the buying decision process by using predetermined options. As a result, the conclusion is that people most commonly use the traditional alternatives in the buying decision process of clothes. However, information about a product is often collected on the Internet, mostly on different webshops. The main reason, for people to buy clothes on the Internet, is that the consumers consider it is more convenient and time saving.
Faktorer som påverkar mobilbanksanvändningen
Many companies today are investing in various computer-based tools to support their planning, decision making or communication processes. However, end users are often reluctant to accept the available information systems, which mean that these investments are extremely risky. Understanding why users choose to accept or reject an information system has proved to be one of the most challenging problems in this research area. Previous studies have focused on users' beliefs and attitudes regarding use intentions, but the results have, however, been both mixed and incomplete. In this study, I have used the Swedish youth? s use intention of mobile banking and a quantitative study was performed based on five different hypotheses derived from previous studies.
Empowerment ? i en organisatorisk förändring
Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera hur nivån av empowerment utvecklats i en organisation som utsatts för högre krav av effektivitet, hur det förändrat ledarskapet och de anställdas situation, som en ansats till att bidra till den organisationsteoretiska forskningen. Metod: Metodvalet byggde på undersökningens syfte att undersöka nivån av empowerment inom ett företag som genomgått en stor organisatorisk förändring. Metoden som användes för att tillgodose syftet var kvalitativ. Den kvalitativa studien genomfördes med en hermeneutisk utgångspunkt, där den enskilde individen fick beskriva sin upplevelse och erfarenhet av empowerment, för att ge svar på hur empowerment påverkats i en organisation som gått från monopol till konkurrens. Uppsats har en deduktiv ansats, då befintliga teorier som behandlar empowerment legat som grund för utformandet av intervjuunderlaget, som sedan kopplats ihop med det empiriska materialet, utifrån detta har sedan slutsatserna dragits.
Så är det inte längre : Närståendes vardag efter patient- och närståendeutbildning vid bipolär sjukdom
Several studies show that the clinical reality in psychiatric care does not correspond to the demand of consumer participation from a variety of policy documents that has been produced recently. Studies also show that there is a lot to do in improving, patients with sever mental illness, becoming more involved in their own care. The nurse has a central role in this work. The Norwegian nursing theorist Jan-Ka?re Hummelvolls holistic, existentialistic model for psychiatric nursing were used as theoretical ground.The aim of this study was to examine how nurses in psychiatric outpatient units, caring for patients with psychotic disorders, experiences consumer participation.Qualitative phenomenological method was used.
Empowerment på Posten?
På dagens marknad måste företagen kunna möta både de yttre och inre kraven som ställs på marknaden för att maximera sin avkastning. Ett företag som i allra högsta grad står inför förändrade yttre krav är Posten. Hur kan Posten kombinera yttre krav och omständigheter från kunder, marknadsförhållanden och ägarnas vinstintresse med de inre kraven, det vill säga en tillfredställd personal? Hur kan man skapa en bra företagskultur som gynnar både ägarna och de anställda? En teori som hävdar att det går att möta de yttre kraven samtidigt som de inre kraven uppfylls benämns: empowerment. Syftet med denna uppsats är att utifrån ett empowermentperspektiv analysera hur några lokala chefer på Posten jobbar med sin personalpolitik rent praktiskt.
Smart consumer. En studie om påverkan av den digitala kommunikationen på konsumentbeteendet
Dagens dynamiska situation på marknaden sätter spår på den befintliga marknadsfilosofin med fokus på kommunikationen mellan företaget och konsumenten. Den moderna teknologin och Internet har utvecklats och blivit mer tillgängliga, vilket har bidragit till att den moderna konsumenten tillbringar en stor del av sin tid på Internet. De digitala nätverken och kommu-nikationen inom dem förändrar konsumentbeteenden och attityder, främjar konsumenters självständighet samt ger kontroll över köpbesluten. De här trenderna påverkar dagens detalj-handel, där konkurrensen och kampen om kundernas lojalitet ökar. Konventionella marknads-föringsstrategier föråldras snabbt under dagens förlopp och kräver mer kreativitet och enga-gemang av företaget.
Aroma Theory: Scenting the Attitude
The thesis examines the relationship between consumer attitudes and a scented shopping environment. A relationship and phenomena concerning scent marketing, which could be seen as one of the more provocative forms of marketing since the human sense of smell, is connected to the limbic system where motivation and attitudes are created. The use of scent marketing has, so far, been proven effective in sales increasing whereas it is one of the less explored forms of marketing.The purpose of the thesis is to answer the following question: Is it possible to find differences in consumer attitudes in a scented buying environment compared to a nonscented buying environment, and thereby create new basis for segmentation?The thesis is based on a quantitative study where data has been gathered in a scent manipulated buying environment through structured interviews with consumers. The thesis applies a deductive approach to the main theories in the area of interest.The findings suggest new theory discussing that it is difficult to use consumer attitudes, towards a scented store environment, as a foundation for market segmentation.
Empowerment: en studie i ansvar, tilltro och ekonomiskt bistånd
Our understanding is that responsibility is shifting from the community towards the individual within the field of social work. This resulted in our essay, which aims to study how the representatives within social service assistance and churches in Helsingborg work with personal power. Our aim is also to illustrate how these representatives view the boundaries of responsibility between the individual and the community. Our questions are: How do the representatives work with personal power from a micro and macro perspective? How do the representatives look upon their position as representatives? What do the representatives consider as responsibility of the individual respective the community? And; Are there preventing factors from individual responsibility? We obtained our empirical material from a qualitative method consisting of interviews.