
Sökresultat:
1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 37 av 99
Consumers' behaviour in the use of online services and the cultures effect on it-a study of Swedes and Danes use of online job databases
The thesis deals with consumers behaviour in the use of online services and the cultures effect on it. It is a study of Swedes and Danes use of online job data bases. The thesis is based on a quantitative study. A questionnaire were used sent out to 80 Swedes and 80 Danes. The theory concerns areas of online consumer behaviour, decision making and services theory as well as theories within culture in relation to services and behaviour.
?Det gaur ente?, eller? ? att starta processer för entreprenörskap i Blekinge
Uppsatsen har som syfte att öka förståelsen kring initieringen av processer för
att stimulera entreprenörskapande i Blekinge. Undersökning har gjorts genom
intervjuer med nyckelpersoner på tre initiativ för att stimulera till
entreprenörskap i Blekinge. Uppsatsens slutsats är att det som tycks ha störst
betydelse för resultatet av en process för att stimulera entreprenörskap är att
den operativa gruppen lyckas skapa en lärande organisation..
Livsstilsförändring på livstid? : Projekt med inriktning mot unga, överviktiga, på Väddö Folkhögskola, 2005 - 2008
BAKGRUNDEn utav lärarnas uppgifter är att bedöma och betygsätta sina elever i ämnet Idrott och hälsa.Det visar sig vara viktigt att veta vad man som lärare ska bedöma och betygsätta hos elevernaför att bedömningen ska bli rätt. Vi har haft ett antal betygsystem genom åren somhjälpmedel för lärarnas bedömningar och betygsättningar. Men hur anser lärarna att de självabedömer sina elever i ämnet Idrott och hälsa?SYFTE OCH FRÅGESTÄLLNINGARMitt syfte med examensarbetet är att undersöka vad lärare i idrott och hälsa anser de självabedömer och betygsätter hos sina elever. Arbetet kommer att besvara syftet utifrån tvåfrågeställningar det vill säga vad lärarna anser att de bedömer och betygsätter hos eleverna iidrott och hälsa samt varför de bedömer sina elever som de gör enligt dem själva.METODExamensarbetet inspireras av hermeneutiken som vetenskapsteoretisk ansats och kvalitativdatainsamling genom intervjuer som metod.
Hälsofrämjande arbete på arbetsplatser : en kvalitativ studie om hur ansvariga för hälsofrågor uppfattar att hälsofrämjande arbete bedrivs på den egna arbetsplatsen
Friskvård innefattar fysisk aktivitet, hälsosam kost, kulturella aktiviteter och strävan efter en positiv självkänsla. Friskvårdsarbetet är en hälsofrämjande åtgärd som kan bidra till en mer hälsosam arbetsplats. Ledarskap, utbildning och delaktighet är tre aspekter som tillsammans bidrar till en hälsosam arbetsplats. Undersökningen har inspirerats av tre teoretiska utgångspunkter: empowerment, känsla av sammanhang och flowteorin. Syftet med studien är att undersöka hur ansvariga för hälsofrågor på arbetsplatser uppfattar och beskriver sitt arbete med friskvård och hälsofrämjande aktiviteter på den egna arbetsplatsen.
Vardagsmat eller domedag? Marknadsföring av ekologiska varor genom svaga och starka rädslor
In a time when concern for the environment is a topic that is met with both love and hatred, organic goods and services become increasingly common on the market. Communication efforts with the purpose of increasing the proportion of organic products consumed are being conducted by both private and public actors. However, achieving attitudinal and behavioral change within complex areas such as this comes with many difficulties.Within public opinion change, a common way of achieving a change in behavior is to use fear appeals and scare tactics. Earlier studies have shown that messages prompting a low level of fear can be more effective than messages prompting a high level of fear, since a high level of fear tends to raise defense mechanisms in the consumer. The purpose of this essay is to examine whether fear and defense mechanisms is a problem when it comes to making consumers choose organic products, as well as studying whether messages prompting low levels of fear are more effective than those prompting high levels of fear.This quantitative study is conducted in the form of a questionnaire-based experiment, comparing the effectiveness of two messages prompting different levels of fear.
Hälsobeteende bland sjuksköterskor och undersköterskor : En studie om oregelbundna arbetstider på Ålands hälso- och sjukvård
In our everyday life we are faced with many choices that have consequences on the environment. One of these is the food we choose to eat since food production has a big impact on the environment. In organic production the aim is to have a natural production process, where environmental impacts are minimized. By choosing organic food it is therefore possible to contribute to a better environment. A large number of meals are served every day in the public sector, which makes it an important player in the consumer sector that could make a major difference for the environment..
Corporate Social Responsibility : en koppling mellan marknadsföring och finansiering
Background: The debate about environment, labor conditions and aid to developing countries has the last years been a much discussed subject The pressure on the companies to live up to their responsibility is beginning to be noticed in the market.Purpose: To find out if a retail company investing in Corporate Social Responsibility thereby direct can effect it?s stock value. Using interviews to investigate if and how stock analysts and corporate finance professionals valuate a company?s CSR initiatives.Theoretical perspective: The description of CSR is leading to the main theory, The Brand Value Change, and the Market Hypothesis. Additionally a theory of the Consumer Buying Process and CAPM-model about financial risks is presented.Method: An event study of 30 companies to investigate if there is any change in their stock values and interviews with three professionals from the financial sector to find out about their attitude to CSR.
Prisetikettens roll i kundens köpprocess - En kartläggning av kundernas användande av prisinformation i den svenska dagligvaruhandeln
When patrolling grocery stores, customers engage in a purchase situation where they face great amounts of information, whereof price is one. This paper intends to shed light on the price information search behavior that customer's exhibit before choosing their products in grocery stores. In order to do so two studies have been conducted, one quantitative and one qualitative, to assemble the data needed to provide statistically significant results. The objective of the quantitative study is to gather data on customer's external price information search, and it is based on the most recent eye-tracking technology. The second qualitative study is complementary and based on interviews with randomly chosen customers that have responded to several questions regarding their price information search, shopping knowledge and experiences.
Livsmedelsföretagens arbete med CSR och dess påverkan på konsumenters köp av ekologiska produkter
Title: Food companies' work with CSR and its impact on consumer purchases of organic productsLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Maria Nilsson and Mikaela JaredalSupervisor: Agneta SundströmDate: June 2015Aim: The study aims to understand and describe how food chains affect consumer choice to buy organic food and how it affects their buying behaviour.Method: Firstly a qualitative study was conducted. It consisted of six semi-structured interviews with store managers and employees on Willys and Coop in Sala and in Nyköping. Secondly a quantitative study was performed in the form of a questionnaire with 80 consumers in Willys and Coop stores located in Sala and Nyköping.Result & Conclusions: We have seen that price is important when consumers decide whether to buy organic food or not. This has been noticed by the food chains who work actively with being able to offer organic food at lower prices. Other factors that affect the consumers choice to buy organic products are offers, displaying and advertising.
Internetportalen : en värdeskapare?
This Master Thesis treats the non monetarian aspect about the Internet Portal from a consumer and company perspective. The purpose of this thesis i st o give or create a picture and a tool, a model for how the Internetportal could be evaluated an valued. By creating a so called Dynamic Scorecard the authors of this Thesis have created a model throug which the purpose of this thesis is served. Through this model the authors have come to the conclusion that the Internet Portal can be evaluated through both economic, social, service and technical factors as well as through what relationship the companies or consumers value concerning the Internet provider. The product of conclusions of this Thesis is that there are three main factors upon wich the Internet Portal is valued.
Ett steg framåt, två steg bakåt? Direktiv 2005/29/EG:s effekt på det svenska konsumentskyddet inom marknadsrätten
På EU:s inre marknad ska fri rörlighet råda. Trots det tvekar konsumenter inför att handla över gränserna. Många konsumenter känner en osäkerhet inför andra länders lagar och oroas över att skyddet mot ohederliga näringsidkare inte är det samma som i deras eget land. Denna osäkerhet undergräver den inre marknaden. För att motverka denna osäkerhet har EU antagit direktiv 2005/29/EG om otillbörliga affärsmetoder.
Packaging Design as a Brand-building Tool
The topic of our thesis is Packaging Design as a Brand Building Tool and we are presenting the Scandinavian perspective. We found the topic interesting because, from a theoretical point of view, we identified a scarcity in research focusing on packaging design as a brand management tool, and from a practical point of view, we found out that businesses use packaging design at different levels in their communication efforts. Thus we wanted to provide both academia and business world with a clear picture to what extent and how businesses use packaging design in their brand-building process. Therefore the aim of our thesis is to provide practitioners and academicians alike with a better understanding of how packaging design can be used to create strong brands in the FMCG sector in the Scandinavian market. To reach the stated aim first we provided a solid theoretical background of packaging, its elements and its role in the marketing mix.
Hur gårdagens lösningar blev dagens problem : En kvalitativ studie av Försvarsmaktens rekryteringsprocess för gruppbefäl, soldater och sjömän
Sveriges drygt 100-åriga tradition av värnplikt har försvunnit. År 2010 ersattes värnpliktutbildningen av en ny frivillig militär. Ingen ska längre utbildas med plikt om inte försvarsberedskapen kräver det. En förändring som innebär att Försvarsmaktens tillsättning av tidigare värnpliktsbaserade befattningar som gruppbefäl, soldater och sjömän nu genomförs på frivillig grund. Försvarsmakten har därmed blivit en arbetsgivare med stora årliga rekryteringsbehov.
Guilty until proven? : Nanomaterial i konsumentprodukter som sociovetenskapligt dilemma.
Nano materials can today be found in a wide range of consumer products and the number of new products on the market is expected to inrease. In the shadow of hope for nano materilas potential in various applications, low awareness of its health and environmental risks is hiding. Furthermore, the knowledge about people´s risk perception of nano materials is limited. Parallel to the situation described above, the scholls meet the challenge of incrasing the scientific literacy. To achieve this goal, skills in argumentation in science studies has been emphasized and the concept of socio-scientific issues has been emerged.
Sjuksköterskan och den feta patienten - att våga se och tala om problemet
Bakgrund: Övervikt och fetma, som är riskfaktorer för en rad olika sjukdomar, har iSverige under knappt tre decennier ökat med 13.3 %. Detta växande problem berorbland annat på att Svenskarna blivit mer stillasittande. Att ändra på sina levnadsvanor ärinte alltid så lätt och det är här som sjuksköterskor kan komma in och hjälpa till. Patientempowerment, som är ett patientfokuserat förhållningssätt, kan ge patienten de verktygoch den styrkan som behövs för att ändra på sina levnadsvanor. Syfte: Syftet med dennalitteraturstudie var att ta reda på hur sjuksköterskor kan hjälpa patienter med överviktoch fetma att förändra sina levnadsvanor.