Sök:

Sökresultat:

5318 Uppsatser om Computer science - Sida 4 av 355

Ungas datoranvändning finns det några könsskillnader?

The purpose of this study was to examine if there are gender differences in computer use among the young. Our aim was to find out in what respects boys and girls differ, if at all. The main method of investigation is a literature review. We have also made a complementary empirical study in a public library. The literature studied principally covers computer use at home and in school.

SiLu - Riktlinjer för spelmotor

Spelmotor är benämningen på den komponent som hanterar en del av mekaniken i ett datorspel. Förutom funktioner för grafik, fysik etc. finns också funktioner för rörelser, interaktion med världen etc. I detta examensarbete går vi in på hur en spelmotor för morgondagens mobiltelefon kan se ut, samt vad dagens mobiltelefoners hårdvara och mjukvara saknar för att dagens PC-spel ska kunna portas till dem. Stödet för att spela avancerade spel på mobiltelefoner växer ständigt och inom några år bör hårdvaran vara ungefär densamma som på PC.

Är det effektivt? - En studie av ett företag och dess förvaltning av datorbaserade system

This thesis examines how a company can get an effective, high quality, maintenance of their computerized systems. After literary studies concerning the life cycle activity Maintenance we have studied how the maintenance at the department IT Supply of IKEA IT AB in Älmhult is carried out. What steps and measures in the analyzing of results of changes are carried out and if they have predefined processes for changes. Based on the facts we found most important in our literary studies we have created a model and theoretically applied this to the maintenance of a specific system to see what they can work with to further improve the quality and efficiency in their maintenance. The basis for our thesis is literary studies and the collected material has been used as a foundation for the research at the company, which was carried out through interviews. This thesis is based on the question: ?How do the lack of a model for maintenance and the lack of orientation affect the maintenance in a company??.

Infiltration of Waldheim

"Infiltration of Waldheim" är ett spel gjort av David Lindell (grafik), Andreas Persson (programmering) och Mathias Jönsson (ljud och musik). Målet vi hade med projektet var att ha en spelbar bana med minst en vapen typ samt fiender att eliminera, allt ackompanjerat med pampig musik och en massa ljudeffekter. Jag kommer i denna rapport beskriva arbetets gång samt reflektera över vad som har fungerat och vad som varit mindre bra under projektets gång. Mina planer för spelet var mest att lära mig mera om framförallt AI samt arbeta mera i 3d. Spelet ska mest vara för mig själv, men med lite putsning och mera innehåll eventuellt användas vid jobb ansökningar i framtiden..

Aurora - Technology made to make things easier

Det började faktiskt redan hösten 2004, när jag satt och arbetade med ett av de otaliga projekt man gör under sin skolgång. Projektet gick ut på att skapa en hemsida med en digital katalog, och voilá, där föddes idén. Sedan fortsatte jag att fundera, vända och vrida på idén, ett system för att skapa digitala kataloger och mindre presentationer som vemsomhelst skulle kunna använda. Just detta att inte exkludera de som inte kan ?Flash? från de som skall kunna redigera systemet har varit en av mina stora grundpelare, ett slags digital demokratitanke. För att skapa systemet har jag använt ?Macromedia Flash MX? och dess inbyggda programmeringsspråk ?ActionScript?. Programmeringsspråket är inte ursprungligen tänkt att användas för att göra system, men jag tycker personligen att jag lyckats bevisa att det fungerar även för det ändamålet.

Hur ser män på kvinnliga karaktärer i dataspel? : En kvalitativ intervjuundersökning

My choice of topic for this essay is the habits of television and computer gaming among young men; mostly their opinion of male and female objectives. My vision of this, being a woman, I often think of the possibilities men have of choosing games where the female characters, in my opinion, often are exposed in a degrading way. To my help I have earlier works on the topic by media scientist Mary Flanagan as the leading authority. She writes much of the character of Lara Croft, and the way she could be an icon for the computer gaming girls of today, despite she is having a stereotypical body shape. I even want to briefly share my thoughts of the always imminent discussion about media panicking; and whether gaming giving the players positive or negative influences.

Teknikens Under - En problemrapport över arbetet på diariet, Regionens Hus i Mariestad

Att en dator hänger sig, inte gör som man vill eller bara är obegriplig är inget nytt fenomen. Dock är detta en del av vardagen på diariet i Regionens Hus i Mariestad, där de tre registratorernas arbetsprocesser innehåller ett antal problem som bland annat är datorrelaterade. Rapporten beskriver arbetet på diariet, de problem som finns, vem som äger problemen, och innehåller också en diskussion runt de befintliga problemen. Rapporten tar upp allt från postöppning till sökfel i programmet Diabas och mycket annat som ingår i arbetet som registrator. De problem som finns i arbetet på diariet har hopat sig över registratorerna som känner att det inte finns någon självklar part som de kan vända sig till för att få hjälp.

Ontologier i kunskapsorganisation Vägen från tesaur till den semantiska webben

This thesis aims to analyse ontology, primarily as the word is used in the context of the Semantic Web. One of the main questions is how ontologies relate to classification and thesauri, two concepts well known within Library and Information Science. The vision of the Semantic Web, a more intelligent addition to the current World Wide Web, has raised the question of how to deal with information scattered over a multitude of locations, stored in different formats, written in different languages et cetera. This issue is in many ways similar to the classical problems encountered in library science: how to classify and categorise large amounts of information. The use of ontologies is one of the main steps leading to the Semantic Web, as well as a tool which can be used in other areas of information organisation and management.

En studie i att tillämpa Computational Thinking på grafteori

Computational thinking was brought to the forefront in 2006 by Jeannette Wing. Computational thinking is a problem solving method that uses Computer science techniques.The thesis is analyzing computational thinking and how it could be applied to graph theory. Characteristics and main fields from computational thinking is being analysed. This analysis is applied to graph theory to see the potential in developing a proposal for how an exercise can look for an introductory course in discrete data types. Only basic knowledge of graphs is required to perform the exercise.

Elektronisk signering ? Kommer användaracceptansen att påverkas inom 24-timmars myndigheten?

Utvecklingen av medborgare samt företags användande av Internet har ökat dramatiskt under de senaste fem åren. Det ökande Internetanvändandet ledde till att statskontoret 1999 fick i uppdrag av regeringen att ta fram olika förslag samt underlag som skulle ligga till grund för begreppet 24-timmars myndigheten. Tjänsten är beräknad att tas tillbruk i Sverige år 2005. 24-timmars myndigheten kommer tillämpa ett antal olika säkerhetslösningar, därav elektronisk signering. Denna utredning skall belysa hur stort inflytande säkerhetslösningen elektronisk signering kommer att ha på användaracceptansen av denna tjänst.

Folkbibliotek och TV-spelande ungdomar en studie i bibliotekariers attityder och värderingar när det gäller ett nytt medium på biblioteket

The aim of this Masters thesis is to examine librarians attitudes and values when it comes to the question if a new media, video games, should be introduced at the library or not. Video games are here seen as media primarily for youths. In our study we also wanted to study the discussions of quality and purchase, when computer games were introduced at the library. In order to answer our questions we conducted nine interviews with librarians working with children and youths, in eight libraries. By analysing their statements, using Maj Klassons theory where she defines the librarians role in three different strategies, we could demonstrate how the librarians reason when it comes to video and computer games, youths, quality and purchase.

Utvärdering av datorprogram för användning vid dagvattenutredningar

The main object of this diploma work thesis is about how computer programs can bea tool to use for work on stormwater investigations. The advantage of using acomputer program compared with calculations made by hand is evaluated anddiscussed. The computer programs that have been used for studies and a sequence oftesting of the possibilities are Autodesks Storm and Sanitary Analysis and DHIs MikeUrban.Focus on sustainable development now permeates the building industry. As a resultstormwater investigations have been conducted in an increasing extent the recentyears. Stormwater is water produced due to precipitation, such as rain and snowmelt.Stormwater investigations normally contain descriptions of existing land use, plannedland use and suggestions of measures and technical solutions for the future disposal ofstormwater.The initial part of the thesis consisted of literature studies on stormwater andstormwater investigations to understand the science.

Inneklimatutreding av Fanan 27

Computational thinking was brought to the forefront in 2006 by Jeannette Wing. Computational thinking is a problem solving method that uses Computer science techniques.The thesis is analyzing computational thinking and how it could be applied to graph theory. Characteristics and main fields from computational thinking is being analysed. This analysis is applied to graph theory to see the potential in developing a proposal for how an exercise can look for an introductory course in discrete data types. Only basic knowledge of graphs is required to perform the exercise.

Säkerhet och integritet i närfältskommunikation

Context. In today?s society we use smart cards in many areas, NFC is a smart card technology that allows contactless interaction between a reader and the tag, the tag is often in the form of a card. NFC can be used for various payment methods or as access card to a building which makes life easier. In previous studies, the technique has proven to be weak to attacks using an NFC reader connected to a computer.

Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy

Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar. Ännu mindre att man kan tjäna stora pengar på att spela. Utomlands är uppmärksamheten för Warcraft större.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->