Sök:

Sökresultat:

6453 Uppsatser om Computer science - software engineering - Sida 17 av 431

Testdriven utveckling

I programmeringsvärlden har en ren, enkel och testbar kod en stor betydelse. Detta examensarbete avslöjar ett nytt koncept vilket kanske är den viktigaste upptäckten inom metodområdet på senare tid, så kallade Testdriven utveckling (TDD). Testdriven utveckling är ett sätt att utveckla mjukvara och det som utmärker den är att man först skriver ett test som inte ska fungera (röd fas), sedan skriver man en kod, så enkelt som möjligt, som gör att testet ska fungera (grön fas) och till slut ska man våga göra förändringar även om koden fungerar, om man är inte riktigt nöjd eller om man helt enkelt vill optimera sin kod (omstrukturera fas). Syftet med studien var att utvärdera vilka fördelarna och eventuella nackdelarna är med den här typen av mjukvaruutveckling, att motivera varför det är lämpligt att välja den och att visa hur man gör med hjälp av Java, JUnit och Eclipse. Material som användes i studien insamlades genom litteratursökningen och intervjuer.

Kompatibilitet med BIM-koncept : Revit Structure 2012 och Robot Structural Analysis 2012

This thesis deals with the compatibility between analysis software Revit Structure2012 and Robot Structural Analysis 2012. The purpose is to become more aware ofinformation management models to be compatible across different softwareapplications. The structural model is made to be optimal for the compatibility of othersoftware Aim is also to gain an understanding of the transferring methods that exist,and which method is most convenient to use and to examine whether the methodswork in practice. Objective of this project is to make the modeling processtime-efficient for constructors. Models do not need to be structured in severaloccasions in different software; it only needs an optimal model that transfers properlybetween software.The method used in the thesis consist cases where the transferring process isexamined.

Förbättring av mjukvarubibliotek för parallellberäkningar med programmeringsmodellen Chunks and Tasks

Chunks and Tasks is a programming model based on the C ++ programming language. This programming model is used for electronic structure calculations, among other things.The purpose of this project is to improve the CHT-MPI software library for Chunks and tasks, so that calculations of matrix-matrix multiplications are performed more efficiently than they do with the existing software library. The software library is based on the work stealing method, which is a method the software library for Chunks and Tasks uses for the distribution of the calculation work. The considered way to improve the software library is by modifying the work stealing method in a way that makes the distribution of calculation work happen in a more efficient way , which will lead to calculations performed faster than before.Two different modifications of the work stealing method were tested and it led to two new methods, Method 1 and Method 2, which distributed the calculation work differently. Method 1 did not give results that were compatible with the theory, since the calculation time with this method was much longer than the previous method.

Mjukvaruverktyg för loggning och analys avindustriella processer

This report discusses developing a software log tool for analysis of industrial processes. The target was to develop software that can help electro Engineers for monitor and fault finding in industrial processes. The tool is called PLS (Process log server), and is developed in Visual Studio.NET Framework 2005. PLS works as a client with Beijer Electronics OPC Server. The program is able to read data from PLC (Programmable Logic Controller), trough the OPC Server.

Kvinnor, datorspel och identifikation : en genusanalys av två datorspel och två kvinnors datorspelande

This essay covers computer gaming as seen from a perspective of gender theory. The main purpose of the essay is to examine women?s relationship to computer games, and more specifically women?s attitudes to the games they play. The theoretical basis for this essay is sprung from a hermeneutic perspective. The empirical basis for analysis consists of two in depth interviews and game analysis of the two computer games Counter Strike and Final Fantasy XI.

Interaktion i klassrummet

I den här rapporten beskrivs hur elever mellan åtta och tolv år upplever användningen av datorn och Internet i skolan. Genom att studera användningen av Internet med hjälp av intervjuer, deltagande observationer och informella samtal har författaren i den här rapporten valt att utifrån elevernas perspektiv beskriva deras situation. Utifrån den etnografiska studie och de konstruktionistiska teorier författaren gjort utnyttjas sedan erfarenheter från utbildningstiden för att försökta skapa ett koncept om hur ett framtida klassrum skulle kunna komma att se ut. Undersökningar har gjorts om hur information, kunskaper och erfarenheter utbyts i klassrummet och vilken betydelse det har för användningen av Internet. Men även hur elevernas själva utvecklas och skapar sig ett kritiskt tänkande och att lära sig sortera, för dem, relevant information. Jag har även studerat hur lärarens roll förändras och hur det påverkar undervisningskulturen.

Utveckling av minimax-baserad agent för strategispelet Stratego

Stratego is a boardgame not very different from chess, that contains hidden information. Because of this, existing programs play at beginner level. The purpose of this thesis is to adjust a minimax algorithm so that it passes the demands of Stratego, and then build a Stratego agent around it. Tests with existing minimax algorithms leads to the development p-e-minimax. This algorithm uses two different values in its nodes to simulate the different information available to the agent and its opponent.

Medicinering inom hemtjänsten

This work has been done by three development engineers and one computer engineer and in some cooperation with the company Phoniro. This report is written for computer science and is mainly oriented on the programming part in the project. The goal has been to develop a program that ensures the quality of the care that the home care organization delivers. The program is developed for cellphones and is supposed to be used in every visit. Several functions have been developed for the reason of reducing mistakes in patient visits, where the focus was on safe medication.

Hur förankras en policy? : En studie av Stockholms stads informationssäkerhet

Culture Management Cultural management administration producent KKE management.

Undersökning av open source GIS programvaror : Med hänsyn till MSB?s användningsområden internt och för RIB Karta

MSB stands for Swedish Civil Contingencies Agency. It?s a government organization that deals with emergencies and crises. MSB has developed a software package where the newest software version is called RIB 2012. The package includes the program RIB Karta.

En actionberättelse : en analys av de narrativa delarna i actiondatorspelet Halo

This essay is a narrative analyze of the computer game Halo. The purpose of the essay is to see what function the narrative elements have in a computer game of the action genre. The analyze is done with a neo-formalistic approach according to the theory of David Bordwell and Kristin Thompson. The choice of game was based on it's positive reviews mentioning the story. The essay tries to give a picture of research in the field and researchers views on narratives and computer games.

Interaktivt konsultverktyg -vid utveckling av webbplatser

Denna rapport handlar om ett examensarbete utfört åt multimediaföretaget Animero. Det är ett litet företag med åtta anställda som jobbar med olika multimediaproduktioner med fokus på webb- och videoproduktion. Problemet för Animero var att det saknades en ordentlig kravspecifikation i projekten och att kunderna brukade utgå ifrån vad de själva tycker om istället för att tänka på dem som ska besöka webbplatsen. Vårt uppdrag blev att utveckla en applikation som ska ta fram underlag till en kravspecifikation vid beställning av webbplatser. Applikationen ska samla in information om kundernas målgrupp, deras företagsidentitet och de funktioner de vill ha med på webbplatsen.

Tillämpning av lättrörliga systemutvecklingsmetoder - en studie av systemutvecklingsprocessen i en ad hoc-krati

Due to fast growing and rapid changes in markets today, most of the organizationsthat are trying keep up with these changes have a high demand for software that areof high quality and comes with a low price. To meet these goals software companieshave to implement new methods to develop software that are suited for rapidchanges. The concept of agile methods can fulfill this need. Our purpose with thisthesis was to investigate how well agile methods could be applied in organizationsthat could be identified as adhocracies. A case study was conducted in anorganization which we could identify as an adhocracy.

Tillförlitlighet i klinisk användning för två förståelighetstest på svenska för barn i åldrarna 4-10 år

Intelligibility is a central concept in speech-language pathology regarding assessment and treatment of speech. At present, there is no reliable or valid Swedish test for measuring intelligibility. The main purpose of the current study was to conduct a clinical trial of the computer-based intelligibility test ?Swedish test of intelligibility for children? and to investigate the test?s reliability. Another purpose was to investigate the reliability of the rating form ?Intelligibility in context scale?.

Digital kompetens - Äldreomsorgspersonals upplevelser av en digitaliserad arbetsplats

This study highlights the importance of computer technology and its impact on elder care staff's skills development in the public sector. The government presents the digital agenda within which information and communication technology today is considered to have a potential for sustainability, growth and development. According to the EU Commission, there are several important elements that should be improved to digitize the workplace. Among these are digital literacy, collaboration between agencies and increased investments in research, education and innovation. New technology can be understood in different ways by individuals, some see the computer as something positive and exciting, while others may find it hard to see the opportunities for learning and development.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->