Sök:

Sökresultat:

5850 Uppsatser om Computer science - distributed computing - Sida 15 av 390

24-timmarsmyndighetens användbarhet

The communication with government and municipality through Internet has in-creased during the last couple of years. Therefore we have chosen to focus our bachelor thesis in this particularly area and the needs for usable web services for the citizens. In this bachelor thesis we are studying a increasing group users, namely elderly citizens. During the study we have analysed E-governments ser-vices usability through usability tests. The combination of conversations and meetings with individuals, observations of interactions and literature studies give us the opportunity to explore the users needs.

Matematisk begreppsbildning för elever med läs-och skrivsvårigheter

This essay deals with the subject of communication through Facebook. In this survey we studied 100 youths from Karlstad and their communication habits and behavior patterns on Facebook. The social network site Facebook has since its start in 2004 made a mark in modern communication. Today in 2010 the site has more than 500 million users. This paper wants to study what happens to other types of communication.

En enkel förbättring av stränder inom Visual Effects

Om man vill skapa ett realistiskt hav inom Computer Graphics är det viktigt att man har snygga övergångar till andra material. Ett exempel på detta är stränder och det är precis där fokusen på den här studien har legat. Studien gick ut på att hitta en enklare lösning på att visuellt förbättra stränder inom Computer Graphics. För att göra detta så testade två olika metoder i olika experiment. Den ena tekniken som testades var att simulera partiklar för att få fram en bättre strandlinje och de andra var att skapa en shader för att förbättra den.

Systemutveckling i praktiken - konsten att tillmötesgå den okända användarens krav

ABSTRACT System development has become more and more concentrated on development for the Web and this has resulted in larger target groups. It will most surely continue to be so considering that the Web will be the infrastructure of business and services in the future. A big target group involves that the owner of a system can earn a lot of money from the paying users, but that assumes that the system can meet user needs. If a system on the Web does not satisfy the user?s demands then they will use the competitor?s system instead because it is only a mouse-click away.

Konstruktion av kompressorkit

Rapporten beskriver arbetsgången vid utvecklingen av ett kompressorkit till Yamahas snöskotermodell RX-1. Arbetet innefattar konstruktion och dimensionering av tryckkammare och laddluftkylare. Datorverktyg i form av CAD (Computer Aided Design) och FEA (Finite Element Analysis) har använts till att konstruera och dimensionera ingående komponenter. Arbetet har resulterat i kompletta CAD-modeller av ett prototypkit färdigt för CAM- beredning (Computer Aided Manufacturing) och tillverkning..

Spelskapande men en komponentbaserad arbetsprocess

Syftet med detta kandidatarbete är att testa en arbetsmetod som skiljer sig ifrån det en mindre grupp i vanliga fall använder sig av: en komponentbaserad arbetsprocess för att utforska och sammanställa arbetserfarenheten med den komponentbaserade arbetsmetoden, utvecklar vi därför ett digitalt spel..

A ride in stereovision

Vårt magisterarbete är en 3D-animation som ska simulera en bergochdalbana. Vår uppgift har varit att ta reda på hur man genom illusioner kan lura människans hjärna att se djup även då bilden är helt platt. Vårt främsta verktyg vi använt oss av är glasögon med röd- och cyanfärgade filter. Till vår produktion har vi anlitat andra studenter för att komponera musik och mixa 5.1-ljud. Allt för att öka upplevelsen ännu mer..

Datorspel = Lärande? : En kvalitativ studie angående gymnasieelevers attityder gällande datorspel som läromedel

The gaming market has become the fastest growing market for leisure and is one of the most popular forms of homeentertainment. This has generated a media debate about how people are affected by gaming and concernes how we are affected by the violence that may occur in games. Games proponents argues that gaming is the future of teaching and computer games are becoming a sustainable and popular instruction strategy. Some studies have long used computer games for educational purposes. By interviewing high school students in focus groups as qualitative research, I studied their attitudes towards computer games as a learning tool.

Lärarna och de nationella kursplanerna : Hur förhåller sig lärarna till dem?

My purpose with this study was partly to examine how some Swedish science teachers teach and their knowledge of the science curriculum, and how this affects their teaching. I also aimed to compare the Swedish and Irish science curriculum. The method I undertook to achieve this study was to carry out six interviews with science teachers in Sweden. I also completed a text analyse of both the Swedish & Irish science curriculum. The results of the interviews showed that the teachers think the curriculum is important but they do not always keep to it.

Fantastisk litteratur och inskränkta fans : Tolkning och meningskapande i Science fiction forum 1960-1980

This Master´s thesis examines the conceptual ideas of science fiction and science fiction fandom produced in the Swedish fanzine Science Fiction Forum (1960-) between the years 1960 and 1980. Science Fiction Forum was and still is a fanzine published by Skandinavisk Förening för Science Fiction (Scandinavian Science Fiction Club). Both the club and the fanzine are a part of the phenomenon called fandom.A fandom is a collective of people called fans who form a community by sharing a special interest in a special object. The fanzine is one of the many material products produced by fans within a certain fandom. Science Fiction Forum and Skandinavisk Förening för Science Fiction were founded in 1959 and are a part of swedish science fiction fandom, where the object of fandom is literary science fiction..The primary focus of this thesis is the meta discussion on science fiction and science fiction fandom in Science Fiction Forum.

Filter = censur? En enkätundersökning om bibliotekariers rätt att begränsa information med hjälp av datorfilter.

The main purpose of this paper is to examine librarian's opinion of computer filters, to bring order in the debate on these filters and also to encourage future debate on this subject. The main problem is whether librarians themselves think they have the right to limit the public access to information on the Internet by using computer filters. We will also see how many public libraries are using filters, why they have chosen to use or not to use them, what is the librarians' opinion of filters, what rules exist regarding the use of the Internet, and finally if it is legal to use filter programs in public libraries. We have also included a short report on what filters are and how they work. This paper deals only with Swedish conditions on a number of public libraries.

Naturvetenskap i förskolan : Spelar utbildning och intresse roll för hur man arbetar med naturvetenskap i förskolan?

How do you see on natural science within preschool? Does education and interest play a role for how the educationalist works with natural science? And is the children?s interest for natural science affected by the educationalist, what does the educationalist think himself? These questions have I under my teachers training and under deputyship in preschool asked myself and these questions lies to behalf for my investigation. I interviewed five educationalists on different preschools for my investigation.My investigation resulted in that I have been able to see a certain conjunction between how you work with natural science in preschool and the educationalist education or interest. What also plays a role is that you often associate natural science with knowledge of nature. The educationalist seems overall positive to natural science, but depending of a lack of knowledge it feels strange and difficult.

Generella riktlinjer vid distribuerad Scrum

Today many companies are global and can exist all over the world. It is more common that projects are conducted in different locations, from various cities in a country to nations in different parts of the world. To manage projects both traditional practices such as the Waterfall method and new flexible methods known as agile methods are used. How is the process affected when a project is distributed, when the team is scattered in different places? This makes it difficult to create a good project, something we will discuss and try to find solutions for.

Datasäkerhet för hemdatorer. Brandväggar för privatpersoner.

I arbetet med denna uppsats, har vi undersökt om brandväggar håller vad de lovar och om de i så fall ger full datasäkerhet. Vårt syfte är att, ur hemmaanvändarens perspektiv undersöka vad datasäkerhet innebär, hur hotbilden vid Internet-användning i hemmet ser ut och vad personliga brandväggar kan erbjuda för skydd. För att ta reda på detta gjorde vi följande frågeställningar: Vad är/innebär datasäkerhet? Vad skyddar en brandvägg mot? Vad skyddar brandväggen inte mot? För att besvara våra frågor har vi använt oss av tre metoder; litteraturstudie, test av tre stycken brandväggar och intervjuer med två personer med kunskaper inom datasäkerhet. Vi har med hjälp av metoderna kommit fram till att beroende på att en av de tre undersökta brandväggarna släppte igenom en trojan, trots att denna brandvägg sade sig stoppa sådana, så håller inte alla brandväggar vad de lovar. På grund av många användares omedvetenhet om farorna eller brist på insikt om sin egen utsatthet men även på grund av att hotbilden är så föränderlig, är det svårt, för att inte säga omöjligt att uppnå full datasäkerhet.

Det nya verktyget : En undersökning av förskollärares upplevelser med surfplattan

The aim of this thesis is to study preschool-teachers? experiences from using the computertablet as a tool for learning and teaching, in order to gain knowledge of how the integrationalprocess of information and communications technology (ICT) in preschool has progressedsince its instatement. The background that caused interest to make this study was the rapidprogression of the use of ICT-tools in childrens? everyday lives and the troubles that havesurrounded the process of integrating these tools into preschool-practices. The theoreticalbasis for the analysis of the research lies within the socio-cultural perspective.

<- Föregående sida 15 Nästa sida ->