
Sökresultat:
5318 Uppsatser om Computer science - computersystems - Sida 34 av 355
Utvecklingen av röstigenkänningsprogram under en treårsperiod
Detta kandidatarbete är utarbetat på Blekinge Tekniska Högskola under våren
2002. I utredningen har vi jämfört röstigenkänningsprogram under en
treårsperiod, program från 1999 och program från 2002.
1999 års test visade på programvaror med lång träningstid, enkla gränssnitt,
stor känslighet för bakgrundsljud och låg användbarhet. Vid arbetsstart
förväntade vi oss inte att hitta någon större förändring i användbarheten hos
dessa program 2002, då röstigenkänningsprogram inte verkar ha stor
användarskara.
Utifrån följande hypotes har vi genomfört arbetet: Vi vill med vår undersökning
bevisa att användbarheten inom röstigenkänningsteknologi inte har förbättrats
under perioden 1999-2002. Vi har för avsikt att med hjälp av test utförda på
program och demoversioner bevisa vår hypotes. I enighet med bifogad
testspecifikation har vi utfört testerna.
Många företag har utvecklat sina produkter och gjort dem bättre.
Informationsteknik och högskolan ? policy och verklighet
The main objective of this thesis is to examine the situation concerning information technology, computers and information resources for university students at a selection of universities, and their libraries, in Sweden. Another objective is to compare this situation to what is stated in policy documents on the subject, and if the size of the university matters regarding resources. The thesis starts with a discussion of several authors, Frank Webster, Paul F. Burton and Lars Qvortrup among others, and their views on the information society. These range from whether we are living in it, are in a transition period or are still in the Industrial Society.
En Kommunikations Illustration : Interaktionen mellan deltagare i ledarlösa samarbeten
Purpose: The objective of this study is to illustrate how participants in leaderless based projects communicate with each other. Several studies have focused on technology-supported projects, such as open source projects, with an established project manager and goal. There is a lack, to the best of our knowledge, in studies that deal with the communication pattern in a leaderless computer supported collaborative project.Method: We have chosen to use a quantitative method where we systematically group several messages according to their content. This method was used in a similar study to illustrate the communication between participants involved in an open source project. We have taken the same Kripendorff based method and adapted it to our study by adding more descriptive variables.Theoretical perspectives: Manuel Castell discusses the aspects of a new communication power that is rooted in the individual as part of a larger creative audience.
Prestanda och webbramverk
I denna studie underso?ktes det tio vanliga ramverk inom webb branschen, ba?de
de mest anva?nda ramverken samt na?gra nya uppstickare som har va?xt mycket de
senaste a?ren. Fo?r att skala upp en hemsida till ma?nga anva?ndare a?r det
viktigt att strukturen bakom sidan presterar bra, da?rfo?r a?r det viktigt att
va?lja ra?tt ramverk. Sa? hur ska en webbutvecklare da? va?lja ramverk fo?r att
kunna uppna? en bra prestanda? Det a?r allma?nt ka?nt att anva?ndare la?mnar
sidor na?r responstiden o?kar.
Förbättringsarbete på monteringsbana
In this project we have used the theory of analytical mechanics to derive equations of motion for complex mechanical systems in order to study their behaviour over time. Even if the theory provides powerful tools to tackle tough problems which would be very hard to solve by methods of Newtonian mechanics, you are still relatively limited without running any computer simulations. One realises that in a faster rate it will be an incredibly difficult task to find an analytical solution when the degrees of freedom increases. Even if one would succeed to derive the equations, one still has to solve them to get the information of the systems behavior. Of experience one knows that the equations in general are nonlinear and hence must be integrated numericaly.
Uppleva eller leva upp till? : En studie om hur gymnasieelever upplever prestationskrav i idrott och hälsa.
AimThe purpose of the study was to investigate how upper secondary school students experience performance demands during their physical education and health classes (PE-classes). The questions were as following: Are there differing perceptions between the sexes whether students experience performance demands? In what situations do the students feel that the demands on their performance are high during PE-classes? Do the students experience of demands on performance differ whether the physical education and health teacher is male or female? Do students feel unfairly treated by the physical education and health teacher during PE-classes?MethodSeven upper secondary schools in Stockholm?s administrative district were randomly selected to participate in the survey. The principals were contacted for further information and to set a date for performing the survey. The project leaders were present during the days the surveys were taken by students in the social science and natural science programs.
Analytisk mekanik med datoralgebra
In this project we have used the theory of analytical mechanics to derive equations of motion for complex mechanical systems in order to study their behaviour over time. Even if the theory provides powerful tools to tackle tough problems which would be very hard to solve by methods of Newtonian mechanics, you are still relatively limited without running any computer simulations. One realises that in a faster rate it will be an incredibly difficult task to find an analytical solution when the degrees of freedom increases. Even if one would succeed to derive the equations, one still has to solve them to get the information of the systems behavior. Of experience one knows that the equations in general are nonlinear and hence must be integrated numericaly.
Science fiction i spelutveckling
Detta kandidatarbete undersöker science fiction, en av de större och vanligast använda genrerna inom medier såsom spel, film och litteratur, genom att studera dess undergrupper, de så kallade subgenrerna. Dessa är specialiserade versioner av genren i fråga och använder den inom vissa förutsatta ramar, exempelvis hur samhället ser ut eller vilken typ av teknologi det huvudsakliga fokuset kretsar runt. Genom att studera hur subgenrer är beskrivna i The Encyclopedia of Science Fiction kan man avgöra att de består av sex punkter: plats, tidsperiod, karaktärer, teknologi, narrativ och visuell estetik. Dessa punkter har använts som ramverk för att utveckla en ny subgenre; Mystech, där scenarier utspelar sig i vad som kan ses som en typisk fantasyvärld med magi och monster, men där dessa egentligen bara är teknologi majoriteten av de påverkade inte förstår sig på. För att demonstrera Mystech har två olika miljöer utvecklats, både i bild och skriven form.
Valet av grafiskt dokumentgränssnitt
Grafiska dokumentgränssnitt används av de flesta datoranvändare. Det finns i
huvudsak tre typer av dokumentgränssnitt; MDI (multiple document interface),
SDI (single document interface) och TDI (tabbed document interface). I ena
halvan av arbetet har dessa tre analyserats utifrån en rad faktorer med målet
att se om någon modells fördelar väger över de andras och om man kan skapa
några riktlinjer för när det är bäst att applicera respektive modell när man
utvecklar en ny programvara. Analysen är baserad på litteratur samt kvalitativ
enkätundersökning och programtest. Andra delen av arbetet har ägnats åt testa
om det går att programmera så att slutanvändaren kan välja den modell han eller
hon föredrar.
3D-visualisering till Eve
Vi har under tio veckor producerat en del av Peter Martinssons film Eve. Vi har
stått bakom en stor del av den tekniska biten. Vi har inte deltagit något i
idéarbetet och idén bakom filmen, däremot har vi påverkat det visuella
resultatet genom att göra stora delar av bakgrundsmaterialet. På så sätt har
våra idéer och vår konst fått en stor del i filmen.
Genom detta arbete har vi velat utveckla våra kunskaper främst i programmet
AliasWavefront Maya, men även rent estetiskt. Målet med arbetet var inte att
bli klara med filmen, utan att lära oss av produktionsprocessen.
Vi har varit tvungna att anpassa oss i vårt arbete till det speciella utseendet
som filmen har.
Olikheter på arbetsplatsen. En studie om prioriteringar och marginaliseringar i svenska organisationers mångfaldsarbeten
Facilitated by the breakthrough of the internet, new ways of organizing internet-based projects that harness the power of the crowds are becoming increasingly common. Today there are ways of using the crowd as paid labour, as funders of your new project ventures and even for helping scientists doing science. Staying true to its traditional principles of objectivity and trustworthiness while asking the crowd to contribute, crowd generated ?Citizen Science? does not provide even the slightest amount of pay in exchange for the time and effort put in by their contributors. Surely there can not be many people willing to do such a thing voluntarily? Actually, practice is showing the exact opposite with contributions counted in their millions among the more popular Citizen Science projects.
Studenters mobilanvändning under föreläsningar : En studie om hur studenters koncentrationsförmåga påverkas av mobilanvändning under föreläsningar
In Sweden there is a long ongoing discussion about computer and cellphone usage during lectures in school. The discussion has mainly covered elementary school up to college students, but this topic is at least as relevant for university students. Today cellphones are so advanced; you can do everything with one that you previously only could do with a computer, the difference is that everyone is carrying one with them all the time. This study shows how concentration during lectures is affected by the cellphone accessibility and usage. With this study we want to find out how university students perceive cellphone usage affects their own concentration during lectures.
Omvärldsbevakning : Hur långt räcker utbildningen i biblioteks- och informationsvetenskap?
The information market is constantly changing. With new and improved information technology more people get access to more information faster. However, the number of people educated to handle information also increases. Business intelligence has for a long time been a well-known tool for companies to be competitive. Because of the increased access to information the competition between companies has intensified and more people have become aware of the advantages of business intelligence and how it can help them compete.
Gester för navigation i användargränssnitt på mobiltelefoner
Användandet av mobiltelefoner har blivit en del av vår vardag i dagens
samhälle. Mobiltelefonindustrin är en miljard industri med stora företag som
Motorola, Nokia och Sony Eriksson. De senaste åren har det även kommit in nya
aktörer på marknaden som Apple med sin iPhone och Google med sitt
mobiltelefons?operativsystem Android. Dessa aktörer har kommit ut med flera nya
mobiltelefonmodeller som använder sig ut av pekskärmar.
Utopia Trek : utopibegreppets resa genom Star Trek
Humanity has always dreamed about a better world. These dreams has manifested themselves in the vision of Utopia - the good place, but also the non-existing place. Up until World War II man still wrote optimistic descriptions of this ideal world, and spread the idea through literature. In the aftermath of the atomic bomb and under the influence of the cold war, these publications seized to surface in literary surroundings. Despite this utopia did not die - it has only changed.