
Sökresultat:
1242 Uppsatser om Computer graphics - Sida 52 av 83
Implementering av CRM
Background: The fierce competetivness that characterize todays market force the companies to differentiate their offerings to a greater extent. The customers do no longer choose their supplier on the attributes of the products alone. Their purchase decisions also depend on the relationship the customers have with their supplier. With new customer channels like the Internet and advanced computer systems companies can increase the value for their customers through a better understanding of the customers needs and preferences. In this way companies can create longterm relationships with their customers.
Automatiserad aktiv penetrationstest med Metasploit via webbplatser
I dagens samhälle har internet blivit en stor del av vårt dagliga liv. Nu utför man nästan alla sina ärenden på internet via olika webbplatser. Man handlar böcker, elektronik, utför bankärenden och läser nyheterna. Många antar att dessa webbplatser är säkra, men de flesta är medvetna om någon typ av hot på internet. De vet att man inte ska öppna program eller filer man inte känner igen, dock finns det fler faror.Vårt projekt går ut på att skapa en automatiserad process som visar dessa faror.
Nej, inte rita. Låna!: 3-4-åriga barns informationsbeteende på folkbibliotekets barnavdelning
The aim of this study was to examine how children in ages 3 to 4 use the public library with the research questions: What does children?s, in ages between 3 and 4, information behavior look like when they visit a public library in leisure time with a parent? What is the nature of interaction between child and parent, child and the staff of the library, and between child and other visitors? What is the function of the cultural tools in relation to the children?s information behavior? The theoretical frame of reference consisted of Lev Vygotsky?s ?the zone of proximal development? and Roger Säljö?s theory about using cultural tools. To answer the questions I have observed 4 children together with their mothers and siblings at a public library. From the result of the observations I found that every child had their own information behavior. Two of the children only used one kind of cultural tool ? books.
Digitala verktyg : Surfplattans roll i barnens vardag på förskolan
De senaste årtiondena har det hänt mycket inom digital teknik i vårt samhälle och människan har mer eller mindre gjort sig beroende av dem. Det talas även om att små barn måste lära sig hantera digitala verktyg och många förskolor runt om i vårt land har nu infört surfplattor till sina avdelningar, men det finns delade meningar angående hur och när och om surfplattan används i förskolan. Bakgrunden till undersökningen kom genom att jag upptäckte dessa splittrade meningar i användandet av digitala verktyg. Denna kvantitativa undersökning syftar till att få en bild över hur användandet av surfplattan i förskolans verksamhet ser ut i dagsläget.Undersökningen har gjorts med hjälp av enkäter som skickats ut via mail till personal på förskolor runt om i landet. Studien utgår ifrån ett sociokulturellt perspektiv på barns utveckling och samhällets struktur. Resultatet visar att de som idag har tillgång till surfplattan har en positiv syn på användandet och den används till stor del på ett pedagogiskt sätt men samtidigt också som tidsfördriv..
Lärare lär IKT : På väg mot en tillgänglig skola
Syftet med studien var att undersöka hur pedagoger nyttjade informations- och kommunikationstekniken (IKT) för att göra skolans undervisning tillgänglig för alla elever samt deras uppfattning om vilken betydelse IKT hade för elevers lärande och måluppfyllelse. Utgångspunkten var de nationella satsningar som gjorts på lärares fortbildning inom området IKT och vilken effekt det gett samt tidigare forskning. Den teoretiska ansatsen grundade sig på ett sociokulturellt lärande. Fyra pedagoger inom olika skolformer intervjuades. Resultatet visade att pedagogerna i första hand associerade IKT med datorer och i synnerhet kopplat till läs- och skrivprocessen.
Gester för navigation i användargränssnitt på mobiltelefoner
Användandet av mobiltelefoner har blivit en del av vår vardag i dagens
samhälle. Mobiltelefonindustrin är en miljard industri med stora företag som
Motorola, Nokia och Sony Eriksson. De senaste åren har det även kommit in nya
aktörer på marknaden som Apple med sin iPhone och Google med sitt
mobiltelefons?operativsystem Android. Dessa aktörer har kommit ut med flera nya
mobiltelefonmodeller som använder sig ut av pekskärmar.
Teknik i förskolan : En studie om pedagogers uppfattningar om teknikexperiment i förskolan
System Andersson AB is a company located in Jönköping that works with developing computer systems for the mechanical engineering industry. As of today, when this report is written, the company is working on the development of a new Manufacturing Planning and Control (MPC) system. This new system aims to create not only a user friendly interface but also a modern, stylish interface. To achieve this, the company has decided to work with a, for them, new application framework; Windows Presentation Foundation (WPF).System Andersson is well known for developing systems for different kinds of touch screens, this project is no exception. For this new user interface the company wishes to implement different types of Drag&Drop functionality.
Framtida utveckling och byte av teknisk plattform : Produktion av digitala läromedel ur ett förlagsperspektiv
Projektet har utförts ur ett bokförlags perspektiv och förklarar Natur & Kulturs byte av teknisk plattform för deras digitala läromedel. Detta projekt var ett delprojekt och delades in i tre faser: FAS 1: Förstudie, FAS 2: Genomförande och FAS 3: Analys och utvärdering. Syftet med projektet är dels att ge en helhetssyn över hur bytet skett i praktiken inom bokförlaget, och dels undersöka målgruppens förväntning på den nya tekniska plattformen. Projektets mål är att producera två titlar i produktions- och publiceringsverktyget 3D Issue, med utgivning höstterminen 2015. Metoderna som har använts i det här projektet är: intervju och en sammanställning av Natur & Kulturs enkätstudie, och en variation av deltagande observation.
Scientific collaboration kartläggning av ett tvärvetenskapligt forskningsområde inom biblioteks- och informationsvetenskap
The aim of this thesis is to map the research area of scientific collaboration within Library and Information Science LIS. The purpose is to find out who is doing research in this area, who they cite and if they get cited by other scientists outside of LIS. Scientific collaboration is an interdisciplinary research area with researchers from different disciplines such as LIS, human-computer interaction, psychology and sociology. We have concentrated our study to North America, Ireland, Great Britain and Scandinavia. In order to find researchers, we visited the websites of all universities with library and information science faculties in the chosen countries.
Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig? Om sexuellt kontaktskapande i nöjesetablissemangsmiljö i Malmö och Lund
Places like nightclubs or pubs are frequently visited in order to find partners for love, sex and relationships. This study examins behavioral patterns and trends among young adults in these environments. A computer-based questionnaire has been implemented on entertainment establishments - two studentclubs, one youth club and three nightclubs - in Malmoe and Lund in southern Sweden. The emprical material contains at most 149 answers, and at least 109. Sex, love and relationships are less important than expected, but are still some of few big reasons for visiting nightclubs.
Sågverksbranschens kostnads- och intäktsstruktur : undersökning, analys och trender inom svensk sågverksnäring
Sandvik Group is a global engineering corporation within materials technology and produces, among other things, band sawsteel. In order to develop custom relations, custom benefits and the supply chain Sandvik wants to become more acquainted with its customers. Improved feedback means that Sandvik will be able to develop its products in a customized direction. This thesis is a tool for educating and developing sales staff. As a support a calculation tool that can be used as a sales aid has been developed.
Cupsystemet - En kvalitativ fallstudie av en mobil webbtjänst
The thesis describes the following main question:
Will the administrative labour during football tournaments be made easier with
the help from a mobile web service or will it convey to unnecessary extra work?
To be able to give a good and qualified answer to this question, the thesis
will in
the beginning describe how the technique for such a system might look like and
also describe the existing administrative moments during a football tournament,
this is too give the reader a deeper understanding for further reading. The
thesis
then goes on to describe a concrete system which is tested on three football
tournaments. On the basis of the tests, interviews and through analysis of these
the thesis will be able to answer our questions.
The result which we present in the thesis have unfolded through testing of the
system on three chosen football tournaments. The differences in way of labour
pre and post the system have been analyzed and through interviews the value
of these changes have been assessed.
The results achieved in the thesis are as follows, the presented mobile web
service does not only decrease the total work effort made by the tournament
officials it also speeds up their work.
Datorbaserad analys av enzymdesign för Diels-Alder reaktioner
This thesis has been focused around the Diels Alder reaction with the goal to design an enzyme catalyzed reaction pathway. To achieve this goal computer aided enzyme design was utilized. Common traditional methods of computational chemistry (B3LYP, MP2) do not do well when calculating reaction barriers or even reaction energies for the Diels Alder reaction. New calcu- lation methods were developed and tested. This was the focus of the first part of the thesis, by choosing a small system, extensive and heavy calculations could be done with CBS-QB3.
Mobilitet, abstraktioner och kontextmedvetenhet:Nya vägar för SRÖ i Karlskrona att övervaka driften av fastigheter
Denna magisteruppsats beskriver framtagande och utveckling av riktlinjer för
ett system vars mål är att förändra och förbättra en organisation, där arbetet
idag utgår ifrån en stationär plats men där vi hävdar att arbetssättet skulle
kunna vara helt mobilt. I uppsatsen beskriver och diskuterar vi vårt
tillvägagångssätt, resultatet av fältstudier och analys samt en diskussion som
behandlar konstruktionen av ett mobilt anpassningsbart system. Uppsatsen
resulterar i framtagandet av designriktlinjer för en mobil artefakt. Denna
artefakt ska kunna stödja det arbete som utförs av personalen som arbetar med
drift och övervakning av fastigheter i Karlskrona kommun. Artefakten ska vara
anpassningsbar till den miljö som den används inom, den ska ha förmågan att
känna av den kontext den opererar inom samt ha förmågan att följa de
interaktioner som personalen utför.
Datorn som komplement i undervisningen : En studie om datorer som ett led i läs- och skrivinlärningen
Skolan är en arbetsplats där lärare ska lära elever för framtiden med olika hjälpmedel. I studien lyfts lärares uppfattningar till datoranvändning som ett hjälpmedel till läs- och skrivinlärning i skolan. Tolkningen är att datoranvändningen speglar samhällsutvecklingen och avsikten är att ta reda på om datorer används i ett didaktiskt syfte i undervisningen. Fokus läggs på att få kunskap om vilka olika uppfattningar det finns bland lärare i årskurs 1-3 gällande datoranvändning som hjälpmedel vid läs- och skrivinlärning. Studien är kvalitativ och bygger på fem intervjuer, vilka är genomförda på fyra olika skolor.