Sök:

Sökresultat:

3864 Uppsatser om Commitment to change - Sida 2 av 258

Implementering av TPU : En fallstudie om implementeringen av TPU på ABB Cewe-Control i Nyköping

If Swedish companies are to compete with companies in low-cost countries they have to achieve a more efficient production. The purpose of Total Productivity Maintenance (TPM) is to increase the company's profitability by increasing the productivity. TPM is a method that involves all employees and aims to prevent failures in order to increase the availability of existing equipment.The aim of this paper is to evaluate the implementation process of TPM and give recommendations for the further implementation process. The conclusion and the analysis are based on a case study done at a production department at ABB Cewe-Controls facilities in Nyköping. The case study consists mainly of qualitative data from participation observations, surveys and interviews.Commitment of the management is a key factor in the implementation process of TPM.

Acceptance and Commitment Therapy för musikalisk prestationsångest : att lära sig leva med prestationsångest genom ökad psykologisk flexibilitet

Musikalisk prestationsångest (MPA) är ett vanligt förekommande problem bland musiker och kan i vissa fall omöjliggöra en karriär som musiker. Syftet med föreliggande studie var att utvärdera en 5 sessioners behandling med Acceptance and Commitment Therapy (ACT) för MPA. Resultatet är lovande, 7 av 8 deltagare fullföljde behandlingen och flera deltagare fick förbättringar på såväl ACT-relaterade mått som på mått för MPA. Resultatet motiverar vidare forskning om ACT för MPA..

Frivilligt arbete : motiv och drivkrafter till frivilligt engagemang

This thesis focuses on the motives and incitements for voluntary work. The main question for this thesis is why people get involved in voluntary work. What are the motives and incitements for voluntary commitment and what do people gain from this kind of commitment? The thesis is based upon qualitative research methods at Frivilligcentralen in Norrköping. The theoretical perspectives are a community commitment, satisfaction of being part of a meaningful context, altruistic and self-interest and an increased pace of social changes.

Ledarskapets makt och anställdas commitment : - En fallstudie om maktens influens på upplevt commitment i en konsultverksamhet

Makt samt organisatoriskt commitment är två väsentliga begrepp gällande ett företags ledarskap och deras anställda. Ledarskapets kärna utgörs av den influens ledargestalten har över sina underordnade och begreppet makt ska för ledaren fungera som ett drivmedel gällande hens influens. Det gäller således för ledargestalter att tillämpa makten i syfte att influera sina anställda mot organisationens uppsatta mål. För att lyckas få de anställda att sträva efter samma mål som organisationen satt upp samtidigt som de ska arbeta för att få kompetent arbetskraft att stanna krävs det av ledaren att hen kan främja organisatoriskt commitment bland de anställda. Syftet med studien är därmed att utifrån positioneringsmakt och kunskapsmakt analysera hur ledare för ett konsultföretag skapar affektivt, kalkylerande och eller normativt commitment hos sina anställda.Då studien avser att inge en djup och grundlig förståelse gällande dess syfte tillämpas en fallstudiedesign med en kvalitativ forskningsstrategi samt en deduktiv ansats.

Belöningssystem och engagemang : ? En studie av Eniro 118 118, Ernst & Young och Henses Herrmode.

Title: Reward systems and Commitment-A study of Eniro 118 118, Ernst & Young and Henses men'sfashion.Authors: Marlene Backlund, Vida Miraftab & Marcus SvenssonSupervisor: Arne SöderbomCourse: Dissertation 15 ECTSKey words: incentive programs, commitment and justicePurpose: The purpose of the study is to learn about the relationship betweenrewards and employee commitment in the case companies.Method: We have chosen to design the study, from a hermeneutic visibleway, and the essay approach is abductive. Study research methodis qualitative. We have chosen the method of interview in the casestudy. Theory: The thesis theoretical framework is separated into two main parts,incentive systems and commitment. The chapter is summarized ina model.Empirical method: A total of nine interviews conducted, three interviews in three casecompanies.

LOJALITET I FÖRHÅLLANDE TILL ARBETSPLATSEN ? WORKPLACE COMMITMENT : En jämförande studie mellan Generation Y och Baby Boomers tunneltågförare

Denna undersökning söker nå förståelse för lojalitet i förhållande till arbetsplatsen när man jämför Generation Y med Baby Boomers. Tidigare forskning visar att lojalitet är ett multidimensionellt begrepp som kan ha olika riktningar och att flera faktorer har ett samband med lojalitet. Tidigare forskning kring generationsskillnader och lojalitet är begränsad men många studier tyder på att Generation Y är mindre lojala än Baby Boomers. Undersökningen är gjord på Veolia Transport och bygger på djupintervjuer med fyra Baby Boomers tunneltågförare och tre från Generation Y. I resultatet framkom trivsel, motivation, bild av företaget, ledarskapet och organisationskultur som viktiga faktorer för lojalitet, och undersökningsdeltagarna från Generation Y tenderade att vara mindre lojala, ha kortare tidsperspektiv på sin anställning och ett mer individualiserat förhållningssätt till lojalitet än de från Baby Boomers.

SEMPER FIDELIS ? inte bara en devis!

Det här arbetet studerar med hjälp av en attitydundersökning förhållandet mellan anställdasoldater och Försvarsmakten i syfte att utveckla förståelsen för soldaters commitment till sinarbetsgivare. Frågeställningen lyder Hur ser soldaters relationer ut till arbetsgivarenFörsvarsmakten? Arbetets teoretiska grund hämtas i begreppet relationship commitment och närmare bestämtden del som benämns attitudinal commitment. Den begreppsdefinition som nyttjas bygger ihuvudsak på Meyer och Allens (1991) tre komponenter av relationship commitment, det villsäga affective commitment (känslomässig), continuance commitment (kalkylativ) ochnormative commitment (normativ). Begreppsdefinitionen inkluderar även åtta påverkansfaktorer som var och en ges en tydlig knytning till respektive komponent avrelationship commitment.

Grundvärdens betydelse för anställdas commitment - En komparativ fallstudie mellan en vinstdrivande organisation och en icke-vinstdrivande organisation

The need to attract and retain individuals who add value to the organization constitutes an increasing challenge facing human resource professionals. In this context it is essential to establish stronger links between the individuals and the organization they work for. The aim of this study is to explore and discuss the role of ethical core values such as trust, respect, fairness, and honesty as a critical antecedent to employee commitment. From the perspective of employees, a comparative case study is conducted in two organizations with two different reasons to exist - a profit organization and a non-profit organization. The study concludes that organizations should have a high focus on people's core values when they recruit new employees as well as for educating and training their existing employees and managers.

Change Lab - Att arbeta med lärande förändring

In order to be able to change, to maintain competitiveness as a company in a world where rapid changes is part of the daily life, it is crucial to have knowledge and methods in how to change. One method, originally developed in Finland, is the Change Laboratory. This method is said to be efficient, not only concerning change aspects but also learning, since change and learning in this method is intertwined. This Master Thesis (20p.) tells about the process of conducting a Change Laboratory with a Swedish high-tech company and analyses factors in the process that makes change possible..

Lojalitetsprogram ur medlemmarnas perspektiv. : Skapas lojalitet eller tröghet?

As the usage of loyalty programs increases, this study takes a new approach to examine how these programs influence consumers? attitudes toward brands. This paper is influenced by the recent findings that question the capability to create a clear picture of the effects of loyalty programs by conducting quantitative research. This is based of the differentiation between attitudes and actions, leading to the fact that quantitative research have only captured the actions of members of loyalty programs. In contrast to that, this paper uses qualitative interviews to create a more in-depth point of view.The paper immerses the reader in the theoretical viewings of what loyalty is and how it emerges from satisfaction.

En lyckad affärsrelation? : två fallstudier

This study has investigated what makes a business relation satisfactory. The purpose is to distinguish the factors that are relevant to a functioning cooperation relationship between sawmills and DIY-stores. The theoretical framework is primarily based on long-term business relationships. The study is based on two case companies and their relations with wood-suppliers. - Case company 1 is a relatively new established and still growing company.

Inre arbetsmotivation och engagemang i organisationen: en studie om skillnader mellan inhyrda och tillsvidareanställda läkare

The purpose of the study was to examine if intrinsic motivation and work commitment to the organization differs between permanent doctors and hired doctors. The total of 63 doctors who participated in the study made an internet-based survey with 21 questions taken from the Basic Need Satisfaction at Work Scale and 3 questions from the section ?work commitment? in QPS Nordic. The main results of the study showed that permanent doctors perceived a higher level of intrinsic motivation on all the three needs autonomy, competence and relatedness. Furthermore the result showed a tendency that permanent doctors perceived a higher level of work commitment to the organization then hired doctors..

Affective organizational commitment: Känslomässigt engagemang till en av Sveriges största arbetsgivare

Dagens arbetstagare anses vara mer intresserade av att göra karriär än att vara lojal mot en enda arbetsgivare (Parment & Dyhre, 2009). Vad kan då arbetsgivaren göra för att skapa ett engagemang och en lojalitet som knyter arbetstagaren till organisationen så att denne stannar kvar? Denna studie handlar om känslomässigt engagemang, så kallat affective organizational commitment, och är en kvalitativ undersökning. Genom semistrukturerade intervjuer med åtta förskolepedagoger/arbetsledare samt två anställda inom Human Resources (HR) avdelningen på Stockholms stad undersöktes känslomässigt engagemang till organisationen. Resultatet visade att det finns ett starkt känslomässigt engagemang hos personalen till sin enhet men inte till Stockholms stad i sin helhet.

De sista entusiasterna? En studie av medborgarnas engagemang under ett decennium i Åsele, Borrby, Hasslarp och Tving

The purpose of this study was to examine how commitment to a cause on a local basis had developed in four smaller groups during one decade. In 1996 I interviewed representatives in Åsele, Borrby, Hasslarp and Tving about their commitment and citizen initiative. Now, ten years later, I followed it up by interviewing them again. I wanted to know if the groups/associations still existed, if they had achieved their goals as they where pronounced ten years ago and how a strong commitment on a local basis can develop during ten years. Which phenomena decide whether the group develop or phase out? I use the term citizen commitment instead of citizen initiative to stress the fact that it is no longer an initiative but an on-going commitment.

Medarbetares behov av kommunikation : Ett medarbetarperspektiv på kommunikation vid en organisationsförändring

Changes are occurring in most organizations today and due to the fact that changes often are harder to implement than they seem, it often takes much longer time to implement them than the management have planned. During an organizational change theorist claim that communication between managers and employees is one of the most important things to consider. Therefore, in this essay, our aim is to closer investigate which needs of information and communication co-workers have during a planned organizational change. To collect data, we interviewed five co-workers and one manager who works in an organization which has gone through a major change. Our theoretical framework comprises former research of organizational communication, employee?s needs of communication, change communication and theories of uncertainty during organizational change.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->