Sök:

Sökresultat:

2276 Uppsatser om Bygga varumärken - Sida 46 av 152

Pedagogers erfarenheter av drama och yngre barns sjÀlvförtroende : En intervjuundersökning med tre pedagoger

SjÀlvförtroende har alltid varit ett problem för mÄnga mÀnniskor vilket kan pÄverka deras yrkesmÀssiga och sociala liv. Drama kan fungera som en metod för att stÀrka barn som har dÄligt sjÀlvförtroende genom att arbeta med exempelvis rollspel, kroppssprÄk och ansiktsuttryck. DÀrför Àr det viktigt att jobba utifrÄn dramapedagogiken i skola och förskola för att tidigt hjÀlpa barn att bygga upp sig sjÀlva och stÀrka deras sjÀlvförtroende.Syftet med min studie Àr att utifrÄn 3 pedagogernas egna erfarenheter undersöka sambandet mellan drama och barns sjÀlvförtroende. Genom att anvÀnda mig av kvalitativ intervjumetod har jag haft möjlighet att komma djupare in pÄ de erfarenheter som pedagogerna bÀr med sig, vilket kommer ge en tydligare bild av kopplingen mellan drama och barns sjÀlvförtroende.Genom intervjuerna med pedagogerna framkommer att drama Àr av stor hjÀlp för barn rent generellt men framförallt för barn med dÄligt sjÀlvförtroende. Alla utrycker att de vill se en förbÀttring av drama i vardagligt lÀrande, med det menas att jobba tematiskt och aktivt utifrÄn drama.

Att vÀlja rÀtt vÀnner- en studie i byggandet av vÀrdeskapande leverantörsrelationer

Syftet med studien Àr att genom en parallellstudie av tvÄ företag, dÀr leverantörerna spelar en viktig roll, tydliggöra för hur företag bör gÄ tillvÀga för att bygga leverantörsrelationer dÀr gemensamt vÀrde skapas. Tanken med studien Àr att identifiera problem och möjligheter i fallföretagen men Àven skapa en generaliserande bild. Studien identifierar ett antal viktiga faktorer som Àr kritiska i byggandet av vÀrdeskapande leverantörsrelationer. Dessa Àr intern konsensus om dels vilken kunskap utifrÄn som Àr kritisk för företaget, dels hur arbetet med leverantörerna skall gÄ till. Företaget behöver Àven en segmenteringsmodell för att identifiera de rÀtta leverantörerna.

Vad bör man tÀnka pÄ vid en intranÀtutveckling?

Detta arbete behandlar vad man som organisation bör tÀnka pÄ nÀr man inför ett intranÀt i sin verksamhet. Jag anser att det generellt saknas riktlinjer för hur en intranÀtimplementering i en organisation bör gÄ till. De aspekter som arbetet tar upp Àr frÀmst vilken information som Àr lÀmplig att distribueras via ett intranÀt, hur ett intranÀt bör administreras, underhÄllas och förvaltas, samt vilken implementationsplattform man skall bygga sitt intranÀt pÄ. NÀr det gÀller intranÀtplattformar har jag begrÀnsat min undersökning till en jÀmförelse mellan webbaserade intranÀt och intranÀt baserade pÄ gruppvaruprogrammet Lotus Notes. Arbetet har utförts genom en litteraturstudie och genom intervjuer med representanter frÄn fem olika organisationer som nyligen har, eller Àr pÄ vÀg att införa ett intranÀt i sin verksamhet.Slutsatserna visar pÄ att nÀstan all information kan distribueras via ett intranÀt och att en organisation bör införa klara och strikta regler och rutiner för hur administration, underhÄll och förvaltning av ett intranÀt skall gÄ till.

Meningsskapande kring varumÀrken :  en fallstudie

Konsumenter anvÀnder varumÀrken dagligen och exponering av varumÀrken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, mÀnniskor och sÄ vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter anvÀnder varumÀrken för att bygga upp sin sjÀlvbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumÀrken. VarumÀrken i sig Àr bara materiella markörer, de blir meningsfulla för konsumenterna först dÄ de sÀtts in i ett sammanhang och fÄr en individuell historia uppbyggt kring sig. Studiens syfte Àr att utifrÄn ett konsumentperspektiv visa hur meningsskapande i en relation mellan ett varumÀrke och en konsument kan se ut. Detta genom att reda ut frÄgestÀllningen: ?Hur kan en konsument skapa mening i sin relation till ett varumÀrke??.

Informationshanteringsssytem till en existerande portallösning

Examenarbetesrapporten behandlar utvecklingen av ett modulbaserat informationshanteringssystem. Systemet ska inte bara byggas utan ocksÄ konstrueras för att fungera som en eller multipla instanser (av applikationen) i den existerande portallösningen, vilken Àr utvecklad av företaget MindValue. Portalsystemet Àr ett verktyg som gör det möjligt för deras kunder, i samverkan med MindValue, att skapa sina egna portaler.Det som annars sÀrskiljer det hÀr systemet frÄn mÄnga andra informationshanteringssystem Àr kategoriseringen av systemets information och möjligheten till fritextsökning bland informationssidornas (posternas) textbaserade filer.Utvecklingen av systemet har skett iterativt och inkrementellt. Det vill sÀga utveckling genom att iterera systemet genom att bygga det version för version, tills resultatet Àr det önskade. Fokus har legat framförallt pÄ utvecklingen och inte lika mycket pÄ dokumentationen.

Manliga respektive kvinnliga artister pÄ Instagram : En bildsemiotisk analys av Nause samt Rebecca & Fiona

Denna kandidatuppsats avhandlar hur manliga respektive kvinnliga artistgrupper bygger upp sina varumÀrken pÄ det sociala mediet Instagram. Vi har tittat nÀrmare pÄ hur tvÄ artistgrupper kommunicerar genom de bilder som har postats pÄ deras Instagram-konto. De tvÄ artistgrupper vi har undersökt Àr svenska Nause samt Rebecca & Fiona. Uppsatsen undersöker om och hur traditionella könsroller reproduceras i nya medier samt hur man som artist kan bygga upp sitt varumÀrke genom Instagram.   Teoretisk utgÄngspunkt som anvÀnds för undersökningen Àr marknadskommunikation och varumÀrkesteori.

Norsholm - i periferins mitt

Norsholm kan beskrivas som en bostadsort i ett lugnt och unikt lÀge vid sjön Roxen och Göta kanal som pÄ sommaren lever upp i och med omfattande turisttrafik pÄ kanalen, vilket Àven lockar besökande pÄ land. Det lilla samhÀllet prÀglas av smÄskalighet men har nÀrhet till en stor bostads-, studie- och arbetsmarknad. Inom regionen vill kommunerna i framtiden genom bra kommunikationer knyta samman redan etablerade orter som ett alternativ till att bygga ut nya förortsomrÄden och i detta sammanhang nÀmns Norsholm som en potentiell utvecklingsort. Södra stambanan skÀr idag genom samhÀllet, men tÄgen stannar inte hÀr. Om OstlÀnken blir verklighet, som innebÀr att Södra stambanan kan öppnas upp för pendeltÄgstrafik, skulle Norsholm kunna fÄ en egen pendeltÄgsstation med tÀta avgÄngar inom regionen. Flera viktiga planeringsfrÄgor aktualiseras betrÀffande Norsholms framtid, men den viktigaste Àr var och hur en expansion av orten kan ske, vilket föranleder en strategi som kan formuleras genom ett program..

Uppdrag : Matematiklektion Learning study som verktyg att optimera en matematiklektion

Syftet med detta arbete Àr att undersöka hur Learning study fungerar för att identifiera och lÀra elever kritiska aspekter inom matematiken. Learning study bygger pÄ varitationsteori, vilken innebÀr att undervisning ska bygga pÄ elevens förmÄga att se skillnaden mellan en redan kÀnd bakgrund och en förÀndring. NÀr Learning study genomförs arbetar lÀrargrupp tillsammans för att skapa en sÄ optimal undervisning som möjligt för ett specifikt lÀrandeobjekt. För att eleverna ska nÄ lÀrandeobjektet, vilket Àr det moment lÀrargruppen vill lÀra ut, mÄste elverna ocksÄ förstÄ sina kristiska aspekter för lÀrandeobjektet. I detta arbete kommer ingÄende förklarning av begreppet Learning study göras samt exempel pÄ tidigare studier av Learning studies presenteras: Resultat av detta arbete bygger pÄ min undersökning med metoden Learning study som verktyg, tillsammans med analyser av elva tidigare studier.

Spokespersons :  - en studie om hur ICA och Com Hem arbetar med skapade frontfigurer

Syfte: Syfte Àr att kartlÀgga hur Com Hem och ICA arbetar med sina skapade frontfigurer som "spokespersons".Problem: Det kan vara svÄrt för företag att nÄ ut till sina kunder i dagens hÄrda konkurrens. Det Àr dÀrför viktigt att de anvÀnder sig av olika strategier för att differentiera sitt varumÀrke och bli unika pÄ marknaden. En varumÀrkesstrategi kan vara "spokespersons", dÀr nÄgon blir företagets ansikte utÄt. Företagets "spokespersons" syns dÀrefter kontinuerligt i deras reklam. Det krÀvs att företaget noggrant överlÀgger vem som ska sammankopplas med varumÀrket, för att kommunicera ut rÀtt budskap till sina mottagare.Metod: Studien Àr genomförd med kvalitativa intervjuer och textanalyser.Resultat: VÄra resultat visade att Com Hem och ICAs "spokespersons" har och Àr effektiva i deras marknadsföring.

KME i praktiken om projektet "LÀra pÄ riktigt"

Syftet med vÄr undersökning Àr att synliggöra Ätta KME-studenters intentioner med och vÀg mot de mÄl som formulerats för projektet ?LÀra pÄ riktigt? som pÄgick i Malmö under höstterminen 2006. Genom synliggörandet och vÄrt eget reflekterande och analyserande av vad som sker i projektet vill vi nÀrma oss frÄgan om KME kan tillföra skolan nÄgot som inte redan finns dÀr idag och om fallet Àr sÄ vill vi sÀtta fingret pÄ vad det Àr. Samtidigt vill vi fÄ syn pÄ hur studenterna gÄr till vÀga för att nÄ de mÄl som Àr uppsatta för projektet. Vi genomförde vÄr undersökning med hjÀlp av etnografiska metoder och vi deltog och observerade studenternas och elevernas vÀg genom projektet under stora delar av hösten 2006.

Etablera, bevara och utveckla kundrelationer - En studie av Sydkraft Bredband

I sitt val av marknadsföringsstrategi stÀlls ett företag inför tvÄ grundlÀggande strategiska alternativ; att verka för att vÀrva nya kunder eller verka för att behÄlla befintliga kunder. Till följd av en hÄrdande konkurrens pÄ mÄnga marknader har den förstnÀmnda strategin kommit att bli mindre effektiv och lönsam. Strategin att etablera, bevara och utveckla kundrelationer har dÀrmed kommit att fÄ allt större utrymme i mÄnga företags marknadsstrategier. UtifrÄn den teori som vi tagit del av, kan vi konstatera att det finns tvÄ huvudsakliga strategier för ett företag att etablera, bevara och utveckla kundrelationer, dels genom att skapa kundtillfredsstÀlllese och dels genom att etablera bytesbarriÀrer i relationen. Vi kan i uppsatsen konstatera att strategin att verka för kundtillfredsstÀllelse sannolikt kommer vara den mest framgÄngsrika strategin för ett tjÀnsteföretag som Sydkraft Bredband, i strÀvan efter att bygga upp lÄngvariga kundrelationer.

KAN EN PALESTINSK STAT BILDAS UTIFRÅN AVTALEN "OSLO AGREEMENT" OCH "A PERFORMANCED-BASED ROADMAP TO A PERMANENT TWO-STATE SOLUTION TO THE ISRAELI-PALESTINIAN CONFLICT"?

TvÄ-statslösning för den Palestinska Myndigheten Àr en Äterkommande diskuterad vÀg bort ifrÄn konflikten i Mellanöstern. För Palestinas del har den mÄngÄriga politiska och vÀpnade kampen för existensberÀttigande varit deras första argument i statsbyggnadsprocessen vilken har kantats av ?sexdagarskrig?, ?Yom-kippur-krig?, ?Al-Aqsa intifada? och stenkastning.Genom en fallstudie dÀr jag har operationaliserat Barry Buzans teori om statsbildning sÄ har jag under sökt dokumenten ?Oslo Agreement? och ?A Performanced-Based Roadmap to a Permanent Two-State Solution to the Israeli-Palestinian Conflict?, om statsbildning baserat pÄ dessa Àr möjlig. Resultatet av undersökningen Àr att teorin bakom de statsbildande komponenterna har kunnat operationaliseras och genom detta visat att territoriet, den nationella identiteten och palestinska strategiska omrÄden Àr de mest förekommande statsbildande bestÄndsdelarna. Generellt citeras dokumenten fortfarande i statsbyggnadsprocessen men förtroendet att bygga staten Palestina pÄ dessa, uppfattar jag vara urholkad.Sökord: ?Palestine State Building?, ?Statebuilding?, ?Statebuilding Buzan?, ?Statsbildning?..

AnvÀndning av beslutstödsverktyg inom CRM (Customer Relationship Management): hur kan beslutstödsverktyg stödja företagens analysarbete för att hitta kunskap om kunderna?

Vardagen prÀglas av olika sorts kundkort som företagen anvÀnder för att lÀra kÀnna kunderna och bygga lÄngsiktiga relationer med dem. De företag som kan ge sina kunder en god och mer individuell service, dvs. vÄrda dem, har en stor konkurrensfördel. MÄnga kortinnehavare kÀnner sig dock inte unika vilket resulterar i att de inte Àr lojala mot företagen och att kundrelationerna försÀmras. Problemet ligger i att mÄnga företag saknar förmÄgan att analysera kundinformationen som lagras i databaserna för att fatta beslut rörande kundhantering.

Kosovos etniska motsÀttningar: Relationen mellan serber och albaner under UNMIK:s styre

1999 auktoriserade FN:s sÀkerhetsrÄd fredsinsatsen dÀr UNMIK fick mandat attpolitiskt administrera och bygga upp provinsen Kosovo. VÄr uppsats syftar till attstudera de etniska motsÀttningarna mellan kosovoalbaner och serber i Kosovounder UNMIK:s styre och Àven att studera UNMIK:s hantering avmotsÀttningarna samt de bÄda gruppernas förhÄllande till UNMIK. Vi gör dettagenom en beskrivande fallstudie som frÀmst inriktar sig pÄ vetenskapliga artiklaroch rapporter. Vi granskar hur de etniska motsÀttningarna har fÄtt negativakonsekvenser för freden i Kosovo. Det har bildats en partition mellan de bÄdagrupperna och etniskt motiverat vÄld har förekommit.

Mobilmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Hur effektiv Àr denna marknadsföringskanal?

Denna uppsats har till syfte att utifrÄn ett konsumentperspektiv undersöka vad som gör mobilmarknadsföring effektiv/ineffektiv som marknadsföringskanal. Författarna besvarar syftet genom att bygga vidare pÄ tidigare forskning som identifierat specifika framgÄngsfaktorer angÄende mobilmarknadsföring. Vidare utförs detta genom en enkÀtundersökning som har till syfte att undersöka om konsumenten uppfattar att dagens sms och mms mobilmarknadsföring uppfyller dessa framgÄngsfaktorer. Resultatet visar pÄ att den övervÀgande majoriteten av framgÄngsfaktorerna inte anses var uppfyllda pÄ ett tillfredstÀllande vis enligt konsumenten. Detta pÄverkar i sin tur konsumentattityden gentemot mobilmarknadsföring negativt.

<- FöregÄende sida 46 NÀsta sida ->