
Sökresultat:
1908 Uppsatser om Branding strategy. - Sida 30 av 128
Hur ser chefer på generationsväxlingen : En kvalitativ studie om arbetet inom Landstinget Blekinge
Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur Landstinget Blekinge arbetar med den generationsväxling som pågår och det svaga intresset hos den yngre generationen samt hur det faktiska arbetet med att vara en attraktiv arbetsgivare ser ut, både inom och utanför organisationen, för att undvika en brist på arbetskraft. Vidare vill vi även undersöka om den bild teorier framställer av den nya generationen skiljer sig mot uppfattningen som chefer inom Landstinget Blekinges har. Syftet är också att se hur väl Landstinget Blekinge arbetar med att bli en attraktiv arbetsgivare i jämförelse med SKL:s bild och därmed bidra till ökad medvetenhet kring arbetet med generationsväxlingen samt de utmaningar och svårigheter som kan finnas i samband med den. Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ, abduktiv metod och semistrukturerade intervjuer med tre personalchefer, en förvaltningschef samt kommunikationsdirektören inom Landstinget Blekinge. Resultat: Våra resultat visar att Landstinget Blekinge har en skriftlig varumärkesstrategi för vad som behöver göras.
Hållbara städer ? bidrar IT? En undersökning huruvida kommuner använder IT för att uppnå en hållbar utveckling
Environmental issues and sustainable development is a high priority in today?s society and has received substantial attention lately. In the inaugural speech it is expressed that the goal for the IT?politics is a sustainable information society for everyone, which can be achieved by using IT to support sustainable growth. The Ministry of Enterprise, Energy and Communications has developed a document which outlines three specific proposals on what the government should focus on during a three?year period (2008?2010) that with the use of IT will contribute to a sustainable society.
Vuxnas ansvar - en studie om barns möjligheter till delaktighet och inflytande i utformandet av förskolans miljö
This essay aims to investigate how students raised in Jehovah's Witnesses have experienced their career counseling during their middle and high school education.
My main objectives are, based on the testimonies of former Jehovah's Witnesses, to investigate how career counselors can find a strategy to approach these students in a non-threatening way. I also try to take into account the contextual elements which are of great importance when counseling students raised as Jehovah's Witnesses.
A qualitative study has been carried out with five informants with a background in the movement. The material has then been analyzed using a qualitative, narrative method.
Stiliga herrar : Stilanalyser av Hjalmar Söderbergs "Doktor Glas" och Bengt Ohlssons "Gregorius"
The aim of this study is to analyse the sexual power relations in contemporary urban novels of Swedish female writers.I have identified a discourse in these novels as a heteronormative matrix which power is ruled by norms and assumptions about normality in both the heterosexual and lesbian stories. For this purpose I have related to Ivar B. Neumanns theory that individuals always find a way to confront the discourse by three different strategies. These strategies are used in my study as tools to organise these novels, because it is possible to see that the protagonists find at least one of these strategy?s to her protest.The first strategy I studied was the docile.
Kommunala surfzoner
Nystartade mjukvaruföretag som står i begrepp att lansera en B2B-mjukvara på internet har speciella förutsättningar då företagets främsta tillgång ? mjukvarukonceptet ? lätt kan återskapas av andra aktörer och därmed begränsa möjligheterna till värdeskapande. Konkurrensövertaget är lättförgängligt, vilket kräver ett grundligt strategiskt förarbete. Syftet med examensarbetet är att utreda hur Blue Ocean Strategy (BOS) då kan användas för att hitta ny lönsam målgrupp och alternativ strategisk ansats. Bakgrundsmaterial samlades in från strategimöten hos intressenten och dess affärskontakter.
The Key Success Factors of Grameen Bank - A Case Study of Strategic, Cultural and Structural Aspects
The thesis aims to analyze strategic, cultural and structural aspects of Grameen Bank and its micro-credit project, in order to identify key success factors. A case study was performed with an inductive and qualitative approach, using semi-structured interviews. The data was collected by field observations and interviews on site in Dhaka, Bangladesh and surrounding areas.The main conclusion is that the critical success factor of Grameen Bank is the relationship focus, guiding and aligning its strategy, culture and structure. Also, local offices have been observed to utilize practices not permitted by the bank?s management, ultimately increasing the organizational efficiency..
Skolbiblioteket och progressionen inom grundskolans användarundervisning
The purpose of this essay is to examine progression in user education atprimary and secondary school levels, specifically the role played byschool libraries, librarians and strategy documents in securingeducational progression. Progression is examined in the user educationprovided by the five schools, part of the same municipal schoolmanagement area which share the same strategy plan. The area, NorraFäladen, was awarded School Library of the Year in 2011 for its work,making it particularly interesting for this essay's purpose. The studycombines interviews with the area's three school librarians, who dividetheir time between the five schools, with an analysis of the strategydocuments that regulate user education within Norra Fäladen. Theanalytical framework is based on: AASL's model of progression in usereducation (Standards for the 21st-century learner); Ekström's model forsuccessful and active strategy documents; Kuhlthau's theory of thelibrarian's role in the information search process; and Limberg'staxonomy of the role of the school library.The study shows how a number of concurrent factors and prerequisitesinfluence how goals for progression in user education are met.
Öppen tävling Filmfestivalens strategiska fördelar i en digitaliserad filmbransch
This paper investigates strategic opportunities for film festivals in a digital film business, with emphasis on Göteborg international film festival and the Swedish film industry. Using a theoretical framework of strategy analysis, the film value chain is examined with special regards to disruptive technology, and the film festival's unique resources are linked to industry structure. It is shown that relationships between actors and across sectors are crucial features of the film industry, and hence a network perspective is added to the theoretical framework. Barriers to entry are shown to be relatively low in all sectors except the cinema market, and it is proposed that film festival's could expand into digital distribution, taking advantage of brand strength, customer loyalty and knowledge of industry. The study adds to the mounting research on film festival practice and its significance for marketing and distribution in the film industry, and highlights the emergence of strategic openings in destabilized networks..
Hur ser chefer på generationsväxlingen - En kvalitativ studie om arbetet inom Landstinget Blekinge
Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur Landstinget Blekinge
arbetar med den generationsväxling som pågår och det svaga intresset hos den
yngre generationen samt hur det faktiska arbetet med att vara en attraktiv
arbetsgivare ser ut, både inom och utanför organisationen, för att undvika en
brist på arbetskraft. Vidare vill vi även undersöka om den bild teorier
framställer av den nya generationen skiljer sig mot uppfattningen som chefer
inom Landstinget Blekinges har. Syftet är också att se hur väl Landstinget
Blekinge arbetar med att bli en attraktiv arbetsgivare i jämförelse med SKL:s
bild och därmed bidra till ökad medvetenhet kring arbetet med
generationsväxlingen samt de utmaningar och svårigheter som kan finnas i
samband med den.
Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ, abduktiv metod och
semistrukturerade intervjuer med tre personalchefer, en förvaltningschef samt
kommunikationsdirektören inom Landstinget Blekinge.
Resultat: Våra resultat visar att Landstinget Blekinge har en skriftlig
varumärkesstrategi för vad som behöver göras. För att lyckas attrahera den
yngre generationen behöver de dock vidta ytterligare åtgärder för att lansera
sin strategiska plan och börja det egentliga arbetet med employer branding om
de vill bli en attraktiv arbetsgivare för den yngre generationen..
Behandling av konfliktbestånd - problem och möjligheter :
Overdue cleanings have for a long time been an important topic of discussion within the forestry sector. When stands that have not been pre-commercially thinned are reaching the level of commercial thinning, many problems occur in terms of decision-making and economical outcomes. These types of stands are commonly known as conflict-stands.
The work was carried out partly as an interview survey towards representatives from the forest sector and the energy sector, partly as a case study of conflict-stands situated in Böksholm, north of Växjö and in Tönnersjö east of Halmstad. The criteria for the studied stands were that they had to be dominated by Norway spruce and be in a severe status of ?conflict?.
The aim of the interview was to get an overview of the situation today, and also analyse trends in terms of conflict stands.
Tradition 2.0 : En studie om lokal tradition inom en samtida organisation
Organisationer har olika strategier för särskiljning och konkurrenskraft där kultur, arv och tradition tillämpas på olika sätt för att profilera sig både mot kunder och medarbetare. Företag vilka bygger och anspelar på lokal tradition återfinns inom de flesta sektorer, dock har få studier gjorts på medarbetarens upplevelse av tradition inom en organisation. Kunskapsluckan i traditionens betydelse för medarbetare inom samtida organisationer är således av vikt att studera. Vi vill genom denna undersökning förstå hur medarbetaren upplever en eventuell anspelning på lokal tradition inom en organisation. Undersökningen av sambandet mellan lokal tradition och medarbetaren ska bidra till ökad insikt om huruvida lokal tradition har aktualitet och betydelse för en organisationsmedlem.
Konsten att behålla och värna om nyckelkompetensen : En studie genomförd inom Landstinget Halland
När vi kom i kontakt med Landstinget Halland uttryckte de behovet av att kunna attrahera och behålla personal. Då personer med nyckelkompetens har stor påverkan på organisationens framgång har vi valt att genomföra en studie med syfte att undersöka vilka förhållanden personer med nyckelkompetens inom Landstinget Halland upplever som centrala för sin specifika arbetssituation. Med hjälp av olika teorier och modeller analyserar vi och tar reda på hur sådana förhållanden kan påverka arbetsgivarens förmåga att behålla dessa personer. Vi har valt att undersöka på vilket sätt de förhållanden som framkommer är centrala för individens arbetstillfredsställelse och motivation samt för deras vilja att stanna kvar på eller lämna sitt arbete. Utifrån uppsatsens syfte och frågeställningar har vi genomfört sex stycken kvalitativa intervjuer med nyckelindivider och personalledning på en av verksamheterna inom Landstinget Halland. Vårt resultat visar att förhållanden som har att göra med arbetstillfredsställelse och motivation påverkar och påverkas av upplevt organisatoriskt stöd vilket i sin tur påverkar arbetsgivarens förmåga att behålla individer med nyckelkompetens. Hela analysen utmynnar slutligen i vår egen AFBN-modell (arbetsgivarens förmåga att behålla nyckelkompetens) som visar dessa samband..
Grafisk profilering med praktisk tillämpning på PZ hair : Graphic profiling with a practical application on PZ hair
Design, Grafiskt program, Symbol, Hair.
TOC and TQM Utilized in a Mass Customization Production Environment
Background: Mass customization has been identified as a competitive business strategy by both companies and academics because of its ability to incorporate the voice of the customer into companies? products and services. Although mass customization may sound appealing, the strategic concept is still developing and firms adopting this business strategy face several challenges. Production concerns are of high relevance since mass customization implies a high level of customer involvement in the product design. Since the areas are closely linked it is reasonable to ask how a mass customization strategy affects production concerns.
Hotells internetnärvaro : En jämförande studie mellan Karlstads kedjehotell och oberoende hotells exponering på Internet.
In today?s society Internet is evolving the tourism industry and it?s the pioneers that use this marketing channel to further their brands that?s that reap the benefits of early adoption. In this essay we research how well two kinds of ownership structures, private ownership and chain ownership, in the hotel market match up against each other in Internet presence and the steps they have taken to encourage guests too book via their websites. We determined that the hotel market in Karlstad was sufficient to study the different kinds of ownership structures as it?s small enough to see the competition between private ownership and chain ownership clearly instead of as normal in more densely populated cities where chain owned hotels dominates the marked due to sheer size. The scientific research consists of two types of methods.