Sök:

Sökresultat:

989 Uppsatser om Branding and employee branding - Sida 39 av 66

Hur ett äkta miljöengagemang ska förmedlas : En studie om Klättermusen

SammanfattningUnder det senast decenniet har en påtaglig förändring ägt rum i samhället, där miljöproblematiken kommit att bli ett av de mest aktuella och uppmärksammade ämnena. Bland företagen förmedlas ett miljöengagemang som ger intryck av att miljörörelsen på allvarhar lyckats flytta in i näringslivet domäner. Den ökade miljöorienteringen bland företagen har medfört att det blivit svårare att urskilja de företag som utnyttjar den nya ?trenden? för att öka affärsnyttan från de företag som verkligen har ett gediget miljöengagemang. Hur kan ett företag som har ett genuint miljöengagemang förmedla detta på ett trovärdigt sätt utan att försvinna i bruset av den ökade miljöprofileringen? Med utgångspunkt från Klättermusen, ?ett av Sveriges mest miljömedvetna företag? söker denna uppsats svar på hur man kan kommunicerar sitt miljöengagemang på ett effektivt och trovärdigt sätt och hur vida detta skapar positiva attityder hos konsumenter på outdoor marknaden i Sverige.

En kopp inkapslat kaffe : En varumärkesanalys av Nespresso ur ett konsumentperspektiv

Hur uppfattas Nespressos varumärke av deras konsumenter? Hur skiljer sig konsumenternas uppfattningar ifrån Nespressos uppfattningar om sig själva? Upplevs varumärket som det är tänkt att göra? Anser konsumenterna att Nespressos lyckats med sitt varumärkesarbete? Att arbeta med varumärkesuppbyggande process kan anses vara omfattade och komplext. Varumärkesarbete består av flera olika delar som måste samspela och arbeta för att skapa en helhet. Reklam är även en viktig del i att skapa mening i konsumenternas medvetande. Detta utgör utgångspunkten för denna uppsats.

Den visuella identitetens förändringsprocess - En innehållsanalys av 5 nordiska företag

Bakgrund och problemformulering: Det finns en komplexitet vid användandet av olika styrmodeller och därför är det av vikt att kritiskt granska vilka styrmedel som implementeras i organisationen. Det är även viktigt att se till att styrmodellerna samverkar och välja den rätta kombinationen av dem. Problematiken handlar om att organisationer använder sig av styrmodeller som inte är kompatibla med varandra. Styrmodeller som bygger på olika styrlogiker riskerar att motverka varandra vilket kan leda till obalanser och negativa effekter.Syfte: Uppsatsens syfte är att, via enkätstudie, beskriva om mellanchefer upplever balans mellan ekonomistyrningsmodellerna; mål- och resultatstyrning samt detaljstyrning och förklara om skillnaden i ägandet kan vara en förklaringsfaktor till eventuella obalanser. Vi vill även veta hur det tar sig i uttryck.

Folkbibliotekens identitet i litteratur och bloggar utifrån ett varumärkesperspektiv

The aim of this Master's thesis is to study the public library identity from a brand perspective, how the public library brand identitity is communicated through blogs and what is communicated in them.The authors analyse the public library identity through selected concepts and a model within Aaker´s and Kapferer´s branding theories. These theories have been applied on literature and blogs as a method. The authors have examined literature about the public library identity in different works within Library and Information Science and political documents that applied to public libraries. An empirical study has been carried out on blogs published by public libraries in Sweden.The result of this study has lead to the identification of different core and extended identities for the public library brand. The core identities have been identified as democracy, adult education (the swedish word ?folkbildning? has no correct translation in english, adult education is the recommended related term) and lifelong learning.

Kunnig för uppdraget? En studie av kunskapsöverföring åt tillfälliga bemanningskonsulter

It can be difficult for young people to find their first job; a solution to this problem may bethrough temporary work at a staffing agency to gain their first experience. As temporary workers,individuals are often forced to frequently change their jobs, which require that the company'sprocesses for introduction are able to transfer the needed knowledge and the temporal employee´s capacity to quickly learn a new role. Knowledge management and knowledge transfer areimportant aspects to most organizations, but how are these aspects used when introducing temporarystaffing personnel to new work? The purpose of the study is to identify the process oftemporary staffing to identify possible suggestions for improvement based on principles ofknowledge transfer. The research question "How can the transfer of knowledge be developed forthe introduction of new staffing personnel?" is divided into sub questions;? ?How is the processto hire temporary staff performed??, ?What problems can occur in the process of introduction ofnew temporal staff?? and ?How can ICT be used to support the introduction of temporal staff??.The theoretical framework is based around theories of the context in which the knowledge transferred,what type of knowledge is to be transferred, the channels that are possible to use to transferknowledge through, employees function as channels to transfer knowledge with a special emphasison the role of the mentor, and the transferee's own motivation and the capacity to receivethe knowledge that is being transferred.To understand the process of hiring temporal staff, a survey was performed using open-ended interviewswith consultants at employment agencies, and with the support of the frameworkDELTA Meta Architecture.

Att identifiera sig med en organisation : En studie om Posten Örebros organisationskultur

The purpose with this study is to identify an organizational culture at Posten Örebro based on Edgar H. Schein´s theory about the three levels of culture. These three levels consist of artifacts, espoused beliefs and values and basic underlying assumptions. Artifacts represent the visible and tangible of an organization and this level is the easiest level to identify. Espoused beliefs and values include common thoughts and ideals within the organization and are an aware, but not necessarily material, cultural level.

HR-funktionens strategiska roll : En kvalitativ studie i uppfattningen om HR-funktionens värdeskapande

HR är ett ämnesområde som traditionellt fått mycket uppmärksamhet inom akademisk forskning där fokus varit på HR som stödjande funktion i form av personalförsörjning. I början av 1990-talet bildades en ny forskningsinriktning som berör HR som en strategiskt viktigt affärsenhet och i takt med den ökade konkurrensen på den Svenska arbetsmarknaden har HR blivit en mer prioriterad funktion för företag. Vi har valt att utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv applicera teorier kring strategisk HR, arbetsgivarvarumärke samt talanghantering på svenska organisationer. Tidigare forskning har främst haft fokus på att enbart undersöka HR-avdelningen. Således har vi i den här studien försökt skapa en förståelse för om det finns en skillnad i uppfattningen av HR-funktionen som värdeskapande genom att intervjua specialister samt generalister.

Motivation för kreativitet : - En studie om hur ledare kan påverka produktiviteten i svenska medieproducerande företag

Since the mid 1900s the organizational perspective in media producing companies has changed. The focus has shifted from just being a laborer to the person behind the effort. The most important for an efficient and smooth organization is the motivation of the employees and the social working environment. Former research argues that managers must be coaches and that crucial factors for the survival of organizations are creativity, innovation and adaptability. With this study we investigate what motivates employees to use their creative skills.

Sveriges implementering av EU:s visstidsdirektiv 99/70/EG

This paper aims to study, from a legal dogmatic method, the Swedish legislation on fixed-term work related to the EU directive 99/70/EC1. In particular, the directives demand to prevent abuse of frequent temporary employment.An employer may, in agreement with the Swedish legislation combine different types of temporary employment, to prolong the time in the temporary employment. In this proceeding an employer can avoid employing an employee in a permanent position. For example, an employee can be employed in a probationary period of six months, in a general temporary employment for a maximum of 24 months, and thereafter in a temporary position for a maximum of 24 months before the employment turns into a permanent position. This provided that the employments were made by the same employer, and within five years.

Produktdesign av papperskorgskoncept för Kalix kommun: Ett examensarbete utfört som ett produktutvecklingsprojekt för att skapa en enhetlig känsla för Kalix kommuns papperskorgar i offentliga miljöer

Detta produktutvecklingsarbete är ett examensarbete inom produktutveckling vars syfte är att ta fram en design för Kalix kommuns papperskorgar i offentliga miljöer. De problem som finns med dagens papperskorgar är att de finns i elva olika utföranden vilket medför att alla ser olika ut och töms på olika sätt. Det huvudsakliga målet är att papperskorgarna ska vara enhetliga inom kommunen och även kunna kopplas ihop med Kalix identitet.För att få så mycket kunskap och insikt som möjligt i det dagliga arbetet kontaktades de gatu- och parkarbetare som dagligen sköter papperskorgarna. De kunde ge väldigt bra information tack vare sina erfarenheter inom ämnet. Efter detta inleddes idégenereringen för att skapa så många olika lösningsförslag som möjligt.

Den osynliga diskrimineringen i rekryteringsprocessen : -Dyslektikers och arbetsgivares rättigheter respektive skyldigheter.

People living with disabilities in our society today are more likely to be without a job compared to the rest of the population. The fact that a high number of people are not given the opportunity to work, and thereby being self-sufficient, is a failure for both the individual and the society. My purpose with the study is to increase knowledge and understanding regarding disabilities in the working life, with focus on the disability dyslexia. In the study, I am investigating the employer?s obligations and rights when employing a person with disabilities.

Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran

Purpose: The purpose of this thesis is to analyze and evaluate essentialprerequisites for companies and corporations aiming at marketingglobal brands in a restricted market.Method:The investigation strategy used for this essay was to perform a casestudy on the Islamic Republic of Iran. Both primary data ? such as asurvey, interviews and participating observation ? and secondarydata ? found in books, scientific articles and the internet ? have beenused to achieve the results. The gathering of empirical data wasperformed inside the Islamic Republic of Iran during two weeks inNovember 2007 in three different cities: Tehran, Ispahân and Bâbol.This was carried out by considering several theories: globalbranding strategies, brand equity, involvement theory andcommunication models.Results: The outcome of this essay show several factors that should be takenin consideration in relation to marketing global brands in Iran. Manycompanies have chosen adaptation as their promotion? and productstrategy because of countless rules and restrictions hindering globalmarketing.

"Det är ingen dans på rosor" - En uppsats om vilka förutsättningar som krävs för att en turistorganisation ska kunna arbeta med en profil

Problembeskrivning:Det inte är helt problemfritt att samarbeta ifrågasätter vi hur samarbeten ska kunna enas kring vad och hur de olika aktörerna vill att destinationens profil ska förmedlas, då aktörerna har olika utgångspunkter. Vi menar att aktörernas olika utgångspunkter kan göra det svårt att bli eniga i hur profilen ska förmedlas vilket kan bli problematiskt om arbetet med en profil ska lyckas.Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur samarbetet mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation skapar förutsättningar för att arbeta med en profil.Frågeställningar:- Hur kan ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation karaktäriseras?- Vad gynnar ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom enturistorganisation?- På vilket sätt påverkas ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation av medlemmarnas olika bakgrunder?- Vad är viktigt i arbetet med en profil?Metod: Vi har i denna uppsats använt oss av en induktiv ansats. För att besvara vårt syfte valde vi att göra en fallstudie. Vi valde LandskronaPlus som är ettmarknadsföringsorgan som arbetar med destinationsutveckling.

Klädkoder : En studie om regleringen av klädkoder på arbetsplatsen

In today?s society, employees are the businesses face toward the public. By establishing dress codes, companies can control the customers? impression. The purpose of this thesis is to investigate and analyze the existing regulations regarding dress codes in companies.

K?nsrelaterade f?rv?ntningar och l?nes?ttning inom finansbranschen - en kvalitativ intervjustudie om hur f?rv?ntningar p?verkar l?nes?ttningsprocessen f?r kvinnor respektive m?n

Despite ongoing efforts toward equality, persistent wage gaps between men and women in Sweden still remain, particularly within male dominated industries, such as finance. Gender equality is a prominent topic in public discourse, yet progress towards achieving equal pay between men and women continues to be slow. This study aims to contribute to the research area and offers a unique perspective by examining gender related expectations from both men and women, managers and employees. The purpose of this study is to investigate whether, and if so how, gender related expectations influence salary setting processes in the financial industry. Through a qualitative study based on semistructured interviews, the study explores how both employee?s and manager?s gender related expectations affect attitudes, salary negotiations and potential outcomes of salary setting.

<- Föregående sida 39 Nästa sida ->