
Sökresultat:
1409 Uppsatser om Brand extension - Sida 61 av 94
Våningspåbyggnad av miljonprogrammets flerbostadshus : Förutsättningar och kontroller för genomförandet av våningspåbyggnader
Under de så kallade rekordåren mellan 1961-1975 byggdes det totalt 920,000 lägenheter i flerbostadshus i Sverige, och idag finns omkring 850,000 av dessa kvar. Den vanligaste byggnadstekniken under perioden var med byggande av förtillverkade våningshöga fasadelement tillsammans med en platsbyggd bokhyllestomme med tvärgående bärande innerväggar och gavlar.Syftet med arbetet är att kontrollera om en våningspåbyggnad på ett referenshus från miljonprogrammet med bokhyllestomme är möjlig för att skapa nya lägenheter som medför ökade hyresintäkter för fastighetsägaren, och kan medverka till ökad variation i området arkitektonisk och öka lägenhetsutbudet. Arbetet ger information om vad som behöver kontrolleras och utredas vid uppstarten av ett påbyggnadsprojekt.Arbetet jämför och beskriver tre olika stomförslag på en våningspåbyggnad. Alternativen som tas upp är massivträstomme med bärande flerskiktskiva, prefabricerad betong ? och stålstomme bestående av HD/F-plattor och VKR-pelare, och ett alternativ bestående av volymelement.Inventering av konstruktionen och bärförmågan hos den befintliga stommen visar att det finns bärförmåga kvar att utnyttja.
Val av samarbetspartner vid bildande av strategiska allianser för små och medelstora teknikföretag
Background: A majority of strategic alliances do not create value for the participants. One of the main reasons for the high failure rate is an inadequate process for partner selection. If the correct partner is not selected, it can have serious effects on the management of the partnership. This is a serious problem since failed alliances usually are very expensive for the involved companies. Purpose: The purpose of this thesis is to investigate which theoretical factors are important when selecting a partner for a strategic alliance.
Vivlar på prydnadsbuskar - nya arter eller förändringar i födopreferenser?
During the last couple of years leaf-edge-cuts, typical to Otiorhynchus wingless-weevils, have been discovered on ornamental shrubs, especially Syringa vulgaris lilac and Ligustrum vulgare privet. These plant species have not earlier been attacked by wingless-weevils and because of that, the aim of this study is to see if new species of weevils have been established in Sweden or if the domestic weevils have changed their food preferences. This work also includes a literature study of known weevil species in Sweden and their host plants, and of wingless-weevil species in Europe that could be invasive here. Locations, where damage to previously named plants has been reported, have been examined. The extension and appearances of the damages have been documented in order to study if different weevil species make different types of edge-cuts.
When 2 become 1 : En studie kring betydelsen av samarbeten mellan artister och företag
The aim of this study is to create understanding of why companies should collaborate with artists and how artists and businesses build strong partnerships. We also want to understand the development of relations between the music industry and companies, together with the problems, possibilities and implications it has for both artists and corporate identity and brand. The music industry has been changing rapidly during the digital revolution and new problems and opportunities have emerged which the music industry can choose to either embrace or renounce. This study is made with a qualitative approach based on interviews with relevant individuals from the music industry. We have carefully chosen these individuals to counterpart different segments of the music industry and to execute our purpose from various perspectives.
Införandet av det tredje penningtvättsdirektivet
Background and problem: In March 15, 2009, the third piece of money laundering directive was introduced which mean a more strict legislation in control against money laundering and terrorist financing. The directive is based on a risk based point of view which means that the resources should be used where the needs are. The responsibility for financial companies and other parts are bigger then before which means that they have to get a more extensive customer knowledge etc. It has however been appeared that the directive in some cases lack of precision and clarity which creates an insecurity among those who are included by the law. Purpose: The purpose of this paper is to examine which consequences the third piece of money laundering will bring on the banks customer relationships and how the employees work assignments at the banks will be affected. The authors also want to examine how the extension of money laundering will be affected and clarify if there is any indistinctness about how the application looks around the banks.Method: The authors choose to use a qualitative method and the empiric material has been collected through personal meetings, telephone interviews and through e-mail answers. Conclusion: The majority sees the third piece of money laundering directive as something positive which will protect both the banks and their customers.
Servicelandskap i Dagligvaruhandeln. : Image, lojalitet och relationer.
AbstractThe purpose of this study is to clarify and analyze the servicescapes impact on brand image and customer loyalty among general dealers. The research question that we have used in the study is what characterizes the connection between the servicescape and the possibility to maintain and strengthen the customer relation among general dealers. The study is based on a qualitative approach and we have conducted eight interviews with experts and special advisers within the field. We have chosen to focus our study on the fact the market for general dealers have changed and the demands from the customers are severed throughout the years. The servicescape consists of the physical surroundings where the service is produced, examples of factors that influence the servicescape is the employees and the customers.
Påverkan av skogsbrand på litiska arkeologiska fynd ? experimentell simulering av brand
This is a paper about the effects from smoldering fire on lithic objects from an archaeological view.
The introduction gives the background to this paper, a short orientation to forest wildfires and why the work is limited to: flint, quartz, quartzite and slate. Material and methods describes the stone materials and the setup that was used in the temperature logged tests with three replications for each type of material. The fuel in the burnings was peat on a bottom of sand. Flint showed a more drastic effect from heat compared with the other materials. Slate seems to have greater tendencies to change to darker colour and luster at lower temperatures than the other materials.
Making Money in a Dirty Business
Academic research concerning how to determine the power situation in a supply chain where an investment product supplier is involved did not exist. Therefore new models has been developed that analyses the power relations and maps out the power situation in a supply chain. In the future these models can be applied on similar cases by modifying the included parameters.
The new models show that case company FAS should focus on the big producers of garbage bag which are Trioplast, Rullpack and Miljösäck. By strengthen the brand FAS can make more money in these relations.
Innovationsförmågans påverkan på varumärket : En vindlande resa om redovisningens sva?righet att informera om det mest va?sentliga
Syfte: Att utveckla ett starkt varuma?rke a?r ett sa?tt fo?r fo?retag att utma?rka sig fra?n ma?ngden, vilket idag a?r no?dva?ndigt pa? grund av den sta?ndigt o?kande konkurrenssituationen. Varuma?rket anses vara ett av fo?retagens mest va?rdefulla tillga?ngar men a?r problematiska att va?rdera. Problematiken beror bland annat pa? att va?rdet pa? varuma?rken pa?verkas av flertalet olika faktorer, da?ribland fo?retagets innovationsfo?rma?ga.
Brandvattenförsörjning av rangerbangårdar: Behovet av brandvatten vid olyckor med farligt gods
Syftet med denna rapport var att ta fram underlag som ska kunna ligga till grund för en eventuell framtida standardisering av brandvattentillgången på rangerbangårdar klassade som farlig verksamhet. Detta har gjorts genom litteraturstudie på ämnen rörande rangerbangårdar, farligt godsolyckor, brandvattenförsörjning samt lagstiftning som styr anläggningar klassade som farlig verksamhet. Utöver en omfattande litteraturstudie har intervjuer med två räddningstjänster genomförts för att få deras syn på brandvattenförsörjning av rangerbangårdar. I Sverige finns 13 rangerbangårdar som alla ägs av Trafikverket som enligt Lagen om skydd mot olyckor (LSO) är skyldig att i skälig omfattning hålla och bekosta utrustning för släckning av brand. Konsulter har på uppdrag av Trafikverket utfört riskanalyser på några av de rangerbangårdar som är klassade som farlig verksamhet och kommit fram till att brandvattensystemen på flera av rangerbangårdarna måste utredas vidare då de anses vara underdimensionerade och otillräckliga.
Utfodring av rapsfoderråvara i fodersystem till mjölkkor
The feed is a major cost in the dairy production and there is a constant interest in findingalternative cost-effective feedstuffs. Competitive dairy producers have to seek ways todecrease their production costs and the pursuit of cost-effective feed rations contributesto lower costs of production. An interesting group of protein concentrates are rapeseedproducts like ExPro (heat treated rapeseed) which have during the autumn 2008 andspring 2009 been very favourable compared to other protein feeds.This study focuses on the feedstuff products ExPro and Raps-Drank 60/40 (rapeseeddistillersgrain). The potential use of ExPro in dairy cow feed rations are also explored.ExPro is a well known feedstuff but Raps-Drank 60/40 is a relatively new product andnot known for many farmers.A field study on the use of rapeseed products was made on a limited number of dairyfarms. The main purpose was to study the management of the feedstuffs on the farms.The Farms were selected in cooperation with two local extension services.
Annonser och nyhetskonsumtion : En kvantitativ studie om hur unga vuxna irriteras av annonser på nyhetssidor på PC och iPad
In this paper we have studied how young adults read news on the internet. The purpose was to seehow the consumers of news were irritated by the adverts on news sites depending on whichplatform they used, a computer or an portable reading device of the brand Apple iPad. Observationsand surveys were conducted on ten people. The news sites we used for this study were www.SvD.seand www.expressen.se. The result show that a majority experienced that their news consumptionwere irritated by advertising, mostly on Expressen's news site because it wasn't perceived asforeseeable..
Vilket mervärde ger det svenska ursprunget en produkt på den australiensiska marknaden?
Denna studie undersöker om Sverige som produktland ger ett mervärde åt produkter relaterade till Sverige på den australiensiska markanden. Studien är grundad på en enkätstudie som utfördes på 67 personer i Toowoomba, Australien. Kopplingen till ett lands mervärde ligger i kundens uppfattning till de land de förknippar produkten med, något som kan förstärkas eller minskas. Studien visar att över 90 % av de tillfrågade kände till Ericsson, IKEA och Volvo medan drygt hälften kände till Absolut. De hade alla en starkare produktnisch än Sverige som nation.
Är Grönt Skönt?: En studie om hur effekten av grön marknadsföring påverkas av förekomsten av miljöargument inom produktkategorin
Al Gore may have helped put global warming on the agenda. However, it is not a new subject. Neither is so called green marketing a new phenomenon within branding and communication. As more and more companies establish environmental strategies there exist beliefs that the environmental focus is becoming a triviality, which is the reason for this study. Implementation of words such as ?environmentally friendly?, ?green? and ?global warming? is becoming more and more widespread and frequently used within marketing communication.
Nornan blomstrar igen : nybyggnation i kulturhistoriskt känslig miljö
På fastigheten Nornan 13 i Tingsryd, Kronobergs län, finns idag en mangårdsbyggnad från mitten av 1800-talet. Då ett flertal ekonomibyggnader på fastigheten tidigare förstörts i en brand, funderar fastighetsägaren på att komplettera tomten med nya byggnader i form av flerbostadshus. Denna rapport utreder möjligheterna och förutsättningarna för nybyggnation på Nornan 13, samt ger utifrån dessa villkor förslag på hur sådan byggnation bör och kan utformas. Förslaget presenteras med hjälp av ritningar, illustrationer och beskrivningar.Eftersom samtliga byggnader på Nornan 13 och närliggande fastigheter är av äldre karaktär bedöms området som känsligt för ny modern bebyggelse. Av den anledningen genomförs en områdesanalys för att kunna identifiera områdets kulturhistoriska värden, samt undersöka hur nybyggnation kan tillvarata dessa.