Sök:

Sökresultat:

2617 Uppsatser om Brand attitude - Sida 31 av 175

Employer branding : En studie av ?The Employer Brand Mix?

AbstractTitel:Employer Branding: En studie av ?The Employer Brand Mix?Nivå:C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare:Hannan Mohammed SeragHandledare:Jens Eklinder Frick & Jonas MolinDatum:2014Bakgrund & syfte:Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera ochbehålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sinanuvarande och potentiella medarbetare.Ur denna bakgrund har begreppet EmployerBranding trätt fram inom marknadsföring. Konceptet Employer Branding går ut på attstärka ett företags arbetsgivarvarumärke för att attrahera och behålla de mesttalangfulla medarbetarna.Barrow och Mosley (2005) har skapat modellen ?The Employer Brand Mix? för atthjälpa ett företag att bli en attraktiv arbetsgivare.

Ungdomars attityder till brott i samband med upplopp : En kvantitativ studie

This study aims to examine young peoples? attitudes towards crimes related to riots. It also examines if there?s a difference in attitudes to different crimes and if there is a connection between these attitudes and friends experience of crime, gender, socioeconomic position or residential area. There is a lack of research in this area, most of the studies on riots focus on the reasons and driving forces leading to riots.

Egna märkesvaror ? dagligvaruhandelns kronjuveler : En kvalitativ studie om de svenska dagligvaruhandelskedjornas förmedling av egna märkesvarors image

The four grocery chains Axfood, Bergendahls, Coop and ICA, all providing private labels, dominate the Swedish grocery market. Through private labels, it may be possible to convey an image about the grocery chain's overall brand. Furthermore, it is important that the grocery chain's employees have a fairly consistent understanding regarding the company's image to achieve success.The main purpose of this study is to examine how the intended image the Swedish grocery chains head offices will communicate through private labels is perceived among the store employees. The study intends to provide an expanded view among the grocery chains' work on internal communications regarding the image of private labels. The research method is qualitative.

Hantering av negativ eWOM på Twitter - Ett sätt att skapa kundrelationer

Consumers are facing a wide selection of brands trying to get their attention. An increasing amount of corporations are incorporating non-traditional media in their marketing strategies as an attempt to build relationships with their customers. However, along with the new opportunities to enhance consumer emotions about the brand, social media has brought along new risks for corporations to face. This paper investigates the consequences of different ways of handling such electronic word-of-mouth (eWOM) crisis on Twitter. Furthermore, we investigate potential differences depending on the credibility of the source that sent the message.

Instagram - En kvantitativ jämförelse mellan två kommunikationsstrategier, Mika Nordin & Flora Berglund

Social media today is a current topic, it has developed fast and continues to spread in a fast moving pace. Recent trends states that social media becomes more integrated into peoples personal lives. This essay deals with the subject area social media, focusing on the channel Instagram. The topic is chosen because of it´s popularity in today's digital communications landscape, and also keeping in mind that there is a great lack of previous studies on the subject. The purpose of this paper is to provide insights into how companies should handle images on the social media channel Instagram by testing two different strategies against each other.

gooh! Marketing Mix och Brand image : En fallstudie om hur brand image och marketing mix modellens faktorer påverkar konsumenters köpbeteende.

Till följd av en ständigt ökad konkurrens blir det allt svårare att som ny aktör att ta sig in på olika marknader. Vad som däremot kan underlätta etableringsprocessen för nya företag och varumärken är att associeras och förknippas med redan etablerade och välkända varumärken. Företaget gooh! är ett nytt måltidskoncept som funnits i drygt två år och är ett samarbete mellan Lantmännen och Operakällaren. Det intressanta här är att företaget gooh! har två kända varumärken som medverkar och står bakom konceptet.I den här uppsatsen kommer vi att undersöka hur Marketing mix modellens faktorer påverkar en konsuments första köp av en gooh! produkt, med syfte att se om någon av dessa faktorer är mer viktig än någon annan samt att se hur dessa samverkar med varandra. Vi vill också i denna uppsats se hur konsumentens första köp påverkas av att två starka varumärken står bakom konceptet gooh!.Undersökningen baseras på en kvantitativ undersökning där vi slumpmässigt frågat 50 konsumenter som alla handlat i en och samma gooh! butik.Resultaten vi kommit fram till i denna undersökning tyder på att den valda ?platsen? av butik, dvs.

Anslutning mellan bjälklag och yttervägg i lågenergihus

Miljön försämras på många ställen i världen och mycket av detta har att göra med all energi vi människor använder. I Sverige går 50% av all energi åt till att bygga och värma våra bostäder [1]. Sweco, ett stort konsultföretag inom byggsektorn vill därför kika närmare på vad vi kan göra för att minska energiåtgången i våra hus. För att uppnå detta måste de gå ner på detaljnivå, behandla varje material, byggnadsdel och anslutning i ett hus för att få det mer energieffektivt. Denna rapport kommer att utreda hur ett mellanbjälklag ansluts till en yttervägg i ett lågenergihus.

En kreativ mötesplats ? Kristinebergs bibliotek och öppna förskolas relation till 1970-talets samhällsdiskussion

The purpose of this master?s thesis is to examine the activity at the library and preschool at Kristineberg (a part of the town of Borås) and its underlying approach. How do the activities agree with the ideological attitudes of the 1970s? To answer these questions I have carried out a case study based on qualitative interviews. The theoretical background includes ideas of the library, the community center and the cultural activity at the library.

Fenomenologi, ontologi, givenhet : Reduktion och filosofisk metod hos Edmund Husserl och Martin Heidegger

In this thesis I examine how the phenomenological philosophy of Edmund Husserl and Martin Heidegger differ with regard to the phenomenological reduction, and in particular why there is no reduction in Sein und Zeit. I examine in what way philosophy is seen as an overcoming of the naïvete of a ?natural? attitude and how this natural attitude is understood, starting with Husserl?s descriptions of the phenomenological reduction, of the natural attitude of our daily lives and of his notion of transcendental subjectivity. By presenting these main aspects, I try to elucidate why, in Husserl?s view, laying the foundation of all knowledge must take form of a phenomenological first philosophy.

Synen på serier ? en studie av folkbibliotekariers syn på serier och deras hantering på biblioteket.

The purpose of this thesis is to study the attitude towardscomics among librarians as well as their personal image ofthe overall attitude towards comics among librarians and themanner in which the attitude of the librarians affects how thecomics are treated in the library.I have performed this study with a qualitative approach andhave interviewed a total of five librarians working in twodifferent libraries.I have founded the theoretical base for my research in anumber of historical attitudes towards comics and thencompared these attitudes towards the answers given in theinterviews as well as prior research found in three theseswritten by Magnus Johansson, Sarah Johansson and KarinEsaiasson.The results of the study is that traces of most of thehistorical attitudes can be found among all of the interviewedlibrarians but that none of them are harboring any negativeattitudes towards comics themselves. On the other hand thestudy does imply that the image of the librarian who onlythinks that comics are meant for children is still very muchalive in the collective subconscious of the librarians.The study also shows that while librarians of today tend tohave a neutral outlook in comics the historically subpartreatment of comic in the libraries and the subsequent lack ofacademic support on the subject have made it necessary forthe librarian in charge of the comic-section to have apersonal interest/liking for comics to be able to do a goodjob..

Personal branding för att stärka sin identitet vid rekrytering

I denna uppsats har vi undersökt ämnet personal branding. Inom personal branding har vi studerat hur rekryteringsföretaget ser på detta område men även vilka faktorer de tycker är viktiga för att skapa ett personal brand, samt om det är möjligt i en arbetsrelaterad situation att dra nytta av sitt personal brand och på så sätt skapa fördelar gentemot sina konkurrenter. Vi tycker detta område är viktigt att studera därför att det är ett relativt nytt ämne/ begrepp. Då vi lever i ett mer individualistiskt samhälle och konjunkturen skiftar samt att konkurrensen hårdnar på arbetsmarknaden tycker vi det är viktigt att undersöka olika alternativa medel som kan vara till hjälp i sökandet på det nya jobbet. Vi valde därför att studera Priens (1992) modell över anställningsförloppet för att få en bättre förståelse för rekryteringens olika delmoment men även för att kunna identifiera i vilka arbetsprocesser man kan förmedla sitt personal brand.

Konflikter på arbetsplatsen : Förebygga, hantera och lära ur ett chefsperspektiv

The aim with this essay is to investigate the attitude that employers have towards conflicts at the workplace and how this affects their way to prevent and deal with conflicts among employees. Another part of the essay is to discuss pedagogical issues related to learning through conflicts. With this aim and these questions of issues, we have found out which attitude employers have towards conflicts at the workplace as well as how they prevent and deal with them. We have also investigated which opportunities for further development employers sees in situations of conflict. This study is based on qualitative interviews with six women who are head of units within the communal area.

Att skapa en multisensorisk sinnesupplevelse : En marknadsföringsstrategi för detaljhandelsföretag

Uppsatsens syfte är att analysera och diskutera varför och på vilka sätt ett detaljhandelsföretag bör erbjuda kunden en multisensorisk varumärkesupplevelse. Uppsatsen kommer att ge företag ökad förståelse för Sinnesmarknadsföring och vad det får för konsekvenser vid utformandet av servicelandskapet.Vi har använt oss av både en kvantitativ och en kvalitativ metod. Den kvantitativa metoden innebar ett experiment där vi undersökte doft- och ljudets påverkan på kundbeteendet. Experimentet utfördes på en utvald yta på EM Kalmar Severins i samband med den specifika produktgruppen soffa. Den kvalitativa undersökningen genomfördes med observationer, 15 kundintervjuer samt en intervju med varuhuschefen..

Centralisering och decentralisering: En fallstudie på Apoteket och Swedbank

Multi-branch companies are facing many challenges in order to become successful. Competitive advantages can be gained through a unified strong brand, standardised products and economies of scale. This normally calls for centralisation. On the contrary is decentralisation, which is said to improve work motivation and local market orientation, which are also competitive advantages. The focus of this thesis is to study how local branch managers want their companies to be structured in accordance with this dilemma.

Att flyga eller inte flyga : En kvalitativ intervjustudie om klimatengagerade personers syn på flyget

Antalet flygresor har ökat markant i världen de senaste decennierna. Detta har medfört en ökning av flygets koldioxidutsläpp som därmed har gett en ökad påverkan på klimatet. Forskning angående människors syn på och uppfattning om flyget är relativt ny och forskning rörande ämnet är mer förekommande idag än för ett decennium sedan. Tidigare undersökningar är dock i stort sett eniga om att människor, både miljömedvetna och icke-miljömedvetna personer, inte tänker ändra på sina flygvanor och flyga mindre på grund av flygets klimatpåverkan. Denna studie undersöker klimatengagerade personers flygvanor och vad de har för syn på flyget och flygets påverkan på klimatet.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->