Sök:

Sökresultat:

1285 Uppsatser om Brand Activation - Sida 59 av 86

Problematiken kring multibranding : Att tvinga varumärken bekänna färg

Bakgrund: I dagens samhälle blir varumärken och de värden de representerar allt viktigare där varumärken i många fall främst ska leverera en upplevelse. Många företag har idag ett flertal produkter inom samma produktkategori för att på så sätt täcka så stor del av marknaden som möjligt. Med detta följer problemet att särskilja produkterna/varumärkena från varandra. Syfte: Vårt syfte är att tydliggöra och beskriva vilka aspekter och problem som bör uppmärksammas och beaktas när ett företag tillämpar en multibranding- strategi bestående av likartade produkter. Genomförande: För att besvara vårt syfte har vi utgått från insamlad relevant litteratur på området.

Stress test methods : a potential approach to hurry up shelf-life tests on oat products

The aim of this Master?s thesis was to find out more about the delimiting quality- and shelf-life parameters over time for liquid oat-based products. According to that, to present applicable subjective and objective shelf-life test approaches at accelerated conditions. The study aimed to gain a deeper knowledge concerning the general and accepted way of performing accelerated storage tests. This study focused especially on products, which suffer from quality failure caused by oxidation, such as liquid oat-based products.

Företagsranking : En studie om hur företag förhåller sig till ranking inom hållbarhet

Hur företag förhåller sig till rankinglistor tros enligt tidigare forskning bero på ett proaktivt agerande från företagens sida för att motverka risken att dras med ett dåligt rykte, vilket är något som företagsledare i dag ser som den mest oroande risken. Ryktet kan ses som en reaktion på ett företags arbete utifrån uppfattningar från dess intressenter gällande företagets beteende. Dessa reaktioner och uppfattningar kan tydliggöras genom bland annat rankingar och andra mätningar.Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur företag förhåller sig till rankinglistor. Undersökningen utgår från Sustainable Brand Insights (SBI) årliga index över Sveriges mest hållbara varumärke och genomfördes genom intervjuer med sex av de 20 högst rankade företagen, samt SBI. Studien visar för det första att företagen förhåller sig olika till rankingen.

Brandskyddsvärdering av äldreboenden

Vid brandteknisk dimensionering av bärverk används bland annat Eurokoder för att bestämma de termiska och mekaniska lasterna som uppkommer till följd av en brand. Dessa är framtagna efter ett beslut av EG-kommissionen 1975 för att harmonisera marknaden för tjänster och produkter inom byggindustrin, samt bidra till mer enhetliga säkerhetsnivåer inom branschen. Reglerna är framtagna enligt den europeiska standardiseringsorganisationen CEN med hjälp av en styrgrupp med representanter från medlemsländerna. Vissa val ges dock i Eurokoden angående värden och klasser som är upp till medlemsländerna att besluta om.Detta examensarbete avser att granska regelverket EN 1991-1-2, även kallad Eurokod 1 ? del 1-2, för att undersöka dess bakgrund och avgöra om brister existerar.

Musik som kommunikation : en empirisk undersökning hur musik kan påverka startblocket av en lektion

Music affects us humans. Marketing has long made use of music as a means to enable customers to identify with a brand, and thus increase sales. The Influence of music is obvious, but can you use this on students, and how effective is it to use in a classroom?I will answer the question: how does soft music provide reassurance/create a harmoniums learning environment at the beginning of a lesson?By observing how students react and behave to the playing of soft music. My aim is to create different strategies that teachers can effectively use to get students to ?jump in? to their lessons without wasting 5-15 minutes of class time.Professor Lennart Grosin conducts research into what is in Sweden called PESKO.

Meningsskapande kring varumärken :  en fallstudie

Konsumenter använder varumärken dagligen och exponering av varumärken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, människor och så vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter använder varumärken för att bygga upp sin självbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumärken. Varumärken i sig är bara materiella markörer, de blir meningsfulla för konsumenterna först då de sätts in i ett sammanhang och får en individuell historia uppbyggt kring sig. Studiens syfte är att utifrån ett konsumentperspektiv visa hur meningsskapande i en relation mellan ett varumärke och en konsument kan se ut. Detta genom att reda ut frågeställningen: ?Hur kan en konsument skapa mening i sin relation till ett varumärke??.

Fr?n kryph?l till skotth?l En motivanalys om undantag i svensk lagstiftning om vapenexport efter lag?ndringen 2018

This study aims to contribute to the existing research field of Swedish arms export by examining the motives behind how the Swedish government and ISP have warranted arms export to countries in or on the brink of armed conflict after the change in law in 2018. The current Swedish legislation from 2018 with its basis in international legislation does not allow arms export to countries in or on the brink of armed conflict, but it still occurs due to a law that allows for exceptions if the arms export aligns with Sweden's interest in security policy. Earlier research has been conducted in the field and stated that Sweden?s progressive brand makes it possible for Sweden to export arms and still come across as a peaceful country, and that the Swedish government is involved in the arms trade which is essentially a private market. The analysis uses the theory of militarization to establish possible motives and a theoretical framework.

Mediernas påverkan : En fallstudie inom djurrätt

AbstractIn the heart of Paris, you will find Sweden?s only cultural center abroad. Since the early 70?s a wealth of cultural activities has been offered, and every year the center receives more than 100,000 visitors. The center is a branch of the Swedish Institute (Si), a public authority which promotes mutual relationships between Sweden and other countries through culture, education, science and business.

Frontningens Effekt på Försäljningen och Kundens Utvärdering av Butiken - Ett Experiment i den Naturliga Butiksmiljön

The research done in the field of product completeness/incompleteness is limited. The lack of research causes a knowledge gap in the retailing industry, concerning the actual effects on consumer choice, as well as on the overall store evaluation. This report tests the current theories of the subject, and also further aim to explore the effects of completeness/incompleteness on consumer's product choice. The results display an inconsistent effect on consumer's product choice when the completeness/incompleteness in a grocery store is tested. Some products benefit by being incomplete, while others show no such effect.

Motiv och attityd till kompetensutveckling på två små företag

The aim of this study was to gain insight into how two enterprises work with competence development and thereby study how the relationship between competence development and workers, employees, look like. The focus was on the workers motives and motivation towards a participation in a competence development course, their attitude to education, and how the transfer of skills gained from the course, into the workplace looks like. Further on, the work situations influence on the workers competence development has been taken into account.In the study, six people were interviewed in the role of either manager, coach or course participant who are employed in two different enterprises in the south of Sweden.The results showed that the participants were motivated by a strive for personal development or that the participants viewed education implementation as a part of the professionalcareer, which has resulted in a positive attitude towards the competence development course. The managers? motive for decisions about education was to change the prevailing attitude among the staff for the better and thereby strengthen the company?s brand. The work situation has encouraged the desire to participate in developmental education as the feeling of control has encouraged the workers to further development.

Internationalisering av redovisningsregler för svenska börsnoterade företag : effekterna på redovisningen av varumärken efter införandet av IAS 38

SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera vilka effekter införandet av internationellt gällande redovisningsregler har på den svenska redovisningen. Detta ska belysas genom studerandet av hur IAS 38 har påverkat redovisningen av varumärken.MetodStudiens kommer att bedrivas med en kvalitativ ansats där datainsamlingen kommer att ske genom intervjuer och skriftliga källor.SlutsatserStudien visar att implementeringen av IAS 38 ej görs på ett enhetligt sätt och att inte samma metoder för att värdera varumärken används av företagen vilket skapar problem med jämförbarheten mellan olika företag. Vidare visar studien att varumärken är en av de vanligaste tillgångarna som identifieras vid förvärv och att företagen oftast överväger en särskiljning av varumärket från goodwill vilket visar att implementeringen av IAS 38 är på god väg. Slutsatser som dras av studien är att det kommer att krävas tid och även en specialisering inom revisionsbranschen för att implementeringen av internationaliseringen ska få full effekt, vilket är att skapa enhetlighet, jämförbarhet och ett rättvisare värde på företaget på en internationell nivå..

Vad heter destinationen egentligen? : -att förstå sin egen identitet i ett gemensamt varumärke

Studien handlar om en destination i den svenska fjällvärlden som består av två närbelägna orter. Aktörerna är flera och av olika storlekar, destinationsmarknads-föringen har därigenom flera utmaningar att hantera och beakta då värderingar och intressen är åtskilda. De två orterna är olika till karaktären och medan den ena orten utvecklas gör den andra orten inte det lika starkt. Orterna tillsammans sänder ut en rad olika budskap genom olika marknadsföringsinsatser som sammantaget inger en diffus bild av destinationen och de olika avsändarna.En destination som inte gemensamt samarbetar och koordinerar sina marknadsföringsinsatser sänder ut en diffus bild till både besökare och investerare. En destination som består av flera aktörer är i stort behov av såväl samarbete som konkurrens ? på ett positivt och inte destruktivt sätt.

Samspel mellan Identitet och Image : En fallstudie av det Svenska fo?retaget POC

Purpose: The purpose of this paper is to examine if POC manage to keep cohort interplay between their identity and image.Theoretical framework: This paper is led from theories in area about communicating identity and image. The theories that are relevant to this paper to see the interplay between identity and image is communication theory and brand theories based on associations. From these theories we have composed a model that shows the communication led from identity throughout image in company?s with many distribution channels. It shows what associations that build identity and image and also the complication and threat that the interplay is being exposed to.Methodology: We have chosen to do this examination as a case study.

Branddimensionering av bärverk: En analys av Eurokod 1991-1-2

Vid brandteknisk dimensionering av bärverk används bland annat Eurokoder för att bestämma de termiska och mekaniska lasterna som uppkommer till följd av en brand. Dessa är framtagna efter ett beslut av EG-kommissionen 1975 för att harmonisera marknaden för tjänster och produkter inom byggindustrin, samt bidra till mer enhetliga säkerhetsnivåer inom branschen. Reglerna är framtagna enligt den europeiska standardiseringsorganisationen CEN med hjälp av en styrgrupp med representanter från medlemsländerna. Vissa val ges dock i Eurokoden angående värden och klasser som är upp till medlemsländerna att besluta om.Detta examensarbete avser att granska regelverket EN 1991-1-2, även kallad Eurokod 1 ? del 1-2, för att undersöka dess bakgrund och avgöra om brister existerar.

Audio Identity : En studie i ljudets funktion för varumärkesbyggande

Abstrakt Sound branding är i dag ett begrepp som är välkänt bland marknadsförare. Fördelarna med en unik och genomarbetad ljudidentitet har dock inte nått fram till många svenska företag och varumärken. Vi ämnar med detta kandidatarbete att utforska ljudets funktion för varumärkesbyggande samt skapa förståelse för vilka faktorer som är avgörande gällande ljuddesignen i reklamsammanhang. Genom tidigare forskning samt produktion av sonic logos och musik, åt olika beställare, har vi försökt besvara frågeställningen: Hur ger man verksamheter och varumärken en ljudidentitet? Abstract Sound branding today, is a well-known concept amongst marketers.

<- Föregående sida 59 Nästa sida ->