Sökresultat:
333 Uppsatser om Bluetooth Smart - Sida 9 av 23
Mobil kommunikation och högre tillgänglighet vid längre elavbrott : Exemplet stormen Dagmar och 4G-kommunikation inom smarta elnät
To be able to secure a safe and reliable power supply is becoming increasingly important since society depends on services and functions that need continuous power supply. The delivery rate in Swedish power supply is 99.98 % which insists on a high availability. During the past decade several storms has passed Sweden which resulted in large amount of tree felling leading to extended power outages. During these storms many socially critical activities, such as electric utility company Fortum, experienced disruption in mobile communication which affected the crisis management. This paper has investigated Swedish mobile operators? crisis management at Hi3G, Tele2 and TeliaSonera with a case study of the storm Dagmar that hit Sweden during December in 2011.
SFEH. The clothes. The brand. The style.
SFEHA project about a clothing brand and a new kind of showroom that looses it´s structure during the process.But managed to find the core and produced a personal mirror of prints for a greater cause.Sfeh is the brand with quality and humor in focus and the will to push the boundries. With prints based on free drawing and smart thinking as it´s essential base.The project resulted with a various collection with mostly T-shirts but also textile gloves and bed sheets..
Totalstation jämförd med mmGPS
Detta är den avslutande rapporten som knyter ihop examinationsarbetet i kursen Y0009B vid Luleå tekniska universitet.Rapporten behandlar bakgrund, utförande och framförallt för och nackdelar mellan instrumenten mmGPS och totalstation.Mätningar utförda med mmGPS och totalstation har jämförts och behandlats för att ge mig en uppfattning av hur träffsäker mmGPS är. Det har visat sig vara nyttigt för att kunna skapa en uppfattning om till vilken kundgrupp man ska rekommendera detta mätsystem.Jag har kommit till slutsatsen att det är ett smart sätt att kombinera GNSS med en laser och jag ser stora fördelar med det, främst inom maskinstyrning..
Relationsmarknadsföring via mobiltelefonen- ett nytt sätt att nå fram genom mediebruset
Reklam i mobiltelefonen är ett relativt nytt fenomen inom området relationsmarknadsföring. För att undersöka hur företag idag arbetar med marknadsföring via mobiltelefonen använder vi oss av ett antal caseföretag och deras erfarenheter. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer. Dessa analyseras med hjälp av traditionella relationsmarknadsförings- och kommunikationsteorier. Våra slutsatser är att väldigt olika företag använder sig av tjänsten på mycket liknande sätt samt att företagen inte använder sig av tekniken i den utsträckning de skulle kunna göra.
En kvittoskannare Implementering av optisk teckenigenkänning för Android-enheter
Rapporten är ett kandidatarbete som utfördes under våren 2013 vid Institutionen för Data- och Informationsteknik, Chalmers Tekniska Högskola. I rapporten beskrivs utvecklingen av en applikation för att fotografera kvitton och med hjälp av optisk teckenigenkänning lagra informationen från dem på en smart mobiltelefon.Projektgruppen önskar tacka Sven-Arne Andreasson för den tid han lagt på att handleda projektet. Projektgruppen önskar även tacka Magnus Gustafsson och Anna-Lena Fredriksson på Avdelningen för Fackspråk och Kommunikation på Chalmers för den vägledning de gett under arbetet med rapporten..
Simulation environment for further development of distributed
milking products
För att underlätta vidareutvecklingen av dagens programvara har jag fortsatt att utveckla den simuleringsmiljö som redan finns på företaget idag för en av produkterna som används vid mjölkning. Simuleringsmiljön skall underlätta utvecklingen av större system för större gårdar. Det som systemet hjälper till med är just uppsättningen av en gård med ett visst antal kor och ett visst antal mjölkningsmaskiner. Den tidigare miljön var skriven i MFC men för att möta morgondagens krav har denna blivit omskriven till C# .NET med hjälp av Windows Forms. Det program jag skrev först använde sig av C++/CLI vilket var väldigt krångligt att använda, det resulterade i att jag helt och hållet gick över till C# .NET.
Smart Cylinder : Konceptstudie samt demonstrator för systemövervakning av hydraulcylindrar
Detta examensarbete har utförts på Institutionen för Konstruktions- och Produktionsteknik, avdelningen för Fluid och Mekanisk Systemteknik vid Linköpings Universitet, på uppdrag av CA-Verken AB i Sävsjö.Arbetet är ett första steg i utvecklingen av en ny typ av hydraulcylinder med inbyggd tillståndsövervakning. Arbetet har bestått av en teoretisk studie kring system- och hälsoövervakning av hydraulcylindrar samt konstruktion av en demonstrator, en testrigg, för att testa och verifiera slutsatserna från den teoretiska studien. Studien och demonstratorn har resulterat i ett flertal förslag till hur en framtida produkt skall utformas..
Smarta prefabmoduler för småhus i betong
This report examines the possibility of developing a modular system for concrete homes that cancontribute to greater diversity of today's market. The issue was whether it ? from a competitive pointof view ? is possible to produce smart prefab modules that customers themselves can combine to avilla. The report addresses the question how the modules and wall panels should be designed for thegreatest variety of floor plans.With regard to what is asked of the customer interviews where held for the purpose ofunderstanding concrete's popularity and elements of high value in their homes today. The answersfrom the interviews laid ground for four prototype homes which were made to demonstrate how theelements can be combined to achieve different types of houses..
Volvo CCS : implementering och kommunikation av ett varumärkes identitet i form
Informationskoncept om kommunikation och tjänster för Stockholm Stadsom skall kunna tas i bruk år 2010, året då Stockholm har som mål att varavärldens tillgängligaste stad. Konceptet består av "huvudstationer" vid vilkaman kan genom att peka på en dataskärm får information om hur man tarsig från en plats till en annan. Stationerna är placerade på frekvent besöktaplatser i staden, så som tunnelbanestationer, torg, gallerior, parker mm. Påplatser där det inte rör sig folk i samma utsträckning finns det #mellanstationer#med karta och info om närliggande kommunikationer. För att hittatill respektive #huvudstation# finns även markeringar i marken i form av enpil av metall och glas ur vilken det strålar ljus.
Vår kokbok ? håller den? : En granskning med miljöperspektiv
Syftet med studien var att granska Vår kokbok för att se om det skett några förändringar över tid, i relation till rekommendationer om hållbara matval. Hållbar utveckling handlar om hur vi kan tillfredställa våra behov utan att riskera kommande generationers. I denna fråga har matvanor och konsumtion fått allt större betydelse. Detta eftersom dessa står för en stor del av utsläppen och klimatpåverkan samtidigt som det är något varje individ kan vara med och påverka. En betydelsefull kanal för förmedling av hållbara matval kan således vara kokböcker som genom sitt budskap kan inspirera läsaren och därmed påverka dennes beteende.
Från plats till plats : informationskoncept för kommunikation och tjänster i Stockholm
Informationskoncept om kommunikation och tjänster för Stockholm Stadsom skall kunna tas i bruk år 2010, året då Stockholm har som mål att varavärldens tillgängligaste stad. Konceptet består av "huvudstationer" vid vilkaman kan genom att peka på en dataskärm får information om hur man tarsig från en plats till en annan. Stationerna är placerade på frekvent besöktaplatser i staden, så som tunnelbanestationer, torg, gallerior, parker mm. Påplatser där det inte rör sig folk i samma utsträckning finns det #mellanstationer#med karta och info om närliggande kommunikationer. För att hittatill respektive #huvudstation# finns även markeringar i marken i form av enpil av metall och glas ur vilken det strålar ljus.
Smart consumer. En studie om påverkan av den digitala kommunikationen på konsumentbeteendet
Dagens dynamiska situation på marknaden sätter spår på den befintliga marknadsfilosofin med fokus på kommunikationen mellan företaget och konsumenten. Den moderna teknologin och Internet har utvecklats och blivit mer tillgängliga, vilket har bidragit till att den moderna konsumenten tillbringar en stor del av sin tid på Internet. De digitala nätverken och kommu-nikationen inom dem förändrar konsumentbeteenden och attityder, främjar konsumenters självständighet samt ger kontroll över köpbesluten. De här trenderna påverkar dagens detalj-handel, där konkurrensen och kampen om kundernas lojalitet ökar. Konventionella marknads-föringsstrategier föråldras snabbt under dagens förlopp och kräver mer kreativitet och enga-gemang av företaget.
Grönare IT med hjälp av balanserat styrkort
The concept of green IT is a hot topic in the industry right now. The requirements forenvironmental friendliness are becoming increasingly common. There is a lack of knowledge andunderstanding of what green IT means and how it can be achieved. Our study shows that the useof ICT can never become entirely green, but a lot can be done to become greener. We haveproduced a balanced scorecard which in theory leads to better governance, increased knowledgeand a common picture of what the work of greening IT means for employees and theorganization.
Trådlös överföring av styrsignaler
Anledningarna till att använda sig av en trådlös signalöverföring i en industri kan vara många, oftast handlar det om ställen där det är svårt eller omöjligt att ha en trådad förbindelse. I det här fallet är det en sedimenteringsbassäng där man tar hand om processvatten från industrin. Bassängen är utformad som en cylinder där vattnet rinner genom olika avdelningar för att minska innehållet av sediment. I bassängen cirkulerar en plattform med diverse omrörare och skrapor på. Eftersom denna del går runt hela tiden är det svårt att ha en fast förbindelse till de drifter som finns.
SMART : Implementering av ett leankoncept
Titel: SMART ? Implementering av ett leankonceptNivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Sara Myrzell & Lee FrimanHandledare: Lars Torsten ErikssonDatum: 2013-05-29Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera implementeringen av ettleankoncept i ett företag. Vi vill öka förståelsen för implementeringens starka och svaga sidoroch undersöka hur denna förändring påverkar personalen. Vi vill genom denna studie även fördjupa våra kunskaper om lean production, och bidra till den empiriska kunskapen om implementering av leankoncept i företag.Metod: Vi har gjort en fallstudie där vi först sökte sekundärdata om hur man på bästa sätt bör implementera ett nytt styrkoncept i en organisation. Detta gjorde vi genom att söka efter redan tillgänglig information i artiklar, vetenskapliga studier och böcker.