Sökresultat:
333 Uppsatser om Bluetooth Smart - Sida 10 av 23
Energieffektiv högtalare med trådlös kommunikation
Music today is a big part of a person's everyday life and can influence emotions as wellas initiative and motivation. This effect together with development in technology hasled to that music today is accessible and can be played from a large amount of differentkinds of products. This in turn has meant that the demand for smaller audio playbackdevices is greater than ever.The goal of this project is to develop a concept for energy-efficient speakers withwireless communication that has the ability to obtain and play high quality music. Thespeakers will use the latest available technology and at the same time, using digitalsignal processing, have a low environmental impact through high energy efficiencyand low power consumption. Parallel to this work a pilot study will be conducted tosee trends in listener preference of sound.The result achieves the goals pledged while power consumption in sleep mode is solow that they meet the demands of tomorrow.
Säkerhetsutvärdering av smarta dörrlås utifrån ett kommunikationsperspektiv
Intresset för smarta hem ökar kraftigt. Efterhand som smarta hem-konceptet utvecklats och trådlös kommunikation blivit normen har komplexiteten hos systemen ökat och nya säkerhets- och integritetsproblem uppdagats. Syftet med denna uppsats är att undersöka om någon information kan utvinnas ur kommunikationen hos ett smart dörrlås som finns ute på marknaden i dagsläget. Detta har undersökts i form av experiment genom avlyssning av dörrlåsets kommunikation följt av automatiserad och manuell analys av den insamlade datan. Resultatet av studien visar att avlyssning kan användas för att kategorisera kommunikationen och kartlägga interaktionen med det uppkopplade dörrlåset..
Simulerad interaktiv arbetsmiljö : Från teori till design och implementering
This is a thesis on D-level. In a previous course, at our program Computer Science, we came up with an idea of how to improve/complement training for new employees who are situated in a stressful workplace at companies who are in a constant need of rehiring. We developed this concept and came up with an idea for a simulator that could train staff as well as relieve stress and tension for new employees. The idea matured and became a Serious Game simulator based on a dual-wield Wii-controlled PC-based simulator with Bluetooth support.The purpose of this paper is to produce a design concept for a simulator as well as conducting research on the topics: mental and physical learning abilities, psychomotor abilities, visual perception, hand-eye coordination, confidence, simulators and Serious Games. The conducted research will be the foundation for the design concept which will be implemented in our co-workers', Henrik Djerf & Daniel Gomez-Ortega, prototype.
Kriterier för prestationsmått
Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse och kunskap gällande de kriterier som skapar relevanta prestationsmått och som används i vinstdrivande företag. Vidare är syftet att undersöka om tidigare forskares föreslagna kriterier för prestationsmått uppfylls och om dessa kriterier är tillräckligt relevanta. Efter genomförda intervjuer och analyser framkom att det finns stora brister främst gällande uppfyllandet av kriterierna för de icke-finansiella prestationsmåtten och ett förslag framförs gällande att företagen borde sträva efter branschöverskridande och standardiserade mått med klara regler för hur dessa skall redovisas. Vidare föreslås en ny modell gällande kriterier för prestationsmått samt vidare forskning i ämnet efterlyses..
Smart inskolning : En applikation för en förenklad inskolning
Vi valde att utforma skisser på en applikation som har till uppgift att förenkla informationsutbytet mellan vårdnadshavare och personal vid inskolning i förskolan. Med denna produkt vill vi även öka medvetenheten om tekniska verktyg som hjälpmedel i förskolans verksamhet. Vi har undersökt om det finns något behov av en applikation i denna bemärkelse genom att utföra intervjuer.Vi har i detta arbete utgått från ett sociokulturellt perspektiv där vår produkt kan ses som ett medierade redskap i kommunikationen mellan människor.Utvärderingen på applikationsskisserna påvisade ett stort och genuint intresse och den feedback som vi mottog fungerade som inspiration till hur vi senare kan vidareutveckla applikationen med nya förbättrade funktioner för att göra produkten så eftertraktad som möjligt..
Arbetssimulator med Wii Remote : En guide till utveckling av en simulator
Detta är ett uppsats på D-nivå. I en tidigare kurs, inom vårat program Data- och Systemvetenskap, kom vi på en idé om hur man kan förbättra/komplettera utbildningen av nyanställda som befinner sig i en stressig arbetsplats på företag där det är ett ständigt behov av återanställning av personal. Vi utvecklade detta koncept och kom med idén till en simulator som kan utbilda personal samt minska stress hos nyanställda. Idén mognade till en Serious Game simulator baserad på en Wii-kontrollerad PC-baserad simulator med Bluetooth-stöd.Syftet med denna uppsats är att skapa en guide om grunderna i en simulator som utnyttjar Wii-kontroller som externa inmatningsenheter. I denna guide kommer vi att täcka hur Nintendos Wii-kontroll fungerar, hur man kan skapa enkla 3D-modeller i Blender och även hur detta kan implementeras i Microsoft XNA.
Kriterier för prestationsmått
Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse och kunskap
gällande de kriterier som skapar relevanta prestationsmått och som används i
vinstdrivande företag. Vidare är syftet att undersöka om tidigare forskares
föreslagna kriterier för prestationsmått uppfylls och om dessa kriterier är
tillräckligt relevanta. Efter genomförda intervjuer och analyser framkom att
det finns stora brister främst gällande uppfyllandet av kriterierna för de
icke-finansiella prestationsmåtten och ett förslag framförs gällande att
företagen borde sträva efter branschöverskridande och standardiserade mått med
klara regler för hur dessa skall redovisas. Vidare föreslås en ny modell
gällande kriterier för prestationsmått samt vidare forskning i ämnet
efterlyses..
Badrumsinteriör: Produktutveckling av badrumsserie för Space Interiör
Syftet med detta examensarbete har varit att ta fram badrumsinteriör för företaget Space Interiör innehållande kommod, spegelskåp och högskåp eller motsvarande. Bakgrunden till projektet har varit att uppdragsgivaren önskat att utveckla sitt sortiment för badrumsinredning. Målgruppen för projektet var enligt angivelse personer under 35 år boendes på en yta mindre än 50 m2. Nyckelorden från företaget var smart förvaring samt innovation.Den teori som behandlats i projektet rör sådan som varit relevant för utvecklingsarbetet så som ergonomi, material och dess underhåll, standarder samt det som påverkar det estetiska uttrycket. Arbetet har varit målstyrt och har därför utförts enligt en stage-gate-modell som lämpar sig för denna typ av projekt.
Utvärdering av produkter för säker autentisering i Windowsmiljö
In this report hardware based alternatives to password authentication in a Windows domain are evaluated for the needs of a certain company. In order to investigate the demands on such alternatives interviews with people concerned have been carried out. The demands which resulted from the interviews have been used to select types of hardware tokens for evaluation. Two products which offer authentication with smart cards and USB tokens have been selected and closer evaluated. These are RSA Passage which offers both hardware options and Rainbow iKey which uses USB tokens.
Att genom design effektivisera räddningsinsatsen för motorcyklister i trafikolycka
What if the emergency response directly knew exactly where to go and what to do if a road accident occured? During the last ten years the number of motorcyclists in Sweden has doubled. Every year, more than 300 riders are seriously injured and over 40 die in road accidents. Being found in time is critical to increase the chance of survival. The goal of this project is to use design methods to find a solution that enables a fast and adequate emergency response for motorcyclists and other unprotected road users..
Crescent evolve - Electric bike for youth
The purpose of the project was to design an electric bicycle to offer thetarget group youth an attractive alternative to mopeds. The basis for theproject was user studies in which young people were interviewed andobserved in their daily environment.The project resulted in a product, designed with the focus of integratingthe battery to the shape, to create a wholeness that is simple andintuitive.!The product is easy to use and operate, with an automatic transmissionengine.! A smart modular system allows the user to choose design withmudguards, rear rack, or without. The battery design is based on "cradleto-cradle" to maximize the battery life and minimize environmentalimpacts.It was very fun and rewarding to have the opportunity to present theresults for the youth who showed great interest in the product.The project was conducted in collaboration with Designit and Cycleurope..
En lågeffektsmodul för markfuktsmätning med fokus på ZigBee
Denna rapport presenterar ett examensarbete som gått ut på att bygga en prototyp av ett trådlöst sensornätverk vars funktion är att mäta fuktighet och lagra värdena på ett minneskort. Detta utförs för att man förhoppningsvis kan bli varnad för en eventuellt inkommande torka. Prototypen som utvecklats består av en huvudenhet och en sensorenhet. Det är möjligt att koppla upp flera sensorenheter till detta system och slutligen kommer det vara flertalet sensorenheter uppkopplade mot varje huvudenhet. Kommunikationssättet som används för kontakt med omvärlden är Bluetooth och det förutsätter att en person har möjligheten att åka till alla stationer och samla upp den data som lagrats.
Engergieffektivt Bostadsområde : Förstudie Till Aktivhusområde i Halmstad
In the thesis we have shown that it is possible with current technology, to buildneighborhoods that are largely self-sufficient. We have obtained some information aboutongoing work in the field of energy efficient buildings and active house which we have usedto develop a model. The feasibility study for Ranagård we have e.g been forced tofollow laws on groundwater covered, resulting in the construction of basements for singlefamilyhome is not possible. The model that we have built up overtime has been the central part of the work. The model illustrates very well what an activehouse neighborhood means and potential of such an area.
Säkerhet i smarttelefoner : En jämförelsestudie mellan bärbara datorer och smarttelefoner i verksamheter
Smartphones have become more common as business tools within the workplace. With its many features and great flexibility, the smartphone has stormed the business world and become an alternative or complement to the laptop. As these mobile units' popularity has increased, the interest of businesses to invest in this new technology has increased, but has security kept up with the technology developments?This study aims to conduct a study to see if the companies in the IT industry have the same safety awareness for smart phones to laptops.The study shows that companies have greater safety awareness and higher safety requirements for laptops than smartphones. Meanwhile, both end-users and management are well aware of the risks and threats that the smartphone is facing..
Intelligenta hem : Nula?gesanalys fo?r en bra investering
Utvecklingen inom intelligenta hem med produkter som avser ljud och bild ga?r snabbt frama?t. Ett stort problem fo?r konsumenter a?r att veta vilka produkter som ska ko?pas fo?r att fa? de funktioner och egenskaper man a?r ute efter. Da?rfo?r ma?ste en va?gledning info?r inko?p go?ras.Fo?r att kunna go?ra en va?gledning info?r ett inko?p har en nula?gesanalys av produkter, tekniker och system gjorts.