
Sökresultat:
94 Uppsatser om Beauty - Sida 5 av 7
Komplementära produktegenskaper i merförsäljningsförsök
The modern Beauty market is concentrated with intense competition where cosmetic brands fight to stay on top. A popular method in order to gain sales and increase margins is to influence existing customers to buy more with the use of suggestive selling. The purpose of this paper, was to further examine the different effects of suggestive selling with the use of complementary versus non- complementary goods in the form of customer satisfaction, customer view of the service encounter, as well as success in sales. In addition, the influence of the customer's purchase amount on the tendency to buy an extra product in a suggestive selling situation was examined. The study was conducted through the use of a field experiment with the support of surveys in 'The Body Shop'.
Service som Strategi: Influeras Styrningen av Service eller Service av Styrningen?
The purpose of this thesis is to examine and analyse which effects a service strategy has on the control system of an organisation. The thesis takes a service perspective, and it is assumed that a service strategy gains competitive advantage and that the goal of the service strategy is to increase the customers? satisfaction level. A qualitative in-depth case study was performed on a Swedish Beauty company. The organisation?s vertical structure was examined, from central to local level.
Snygg och framgångsrik : Könsnormativa förväntningar gällande skönhetsideal samt utbildnings- och yrkesval
Syftet med denna studie är att undersöka hur tjejer på gymnasiet upplever könsnormativa förväntningar gällande skönhetsideal samt utbildnings- och yrkesval. Vidare vill vi undersöka om och hur dessa upplevelser är förbundna och relaterar till varandra.För att besvara vårt syfte har vi genomfört en kvalitativ intervjumetodik där vi har intervjuat sex tjejer som går tredje året på gymnasiet i ett studieförberedande program. Vi har även valt att presentera relevant forskning och litteratur inom ämnet.I studien fann vi att tjejerna inte upplevde de könsnormativa förväntningarna gällande både skönhetsideal samt utbildnings- och yrkesval som ett krav utan tjejerna valde att följa dessa förväntningar på grund av de medföljande förmånerna. Tjejerna upplevde även att de könsnormativa förväntningarna skapade en samhörighetskänsla bland tjejer. Upplevelser gällande skönhetsideal samt utbildnings- och yrkesval är förbundna genom att det finns könsnormativa förväntningar för båda som tjejerna följer.
Den icke-monetära nyttans betydelse för prisbildningen på skogsfastigheter : en intervjuundersökning
The market value of forest properties can be assumed to consist of two components, a monetary factor and a non-monetary factor. The objective of this examination paper is to study the impact of non-monetary factors on the values of forest properties in Sweden. This study is based on a population of buyers of forest properties in the southern of Sweden. The results are based on interviews with 54 buyers. Of the purchases were 37 % new purchases.
Strategiska resonemang i naturliga och abstrakta valsituationer, och sambandet mellan strategier, personlighet och förhandlingsförmåga.
Forskning har visat att människor har lättare för att tänka strategiskt i situationer som appellerar till deras intuition (Sternberg, 2004). En metod som använts för att mäta människors strategiska resonemang är ?2/3 Beauty Contest? där deltagarna får välja ett tal mellan 0-100. Den som valt talet närmast 2/3 av det genomsnittliga talet vinner. För att undersöka om deltagarna hade lättare för att tänka strategiskt i en mer naturlig situation utvecklades ett spel där deltagarna fick välja rad att sätta sig på i en teatersalong.
HOW OLDER WOMEN ARE AFFECTED OF SOCIETY IDEAL BEAUTY?
Nordström är J, Waldesten, S. En studie om äldre kvinnor och hur de påverkas av samhällets ideal skönhet. Examensarbete i socialt arbete 15 poäng. Malmö högskola. Hälsa och samhälle 2011.
ABSTRAKT
Syftet med denna uppsats är att utforska och fördjupa förståelsen av äldre kvinnors relationer till kroppsliga utseende.
"Modets väktare" och "modets frihetskämpar" : - En kvalitativ studie om modebloggar
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Internet fungerar som arena för alternativ offentlighet och för kommunikativa utövningar om mode- och skönhetsideal. Avsikten är att förstå hur Internet, och i synnerhet bloggen, fungerar som en plats där man kan tillämpa alternativa praktiker på.Undersökningen fokuserar på svenska modebloggar som skiljer sig från mängden, det vill säga de privata bloggar som innehållsmässigt sticker ut och är nischade. De alternativa modebloggar som väljs ut för studien jämförs med Sofi Fahrmans (Aftonbladet) och Ebba von Sydows (VeckoRevyn) bloggar. Anledningen till att valet kom att falla på just Fahrman och von Sydow är att båda är välkända moderedaktörer som ofta figurerar i svenska medier; i TV, tidningar och på Internet.Uppsatsen bygger på såväl beskrivande som komparativa innehållsanalyser av sex modebloggar och kompletteras med en öppen enkät som besvaras av ett antal strategiskt utvalda modebloggare. Syftet är att, genom att skapa en bakgrundsbild kring fenomenet modeblogg, få kunskaper om hur modebloggar upprättade av medieföretag samt privata och alternativa modebloggar skiljer sig åt.
[Men det är ju så det borde vara...] : en kvalitativ studie om sex unga kvinnors förhållande till kvinnlighet
The aim of this study was to try to identify what young women see as typically female and how this affects them as individuals, focusing on the female body. How free or limited do they consider themselves to respond to prevailing ideals of Beauty, to men and other women. Our questions are how young women construct femininity through the body and why? We do this by using a holistic gender perspective and with the help of key theoretical concepts; gender, normative femininity, heteronormativity, performance, freedom/power and the female body,. We have had a qualitative approach and we have done interviews with six girls in secondary school age.
Ett varumärke kan inte välja sina föräldrar
Within the interconnected global markets of today; people, products, and information travel at a pace never met before. In light of the global retail markets recent integration, consumers are opened up to new products and are beginning to develop a vetted interest in the heritage of those products. Within literature this process has been coined "Country of Origin" COO, and its impacts on consumer attitudes, product value- assessment, and overall behaviors has been one of the most emphasized areas of "international business" studies, during the last three decades. Numerous studies have shown a correlation between positive or advantageous associations to a country of origin, and the actual products representing and coming out of that country. It is by this synergetic process that so-called positive COO-effects are brought forth.The goal of this thesis stems directly from the still unexplored potential for Swedish firms to differentiate their products and brands on new international markets, through a strategic and coherent communication of relevant Swedish COO-effects.
?SOLO har fått en lillasyster!? : - En undersökning om hur formen och innehållet skiljer sig mellan tidningarna Solo och Solo G
Abstract:Title: ?Solo has got a little sister! ? A study how the form and content differ between the magazines Solo and Solo G(Solo har fått en lillasyster! ? En studie om hur formen och innehållet skiljer sig emellan tidningarna Solo och Solo G)Number of pages: 37 pagesAuthor: Johanna LaurellTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Autumn term 2005University: Division of Media and Communication, Departement of Information Science, Uppsala University.Pupose/Aim: This essay aims to investigate how the form and content in the magazine Solo G, which direct to a younger target group, differ from the magazine Solo which directs to an older target group. In this analyse of form and content have I also chose to study how the magazine present femininity and how this affect the female identity.Material/Method: The material consists of 4 magazines from Solo and Solo G during 2005. A qualitative text analysis has then been used as a method of analysing the material.Main results: Solo G focuses a lot more on celebrities than Solo. Solo G uses the celebrities as role models to the youth to look up to.
Från Snövit till Frost : En genusstudie av kvinnliga relationer iDisneyfilmer och hur dessa har utvecklats över tid.
This study examines how women are portrayed in four of Disney?s feature films, withthe focus on the presentation of relations between women. The films examined areSnow White and the Seven Dwarfs (1937), Sleeping Beauty (1959), The Little Mermaid(1989) and Frozen (2013). The aim is to analyse the development that has taken placefrom a gender perspective, from the earliest film, Snow White and the Seven Dwarfs(1937), to the latest, Frozen (2013), and to reveal the significance of the femalecharacters for each other. The films? portrayal of women and female relations isdiscussed in relation to previous criticism of Disney for their stereotyped portrayal ofwomen, and through a thematic comparison with the known fairytales on which thefilms are based.
Skandalprinsessan, vampen och den flicksöta kvinnan : - En studie i den kvinnliga kändisens gestaltning i damtidningar
The intention of this study is to find out how the female celebrity is portrayed in women?s magazines directed at women of different age groups. The magazines that I have chosen to analyse are Frida, Veckorevyn and Damernas Värld. My aim is to find out what kind of celebrity appears in the magazines in terms of occupation and topics in the articles. Furthermore, the aim is also to determine whether the celebrity is portrayed in a different or similar way depending on the target group.
Platons demoniska Eros i dialogerna Faidros och Gästabudet
The purpose of the current study is to present an interpretation of Eros and its demonical aspect as it is described in Plato?s dialogues Phaedrus and The Symposium as well as to attempt to throw some light over the question in which way the erotic as such influences Plato?s notion of how to pursue philosophy. In the first part of the essay an account is given of the Platonic Eros as a unifying element and as striving for being. I defend the position that in the context of the interpreted dialogues philosophy is thought of as an erotic enterprise which takes place as a coming closer to the object of love. This coming closer takes place as remembering in Phaedrus and as creating in Beauty in The Symposium.
Konstnärligt intrång : om att hävda sin rätt till plats i det offentliga stadsrummet
?Claiming the right to space? is an argument frequently used by street artists for justifying illegal art in the public space. The public city space as a room of democracy and right to free speech is by some people considered threatened by commercial interests, and street art has become a way to demonstrate disapproval towards this. Street art is illegal and often anonymously performed in our cities. It developed in the late 1970s from the urban graffiti scene in America, and has therefore a lot in common with the graffiti movement.
Kvinnors attityder till skönhetsideal : En kvalitativ studie om unga kvinnors upplevelser kring det rådande skönhetsidealet
Skönhetsideal är ett område som är aktuellt i dagens samhälle. Skönhet har genom alla tider haft en stor inverkan på framförallt kvinnor. Syftet med vår uppsats är att studera, förstå och förklara åtta unga kvinnors upplevelser och attityder till det rådande skönhetsidealet samt vad det är som påverkar kvinnorna till att de vill eller har genomgått skönhetsförändringar. Uppsatsen har sin utgångspunkt i våra frågeställningar som är följande: (1) Hur upplever unga kvinnor det rådande skönhetsidealet? (2)Vad är drivkrafterna som gör att unga kvinnor genomgår skönhetsförändringar? Undersökningen är en kvalitativ studie baserad på semistrukturerade djupintervjuer med åtta unga kvinnor i Halmstad.