Sök:

Sökresultat:

798 Uppsatser om Bank - Sida 2 av 54

Bankens färd till kunderna : En studie om bankernas strategier för att nå ut till bankkunder med brister i det svenska språket

The competition has increased with the establishment of the new Banks and the credit institutes taking on the market, the big Banks are no longer alone on the market.In speed with the increased range, have also the marketing and the recruit of new Bank customers become more driven.Bank customers with lacks in the Swedish language, is a segment with potential which doesn?t get used by the Banks and in turn of that the Bank customers doesn?t get their needs satisfied.The purpose with this survey was to analyze if the four largest Banks, FöreningssparBanken, HandelsBanken, Nordea and SEB had prepared strategies that were directed to Bank customers with lacks in the Swedish language. In those cases the Banks had strategies, respective measures were presented.Furthermore the Bank customers with lacks in the Swedish language were studied if they experienced that the Banks were using measures to satisfy their language needs in contact with the Banks and presented the benefit of them.The information about the Banks strategies was assembled through interviews with persons from each Bank. The Bank customers experience was assembled through a questionnaire survey.The result showed that the Banks hade different strategies for reaching out to these customers, it was from showing understanding to multicultural offices. Half of the customers appreciated that the Banks pressured themselves for them by being patient, explained the services and in some cases had staff that could several language.

Agricultural and forestry business owners? perceptions of banks

Over the course of the past the agricultural sector has been characterized by radical market changes. Changing market conditions have forced owners of agricultural and forestry businesses to make further investments. This increase in investments has led to a greater need for external capital, which has increased the relationship between Banks and owners of agricultural and forestry businesses. The financial sector is characterized by strong rivalry, which forces Banks to create strategic positions in the financial market. Since agricultural and forestry businesses are generally seen as secure customers by Banks, due to high property and land values, the competition between Banks with agricultural and forestry businesses as customers has amplified.

Effektivitet och utveckling : Grameen Banken i Bangladesh

Vi undersöker i denna studie en organisation, Grameen Bank, och vill på så vis upplysa om ett problem i världen. Det finns många hjälporganisationer som hjälper fattiga och utsatta länder men för att en bättre infrastruktur ska kunna etableras i u-länder krävs även nya metoder så att nya entreprenörer kan etablera sig på marknaden. Muhammad Yunus är en entreprenör, han skapade Grameen Bank i Bangladesh för att hjälpa den fattiga befolkningen att utvecklas och förbättra levnadsstandarden genom att låta dem ta mikrolån.Studiens syfte:? Undersöka hur Grameen Bankens organisation fungerar? Ta reda på Grameen Bankens syfte, mål och vision? Undersöka faktorer som påverkar Grameen Bankens effektivitet och utveckling.

Kundens val av bank

Titel: Kundens val av Bank Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sanna Westling och Angelica Kjellin Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2012- januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa vilka faktorer som påverkar kunden i valet av Bank och jämföra dessa med Bankernas syn på vilka faktorer som avgör kundens val av Bank. Målet är att presentera ett resultat som kan vara till nytta för Bankerna i deras framtida marknadsföring. Metod: En kvantitativt inriktad enkätundersökning har via metoden snowballing spridits till respondenter. Resultat har mätts och presenterats empiriskt via staplar och diagram. Kvalitativa intervjuer har skett med Bankerna där resultatet har kopplats till enkätundersökningen och en diskussion förts med kopplingar till teorierna vi presenterat och bearbetat med inhämtad sekundärdata. Resultat & slutsats: Vår studie utmynnade i att de tre viktigaste faktorerna för val av Bank är kunskap, kundbehandling och säkerhet. Det visade sig att Bankerna var på ungefär samma linje men att det fortfarande finns några kunskapsluckor här att fylla ut. Förslag till fortsattforskning: Vi har bara skrapat på ytan bland alla de orsaker som kan finnas till valet av Bank.

Vad kommer ett avskaffande av revisionsplikten att innebära?

Då avskaffandet av den lagstiftade revisionsplikten för småföretag är under utredning, är vårt syfte med denna uppsats att se vad ett avskaffande kan innebära för några utvalda intressenter..

Vad kommer ett avskaffande av revisionsplikten att innebära?

Då avskaffandet av den lagstiftade revisionsplikten för småföretag är under utredning, är vårt syfte med denna uppsats att se vad ett avskaffande kan innebära för några utvalda intressenter..

Konsumentrörlighet på den svenska bankmarknaden : Att byta eller inte byta det är det som är frågan

Efter ett antal lagändringar har förutsättningarna för nyetablering på finansmarknaden blivigt allt enklare. Den tekniska utvecklingen har ytterligare förändrat förutsättningarna. I Sverige har de fyra storBankerna som består av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), Nordea, FöreningssparBanken (FSB) och HandelsBanker ca 80 % av marknadsandelarna. För de flesta hushållen är finansiella tjänster av vital betydelse och utgör i många fall en stor del av hushållets utgifter. Konkurrensverket menar att många hushåll skulle spara ett betydande belopp genom att aktivt välja Bank.

Upplevd arbetsrelaterad stress hos bankanställda män : en intervjuundersökning

The purpose of this thesis was to look at the relationship between the experiences of work related stress among male Bank employees and how they dealt with potential stress. The thesis focused on male Bank employee?s experiences and management of work related stress with the control requirements and support model as a starting point. Work related stress is a phenomenon that has become a serious problem with economic impact for both the individual and organizations. Increased absence from work due to medical issues is one example of such consequences.

Från disk till rum : Basel II-effekter på kreditrisk och information

This study examines the effects of credit risk and information disclosure in the new Bank regulating system Basel II on Bank and Bank customer. The effects are then discussed in a perspective of the economic man and information asymmetric theories. Furthermore is the Basel II effects on the capital adequacy of AndelsBanken för Åland examined.The approach of the study is qualitative and several interviews with individuals on different levels of the examined Bank, AndelsBanken för Åland, have been carried out during the collecting of empirical facts about the effects of the regulating change from the Basel I system to Basel II.The research findings are as follows:AndelsBanken för Åland have increased its capital adequacy ratio from 12,7 percent to 14,4 percent, mostly due to lower risk weights on housing mortgages compared to Basel I. AndelsBanken för Åland have started to use a completely new credit risk and customer assessment system which classifies every customer and gives them a credit rating. The system cause a much heavier information gathering of the customers profile as well as a much better assessment of risk than the previous system, which the Bank finds positive.

The Key Success Factors of Grameen Bank - A Case Study of Strategic, Cultural and Structural Aspects

The thesis aims to analyze strategic, cultural and structural aspects of Grameen Bank and its micro-credit project, in order to identify key success factors. A case study was performed with an inductive and qualitative approach, using semi-structured interviews. The data was collected by field observations and interviews on site in Dhaka, Bangladesh and surrounding areas.The main conclusion is that the critical success factor of Grameen Bank is the relationship focus, guiding and aligning its strategy, culture and structure. Also, local offices have been observed to utilize practices not permitted by the Bank?s management, ultimately increasing the organizational efficiency..

Kundrelationer och kundmått i bank

Uppsatsen är en fallstudie av Nordea, ProvinsBanken, HandelsBanken, FöreningssparBanken och SEB. Uppsatsen syftar till att undersöka hur Banker arbetar med kundrelationer och vilka kundmått som används..

Framtidens bank : en studie av hur banker skulle kunna utformas med hjälp av användbarhet och social media

The retail Banks are usually looked upon as conservative. Since the launch of internet Banks in the 90's they have not developed much. Meanwhile the internet is developing in a fast pace and social websites are increasing in popularity. The purpose of this essay was to investigate how internet Banking will develop in the near future based on interviews, literature and trend studies. With web 2.0 techniques the internet Bank could develop to help the costumers take more informed decisions regarding their economic situation.

Målsättning, prognostisering och resursfördelning i en budgetstyrd bank respektive budgetlös bank: En fallstudie av två svenska banker på kontorsnivå

Speaking of budget and budgeting is almost as adding fuel to the fire. The subject evokes a lot of emotions, both positive and negative. Some might consider budgets as a bureaucratic process that won?t lead to any good. Others might find budgets as extremely helpful and necessary in a company?s planning process.

Vad är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank? : en studie om hur demografiska skillnader påverkar privatkunders val av marginalbank samt se hur deras val kan användas vid segmentering

Syfte: Syftet med detta examensarbete är att förklara vad som är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalBank, genom att jämföra med demografiska variabler samt hur deras val kan användas vid segmentering. Dessutom vill vi titta på vilka typer av Banker privatkunder har.Metod: För att nå fram till resultat för analysen har ett positivistiskt angreppssätt och en deduktiv ansats använts. Det empiriska materialet är baserat på en enkätundersökning gjord på personer i Hässleholm och Ängelholm. Datainsamlingen har sedan analyserats med hjälp av korstabeller.Teoretiskt perspektiv: Studien utgår ifrån tidigare forskning inom området som har använts för att kunna upptäcka faktorer som kan förklara vårt syfte.Resultat:  Analysen visade att vid val av marginalBanker värdesätts faktorer så som bra pris på varor i butik samt bonuscheckar. Vad som också framkom är att vid segmentering av kunder bör Bankerna, enligt reslutat från denna uppsats, använda sig av differentierad marknadsföring vid segmentering av kunder..

Kundnöjdhet trots minskad fysisk interaktion

Problem: Which factors affect customer satisfaction in a non-physical Bank relation? Purpose: The purpose with this thesis is to study what creates customer satisfaction in a non-physical Bank relation. We look at this by conducting a case study in which we studied the opinion of customers who uses the e-Bank at FöreningsSparBanken. Method: We have used a qualitative data method through which we have received answers from our respondents, these we have interpreted to form information, which we have used in our analysis. In our empirical study we have used a case study in which we have chosen to interview both customers and co-workers to get an answer to our problem.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->