Sök:

Sökresultat:

228 Uppsatser om Autodesk robot - Sida 4 av 16

Konstruktion av en autonom, tvåhjulig robot, aktivt balanserad med vinkeljusterad rotor

Att balansera en tvåhjulig robot har traditionellt innefattat någon form av återkoppling till dedrivande hjulen. Den här rapporten ämnar redogöra för hur såväl design- somkonstruktionsarbetet av en aktiv självbalanserande robot på två hjul kan gå till. De idéer samtlösningar presenterade här skiljer sig från konventionella tvåhjuliga robotar och använder sig avluftströmmen från en rotor för att balanseras. Den färdiga prototypen utnyttjar kraften genereradi en rotor, med kontrollerbar anfallsvinkel, för att balansera kroppen mellan två parallella hjul.Rapporten är resultatet av ett fördjupningsarbete inom Mekatronik, som en del av enKandidatexamen vid Kungliga Tekniska Högskolan, Stockholm, Sverige. Roboten bedöms eftersin prestation i en tävling mot liknande robotar på bland annat punkterna hastighet ochinnovativa lösningar.

Evolution av modulära neuronnät för styrning av en mobil robot

I dagens utveckling av robotkontrollers så finner vi olika synsätt på hur vi ska angripa problemen som en robot ställs inför. Det här arbetet koncentrerar sig på artificiella neurala nät (ANN) och evolution med genetiska algoritmer och en fokusering sker på en speciell arkitektur av ANN som Stefano Nolfi presenterat.Rapporten kan ses som en fortsättning på Nolfis arbete och behandlar extensioner av fenomenet "spontan modularitet" som Nolfi beskriver. Det testproblem som används består i att utveckla ett kontrollsystem för en skräpsamlande robot. Detta arbete baseras på experiment runt detta problem med arkitekturer, vilka baseras på Nolfis spontana modularitet. Vi testar hur arkitekturerna påverkas av interna och återkopplade noder.Resultaten visar på att en spontan modularitet inte tycks påverkas positivt av återkopplade eller interna noder..

Implementering av ett inbyggt system för automatisk styrning av en robotbil.

Denna rapport beskriver ett examensarbete för högskoleingenjörsexamen i elektroteknik vid Växjö Universitet. Syftet är att konstruera ett styrsystem till en robotbil, ett program som hindrar bilen från att krocka med omgivningen. Roboten ska även kunna styras från en dator via ett grafiskt gränssnitt implementerat i Labview. Nödvändig hårdvara för styrning och kommunikation har konstruerats.Det har behövts tre olika programmeringsspråk för att nå de krav som har ställts på uppgiften, C, Perl och Labview. Microprocessorn i robotbilen har programmerats i C och gör bilen helt autonom, endast beroende av signaler från avståndssensorer.

Analys av leksaksrobot, skapande av monster

During spring 2009 a three meter tall and laughing robot was developed in collaboration between Royal Institute of Technology and Royal University College of Fine Arts. The robots function and esthetics is based on an existing toy robot called Elmo. Elmo is 30 cm tall but now the goal was to make it 1000 times bigger in order to present it on the spring exhibition of Royal University College of Fine Arts. Due to only four months of developing and building time a demand of fast determination and good planning was required. In order to make a good structure for the project it is divided into five phases: Analysis of Elmo, planning, concept development, detail construction and finally product development and testing.In the first phase valuable knowledge is obtained according to the movements and geometry of Elmo.

Byggprojektering med Autodesk Architectural Desktop och Tekla Structures

Kostnaderna för att bygga idag är höga och det krävs att byggbranschen effektiviseras för att sänka dessa. I takt med sökandet efter ständig effektivisering har verktygen utvecklats. Inom konstruktion har man på 25 år gått från att rita med penna och papper, till att bygga upp en tredimensionell modell i en dator. Idag ritar de flesta dock fortfarande i två dimensioner med programmet Autodesk Architectural Desktop, ADT, ett AutoCAD baserat program från Autodesk. Nu finns program som är objektbaserade, dessa bygger upp byggnaden i dess tredimensionella geometri.

Sverigestallet eller uppbundet :

When I got the opportunity to write this examination did I want to write about something that I both was interest in and also can use in the future. I think it?s going to be difficult to carry on the milk production with only 28 cows. I wanted to investigate the possibility to increase the herd of cows. I also wanted to compare this cost with a new cow house the cows where milked with a robot.

Från 2D till BIM i ett trähusföretag : Transition from 2D-CAD to BIM in a timber frame home company

A prefabricated timber frame house previously built by Villafabriken AB has been modeled in Autodesk Revit Architectural, a 3D-program based on BIM-technology. This has been done tosee if it?s possible to produce the publications that Villafabriken demands from the designengineer?s work, and examine which possible extra values that may arise compared to traditional 2D-CAD drawing.BIM is short for Building Information Modeling. Everything is stored in a single database and a change in the project file is automatically updated across the project. BIM provides more than just drawings since information from the model can be retrieved in various ways such as lists and quantity schedules.It was possible to produce the publications that Villafabriken demanded using Revit, but BIM doesn?t only mean a new way of drawing, it also require a change in the company?s process were the information from the model is being used..

Älskvärda digitala leksaker. En interaktiv leksaksrobot

The purpose of this project was to develop an interactive toy concept. A toy capable of reacting and expressing emotions like happiness, sadness, anger or love. And capable of developing its character with use.The initial questions was, how do I create interest, understanding and affection between a digital product and its user? How should the interaction be made?During the course of the project the search has mainly been for something that does not base its shape and interaction on likeness. Forexample likeness to humans or pets.I have created a toy concept called iio.

Byggnadsutformningens inverkan på energianalysen : En jämförande utvärdering av två energisimuleringsprogram

Since the demands from authorities regarding lower energy consumption havebecome increasingly strict, this puts new pressure on designers and builders, who notonly have to ensure an esthetically pleasing building, but also make sure it issufficiently efficient to pass under new laws and regulations.This thesis takes into consideration a wide range of various parameters and theireffect on a building?s energy consumption. For this evaluation a computer softwarecomparison between the two programs Autodesk Ecotect Analysis and AutodeskProject Vasari was performed.Autodesk Ecotect Analysis is better suited for studies made on individual factors whileAutodesk Project Vasari is better used in experiments regarding the geometricalshape of the stucture itself.The results from the two different software tools used, give us both differences andsimilarities. For instance, both software programs produced the same resultsregarding the importance of the windows of the buildings to ensure a highly energyefficient building, both when it comes to the windows size and their U-value..

Kul med automatiseringsteknik : - att designa ett spel till en industrirobot

Denna reflekterande text behandlar utvecklingen av ett spel som har skapats för att spelas med en delaktig industrirobot. Verket är en digital prototyp som har skapats efter ett antal krav och förutsättningar som ett fysiskt spel till en robot har och fungerar som en hjälp, för att visa hur ett spel till en robot kan utvecklas. Målet har varit att skapa ett underhållande spel till casual gamers och har under spelets utveckling testats i viss omfattning för att se hur det har tagits emot av målgruppen.Innehållet i denna text beskriver verkets syfte och mål samt problemställning. Sedan följer information om vad casual games är och en reflekterande text om de olika delarna i både det fysiska spelet och den digitala prototypen. Den går även igen utvecklingsprocessen och testningen som utfördes till spelet.Resultatet är ett digitalt spel som har tagit emot relativt väl av målgruppen och de flesta ansåg det vara underhållande.

Comparison of two methods for evolving recurrent artificial neural networks for

n this dissertation a comparison of two evolutionary methods for evolving ANNs for robot control is made. The methods compared are SANE with enforced sub-population and delta-coding, and marker-based encoding. In an attempt to speed up evolution, marker-based encoding is extended with delta-coding. The task selected for comparison is the hunter-prey task. This task requires the robot controller to posess some form of memory as the prey can move out of sensor range.

Robotiserad produktionsanpassad magnetmontering för vågkraftverk

This thesis work includes studies and simulation how magnetization of the translator in a linear generator for wave power can be automated. The translator is the moving component in the generator that is "dressed" with permanent magnets. The translator is magnetized with rectangle-shaped permanent magnets that are today's strongest permanent magnet type of neodymium-iron-boron (NdFeB).Eight equivalent metal sheets are mounted around the translator. The plates have milled tracks where 106 permanent magnets per sheet are mounted. Today the assembling of the magnets is done by hand, which is a very tedious and time-consuming work.  This project presents investigations about the automation of the translator magnetization theoretically and simulation results are preformed in ABB's robot simulation software RobotStudio. Even robot-held tool was designed that enables the robot to be able to magnetize the translator in a simple manner.  The investment cost is roughly 1.5 million SEK. With an economic life-time of five years, the investment costs are estimated to 24000 SEK / month.  According to the calculations, this project is very motivated to implement, as it provides savings up to 17 000 SEK per translator which is 10.2 million SEK assuming that the robot cell is operating at full speed the whole year.According to this thesis work the result is a 4x9 meter cell with two industrial robots of the type ABB IRB6650S.The cycle time to magnetize one translator was calculated to about 10 hours.This prototype of project can possibly be implemented in a full-scale production line and performed according to the calculations and simulations presented in the report. Further work is suggested to improve the tool.Lyssna .

Utvärdering av energiberäkningsprogram : Att användas i tidigt planeringsstadium för byggnader

The regulations for energy consumption are consistently getting more and morestrict. This leads to a higher customer demand for energy analysis early in the buildingdesign process. Many building planners and architects use powerful modeling softwareto visualize their projects. These digital models contain sufficient information aboutthe building?s physical characteristics for reliable energy analysis.

Lönsam mjölkproduktion : en fallstudie

Ravelsmarks gård have now reached the stage when there are few options for the future. The options are either a construction of completely new farm buildings or a winding up of the milk production. Present on the farm today there is 65 dairy cows plus recruitment. 44 cows stand in long-stalls and 20 cows stand in short-stalls. The objective of this study was to examine the profitability of a completely new cowshed. In order to get costs for investments different milking systems and equipment for feedstuff have been compared. The systems in the investment budget have been chosen on recommendations from advisers, salesmen and on the basis on what is suitable for the farm. One system where a so-called mix feeder wagon is used for the roughage seemed to be best suited for Ravelsmark. The different prices obtained for the manure well show that there are possibilities to decrease the investment costs.

Implementering av EtherCAT i robotsystem Motoman NX100

Med en växande produktionsindustri i Asien så blir det allt svårare för företag i Europa och Sverige att konkurrera med den effektiva och framförallt billiga arbetskraft som erbjuds i öst. För att kunna konkurrera på ett effektivt sätt så har industrirobotindustrin växt kraftigt under de senaste åren. Detta är en rapport på hur ett koncept har påbörjats för att implementera ett Ethernet baserat kommunikationssystem kallat EtherCAT i ett robotsystem från Motoman. En testutrustning har byggts och simulerat en kommunikation med en PLC. Ett första HMI gränssnitt har skrivits som översätter informationen från PLCn för att göra informationen lättförståelig för människor.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->