Sök:

Sökresultat:

242 Uppsatser om Apple iPad - Sida 2 av 17

Svenska dagstidningar och iPad : Hur påverkar iPad tidningsmarknaden?

I takt med medielandskapets föraändring så utvecklas möjligheterna för medier att positionera sig digitalt alltmer. Denna kandidatuppsats har som syfte att undersöka hur denna förändring påverkar de svenska dagstidningarna när det kommer till Apples iPad. Vår frågeställning är således; hur tar svenska dagstidningar sig an iPad som en ny medieplattform?Vi har valt att använda oss utav kvalitativa intervjuer med de ledande aktörerna på den svenska dagstidningsmarknaden. Eftersom det här är ett så pass nytt och outforskat område finns det begränsat med relevant teori att tillgå.

Ett klassiskt marknadskommunikationsproblem : Motsvarar Apples image den profil de vill visa?

In this essay the authors are trying to level the success in the IT-company Apple?s market communication. The problem investigated is if the company?s profile, the picture they are trying to implement onto the market, is the same as the market consider the image of the company to be. The problem is studied in a method which combines both a qualitative and a quantitative survey.

För ändring. En undersökning av tidningen i iPadformat

My work has been to create a magazine for iPad to explore this format, whichthere are mixed feelings about. Instead of seeing the digital format as an enemy ofthe printed magazine, I have chosen to see it as an opportunity.I have given myself the task of designing a magazine that can justify the useof the digital magazine. I have looked at the identity of the magazine, but mainlyexplored the format and its prerequisites.I was triggered to do the project when I saw people who are just making a pdfof the printed magazine and publish it digitally. I have during my work discoveredhow near or far away you can be from the printed magazine.The format of the iPad has multiple aspects to look upon; one that turned outto be clear in my project was navigation. Working with a spread has its problemsand opportunities; the same applies to an article that is larger than a screen.

Ipad i förskolan

Bakgrund:IKT-tekniken är införd sedan länge i grundskolan och är nu på väg att införas i förskolan. Det är därför intressant att undersöka hur långt införandeprocessen kommit, hur olika pedagoger uppfattar anvisningar från centralt håll, likaså hur de betraktar sin egen roll och sitt arbete med det nya verktyget. Vad anser pedagogerna sig behöva för stöd för att vidareutveckla arbetet med detta verktyg? Hur formuleras användningen av Ipad i relation till strävansmålen?Syftet är att belysa pedagogernas arbete, kunskaper och förhållningssätt till Ipad i några utvalda förskolor, där man har arbetat med detta verktyg i ca ett år.Metod:Undersökningen baseras på en kvalitativ intervjumetod. Frågeställningarna har fokus på när och hur Ipad används, vad som hindrar och underlättar användandet och behovet av utbildning för att använda detta verktyg.

Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS

Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple?s App Store.During a period of two months, an app in the form of a game has been developed for iOS in the programming language Objective-C. The user of the app is presented intuitive menus and interactive graphical objects that seemingly obey physical laws.

iPad i undervisningen

Barn och unga av idag är digitalt infödda i förhållande till oss vuxna som är invandrade i dagens digitala samhälle. Då skolan speglar samhället är det en högaktuell fråga hur vi tar tillvara elevernas digitala kunskap i skolans lärande. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur iPad kan användas som ett pedagogiskt verktyg i undervisningen med avseende på multimodalitet, motivation och social interaktion i lärandemiljöer. Utgångspunkten i undersökningen har varit ett aktionsforskande förhållningssätt där jag tillsammans med lärare och elever i särskild undervisningsgrupp har undersökt iPad som pedagogisk verktyg i lärandet. Genom observationer och intervjuer på arbetsplatsen, studiebesök inom förskolan, en tematisk planeringsdag för pedagoger samt ett rikt omfång av aktuell forskning kring iPad i undervisningen kan man konstatera att iPad i sig själv inte är ett pedagogiskt verktyg utan kan ses som ett tomt skal som är multimodalt förberett men som kan fyllas med appar som är helt individuellt anpassade utifrån den enskilde elevens behov.

Webbgra?nssnitt pa? pekska?rmsdatorer : En anva?ndarstudie av webbplatser pa? Ipad

Nowadays, the establishment of new touch screen technology has changed significantly the way we navigate on the Internet. The requirement to design websites that adapt to various artifacts such as touch screen computers are increasingly a need to consider. The purpose of this study is to discover - What are the specific usability requirements should be addressed in designing of websites for touch screen computers? - In order to examine the essay?s question, it presents a study where five people visiting three different websites on the touch screen computer Ipad. The study was conducted using a participant and structured interview observation in form of a think-aloud method.

?Man vill inte ha det här klicketi-klicketi-klick!? En studie om hur unga iPad-användare tänker kring nyheter på iPad.

Titel: ?Man vill inte ha det här klicketi-klicketi-klick!? En studie om hur unga iPad-användare tänker kring nyheter på iPad.Författare: Helena AnderssonUppdragsgivare: DagspresskollegietKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.Termin: Vårterminen 2012Handledare: Patrik WikströmSidantal: 53 sidor, inklusive bilagor och referenser.Antal ord: 19 817, inklusive bilagor och referenser.Syfte: Att undersöka hur unga iPad-användare beskriver sin nyhetsanvändning på iPad samt hur de tänker kring att betala för nyheter på plattformen.Metod och material: Kvalitativ undersökning i form av sju samtalsintervjuer med iPad-användare.Huvudresultat: Nyhetsanvändningen är framförallt relaterad till webbläsaren, och att betala för en nyhetsapplikation känns inte aktuellt. Respondenterna uppfattar liten eller ingen skillnad i innehållet på nyhetssajter eller i nyhetsapplikationer. Alla respondenter beskriver att deras nuvarande nyhetsinhämtning på plattformen är text- och bildbaserad, i mindre utsträckning beskrivs en användning genom videoklipp och ingen beskriver en ljudbaserad nyhetsinhämtning. De som hade testat en nyhetsapplikation tyckte att detta var mer komplicerat än att ta del av nyheter direkt genomwebbläsaren.

Byt skor : En studie om köpbeteende och kundvärde kring produkter som ännu inte lanserats

Bakgrund: Vi utsätts för reklam dagligen och det är svårt för produkter att differentiera sig. Då vi även lever i ett förväntningssamhälle tror vi alltid att nästa produkt kommer vara bättre än den förra. Inom teknikområdet är det väldigt tydligt då vi ofta väntar på nästa lansering. Vilket gör att företagen marknadsför produkten långt innan den kommer ut. Det finns inte mycket forskning om produkter som inte lanserats men vi ser att det blir allt vanligare att man marknadsför sin produkt innan lansering.

Hans Hedberg : Ägget och Äpplet

The purpose of the essay has been to analyze and interpret Hans Hedbergs ceramic art. It deals with his education, people and places that influenced and inspired Hans Hedberg in his artistic development. For example the nature in Köpmanholmen, Höga kusten, were he grew up as a child and the fact that he started as a painter. The essay analyses mainly his symbolic sculptures the Egg and the Apple-series and links it to Surrealism and Nouveau Réalisme and how other artists has worked with the Egg and Apple-theme. .

Apple Inc. ? En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.

Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. Det krävs exceptionellt mycket av det interna ledarskapet för att motiveratill kund- och marknadsorientering. I många årtionden har chefer blivit uppmanade att?vara nära kunden?, ?sätta kunden i toppen av organisationsplanen? och definiera ettverksamhetssyfte med att skapa och behålla nöjda kunder.Syftet med denna studie är att undersöka Apple Inc.?s marknadsfokus och hur Steve Jobsledarskap influerade företaget och hur han påverkade organisationensmarknadsorientering.

Fruktkvalitet inom äppelodlingen : en studie av och för Äppelriket Österlen

The main purpose of this Master Thesis has been to investigate issues concerning apple fruit quality in orchards of Äppelriket Österlen. The goal has been to develop a document, for future benefit towards growers and company management in the production of high quality apples.In order to investigate main issues of fruit quality, focus has been on statistics concerning apple varieties, age of the apple trees, new planting, orchard size and growers opinions. Nine growers have been interviewed to investigate opinions and contribution of different growing techniques to increased fruit quality. The investigation showed high age of the trees in production and low rate of planting of new trees. Differences in fruit quality were highest between small orchards. Most growers were satisfied with their fruit quality and with their own measures made to improve it.

Paddan blir prins - när fast pris inte finns. En studie om prismodellen Pay-What-You-Want applicerad på en ny produkt.

The purpose of this thesis is to investigate the two new phenomena; the pricing model Pay-What-You-Want (PWYW) and the launch of daily newspapers in the iPad. A quantitative study was conducted in order to examine what would happen if the PWYW-model where to be used by a daily newspaper for its iPad product, and what this would signal to consumers about the brand in terms of brand association and brand attitude. Furthermore, we have investigated which of these factors that are affecting willingness to pay in this PWYW-situation. Moreover, a secondary purpose was to test the two possible presentations of the digital newspaper in the iPad; Product and Access ? and how the results differed between these two.

1+1=3? : en studie om co-branding och dess påverkan på ett varumärkes värde

Co-branding, vilket är en typ av varumärkessamarbete, har på senare tid blivit en populär strategi i strävan efter att skapa ett högre värde för konsumenten samt nå fördelar så som ökade intäkter samt möjligheten att skapa och attrahera lojala kunder. Dock finns det siffror som pekar på att många co-brandingsamarbeten misslyckas. Mot denna bakgrund har syftet med denna studie varit att, utifrån lojala kunders perspektiv, undersöka vilken påverkan ett varumärkessamarbete av typen co-branding kan ha på ett av de två varumärkenas värde. För att undersöka detta har co-brandingsamarbetet mellan Nike och Apple i form av produkten Nike + iPod Sport Kit valts som undersökningsobjekt. En enkätundersökning baserad på Aakers modell har gjorts bland alla ?Apple on Campus? representanter i Sverige.

Apple OS X i AD-Miljö : möjligheter och begränsningar

Apples datorer med operativsystemet OS X blir allt vanligare pa? arbetsplatserna. Fo?r att fo?retagets IT-avdelning ska kunna uppra?ttha?lla en stabil och sa?ker miljo? stra?var man efter att standardisera system och ha?rdvara. Verkligheten sta?mmer inte alltid o?verens med IT-avdelningens stra?van och ansta?llda vill i o?kande grad anva?nda sig av produkter de valt sja?lva.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->