
Sökresultat:
739 Uppsatser om Animation Principles - Sida 4 av 50
Skinning på GPUn : Med dubbel kvaternioner
Målet med projektet var att undersöka hur skeletal animationer utförs. Ett mål till var att det skulle vara förbestämda animationer. För att kunna ha förberäknade animationer användes autodesk fbx-filer. Skinningen har använt dubbel kvaternioner istället för matriser.Rapporten visar att skeletal animation med dubbel kvaternion skinning teknik kan utföras genom att använda fbx-filer med data som först exporterats till json-format..
Animerad musikvideo - Anna von Hausswolff
This was a project of creating an animated music video for Anna vonHausswolffs song Something is missing. By working with animation Iwanted to broaden my expertise in visual communications. This hasbeen an exploratory work in how I could translate my illustrations tomoving images in the program Adobe Aftereffects. I have formed myown narrative by creating a storyboard. I worked with illustrated setdesign, created an atmosphere in the film and experimented with howto tell a subtle story.
Mobil Bastu
This thesis is an addition to pictures and animation that has been developed using CATIA V5. The animation and the images are a market basis to test whether the product is of interest in the Nordic market. The thesis is structured with elements of the Fredy Olsson method. In this thesis there is also a short presentation of the company Tylö AB, which been chosen to market test the product. A product definition with the sub-headings; ?Description and use of product?, ?Environmentand users?, ?Economy? and ?Product inquiry?, are the basis for the product.
Heuristiker för digitala spel : En studie om Game Approachability Principles
Detta arbete har utformats för att besvara frågeställningen: ?Kan Game Approachability Principles (GAP) upptäcka användbarhets-, spelbarhets- och åtkomlighetsproblem i tidiga stadier av utvecklingsprocessen av ett spel??. Teorier om användbarhet, åtkomlighet, spelbarhet, olika utvärderingsmetoder och användartestning samt Game Approachability Principles studerades för att skapa en teoribildning inom området. Två prototyper av ett spel skapades: en hi-fi prototyp och en lo-fi prototyp. Den första representerar det senare stadiet i utvecklingen av ett spel och den andra representerar det tidigare stadiet.
Klassifikationens roll på www: en studie av webbmiljöns påverkan på klassifikationens principer och funktioner
Principles that guide how a classification system should be structured have existed for more than a century. Traditional classification principles can be of great value for the design of classification schemes directories on the web. However, there are differences between the library context in which these principles originated, and the web. This thesis aims at investigating how changes in the context of classification affect the application of traditional principles of classification on the web. Another purpose is to see what implications this has for the design of classification schemes on the web.
Framtidens stridsfordon och de grundläggande förmågorna
Due to the new demands put upon combat vehicles of today the development quickly strives for-ward. With developers and experts across the globe working to meet the needs of tomorrows armies. The question we ask ourselves is what will be the characteristics of these vehicles. In order to be able to categorize combat vehicle and analyze its characteristics we use the principles of war. Based on J.F.C Fullers theory from the early 19 hundreds that anything can be analysed using these principles, through a modern interpretation of the Swedish army, we can categorise the present and future abilities of combat vehicles.
Implementeringen av miljöansvarsdirektivet i den svenska rätten : En europarättslig studie om förvaltningsförfarandet vid miljöskador utifrån principerna om god förvaltning och processuell autonomi
The aim of this thesis is to examine how the EU directive 2004/35/EC on environmental liability impacts the Swedish administrative legal order. The thesis examines the directive through two main EU principles - the principle of good administration and the principle of procedural autonomy. The EU principle of good administration as a concept contains various procedural and substantive obligations that make up the subject for examination of the directive, both as regulated in the directive and as general principles of EU law. The directive is analyzed using a comparative method to determine to what extent the procedural and substantive principles of the directive impacts the Swedish administrative law, and weather or not the Swedish regulations comply with the EU principle of good administration.The results of the study shows that, althought there?s a general principle of national procedural autonomy, the EU principles of good administration do affect the Swedish administrative regulation in various aspects, through the implementaion of the directive on environmental liability as well as general principles of EU law.
Karaktärsanimation till avataren i spelet Dreamlords the Reawakening : Hur funktionella och dekorativa animationer samspelar i ett MMORTS
Detta är en reflexiv text och presenterar hur funktionella animationer, skapad med animationsprincipen Straight Ahead Action, samspelar med dekorativa animationer, skapad med en modifierad upplaga av animationsprincipen Pose to Pose, och hur de båda formerna av animation förmedlar samma karaktär hos en avatar i spelet Dreamlord the Reawakening (Lockpick Entertainment, 2008). Animationerna representerar det kvinnliga och det manliga könet i sitt utförande, förhåller sig till givna riktlinjer om animationslängd och begränsad yta de kan utspela sig på samt fungerar med en rad olika uppsättningar av vapen och rustningar.Hos avataren i spelet Dreamlords the Reawakening finns det animationer som syftar till att indikera för spelaren vad som händer med spelarens avatar på skärmen och är direkt kopplat till den funktion i spelet animationen representerar. Det finns dessutom animationer vars syfte är att förtydliga och underhålla samtliga spelare när två spelare spelar mot varandra.Denna reflexiva text behandlar den metod som använts vid skapande av animationerna, bestående av ett förarbete, ett iterativt huvudarbete och slutligen en utvärdering. Arbetet som utförts har sammanställts till ett verk och en analys av verket har genererat flertalet resultat.Syftet med denna text var att identifiera och analysera två typer av animation i spelet Dreamlords the Reawakening för att ge en djupare kunskap av de problem som uppstår och den problemlösning som krävs för att skapa dynamiska animationer för det två typerna av animation till ett MMORTS-spel..
"Sanningens ögonblick" : En uppsats om organisationsprinciper och deras betydelse för kundorienteringen hos folkbibliotek
In writing this study, I wanted to examine which principles of organization that are possible for Swedish public libraries to use, and what these principles mean for the libraries customerorientation. This is done by examining a number of written sources, as well as studying the organization of six public libraries. I found several possible principles, but a number of principles have been more commonly used than others. Historically most public libraries were organized according to the functions needed to be carried out within the organization, but today it is much more common to use subject-based organizations, with some examples of organizing according to user-groups and needs. I have also encountered the possibility of organizing according to the sources that are to be handled, or the way in which these sources are used by the customers.
UDK Ett förslag till huvudklass 4.
The purpose of this master thesis is to examine a proposal for basic class 4 in UDC, which has been empty since 1964, and to pick out a negotiable subject for that proposal. The proposal is analysed from a theoretical perspective based on principles created by S. R. Ranganathan. Three principles are used.
En arbetsprocess för att skapa 3D datorgrafik till film : Från karaktärsdesign till 3D animation
Det är svårt att veta hur man på snabbast möjliga sätt kan skapa 3D datorgrafik till film. Detta arbete handlar om processen (pipeline) för att skapa ett troll i 3D till filmat material med målet att arbeta så tidseffektivt som möjligt utan att försämra kvaliteten. Vi utformar en specifik pipeline med hjälp av kunskaper från nyckelpersoner i filmindustrin, egna erfarenheter samt en litteraturstudie. Kortfilmen består av ett 3D troll sammansatt till en minuts filmat material. Kortfilmen förklarar de olika stegen i arbetsprocessen; filmskapandet och vad man ska tänka på från idé till slutlig animerad produkt samt val av programvaror..
Det digitala konstverket "Crystal"
Ambitionen med mitt arbete var att skapa en vacker och intressant 3d-animation med den senaste datortekniken. Animationen bygger på redan befintliga skisser, idéer och material som jag har skapat de senaste två åren och ville avsluta i mitt kandidatarbete. Med detta arbete ville jag få mer förståelse för 3d-tekniken som ett konstverktyg och lära mig mer om hur man skapar grafik. Jag ville även öka min estetiska förmåga och kunskap. Genom att använda mig av grafikprogrammet ?Lightwave 3D? plus diverse andra applikationer som behandlar datorgrafik har jag skapat min film.
Det digitala konstverket ?Eve?
Ambitionen och målet med mitt projekt var att visualisera delar av en berättelse med hjälp av den senaste datortekniken. Detta tog sin form av en 3d-animation. Målet var inte att producera en färdig kortfilm utan att arbeta med utvalda delar. Projektet var indelat i tre block; en planerings- och researchfas, en produktionsfas och en reflektionsfas. Stora delar av magisterarbetet har bestått av att producera innehåll som sedan ska analyseras.
Youngbloods
The goal of this project was to create the music video for swedish pop/rockband Antennas? single Youngbloods, from their album Feeling Feline Tonight(2009). The video was made through animation, collages, photography andillustration. The main focus for the video was to create an independent visualstory and to implement an investigation of how different technics for creatingand documenting images and motion result in different interpretations of thecontent. The work was characterized by an active search for contrasts andcontradictions.My approach to the project was to work with a child?s curiosity, but withthe discipline of an adult.
En illustrativ tolkning av Carl-Einar Häckner i form av en webbmiljö
This project is a study in how to represent the Swedish magician and variety artist Carl-Einar Häckner in a web-based environment. With a starting point focusing on illustration I wanted to produce a web environment that would function as a prototype for a webpage. My personal aim was to explore and gain new experiences from working in a digital interactive environment. I wanted to use animation and illustration to create an atmosphere and communicate emotions, and in the end find out a way of how to integrate that with a more text based content. The project is a personal project based on my interpretation of the work of Carl-Einar Häckner and an effort to translate Häckners expression and the emotions he evokes in his variety shows into image..