Sök:

Sökresultat:

4766 Uppsatser om Ambient Media - Sida 66 av 318

Politikern, privatpersonen och pappan : En narrativanalys av dokumentärfilmerna Palme ? älskad och hatad & Bildt ? excellensen

Politics in today's society unfolding more and more in the media, but the media content is limited. Therefore, the media must constantly make choices, choices which are specific to each object. The purpose of this study is to examine how Olof Palme is portrayed as a politician and private individual in the documentary film Palme - älskad och hatad, and also how Carl Bildt is portrayed as a politician and private individual in the documentary film Bildt - excellensen.To study the documentary films I use a qualitative textual analysis with a focus on a narrative analysis. In the narrative analysis, I have been inspired by the categoricalcontent- based approach to study the documentary films. In my analysis, with the help of theories of mediatization of politics, documentaries and stories, I interpret and analyze the films to make them more understandable.The conclusions of the study is that Palme in his role as a politician is portrayed as a humane person who cares about the individual.

Att gå från okänd till uppmärksammad artist i Sverige : - en fallstudie av projekt Talangcoaching

Bakgrund: Platserna som ger artister möjligheter att nå ut med sin musik har ökat massivt i och med Internet och alla de digitala plattformar som finns idag. Det är således lättare att möjliggöra lyssnande men det behöver inte betyda att någon lyssnar. Konkurrensen har ökat och skivbolag tar numera färre risker med nya artister. Därmed behöver okända artister på egen hand ta sig till en uppmärksammad nivå. Forskningsfråga:Vad krävs idag av en artist för att uppmärksammas av publik, media och branschfolk i Sverige? Syfte:Syftet med denna uppsats är att få en ökad förståelse för hur projekt Talangcoaching på bästa sätt ska coacha sina Talanger så att de uppmärksammas av publik, bransch och media i Sverige.

Medias beskrivning av Rågsved : En diskursanalys

I min kandidatuppsats i sociologi undersökte jag hur Rågsveds nyöppnade poliskontor uppfattades av unga män som bodde och studerade i området. I mina resultat framgick det att flera av de intervjuade upplevde att media påverkade samhällets generella uppfattning av Rågsved och dess invånare på ett negativt sätt. Därför är syftet i denna magisteruppsats att undersöka den mediala diskursen kring Rågsved, och hur Rågsved framställs i media. Utifrån en socialkonstruktivistisk ansats studerades diskursers inverkan på samhällets bild av Rågsved. Materialet består av artiklar i tidningen Dagens Nyheter från år 2002 och 2009 för att möjliggöra en jämförelse och urskilja eventuella skillnader och/eller likheter mellan två tidsperioder.

Säkerhet som hegemoni : En kritisk diskursanalys av den politiska debatten i samband med de uppmärksammade rymningarna från kriminalvården 2004

Sedan början på 80-talet går det att konstatera en tydlig förändring i den svenska kriminalpolitiken som kännetecknas av mer strafftänkande och mindre fokus på behandling och återanpassning av kriminella. Denna förändrade kriminalpolitik kännetecknas bl.a. av höjda straffskalor, allt fler utdömda livstidsdomar och en ökande fängelsebeläggning. Men det blir också allt mer tydligt i den politiska retoriken att kriminalpolitiken har förändrats; det talas allt mer om säkerhet, kontroll och att använda hårdare tag mot brottslingarna. I uppsatsen studeras, med diskursanalys som metod, denna förändrade kriminalpolitik utifrån retoriken i den politiska debatten.

Jens är het och Anja kämpar : En jämförelse av genusrepresentationen i SVT:s Sportspegeln och Lilla sportspegeln

This report is an analysis of the gender representation in Swedish sports media, a comparison between sport in public service television for adults and children. The study explores the differences between the number of male and female sports in the matter of air time and also the number of male and female appearances in the TV shows. The programs studied in this report are the Swedish SVT?s Sportspegeln and Lilla sportspegeln. When we began this analysis we were under the impression that men would be over-represented, but that representation in sports television for children would be more gender equal than the adult counterpart. The result of the analysis confirmed previous studies stating that men dominate the sports programs in Swedish public service television.

40-talister forever young

Syftet med den här uppsatsen var att undersöka hur 40-talisterna hanterar åldrandet. Våra frågeställningar lyder så här: att undersöka om den äldre generationen känner sig stigmatiserad från samhället. Är det ?inne? att vara ung? Vad är ungdom? Vem har skapat den här normen, och hur påverkar det de som ?inte är unga?? Det andra frågeställningen är att även undersöka om våra informanter utför olika åtgärder för att motverka den naturliga processen av fysiskt åldrande och om så är fallet, hur kommer dessa till uttryck? Använder de skönhetsprodukter? Klär de sig på ett visst sätt och i så fall, varför gör de det? Vi använde oss av kvalitativa intervjuer där 8 informanter blev intervjuade.För att kunna analysera vårt resultat har vi använt oss av teorier av Bauman, Skeggs, Goffman och Giddens. Det som framläggs i uppsatsen är att informanterna lever efter ungdomsidealet och att de använder olika åtgärder för att kunna passa in i normen.

"Är ditt pass köpt i Botkyrka?" : En kvalitativ fallstudie av Public Service digitala nyhetsrapportering om "Jakten pa? papperslo?sa"

The study examines medias impact on every day racism through Agenda Setting and Framing. Prior studies on the subject are either conducted from an American perspective, or are several years of age. In this study we highlight how todays media depicts our society and how it affects the concept of the world on an individual level. The study is a content analysis of the case study on the news stories ?The hunt for the unregistered immigrants?, which have been analyzed through critical discourse analysis.

Dtourist: Historieskapande, interaktion och planering med rörlig media på webben

Bachelor thesis in Interaction Design by Håkan Carlsson, spring term 2007, Malmö University, School of Arts & Communication. The climate for video sharing online is somewhere in the border of becoming a place for only the big companies to distribute material with general interest, or small communities with genre-specific interest to attract a larger audience. In this article I will look at the travelindustry to see what possibilities can be implemented into communities with interest in planning and travelling. I will argue that the importance of collaboration with different media can create a bigger picture so that more people can use and discover each other?s travel videos and experiences. I have also taken a closer look at social interaction at online communities such as MySpace and YouTube.

En upptäcktsfärd på tredje våningen : En fallstudie i hur ungdomsombuden på Kalmar kommun kommunicerar med kommunens ungdomar

Authors: Linda Olsson & Dennis A?stro?m Title: A journey of discovery on the third floor ? A case study in how juvenile agents in the municipality of Kalmar communicate with its young people Level: BA Thesis in Media and Communication Studies Location: Linnaeus University Language: Swedish Number of pages: 60Introduction: The participation amongst young people regarding political, democratic and society related questions is through an investigation confirmed not being high enough. Within the municipality of Kalmar, juvenile agents work as a link between young people and the opportunities that the municipality provides. To create this link with young people, communication is essential.Purpose: The purpose of this paper is to create an understanding of how the juvenile agents work in order to create and maintain communication with young people. The purpose is also to evaluate the result of the information campaign they executed in 2011.Methodology: For this paper we had a hermeneutic approach with an inductive viewpoint.

Globaliseringsdebatten nu och då. En mediestudie över den svenska globaliseringsdebatten under 10 år

Studien har till syfte att undersöka hur globaliseringsdebatten ser ut i svensk media och hur den har förändrats under de senaste 10 åren. Fokus ligger på begreppets skilda betydelse som media skapar. Metoden består av en diskursanalys som bygger på Laclou & Mouffes teorier, med fokus kring flytande signifikanter, vilket betyder att begreppet är öppen för olika betydelser och förändlig över tid. Även en innehållsanalys som undersöker mängden artiklar och vilka ämnen som tas upp kring begreppet. Materialet består av fyra svenska tidningar, 95-97 jämfört med 2006.Resultatet visade att det finns konkurrerande diskurser i globaliseringsdebatten bland förespråkare och kritiker, de använder olika begrepp kring fenomenet.

?Content, Contact, Cash? - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

Title: ?Content, Contact, Cash?- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring viasociala medierAuthors: Andreas Hadzikostas and Helli ShahidiAssigner: NewsroomCourse: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty ofJournalism and mass communication at University of Gothenburg, SwedenSemester: Spring semester, 2010Tutor: Ingela WadbringPages: 49, including two enclosuresPurpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media.Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysisMaterial: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation.Main result: This study has resulted in both comprehensive and concrete proposals for how Newsroom should work and market themselves, but mainly their customers via the social media tools such as Facebook and blogs. In order for companies to be successful with their marketing, they ought to build a strong, personal and enduring relationship with their customers by being attentive of their target group. The main purpose of the social media is to encourage individuals to interact and conduct dialogue with the participants rather than focusing entirely on one way communication. Furthermore, in order for a company, regardless of size, to be successful in building a healthy relationship with their costumers, they ought to showcompassion for their feelings and needs, as well as providing them with as much information as possible, via all of the selected social media tools to work with.

Kommunikation vid produktlansering på en ny marknad : Sociala media som kommunikationskanal inom paintballbranschen

Självkänsla har befunnits ha en relation med de olika personlighetsdimensionerna i Big Five. Dock har olika självaspekters roll inte belysts i tidigare studier. Syftet med denna studie är att undersöka relationen mellan inre och yttre aspekter av självkänsla och personlighet. Studien baseras på en enkätundersökning där 74 psykologistudenter på Stockholms universitet deltog. En multivariat variansanalys visade att en signifikant effekt av bassjälvkänsla och förvärvad självkänsla på Big Five dimensionerna fanns.

När myndigheter twittrar : Att ta fram en stil för det offentliga språket på Twitter

In November 2010, The Swedish Association of Local Authorities and Regions (Sveriges Kommuner och Landsting) distributed a survey where 53 % of the responding municipalities declared that they use Twitter. Out of the municipalities that declared they did not use social media, 49 % answered that they were planning on using it but that they had not gotten started. The purpose with social media was primarily declared to be maintaining dialogue with citizens and a channel for information.The informal ?twittersphere? is a new environment for the conventionally formal government communication, and with it comes an entirely new set of demands on the style and content of texts, compared to other media. The purpose of my work was to present a style proposal for the public sector?s communication on Twitter, with the help of theory and empirical data.My methods consisted of text analysis and qualitative interviews.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Det papperslösa frukostbordet - En undersökning om den tryckta dagstidningens framtid

As revenues from newspaper advertising plummet and their readers loyalty erode, the need to understand newspapers' changing environment and the actors involved in this change is growing in importance. Evidence is the entire industry is entering into a restructuring phase and that this restructuring is driven by the rapid consumer adaption of internet media.In this thesis I elaborate on "how the Internet is affecting the conditions for value creation in printed newspapers" and "how the Internet is affecting the conditions for other actors involved in the printed newspaper's value creation". These two questions land us in the bigger question of "Does the Internet act as a compliment or a substitute to the printed newspaper ".To answer these questions the printed newspaper is represented as the actor in the middle of content producers, advertisers and consumers. It is in its role as a means of distribution and as a co-ordinating force that we study the value creation of the printed newspaper. The empirical base of this thesis is a qualitative participant observation where the author during a period of time interacted and collected data from the open discussion in blogs by several of the industry's top influentials combined with material from seminars and reports on the current state of media.

<- Föregående sida 66 Nästa sida ->