Konsten att sälja solljus till Mellanöstern
En fallstudie om ett Svenskt Solarieföretags möjligheter till en etablering i Förenade Arabemiraten
ExportstrategiSolarieföretagSolariemarknadMellanösternFörenade ArabemiratenUltra TanIslamUtlandsetableringKulturReligionKlädsel
Ur ett marknads- och kulturperspektiv, utforska vilken exportstrategi företaget Ultra Tan bör använda sig av för att öka sin försäljning på marknaden i Förenade Arabemiraten.Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie där vi utfört intervjuer med ett huvudföretag och andra svenska företag inom den aktuella sektorn som agerar på marknaden i Förenade Arabemiraten. I arbetet ingår huvudföretaget Ultra Tan och andra svenska hälso och kosmetikföretag som agerar på marknaden i Förenade Arabemiraten.De teoriområden vår uppsats utgår ifrån är huvudsakligen tillvägagångssätt vid utlandsetableringar, kulturella skillnader mellan västerländska och muslimska länder.Empirin utgör en sammanställning av svaren från de intervjuade företagen i fråga, samt sekundär data.Vi rekommenderar Ultra Tan att ta upp kontakten med Madi international och inleda direkt försäljning genom denna externa distributör.