Sök:

Hur digitala verktyg används i matematikundervisningen

Och på vilka sätt användandet av digitala verktyg kan utveckla matematikundervisningen


Redan 1899 skrev Woodworth om iakttagelser av effekten av visuell feedback på rörelser. Sedan dess har ett stort antal studier berört ämnet och studerat effekterna de medför. Denna studie anser att det finns brister i kunskapen om visuell feedbacks effekter inom vardaglig användning. Genom att låta deltagare använda och utvärdera instanser av en bokningsplattform för biljetter till ett event har studien observerat användarens upplevelse och effektivitet under processen.Den insamlade datan analyserades via variansanalys men lyckas inte avfärda nollhypotesen. Studiens resultat visade ingen korrelation mellan närvaron av visuell feedback på hover-funktionen och användarens effektivitet och upplevelse. Resultatet påvisar dock ett behov av vidare undersöka området. Utöver det diskuteras metodologi vid studier av användarens upplevelse och forskning inom visuell feedback.

Författare

Robert Cicek Ivan Spahic

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

Nivå:

"Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå". Självständigt arbete (examensarbete) om 30 högskolepoäng utfört för att erhålla yrkesexamen på avancerad nivå.

Läs mer..