Sök:

Chatt i supportsyfte

En kvalitativ undersökning om hur chatt upplevs som supportkanal

Det blir alltmer vanligt fo?r fo?retag att erbjuda sina kunder support och hja?lp via en chatt. Chatt a?r en relativt ny kanal fo?r att hantera och erbjuda support till kunder. Ma?nga fo?retag va?ljer att anva?nda sig av en chatt, dock utan att ta?nka pa? de konsekvenser det medfo?r fo?r organisationen och de ansta?llda. Att anva?nda chatt som supportkanal ger kunden nya och ba?ttre mo?jligheter att snabbt fa? hja?lp men det inneba?r ocksa? att nya krav sta?lls pa? organisationen som erbjuder support.Vi ville med va?r underso?kning identifiera och utva?rdera positiva och negativa faktorer vid anva?ndning av kommunikationskanalen chatt samt se hur anva?ndarna tycker det a?r att arbeta med chatt som supportkanal till kunder. Det a?r alltsa? de som arbetar i chatten och erbjuder support via kanalen som underso?kningen inriktar sig pa?. 

Författare

Ted Lindstam Anna Wikingsson

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

Nivå:

"Högskoleuppsats". Självständigt arbete (examensarbete) för att erhålla högskoleexamen

Läs mer..