Sök:

Sökresultat:

26 Uppsatser om Webbshop - Sida 1 av 2

Utveckling av webbshop

Detta examensarbete riktar in sig på utveckling av en Webbshop åt företaget DPFlashes. Webbshoppen ska ha funktioner som låter användare lägga till produkter i en kundvagn. Användarna ska ha möjlighet att registrera sina uppgifter på Webbshoppen samt lägga en order för valda produkter. För att DPFlashes ska ha en så översiktlig vy av Webbshoppen ska en administratörs sida skapas där produkter, kategorier och användare skall kunna administreras. Förslaget på Webbshop jag fått fram har alla dessa funktioner utom funktionen att lägga en order för kund.

Betalsystem på webben för utvecklaren

Rapporten tar upp och behandlar ämnet betalväxlar utifrån en utvecklares perspektiv. Två företag som varit i eller nära inpå processen att utveckla en Webbshop har intervjuats och jämförts med utbudet hos ett antal olika betalväxlar. Intervjuerna har visat ett resultat som är mycket troligt att man som ny utvecklare kommer i kontakt med i början. Positionen kan då vara både som utvecklare eller som ägare till Webbshoppen. Det gick även att konstatera att det fanns ett antal betalväxlar lämpade för olika kunskapsnivåer.

Vinylskivor på webben : en ny webbshop

This exam work has been done for an external client, Snickars Records a record shop specialized in vinyl records with a niches in dance music. The shop is located at Heleneborgsgatan 5A södermalm, Stockholm. The client was in a big need for a new webshop due to the old one was missing a lot of functionality. The project resulted in an almost complete product that?s ready to be implemented and was built after the specifications that was set together with our client.

Att skapa kundförtroende : En kvalitativ studie om hur förtroende skapas på en oetablerad webbshop

SAMMANFATTNING Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid LinnéuniversitetetBakgrund: Webbshopens syfte har ändrats genom åren och har gått ifrån att vara ett enkelt och outvecklat marknadsföringsverktyg till att bli en komplex och mycket viktig del av ett företag. Det har blivit allt vanligare att ha en kundcentrerad Webbshop, med andra ord en Webbshop som inriktar sig på innehåll, enkel användbarhet, utförlighet, trovärdighet och tillfredställande av kundbehov. Trots att väldigt många i dagens samhälle har tillgång till Internet så är det ändå flera som tvekar till att handla på Webbshopar. En bidragande faktor är kundförtroendet. Det finns ett flertal konsumenter som idag inte känner förtroende för Webbshopar.

Programmering och design av en avancerad webbshop

Detta dokument tar upp hur ett avancerat Webbshopssystem kan utvecklas. Jag har dels granskat den teoretiska aspekten, dels utvecklat ett Webbshopssystem från grunden, vilket har gjorts utbyggbart genom att det består av en grundstomme och tilläggsmoduler. Funktioner som är icke önskvärda i en viss Webbshop men användbara i en annan ska därmed kunna läggas till vid behov, utan kunskap om programmering.I rapporten diskuteras även hur Webbshopssystemets datamodell kan representeras som relationer, med fokus på relationsdatabashanteraren MySQL. Detta görs för att visa hur valet av datamodell och fysisk modell kan påverka systemets utformning, samt vilka möjliga problem eller fallgropar som kan uppstå till följd av detta val.Rapporten diskuterar även säkerhets- och sekretessfrågor. Då det är viktigt att identifiera och förebygga säkerhetsbrister i öppna system som Webbshopar diskuteras bland annat hantering av personuppgifter och metoder för att kryptera och hantera lösenord.Avslutningsvis följer en beskrivning av arbetet med det Webbshopssystem som jag har utvecklat för att visa hur teorin kan tillämpas i praktiken, och hur man gradvis kan gå från ett enklare till ett mer komplext Webbshopssystem..

Internethandel- En studie om hur en liten butik påverkas genom att även driva en webbshop

Idag väljer allt fler butiker att starta en Webbshop och på så vis nå ut till fler kunder samt marknadsföra sig på ett enkelt vis. Eftersom konsumenter söker och jämför produkter via Internet är det viktigt att företag och deras erbjudande är tillgängliga även där och inte försvinner i det brus som uppstår på marknaden på grund av exempelvis konkurrenter. Syftet med vårt arbete är att undersöka, analysera samt diskutera hur en mindre klädbutik påverkas av att både driva en butik och en Webbshop samt även vilka fördelar som kan utnyttjas. Vi har intervjuat tre företag som har fått svara på ett antal frågor om hur det är att driva en Webbshop. Vi valde att intervjua mindre butiker som använder sig av Webbshop som ett komplement, för att se hur det påverkar företaget.

Webbshop för Tyger & Ting

This report describes how we made a dynamic website combined with staticalweb pages and a web shop for the Swedish company Tyger & Ting.The employer Tyger & Ting wish to run a working web shop on their site butthey want to keep their old system of updating pages with their old applicationfrom Intellyweb1, which creates statical HTML pages.The goal of this exam paper has been to learn to create a functional web shopwith user friendly layout and appealing design and also to take orders andfulfill wishes from a real employer.The report is describing how Intellyweb?s application and its statical web pageshas been implemented on a dynamic web page. The report does also describehow this site has been build and how the problems with the coding have beensolved. The coding has been made with HTML, PHP and MySQL. CSS hasalso been used.

Produktpresentation i 3D : En jämförande studie av 2D- och 3D-format

Kunderna i en Webbshop kan ibland uppleva den sortens inköp som diffusa och osäkra. Osäkerheten beror på att man inte kan testa, känna eller se produkten i verkligheten. Produkterna i Webbshopar presenteras ofta i 2D-format i form av ett foto och visas då i en vinkel. Genom att tillföra Webbshopen nya egenskaper som att kunna undersöka varorna och titta på dem från olika håll, kan kundernas osäkerhet minskas.Valet av produkt föll i det här arbetet på möbler på grund av att de utgör en varugrupp som anses som svåra att handla via nätet.Frågeställningen har varit om 3D-format, i motsats till 2D-format, kan leda till att kunderna lättare kan avgöra ett inköpsbeslut i en Webbshop genom att känslan för hur möblerna ser ut ökas? Uppfattningen om möblerna har i det här fallet ökats genom en interaktiv 3D-prototyp.

nkpg : en galleria på Internet

Detta examensarbete är gjort för de tre företagen Hårdoktorn, Vegas och Repris. Tanken var att skapa en galleria på Internet med information om varar och tjänster som företagen säljer samt att skapa en Webbshop. Under arbetets gång användes många olika tekniker såsom HTML, Director, Flash och ASP.

Webbshop för optik : En förstudie: Vikten av användbarhet och aktuella trender inom e-handel

Marknaden inom e-handel drivs till stor del av aktuella trender, vilka är med och utmanar både marknaden och företagen. Trender i sin tur drivs framåt av dagens teknologi som hela tiden utvecklas. För att ett företag ska kunna överleva på marknaden är det viktigt att hålla jämna steg med trenderna och teknologin. Det är inte bara marknaden som ställer högre krav på företagen och deras tjänster.  Konsumenter är snabba med att uppfatta de nya trenderna och teknologier, och ser det som en självklarhet att företag ska omfamna dessa och implementera dem i tjänsterna. Marknadens nya standarder leder till högre krav och förväntningar hos konsumenterna.

VARETT.SE : Hemsida med webbshop och administrationssystem

This thesis will show you how to build and construct a interactive website with a web shop and a web based administration system. The website is developed for a company called Varett. Varett will use the website to reach out for a larger group of customers and also for promoting new products. I have develop this site mainly using ASP, MS Access and HTML. I have also developed a graphic profile for the company to use at the homepage and at other commercial products.

Webbutveckling och agila arbetsmetoder : erfarenheter från projekt inom programvaruutveckling

Rapporten beskriver framtagandet av en Webbshop för glasögonförsäljning. Läsaren får ta del av lärdomar om hur det fungerar att arbeta efter den agila projektmodellen Scrum i praktiken och förslag till hur metodiken kan anpassas för effektiv användning i ett utvecklingsteam. Vidare diskuteras även hur sammanslagning av flera projektmodeller kan ske för att skapa en mer produktiv projektmiljö. Lösningar till tekniska problem som uppstått under projektets gång presenteras och diskuteras utifrån ett utvecklarprespektiv. Vidare presenteras en marknadsundersökning där kundsegmentet identifieras och analyseras för utformning av slutprodukten. Utmärkande för slutprodukten är en smidig och enkel köpprocess uppdelad i tre enkla steg. .

Att skapa användbar navigering i webbapplikationer

 Datoriseringen ökar exponentiellt i dagsläget och har gjort de senaste tre decennierna. Med denna utveckling så ökar även näthandeln eftersom detta är viktigt för att kunna konkurrera med andra detaljvaruförsäljare. Till varje Webbshop så finns det en administrationsapplikation där Webbshopsägaren sköter Webbshopen. Problem som kan uppstå i dessa gränssnitt kan vara så kallade kognitiva arbetsmiljöproblem vilket kommer att undersökas i detta arbete för att se hur de kan påverka navigationen specifikt. En prototyp skapades för att lösa dessa kognitiva arbetsmiljöproblem med hjälp av välkända designriktlinjer.

Hur Internet används i konsumentens köpprocess vid handel av kläder

A study based on the consumer buying decision process to discover the typical use of the Internet in the consumer buying decision process when buying clothes. The matter is researched through an Internet survey which discovers how the consumer use the Internet in each step of the buying decision process by using predetermined options. As a result, the conclusion is that people most commonly use the traditional alternatives in the buying decision process of clothes. However, information about a product is often collected on the Internet, mostly on different webshops. The main reason, for people to buy clothes on the Internet, is that the consumers consider it is more convenient and time saving.

En snygg fasad är inte allt : En studie om tillit och säkerhet inom svensk e-handel

Trust is the most important thing for a webshop. The consumers must be able to feel trust to choose to submit their personal information to a webshop. In this study we examine the impact that design has on the consumers trust and confidence. We study six consumers that are engaged in e-commerce in their everyday life. By allowing these participants to be presented with two different webshops, an assessement could be made in both how much design is affecting and also which parts of the design that leads to trust and lack of trust.

1 Nästa sida ->