Sök:

Sökresultat:

26 Uppsatser om Webbshop - Sida 2 av 2

Marknadskommunikation mot sitt segment

Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. Kommunicerar man fel på den hårt konkurerande marknaden idag kan det få förödande effekter. Man måste som sändare av budskapet veta vem mottagaren är.

Visual merchandise online

Syfte: Studiens syfte är att presentera en struktur för online-baserade modeföretags visuellakommunikation. Utgångspunkten är den fysiska butikens visual merchandise-strategier, sommodifieras för att skapa en modell anpassad till online-perspektiv.Metod: För att besvara vårt syfte undersöktes hur Webbshoppar arbetar med sin visuellakommunikation genom en kvalitativ observationsstudie. Fyra Webbshoppar observeradesunder en period på två veckor, vid tre olika tillfällen. Observationen utgick från studiens egenmodell där visual merchandise-strategier från den fysiska butiken kodats till ett onlinesammanhang.Ett observations-schema med öppna frågor arbetades fram för att praktisktkunna genomföra observationen på ett strukturerat sätt. Arbetet med observationen skeddeparallellt med analysen som kunde anpassas och påverka varandra.

BookShark ? En praktisk studie i webbutveckling

Rapportens syfte är att beskriva det tekniska och teoretiska framtagandet av e-boktjänsten BookShark. Den innehåller bland annat styrkanden rörande tjänstens hållbarhet på marknaden samt hur teamet har förhållit sig till arbetsmetoden Scrum. Målgruppen för BookShark är kunder som vill ha möjligheten att handla böcker online på ett smidigt sätt till ett förmånligt pris. Utifrån detta har teamet arbetat enligt visionen Vår vision är att revolutionera sättet människor konsumerar böcker på genom att göra böcker billigare och mer lättillgängliga för alla.Den tekniska utvecklingen har delats upp i fyra lager: Databas, Databasinterface, Serverskript och Front-end. Teammedlemmarna har delat upp ansvarområden inom dessa fyra lager, men samtidigt haft en kontinuerlig uppdatering om varandras arbete för att på så sätt ha koll på respektive teammedlems arbete.BookShark har uppnått den kravspecifikation som sattes av teamet i projektets början, och även om viss utveckling fortfarande skulle krävas för en kommersiell lansering har önskad funktionalitet uppnåtts..

Att utveckla en webbapplikation för att sälja presentböcker

Syftet med denna rapport har varit att beskriva hur man utvecklar en internetbokhandel i form av enwebbapplikation samt att dokumentera erfarenheter från programutveckling.För att kompensera för konkurrenternas stordriftsfördelar valdes en inriktning mot att säljapresentböcker. Genom att leverera ett komplett paket med inslagning och personlig hälsningtillsammans med boken ska det bli möjligt att uppnå lönsamhet.Utvecklingen har skett i ett enmansprojekt och den ensamme projektmedlemmen har befunnit sig påIrland. Detta gör att kursens inriktning mot agila metoder fått anpassas så att endast de relevantadelarna av metoden (SCRUM) har kommit till användning. Utvecklingen har genomförts i femsprintar.Teknikplattformen har varit HTML och ramverket Bootstrap (CSS och jQuery) på klientsidan och Flasksom är ett ramverk baserat på Python på serversida. Databashanteraren har varit SQLite.

Utveckling av Vobbla Racing Produkters försäljning på internet

Vobbla Racing is a racing team who has an online sales department that is in need of an upgrade to be more efficient and easier to use. Before this study their present homepage was anything but structured. The products were sorted in an illogical order which made it difficult for the customer to find a wanted product. The customer had to summarize the products, transport sums and other costs. The order had to be e-mailed or phoned in to Vobbla Racing Produkter.

E-handelns pa?verkan pa? mindre fo?retags internationalisering : - Fo?rdelar och nackdelar

Syftet med fo?revarande studie a?r att underso?ka vilka fo?r- och nackdelar e-handeln erbjudit ett mindre svenskt fo?retag i retailbranschen under dess internationalisering och hur dessa pa?verkat internationaliseringen. Fo?r att besvara syftet har vi genom en kvalitativ studie och sex intervjuer och underso?kt ett mindre svenskt fo?retag som sa?jer stilma?ssigt utpra?glade kla?der. Underso?kningen utga?r ifra?n tidigare e-handelslitteratur utifra?n vilken tidigare fo?reslagna fo?r- och nackdelar som e-handel inneburit fo?r internationaliseringen identifieras.

Bakom Hemsidan : Viktiga faktorer för e-handlare

Titel:                Bakom hemsida ? Viktiga faktorer för e-handlareFörfattare:      Jeanette Flystam-Alvarsson & Therese TossavainenProgram:       Ekonomprogrammet, inriktning redovisning/ekonomistyrningHandledare:    Thomas KarlssonInstitution:       Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i KalmarBakgrund:Distanshandel har ökat starkt under de senaste åren och det beror på att de som handlar på nätet gör det oftare. De viktigaste faktorerna för kunderna är att det är bekvämt, priserna är bättre och det är flexibelt. Produkterna som säljer bäst är böcker och CD-skivor, elektronik och kläder. Kunderna söker information på nätet innan de handlar och det gäller att företagen syns där kunderna finns.

Instagram som instrument för marknadsföring

I dagens digitala samhälle har sociala medier blivit en allt mer självklar del i vardagen för många människor. Näthandeln växer för varje år som går medan den fysiska detaljhandeln går allt sämre, därför är det viktigt för den renodlade fysiska butiken att synas även på internet för att påminna kunderna om att de finns. För de företag som inte väljer att ha en Webbshop är sociala medier en möjlighet att vara närvarande dygnet runt och kommunicera med sina kunder på internet. En grupp butiker som har svårt att sälja sina produkter över internet är second hand butiker, eftersom de oftast bara har ett exemplar av varje produkt. Så frågan är om man kan använda sig av sociala medier för att lyfta fram second hand butikens breda sortiment och kommunicera butikskonceptets principiella fördelar för att locka nya kunder? Och hur kan man göra detta på bästa sätt? Som metod har vi valt att genomföra en aktivt deltagande observation.

Virtuell träningscoach för webben

Targitude Handelsbolag har en konceptuell idé om att erbjuda användare en webbaserad träningsdagbok med ett innovativt gränssnitt och ett system som kan ge användaren förslag på passande träning beroende på användarens kondition. En träningsdagbok är vanligtvis utformad som en vanlig dagbok och är ett hjälpmedel för träningsaktiva att följa upp sin träning. Syftet med detta examensarbete var att leverera en fungerande produkt till uppdragsgivaren för att på så sätt visa att deras koncept fungerar. En viktig del i projektet har varit att integrera produktens inloggningssystem med Webbshop-systemet OpenCart, vilken uppdragsgivaren önskar använda parallellt. Uppdragsgivarens önskan var att en användare bara  skulle behöva logga in i ett av systemen för att bli inloggad i båda.

Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik ? Detaljisters syn på modebutikers utveckling.

Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en Webbshop. Flera detaljister har även börjat integrera deras onlinebutik med deras fysiska butik genom användning av surfplattor i butikerna; vilket har banat väg för omnichannel. Syftet med uppsatsen är att undersöka om teknologins möjligheter och fördelar går att kombinera med den fysiska butikens företräden i säljprocessen. Författaren har undersöka hur ett framtida butikskoncept kan komma att se ut.

Sportkonsumtion online

Sammanfattning Svensk titel: Sportkonsumtion online Engelsk titel: Online sport consumption Utgivningsår: 2014 Författare: Celina Flügge Prapharot, Sara Johansson & Matilda Svensson Handledare: Anita Radon Det råder stor konkurrens för företag som verkar på E-handelsmarknaden. I takt med att allt fler konsumenter väljer att handla över nätet ökar tillväxten på e-handeln. Allt fler företag blir verksamma på denna intressanta marknad och konkurrenstrycket blir allt hårdare. Detta sätter press på företagen att tillmötesgå sin målgrupp för att vara konkurrenskraftiga. Det innebär att företag måste förstå hur kundvärde skapas i en onlinemiljö för att kunna tillgodose konsumentens krav och önskemål.

<- Föregående sida