Sök:

Sökresultat:

72 Uppsatser om Telefonsamtal - Sida 1 av 5

Kundrelationer vid e-handel mellan företag

Att kundrelationer är viktiga för företagen är något som har varit känt sedan länge, samtidigt som fler företag tillämpar e-handel. Problemställningen i denna undersökning syftar till är att ta reda på i vilken utsträckning svenska företag, som utöver ordinarie försäljning erbjuder sina produkter över Internet, kan skapa långsiktiga relationer med kunderna som tillämpar e-handeln. Informationen från undersökningen ger även svar på vilket tillvägagångssätt företagen använder för att skapa långsiktiga kundrelationer.De slutsatser som drogs är att företagen delvis kan skapa varaktiga kundrelationer över Internet. Det behövs dock ett komplement till e-handeln i form av personlig kontakt med kunden via besök och Telefonsamtal. Tillvägagångssättet för att skapa varaktiga relationer anses vara personliga och regelbundna besök och Telefonsamtal, bra kvalitet gällande produkter, hålla leveranser, ärlighet samt ge relevant information till kunden..

Omvårdnadsåtgärdertillgängliga för sjuksköterskorför att öka följsamheten tilllivsstilsförändringar hospatienter med typ 2-diabetesoch dess effekt : En systematisk litteraturstudie

Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka vilka metoder som kan användas av sjuksköterskor för att uppnå följsamhet gällande genomförande av livsstilsförändringar hospatienter med diabetes typ 2 samt effekten av dessa. Metod: Uppsatsen har genomförts somen systematisk litteraturstudie. Artiklar har sökts i databaserna ELIN@Dalarna, Cinahl samtPubMed. Endast vetenskapliga artiklar som har publicerats mellan 2003 och 2008, tillgängligai fulltext, har inkluderats. Sexton kvantitativa artiklar ligger till grund för resultatdelen.Resultat: Användandet av Telefonsamtal som hjälpmedel för sjuksköterskan att nå ut tilldiabetespatienterna har visat sig kunna öka diabetespatienters följsamhet vad gäller dieten.Automatiserade Telefonsamtal har påvisats kunna hjälpa till att öka följsamheten gällandefysisk aktivitet.

Sjuksköterskors erfarenheter av stödjande telefonsamtal med personer som uttrycker suicidtankar

Telefonrådgivning ökar inom hälso- och sjukvården. Inom psykiatrin får sjuksköterskan ta emot många samtal från personer som uttrycker tankar på att inte vilja leva. Suicid är ett växande problem såväl nationellt som internationellt och det är viktigt att aktivt arbeta med suicidprevention. Sjuksköterskans uppgift i Telefonsamtalet blir att bilda sig en uppfattning om hur allvarlig situationen är när någon ringer och uttrycker suicidtankar. Det ställer höga krav på bred kunskap i sjuksköterskans förmåga att göra adekvata bedömningar.

Dolda fel-försäkringar: försäkringsskydd och villkor

Syftet med uppsatsen var granska dolda fel-försäkringar som kan tecknas vid försäljning av fastighet. Vi valde att utföra studien ur ett konsumenträttsligt perspektiv där för- respektive nackdelar undersöks. Vi använde oss i första hand av den traditionella juridiska metoden men för att utöka vår studie, utförde vi även en undersökning där Telefonsamtal och mailkontakt var det främsta hjälpmedlet. Studien visade att försäkringens fördelar väger tyngre än nackdelarna för fastighetsköparen. För säljaren av fastigheten väger däremot nackdelarna tyngre och en friskrivning från fel och brister, skulle förmodligen vara mer fördelaktigt för denne..

Lögner i moderna kommunikationsmedel

Lögner är vanliga mellan människor och förekommer i olika kommunikationsmedel. Det är av intresse att få kunskap om lögner bland annat inom budgivning på fastigheter, sjukanmälan och otrohet. I detta examensarbete undersöks experimentellt förekomsten av planerade lögner vid kommunikation ansikte mot ansikte, Telefonsamtal och textmeddelande med mobiltelefon (SMS) vid förutsättning att lögnen är planerad och för båda personernas vinning. Tre hypoteser grundade på tre teorier om lögn ställdes. Varje hypotes angav en unik frekvensfördelning av val av kommunikationsmedel.

"Effektiva säljverktyg leder till ökad kommunikation" : En studie av SSAB Tunnplåts säljverktyg

Denna uppsats behandlar SSAB Tunnplåt och deras önskan att öka försäljningen av tunnplåt. Detta antas kunna uppnås genom att förbättra kommunikationen genom säljverktygen. Säljverktygen innefattar Telefonsamtal, personliga möten, broschyrer, videokonferenser, branschtidningar, e-post samt SSAB Tunnplåts hemsida. Eftersom företaget inte erhåller tillräcklig kunskap om säljverktygen medför detta att företaget inte kan förändra eller förbättra säljverktygen för att effektivisera kommunikationen. Syftet med undersökningen är därmed att tillhandahålla uppdragsgivaren med förslag och förbättringar gällande säljverktygen samt redovisa deras användning..

Ansökningshandlingar : Vilka blir intressanta för en anställningsintervju?

Den här studien syftar till att undersöka vad det är i en persons ansökningshandlingar som är attraktivt för en arbetsgivare samt vad som skiljer dessa åt från dem som inte blir kallade till en anställningsintervju.Undersökningen genomfördes genom ett tillfällighets urval där tio personer med kunskap inom området intervjuades. Data transkriberades sedan från ljudfilerna och en tematisering skedde därefter av det utskrivna materialet.Resultatet av undersökningen blev att den sökande allra först måste uppfylla de grundläggande krav som ställs på tjänsten men därutöver är det en subjektiv bedömning som sker. Utifrån ansökningshandlingarna, och eventuella Telefonsamtal, skapar rekryterarna sig en bild av personen vilket sedan ligger till grund för urvalet..

Metoder som stöd vid livsstilsförändringar hos patienter med typ-2 diabetes

Syfte: Syftet med litteraturstudien var att söka evidens för metoder som kan stödja patienter med typ-2 diabetes till livsstilsförändringar. Metod: En litteraturstudie, som innehåller 16 kvantitativa och kvalitativa vetenskapliga artiklar, som var publicerade mellan 2000-2010. Databasen som användes var Cinahl och sökmotorn Elin@Dalarna. Sökorden som använts var: diabetes type 2, type 2 diabetes, lifestyle changes, patient education, empowerment, health behaviour och self-management. Resultat: I resultaten kom uppsatsförfattarna fram till olika kategorier som visar olika åtgärder till livsstilsförändringar.

Marknadsundersökning - hur en Science Park-nod på glesbygden bör göras synlig

Examensarbetet besvarar hur en Science Park-nod bör göra sig synlig på glesbygden. Arbetet har uträttats för Näringlivsbolaget i Eksjö kommun under perioden mars 2009- september 2009. Det har besvarat frågor rörande marknadsföring av Science Park-noder med ett konkret exempel i samhället Mariannelund. Noden i Mariannelund har funnits sedan hösten 2008, men har ännu inte marknadsförts någonting. Rapporten påvisar hur marknadsföringen kan göras för att tjänsten ska efterfrågas av fler kunder.

Medlyssning i utgående telefonförsäljning. Vad utgör goda förutsättningar för coaching?

I call centers bedrivs medlyssning av Telefonsamtal i syfte att kontrollera, övervaka, utbilda och utveckla telefonsäljare. Åtta telefonsäljare deltog i reflexiva intervjuer om upplevelser av medlyssning i utgående telefonförsäljning. Det utkristalliserades fyra teman angående hur telefonsäljare vill att medlyssning ska gå till samt vad telefonsäljare upplever som främjande respektive hämmande i medlyssningssituationen: Organisatoriska förutsättningar vilket innefattar coachernas arbetssituation samt uppläggningen av säljproceduren; Coachens stil där hjälpande och stödjande kontrasteras mot kontrollerande och värderande; Coachens explicita kunskap inom produkt, marknad och försäljningsteori; Ramar vilket omfattar de yttre formerna för medlyssning. Slutligen diskuteras hur uppdragsgivare inom telemarketing kan påverka förutsättningarna för medlyssning, hur säljorganisationer kan bidra till en dynamisk lärmiljö och hur coacher kan beakta principer för ett erfarenhetsbaserat lärande. Framtida forskning kan inriktas på att ta fram best practice inom medlyssning..

Närståendes erfarenheter av att leva med en person med traumatisk hjärnskada: en litteraturöversikt

Syftet med denna systematiska litteraturöversikt var att beskriva närståendes erfarenheter av att leva med en person med traumatisk hjärnskada (THS). Utifrån syftet formulerades tre frågeställningar: Vilka erfarenheter beskrivs i anknytning till relationen med personen med THS? Vilka erfarenheter beskrivs om information från vårdpersonal? Hur kan vårdpersonal hjälpa närstående att känna välbefinnande? Studien baserades på 22 vetenskapliga artiklar. Närståendes erfarenheter var ett ökat ansvarstagande och rollförändringar i relationen och kände oro, stress, ångest, ilska, och missbelåtenhet. Närståendes erfarenheter av informationen var att den var bristfällig, inadekvat samt svårförståelig.

Telefonsamtalets betydelse i rekryteringsprocessen : Rekryterarens upplevelse av telefonsamtalet från en kandidat

En rekrytering påverkas främst utifrån kandidatens intryck, presentation och arbetserfarenhet, där rekryteraren bildar sig en uppfattning vid en intervju. Telefonsamtalets påverkan på rekryteringsprocessen är intressant då kandidaten har en möjlighet att sticka ut från mängden. Hur stor påverkan är beroende på rekryterarens uppmärksamhet, kandidatens förberedelse och vilken personlighet som förmedlas i samtalet. Forskning visar att personligheten extraversion korrelerar positivt till kandidatens prestation i arbetslivet. Syftet med denna studie var att ta reda på Telefonsamtalets betydelse i rekryteringsprocessen.

Information vid dagkirurgi - patientuppfattningar

För att klara krav på besparingar och effektivisering inom hälso- och sjukvård har dagkirurgi som behandlingsform ökat men även som ett led av ny forskning och utveckling av kirurgiska behandlingsmetoder. Patientens behov av kunskap för att kunna klara egenvården efter ingreppet blir större då vårdtiden är kortare vid dagkirurgi. Den valda metoden är litteraturstudie och syftet var att undersöka hur patienterna uppfattade information vid dagkirurgi. Elva vetenskapliga artiklar är granskade och bearbetade och därigenom har ett resultat framkommit. Informationen har störst genomslagskraft när muntlig och skriftlig alternativt visuell information kombineras.

Spelet kring Nordkorea. : En neorealistisk studie av yttre aktörers nationella intressen kring Nordkorea.

Uppsatsens syfte är att undersöka brukarens erfarenheter av socialtjänstens försörjningsstöd. Författarna undersöker hur brukarna upplever kvaliteten, bemötande, servicen samt informationen från socialarbetaren. En kvalitativ metod användes och intervjuer med brukare utfördes för att få djupgående svar på syftet. Ett totalurval utfördes och alla som sökt försörjningsstöd i oktober månad i Fagersta kommun fick ett brev med en förfrågan om att delta i en intervju. Sex brukare valde att delta, två kvinnor och fyra män i åldrarna 24-40.

Sjuksköterskans läkemedelshantering : Risker, förbättringsområden och förebyggande åtgärder

Felaktig läkemedelshantering är vanligt förekommande och orsakar lidande hos patienter samt stora kostnader för samhället. Trots att problemet är känt ses ingen minskning av prevalensen samtidigt som läkemedelsanvändningen ökar. Sjuksköterskan är till stor del inblandad i läkemedelshanteringen på sjukhusen och ansvarar för att den är patientsäker. Syftet med studien var att belysa de risker och förbättringsområden som finns i sjuksköterskans läkemedelshantering samt hur felaktig läkemedelshantering kan förebyggas. Litteraturstudiens ansats var induktiv och 18 artiklar med både kvalitativ och kvantitativ metod användes.

1 Nästa sida ->