Sök:

Sökresultat:

14 Uppsatser om Resorts - Sida 1 av 1

Hälsoresan : Patienter och patientperspektiv på hälsohemmet Föllingegården 1976?1990

In the 1970s and 1980s, Sweden held about 15-20 certified health Resorts that wanted to improve peoples? health with vegetarian food and alternative medicine. This essay aims to explore the popularity of health Resorts through a patient?s perspective. What did the patients look for at the resort, which they could not find in the official health care? A basis for the analysis is Bonnie Blair O´Connor?s theory of Health Belief Systems.

Att anställa artister som skapar upplevelser i världsklass : En fallstudie om hur Parks and Resorts Scandinavia AB använder sig av ett artistkoncept i sin rekrytering

Arbetslivet är i ständig förändring. Från att ha gått från ett Sverige där en stor del av befolkningen har arbetat fysiskt inom industrisektorn kan det idag sägas att det krävs mer personligt engagemang av medarbetarna. Denna studie är en fallstudie som ger ett exempel på en organisation som, genom att införa ett artistkoncept, kan presentera för sina medarbetare vad som förväntas av dem i arbetet. Organisationen är Parks and Resorts Scandinavia AB och syftet med denna studie är att studera hur deras rekryteringschefer gör för att vid nyrekryteringar presentera vad det innebär att arbeta för ett företag med ett artistkoncept samt hur detta synliggörs genom rekryteringsprocessens olika delar. Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod med en kombination av datainsamlingsmetoder såsom text- och innehållsanalys, observation samt intervjuer.

Åre kommun och klimatförändringar : En studie kring hotet mot Åre kommuns vinterturism och dess anpassning till framtida klimatförändringar

Today?s climate research shows that the climate may increase its temperature. One sector that is being threatened by global warming is the winter tourism of the Swedish municipality A?re. Tourism is an important economical source of income in A?re and is now threatened by a shortened winter season.

Uppfattningar om trender inom charterbranschen : - vart är utvecklingen på väg?

Aim: By studying the evolution of the market for package holidays over time we hope to get an understanding of the trends that have characterized the market. By doing so, we can get an idea of where the market is moving towards the future. This knowledge is essential for market participants to establish appropriate strategies that follow market trends.Method: We have used qualitative interviews with people involved in the charter industry.Result & Conclusions: The market is characterized by an increase in Internet orientation, where the travel directory and the physical travel agents are becoming less important. The understanding of climate impacts of travel has increased. More people of the third-generation buy package travels and countries in North Africa and Asia are growing in popularity.We believe the market in the coming years will be characterized by lower prices and lower quality.

Energieffektiviseringsåtgärder på Gustavsvik resorts AB

Badhus är den typ av svenska lokaler som använder mest energi, ofta med en energiprestanda som är långt högre än BBRs gränsvärden för ny- och ombyggnationer. Denna rapport är resultatet av ett examensarbete för Civilingenjörsprogrammet i energiteknik vid Umeå Universitet. Det har utförts på uppdrag av teknikkonsultföretaget KAMTechnology AB åt upplevelseanläggningen Gustavsvik Resorts AB. Gustavsvik ligger i Örebro och består av bland annat äventyrsbad, motionsbad, gym, camping med mera. Detta examensarbete syftar till att utreda möjligheter och ta fram förslag till energieffektiviseringsåtgärder för Gustavsviks badanläggning.

Hållbara transporter i Hemavan Tärnaby och Åre : En innehållsanalys av 13 Svenska turistaktörers hemsidor

Transport is an important aspect to take account in efforts to achieve sustainable tourism development. If we do not change our behavior regarding travel, the consequences will be significant for the environment. This study examines the various transport operators on the two Swedish ski Resorts if their websites and marketing are different from each other in the mode selection. The destinations are Åre and Hemavan Tärnaby. They studied modes are two Swedish airlines, two train companies, three bus companies and three taxi companies.These corporate websites are studied with a content analysis in which the results of the keywords that have been developed are scored according to different categories.

Snöoväder i Sverige 2004-2014 : En statistisk sammanställning samt en utvärdering av tidningsartiklar som källa

Transport is an important aspect to take account in efforts to achieve sustainable tourism development. If we do not change our behavior regarding travel, the consequences will be significant for the environment. This study examines the various transport operators on the two Swedish ski Resorts if their websites and marketing are different from each other in the mode selection. The destinations are Åre and Hemavan Tärnaby. They studied modes are two Swedish airlines, two train companies, three bus companies and three taxi companies.These corporate websites are studied with a content analysis in which the results of the keywords that have been developed are scored according to different categories.

Tsunamikatastrofens politiska efterspel - En fallstudie av ansvarsutkrävandets värde i demokratin

The Swedish society woke up Boxing Day 2004 to the greatest disaster in modern times. As a result of a strong earthquake in the Indian Ocean tsunamis occurred that devastated Resorts where thousands of Swedes were. In the disasters tracks were uncovered government paralysis and shortcomings of the systems control. The purpose of this study is to examine the capacity and means to demand accountability of politicians and officials of the Swedish political system. Extensive studies and the report from the commission of disasters will form the basis for the study.

Om den goda badplatsen : beskrivning och analys över fem skånska badplatsers historia, nyttjande och gestaltning i kontexten av badkulturens allmänna utveckling i Skåne

The European history of bath has its roots in the Greek culture about 2500 years ago. In every Greek town was situated at least one center of culture, a gymnasium, that contained bath establishements, areas for physical training, restaurants, librarys and readingrooms. Already 400 B.C. Hippokrates, founder of the art of healing, spoke for the waters important qualities in medical treatements. After the Greeks the Romans overtook and maintained the polished manners of bathing, and thanks to them the culture spread to the north of Europe. During the middleages the art of swimming was well respected among soldiers and knights, and was frequently practised in tournament games and competitions. At the same time the bathhouses were developed in the towns of Europe.

All invited : waterfront park design for sustainable tourism in Miches, the Dominican Republic

Hidden away in the pristine landscape on the northeast shore of the Dominican Republic, the remote village of Miches is on the verge of shifting its economic resource base from traditional fishing into what could become an international model for sustainable tourism. The aim of this thesis was to produce a vision of a waterfront park near the center of the village; demonstrating concept-based landscape design that reflects the goals of sustainable development originating from the local incentive structure. A composite landscape analysis and design concept both served to inform and guide the design work, which was executed through model building, hand drawings, and production of a visual presentation in the format of an architectural competition entry. The design concept, All invited, signifies the distinction between the development that is about to take place in Miches and the otherwise common all-inclusive Resorts, where tourists are set apart from the local community and spend most of their time within the fenced-off premises of the hotel. All invited also captures the typical Dominican hospitality, and mirrors the aspirations of turning Miches into a safe and welcoming place for visitors. The result is a public park design that is equally inviting local residents as it is to tourists, and where the unique qualities of the site are emphasized without being exploited.

Lifta med liften : Examensarbete om släpliftar

This degree project has been carried out by Carolina Rapp and Jenny Tauson, students at Innovation and Design Engineer program at the Faculty of Technology and science at Karlstad University. The project was carried during Spring of 2009 and took 15 weeks of full time work.  Doppelmayr/Garaventa Group is an Austria/Switzerland corporate group and its associated company Doppelmayr Scandinavia lies in Sunne, Sweden. Doppelmayr/Garaventa Group is the world quality and technology leader in ropeway engineering. The degree project goal was to develop a new shaping of a surface lift. There are two kinds of surface lifts, platter and T-bars. The two kinds of surface lifts have some variation in design but only minor differences.

Leda i världsklass! En kvalitativ studie om operativa mellanchefers syn på ledarskap och motivation på nöjesfält

Nöjesfält har ofta uttalade servicekoncept vars syfte är att dess gäster ska få en service av hög kvalitet för att nöjesfältet som helhet ska vara underhållande, och inte enbart de åkattraktioner och andra nöjen som erbjuds. Syftet med denna studie var att genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer undersöka hur ledarskapet ser ut som används av operativa mellanchefer på nöjesfält för att motivera de underställda medarbetarna att förmedla en hög nivå av service till gästerna de möter i sitt dagliga arbete. De respondenter som valdes ut för undersökningen arbetade samtliga på Skara Sommarland under säsongen 2012 och hade positioner som operativa mellanchefer vilka benämndes teamledare eller biträdande restaurangchef. Skara Sommarland använder sig av koncernen Parks and Resorts servicerelaterade vision leverera en helhetsupplevelse i världsklass ? Varje gång! Det är denna vision de operativa mellancheferna som deltagit i undersökningen har arbetat med för att deras medarbetare ska förmedla till parkens gäster.

Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten

Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. Eftersom både konkurrensen och gästnätterna ökar i Norrbotten ligger större vikt vid att erbjuda rätt koncept till rätt pris.Vi ser att starka ledare som Steve Jobs hos Apple och Dave Horton hos Hilton Hotels & Resorts har visat på starkt engagemang, gediget arbete och målmedvetenhet. De har också vågat ta risker samtidigt som de varit lyhörda gentemot marknaden.

Närinspolitiska reformer : Hur har sänkt minimikrav på aktiekapital samt slopat krav på revision påverkat svenskt nyföretagande?

Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. Eftersom både konkurrensen och gästnätterna ökar i Norrbotten ligger större vikt vid att erbjuda rätt koncept till rätt pris.Vi ser att starka ledare som Steve Jobs hos Apple och Dave Horton hos Hilton Hotels & Resorts har visat på starkt engagemang, gediget arbete och målmedvetenhet. De har också vågat ta risker samtidigt som de varit lyhörda gentemot marknaden.