Sök:

Sökresultat:

443 Uppsatser om Profilämne - Sida 1 av 30

Att fÀrga en grafisk profil : ett ramverk för framtagning av grafisk profiler

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

KarriÀrcentrums profil och image : En kvalitativ studie om hur KarriÀrcentrum kan stÀrka sin profil och identitet för att öka deltagandet pÄ sina förelÀsningar.

Syfte:  Syftet a?r att underso?ka diskrepansen mellan Karria?rcentrums och studenternas uppfattningar av Karria?rcentrums verksamhet. Detta fo?r att kunna sta?rka sin image, identitet och profil fo?r att o?ka deltagandet pa? fo?rela?sningarna.  Metod och empiri: Studien baseras pa? en kvalitativ underso?kning i form av enskild intervju samt fokusgruppsintervju. De som studerats a?r Karria?rcentrum och studenter.

Identitet, profil och image i modets stÀndigt förÀnderliga vÀrld.

Problembakgrund: I modets förÀnderliga vÀrld, med nya trender varje sÀsong, kan det vara svÄrtför svenska modeföretag att skapa sig en lÄngsiktig stark position pÄ den svenskamodemarknaden. Tre företag aktiva pÄ den svenska modemarknaden har valts ut för attundersöka hur de arbetar med identitet, profil och image för att behÄlla sin position pÄmarknaden.Problemformulering: Hur arbetar de utvalda svenska modeföretagen med identitet, profil ochimage?Syfte: Att bidra till förstÄelse om hur svenska modeföretag kan arbeta med sin identitet, profiloch image för att hÄlla sig kvar pÄ marknaden.Metod: En kvalitativ studie har genomförts genom djupintervjuer med de tre svenskamodeföretagen Rodebjer, Brixtol och Uniforms for the dedicated. Parallellt har sekundÀrdataanalyserats för att bidra till en djupare förstÄelse och en objektivare syn pÄ företagen.Resultat/Slutsats: Det Àr ett stÀndigt samspel mellan identitet, profil och image. DÀr identitet Àrvem du Àr, profil vem du vill vara och image hur du uppfattas.

Studie av impregnerbarhet hos trÀ

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

Hur skapar man en unik design?

Som mitt examens projekt har jag valt att forska kring frÄgan "Hur skapar man en unik design?" och anvÀnt det genom att skapa en grafisk profil till mig sjÀlv..

Vakuumisolering vid byggnadsrenovering och tillÀggsisolering

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

Den kommunala profilen och dess pÄverkan pÄ den fysiska planeringen

Ronneby kommun har Är 2009 antagit en ny profil, Den moderna kurorten, som ska förtydliga vad kommunen har att erbjuda och vilka mÄl den sÀtter för framtiden. Detta arbete syftar till att söka svar pÄ om denna nyantagna profil och vad den stÄr för har speglat av sig i kommunens fysiska planering. Detta görs genom att söka upp kommunala dokument med uttalade kopplingar till denna profil. Profilens betydelse kommer sedan att analyseras för att sedan jÀmföras med fallstudiernas ÄtgÀrder. PÄ sÄ sÀtt kan arbetet hitta kopplingar mellan den aktuella fysiska planeringen och kommunens profil och dÀrmed avgöra om Den moderna kurorten har satt spÄr i planeringen.

Hur anpassas stimuli i butiksatmosfÀren i en stor och i en liten butik inom samma kedja?

Inom ett företag Àr det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utÄt mot kunder. ButiksatmosfÀren Àr en del av butikskedjans helhet, vilken pÄverkar hur kunderna upplever butikerna. DÄ butikskedjorna fÄr anpassa sina butiker efter ytan, pÄverkas Àven den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sÀnder ut. Detta leder till att kunderna fÄr en osammanhÀngande image som inte stÀmmer överens med företagets profil och identitet. Rapporten jÀmför en butikskedjas profil och identitet med kundernas uppfattade image av butikskedjan.

Taklösningar för kallvindar : - En studie av kallvindar för smÄhus med passivhusstandard samt evaluering av en taklösning för en kallvind

Att skapa en grafisk profil kanske lÄter enkelt, men det Àr mycket svÄrare Àn vad man kan tro. Vad innehÄller en grafisk profil? Hur börjar man? Vad ska man tÀnka pÄ? Det finns mÄnga frÄgetecken nÀr man ska skapa en grafisk profil, det Àr mycket man ska tÀnka pÄ som man lÀtt kan glömma bort eller kanske inte ens vet om.Projektet Àr upplagt i tvÄ delar, en teoretisk del samt en praktisk del. Den teoretiska delen har vi samlat pÄ en massa information som har utvÀrderats och sedan anvÀnts som grund för den praktiska delen. Den praktiska delen har lett till ett ramverk som kan anvÀndas för skapande av grafiska profiler oavsett tidigare erfarenheter..

Den kommunala profilen och dess pÄverkan pÄ den fysiska planeringen

Ronneby kommun har Är 2009 antagit en ny profil, Den moderna kurorten, som ska förtydliga vad kommunen har att erbjuda och vilka mÄl den sÀtter för framtiden. Detta arbete syftar till att söka svar pÄ om denna nyantagna profil och vad den stÄr för har speglat av sig i kommunens fysiska planering. Detta görs genom att söka upp kommunala dokument med uttalade kopplingar till denna profil. Profilens betydelse kommer sedan att analyseras för att sedan jÀmföras med fallstudiernas ÄtgÀrder. PÄ sÄ sÀtt kan arbetet hitta kopplingar mellan den aktuella fysiska planeringen och kommunens profil och dÀrmed avgöra om Den moderna kurorten har satt spÄr i planeringen. Arbetet kommer Àven undersöka fallstudiernas möjlighet, grundat i forskning, som fungerande komponenter i Ronneby kommuns marknadsföring.

Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)

Detta examensarbete innefattar bÄde en fördjupning och en praktisk del inom Àmnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrÄn Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. Fördjupningsdelen behandlar omrÄden som branding, företagsidentitet och grafisk profil. För att skapa ett starkt varumÀrke pÄ en marknad krÀvs vÀlplanerade, strategiska och originella reklamkampanjer samt en stark och enhetlig visuell identitet. Med hjÀlp av fördjupningen sÄ har en kunskapsgrund lagts inom Àmnet grafisk profilering och det praktiska arbetet har förenklats mycket.Den praktiska delen innehÄller framtagning av en grafisk profil med tillhörande manual till House of Sweden, Sveriges nya ambassad, Event Center och lÀgenhetsbyggnad i Washington D.C., USA.

Deco Retro : Designprocessen för att skapa ett varumÀrke

Denna rapport redogör för skapandet av varumÀrket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumÀrket. VarumÀrketDeco Retro togs fram som ett undervarumÀrke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumÀrke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stÀrkt identitet och vÀrde för de produkter som ska sÀljas under varumÀrket. Designarbetetkring varumÀrket strÀvade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de vÀrdensom under projektet tagits fram för varumÀrket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.

"Det Àr ingen dans pÄ rosor" - En uppsats om vilka förutsÀttningar som krÀvs för att en turistorganisation ska kunna arbeta med en profil

Problembeskrivning:Det inte Àr helt problemfritt att samarbeta ifrÄgasÀtter vi hur samarbeten ska kunna enas kring vad och hur de olika aktörerna vill att destinationens profil ska förmedlas, dÄ aktörerna har olika utgÄngspunkter. Vi menar att aktörernas olika utgÄngspunkter kan göra det svÄrt att bli eniga i hur profilen ska förmedlas vilket kan bli problematiskt om arbetet med en profil ska lyckas.Syfte: VÄrt syfte Àr att undersöka hur samarbetet mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation skapar förutsÀttningar för att arbeta med en profil.FrÄgestÀllningar:- Hur kan ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation karaktÀriseras?- Vad gynnar ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom enturistorganisation?- PÄ vilket sÀtt pÄverkas ett samarbete mellan den privata och offentliga sektorn inom en turistorganisation av medlemmarnas olika bakgrunder?- Vad Àr viktigt i arbetet med en profil?Metod: Vi har i denna uppsats anvÀnt oss av en induktiv ansats. För att besvara vÄrt syfte valde vi att göra en fallstudie. Vi valde LandskronaPlus som Àr ettmarknadsföringsorgan som arbetar med destinationsutveckling.

Med skilda perspektiv : Sverigedemokraternas profil, identitet och image

Syftet med studien Àr att utifrÄn Sverigedemokraternas valkampanjfilm undersöka hur de planerade kommunikationsverktygen profil, identitet och image tolkas utifrÄn tre olika perspektiv. Under studiens gÄng har vi genomfört strukturerade intervjuer med tre medlemmar inom Sverigedemokraterna, en semiotisk filmanalys av partiets valkampanjfilm och utfört enkÀtundersökningar med 100 röstberÀttigade elever vid Erik Dahlbergsgymnasiet. Studiens resultat visar att Sverigedemokraternas profil stÀmmer överens med valkampanjfilmens identitet. GÀllande image anser partiet att allmÀnhetens tolkning inte stÀmmer överens med partiets profil. Ett problem som Sverigedemokraterna sÀger sig ligga i att media har kommunicerat en felaktig bild av partiet. VÄr semiotiska filmanalys visar att Sverigedemokraternas budskap framgÄr tydligt i valkampanjfilmen genom att visa hur invandringen kostar mycket, samtidigt som pensionÀrerna blir drabbade. Studiens resultat visar Àven att mer Àn hÀlften av eleverna pÄ Erik Dahlbergsgymnasiet hade en negativ instÀllning till Sverigedemokraterna och 70 procent ansÄg att individerna i valkampanjfilmen framstÀlls orÀttvist..

Komet

Jag har i mitt examensarbete skapat ett cykelmÀrke. Syftet har varit att fördjupa mig i grafisk design och skapa en komplett grafisk profil till ett företag och samtidigt att lÀra mig mer om hur man skapar en varumÀrkesidentitet. Det konkreta mÄlet var att ta fram tillrÀckligt mycket material för att cykelmÀrket, komet, ska kunna lanseras pÄ riktigt. AlltsÄ ett identitetsprogram med grafisk profil, en provcykel, kommunikationsmaterial, en hemsida, en katalog, ett event etc..

1 NĂ€sta sida ->