Sök:

Sökresultat:

155 Uppsatser om Photoshop-sketches - Sida 1 av 11

Vana texturerare : En uppsats om minsta motståndets väg, invanda mönster och liknande gränssnitt

This essay brings up how experienced texture artists in game development can get comfortable in their workflow and therefore not spend time on learning new techniques that in the end could be more efficient. We base this on theories that people often choose the path of least resistance, which in the case of an experienced texture artist would be the path they have learned and are comfortable with. We also talk about the popularity of Photoshop and that many of today?s texture artists in the game industry are using it and that this could be because Photoshop was one of the first programs that could be used well for texturing. Because of this many learned to use it and stuck by it and then taught Photoshop to new texture artists because that is the program that they know.

Att inreda ett intranät : En rapport över framtagandet av en ny design för ett intranät

Denna uppsats beskriver utvecklingen inom projektet att skapa en redesign av en intranätmall till företaget Circuit i Stockholm. Denna intranätmall representerar de intranät som företaget producerar och används för att sälja in intranät till nya kunder. På grund av att många uppdateringar och nya funktioner tillkommit i de senaste intranäten som levererats vill företaget uppdatera sin intranätmall och som en del i arbetet skapa en ny design till den. Det som levererades inom projektet var slutgiltiga Photoshopskisser med syftet att beskriva designen i detalj, samt påbörjad kodmässig implementering i front-end med hjälp av ramverk för responsiv design..

Normal Mapping för Hårda Ytor : Photoshop och Maya Transfer Maps för Normal Mapping av icke-organiska geometri i datorspel

I mitt examensarbete har jag undersökt om det lämpar sig att använda en manuell metod för att skapa normal maps till icke-organiska polygonmodeller avsedda för datorspel. Jag har använt mig av Photoshop för att måla normal maps som jag sedan applicerar på lågdetaljerade modeller jag skapat, för att höja detaljgraden avsevärt. Då icke-organisk modellering inbegriper modeller som ska representera hårda ytor, och därmed inte animeras med deformation, så antog jag att denna metod skulle lämpa sig väldigt väl åt dessa ytor som ofta har extremt mjuka former och precisa vassare kanter. Min metod har varit att studera litteratur om Normal Mapping och hur man använder Photoshop för detta. Jag har sedan utfört praktiskt arbete för att utvärdera hur effektiv metoden är samt vilka fördelar den bidrar med. Jag går igenom teori för normal mapping som jag stödjer med hjälp av faktatexter och instruktions-DVDer i ämnet för att sedan redovisa metoden jag använt i mitt arbete. Jag avslutar sedan med en diskussion kring mitt resultat och redovisar vad jag kommit fram till genom mina experiment. Jag kommer fram till att Normal Mapping med Photoshop är mycket väl lämpat åt hårda ytor och även bidrar med optimeringar i arbetsflödet både vad gäller organisering, tidsåtgång samt kontroll över resultatet.

Planering och anläggning av en uteplats i parhusområde :

In a condominium with two-apartment buildings, lies an area, formerly used as a playground, nowadays wasted and abandoned. The owner wanted to embellish the place and get a new use for it, preferably as a gathering- and feast-place. The work is described with focus on the construction with describing pictures and sketches. The production of the sketches is not reported more than that they are attached at the end of the paper. The practical work is done and documented.

U.M.B: - en digitalt skapad bildserie

Denna workbook behandlar produktion, resultat och analys av en serie digitalt producerade bilder, presenterade i form av en tryckt bok. Dessa bilder gjordes genom att frilägga och behandla en mängd bilder i Adobe Photoshop, för att sedan länka och montera dessa i Adobe After Effects. Efter detta, applicera ett antal effekter såväl som en simulering av en kamera som fotar kompositionen, för att senare lämna över bilden för efterbehandling i Photoshop. Syftet med detta var att undersöka hur dessa två program kan komplettera varandra vid skapande av digitala stillbilder.Den slutgiltiga artefakten blev en spiralbunden bok med åtta uppslag, innehållande bildseriens samtliga fem bilder..

Shooting Target - Design : Product Development

The project has involved the development of two kinds of shooting targets in partnership with Marcus Bergkvist and Christopher Åkerblom. The project from the client was divided into two parts. This thesis discusses solutions for hands-on transport, development of tripods and an overall design. The second thesis affect resetting systems for the products.The work was done with a process and methodology based on design perspectives. This process has involved the search of relevant data which has provided the platform and opportunity for appropriate and purposeful design work.Concept development has been done using hand sketches and Photoshop, where a simple visualization of different concepts for the tripods has been produced.

Ägglocksmaskin : Produktutveckling på en maskin som hanterar ägglocken

The project has involved the development of two kinds of shooting targets in partnership with Marcus Bergkvist and Christopher Åkerblom. The project from the client was divided into two parts. This thesis discusses solutions for hands-on transport, development of tripods and an overall design. The second thesis affect resetting systems for the products.The work was done with a process and methodology based on design perspectives. This process has involved the search of relevant data which has provided the platform and opportunity for appropriate and purposeful design work.Concept development has been done using hand sketches and Photoshop, where a simple visualization of different concepts for the tripods has been produced.

Ny förpackning för Renat Brännvin åt Vin & Sprit AB

The purpose of this degree project is to come up with a new package to Renat Brännvin for »Vin & SpritAB« and make the product more attractive on the market of bars, restaurants and hotels. The commissionhas included to decide the material of the package, whether it´s possible to manufacture the productand to make an estimation of the costs.The conditions that »Vin & Sprit AB« set up was to make the product attractive to a younger targetgroup, in this case people from 20 to 40 years old. As Renat Brännvin is considered to be a product of firstclass it´s of great importance that the package reflects the look of a premium product.At first we looked at the history of the company »Vin & Sprit AB« and Renat Brännvin. We decidedthat the package schould consist of a bottle, glasses and a device used when serving the liquor. To getinspiration before sketching we studied different kinds of bottles, glasses and serving devices.

AUTOMATISERING AV PAKETERINGSPROCESS

The aim of this thesis is to investigate if an automation of the manual packaging process at Legosan AB is profitable. Legosan AB, located in Kumla, performs subcontract work of dietary supplements and medical products to companies within Europe. The chapterportal robot is used in the other. As there are several options in the choice of packaging robot the suggestions of improvement are divided into two different designs. Other machines and equipment necessary for the different suggestions of improvement are showed and their measurements are presented.

Utveckling av mobilapplikation för lutfrenare i möbel

During the year 2014, Artex AB has worked to launch a new product whose function is to locally purify the air. The product is a headboard and its purpose is to give the user clean air while sleeping. The air purifier has different speeds and it`s up to the user to choose which effect that will be on. To get the best experience of the product as possible, the air purifier shall be controlled by a mobile application. In that way the user can increase and decrease the fan speed, even when the user not is home.

Gummitryck eller Photoshop : Kan gummitryck motiveras om det går att få samma resultat digitalt?

The purpose of this work is to develop and test a design process where quick decisions and model building has a prominent role. The goal is to develop a number of products and build prototypes to be shown during the Carl Malmsten Furniture Studies spring exhibition 2012. I?m also writing a report describing my work.To reach my goal I have each day during the first phase conducted a short research and found a concept based on that days name day. Then I have continued in the workshop and worked with three-dimensional models.

Skissen och skissandet - landskapsarkitektens arbetsverktyg

What is sketching for a landscape architect? Does it involve anything else than the sketching process, the tool withwhich we work and carry a project through? The answer is yes, it is a process but one that includes many functionslike making notes in drawings or words for remembrance, a way to convey your ideas to others and to clearifyideas for yourself or together in a group. This thesis aim to give a broader picture of what sketches and sketchingis through many voices, and images made by architects, a psychiatrist, a teacher, and landscape architect students.The focus is on the hand made sketch and show many examples of what a sketch can look like.What is a sketch? A sketch can be many things, but the general consensus is that it is made fast and as a draft. Itcan be made in any material, two or three dimensional.

Gourmetmat för alla!

Vårt mål med projektet var att göra en webbapplikation åt Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehåller information om produkterna och hur de används samt vilka fördelear dessa ger..

Adobe -En företagsanalys

De internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss.Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå ditär förmodligen vad som skiljer dem från andra mindreframgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ettvärde inom företaget både genom produkter eller tjänster som deerbjuder. När de väl har etablerats på marknaden blir företagetsnamn oftast ett tillförlitligt varumärke förknippad med det demhar att erbjuda.I denna uppstats undersöks företaget Adobe, som ärmarknadsdominerande inom sitt område, med mer fokus på en avderas många kärnteknologier Photoshop. Studien kommer attbidra med information om vad som ligger bakom Adobesframgång, vilka som är deras trogna kunder och vad deras åsikterär angående Adobes framgång. Frågor som kommer att belysasberör områden inom externredovisning.Det övergripande syftet med studien är således att ta reda på hurföretaget Adobe skapar ett värde i deras företag och vad det ärsom gör dem så unika.

MK Brinkarna

En webbapplikation har skapats åt en motorklubb i Karlskrona vid namn Brinkarna. Webbsidans syfte är att sprida information till klubbens medlemmar, samt göra reklam för klubben för att kunna få fler medlemmar.Applikationen är utvecklad i CMS-programmet Joomla! som är uppbyggt med programmeringsspråket PHP. Designen och presentationen sköts med hjälp av CSS och XHTML, bilder med hjälp av programmet Photoshop CS4. .

1 Nästa sida ->