Sök:

Adobe -En företagsanalys


De internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss.Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå ditär förmodligen vad som skiljer dem från andra mindreframgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ettvärde inom företaget både genom produkter eller tjänster som deerbjuder. När de väl har etablerats på marknaden blir företagetsnamn oftast ett tillförlitligt varumärke förknippad med det demhar att erbjuda.I denna uppstats undersöks företaget Adobe, som ärmarknadsdominerande inom sitt område, med mer fokus på en avderas många kärnteknologier Photoshop. Studien kommer attbidra med information om vad som ligger bakom Adobesframgång, vilka som är deras trogna kunder och vad deras åsikterär angående Adobes framgång. Frågor som kommer att belysasberör områden inom externredovisning.Det övergripande syftet med studien är således att ta reda på hurföretaget Adobe skapar ett värde i deras företag och vad det ärsom gör dem så unika. Syftet uppfylls genom en närmaregranskning av företagets och användarnas perspektiv.Datainsamlingen ägde rum genom en undersökning med kvalitativdesign. Metoden som användes för att genomföraundersökningen består av en intervjustudie i form av öppnasamtal. Frågorna var varierade inte för det var viktigt att se hurlika eller olika åsikterna är.Resultatet i överlag är ganska enhälligt i stora drag medgemensamma budskap även om det finns lite motsättningar i vissa områden.

Författare

My Folkeson Vandad Moghadasi

Lärosäte och institution

Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..