Sök:

Sökresultat:

6 Uppsatser om Personalisering - Sida 1 av 1

Att öka mottagligheten för branded content genom hyper-personalisering : En användarstudie mot målgruppen för digitala tidskrifter inom populärkultur.

I denna studie utreder jag om hur branded content mottas avmålgruppen för digitala tidskrifter inom populärkultur genom enframträdande teknik in webb-Personalisering, hyper-Personalisering.Målgruppen för denna studie är unga opinionsbildare som konsumerarinnehåll från digitala tidskrifter som exempelvis Nöjesguiden. Brandedcontent, sponsrat innehåll, är innehåll som skapas för att ett varumärkeskall förknippas med en kreatörs målgrupp. Alltså kan ett varumärke beNöjesguiden skapa redaktionellt innehåll som bör tilltala målgruppen förden digitala tidskriften, och på så sätt skall målgruppen få en nyuppfattning eller fortsatt positiv syn på varumärket. HyperPersonaliseringär en teknik som appliceras för att kunna rikta innehåll,tjänster eller produkter mot individer inom en målgrupp med träffsäkerrelevans. Tekniken kräver en stor mängd insamlad social data och det blirdärför intressant att föra en diskussion kring hur målgruppen reagerar påatt man kan genomföra en sådan enorm insamling av data.

Spam eller värdefull leverantör? : En undersökning kring mottagares uppfattningar av personaliseringar i marknadsföringsmejl B2B

Syfte: Syftet är att identifiera vilka delar i ett personaliserat marknadsföringsmejl B2B som mottagaren uppfattar mest positivt. Uppsatsen ska även bidra med kunskap om hur företag kan använda dessa Personaliseringar för att utforma ett marknadsföringsmejl. Metod: För att uppnå syftet har kvalitativa besöksintervjuer gjorts med nio respondenter, som samtliga är mottagare av B2B-marknadsföringsmejl. Slutsatser: Respondenterna var generellt positiva till Personaliseringar. Uppfattningen att mottagarens namn användes var övervägande neutralt.

Att stödja utan att styra eller störa : Användbarhetsstudie av personlig anpassning på webbsidor

Ett överflöd av information gör att den information vi verkligen vill ha blir svårare att hitta. För att råda bot på detta har det gjorts försök att hjälpa användaren att hitta genom personlig anpassning av webbsidor. Meningen är att personlig anpassning ska göra det enkelt för användaren, och att systemet därmed har hög användbarhet. Att se om det verkligen är så är syftet med denna studie. Inom ett projekt som avser ge familjer med tonåriga diabetiker IT-stöd gjordes en heuristisk utvärdering och intervjuer för att undersöka ett antal funktioner för personlig anpassning ur användbarhetsperspektiv.

Personalisering för mobila användare med avseende på användarvänlighet : Personalization for mobile users in terms of usability

Umea? universitet ha?ller i nula?get pa? att utveckla ett nytt intrana?t som a?r ta?nkt att anva?ndas av ansta?llda pa? Umea? universitet. Detta intrana?t har ett inloggat och utloggat la?ge. Det utloggade la?get a?r o?ppet fo?r allma?nheten och det inloggade a?r ta?nkt ska vara en personaliserad del da?r den ansta?llde ska kunna anpassa sitt inloggade la?ge efter behov.

Kundlojalitet på en lokal apoteksmarknad : Customer loyalty in a local pharmacy market

Syftet är att undersöka och beskriva vilka faktorer det är som påverkar kunderna när de väljer ett lokalt apotek och även undersöka möjliga samband som kan påvisas mellan upplevd kundlojalitet och några av de undersökta faktorerna.En kombination av en kvalitativ och en kvantitativ studie genomfördes, med huvudfokus på den kvantitativa metoden. Först gjordes miniintervjuer med tre olika apotekschefer på en lokal apoteksmarknad. Efter det genomfördes en kvantitativ studie bland kunder på de tre apoteken. Respondenterna fick ta ställning till om påståendena stämde mycket bra, stämde bra, stämde mindre bra eller inte stämde alls. De insamlade data fördes sedan in i Excel där svaren analyserades.I analysen gjordes först sambandsanalyser genom klusteranalyser, spridningsdiagram och även stapeldiagram.

Kunskapsbevarande Metoder : En fallstudie av kontinuerligt arbete för att minska riskenför kunskapsförlust vid oplanerat personalbortfall

Kunskap spelar idag en viktigare roll än någonsin för företag och en stor mängd avderas inneboende kunskap finns lagrad inuti nyckelpersoners hjärnor. Detta innebär enrisk då viktig kunskap kan gå förlorad vid händelse av oplanerat personalbortfall. Omnyckelpersoner plötsligt blir obrukbara för företaget och möjligheten tillöverlämningsperiod försvinner så är det av stor vikt att denna personalbundna kunskapäven finns lagrad i andra delar av företaget.Syftet med denna uppsats är att identifiera och undersöka vilka metoder som företaganvänder för att kontinuerligt bevara nyckelpersoners kunskap och på så sätt minimerarisken att denna går förlorad vid händelse av oplanerat personalbortfall.Uppsatsen består av en litteraturstudie samt en fallstudie av ett företag. Företaget somundersöks är ett stort teknikföretag och studierna till denna uppsats har koncentrerats tillföretagets avdelning för Development & Engineering. Resultaten baseras främst på treintervjuer med olika chefer från denna avdelning samt en enkätundersökning bland deanställda.