Sök:

Spam eller värdefull leverantör?

En undersökning kring mottagares uppfattningar av personaliseringar i marknadsföringsmejl B2B


Syfte: Syftet är att identifiera vilka delar i ett personaliserat marknadsföringsmejl B2B som mottagaren uppfattar mest positivt. Uppsatsen ska även bidra med kunskap om hur företag kan använda dessa personaliseringar för att utforma ett marknadsföringsmejl. Metod: För att uppnå syftet har kvalitativa besöksintervjuer gjorts med nio respondenter, som samtliga är mottagare av B2B-marknadsföringsmejl. Slutsatser: Respondenterna var generellt positiva till personaliseringar. Uppfattningen att mottagarens namn användes var övervägande neutralt. Respondenterna uppfattar ett innehåll som är personaliserat till deras roll på det företag de jobbar på positivt. Användandet av personaliserad avsändare uppfattades positivt av respondenterna.

Författare

Pontus Roslund Daniel Fridvall Mattias Stigmark

Lärosäte och institution

Institutionen för industriell ekonomi

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..