Sök:

Sökresultat:

604 Uppsatser om Motionär - Sida 1 av 41

Animationsanpassad mjukvarupipeline för Motion
Capture leverantörer

Detta examensarbeta behandlar de svÄrigheter som kan uppstÄ nÀr man vill animera med hjÀlp av Motion Capture. Det tar ocksÄ upp lösningar till dessa problem och kompletta pipelines för animation med Qualisys kameror..

Analys, modellering och Äterskapande av fordonsdynamiska rörelser i tÄg

The purpose of this thesis was to analyse, model and finally generate dynamic vehicular motions in a train. The objective with the analysis was to find important motions for a realistic train experience. The motions from the analysis were then weighted against possibilities for generation in a motion platform.A dynamic motion model was created to model the selected motions. The model was implemented in a simulation environment, more specifically MATLAB/Simulink. The simulation environment was used to simulate the model and to generate outputs to control a motion platform.

Stop motion som uttryckssÀtt : En kvalitativ studie med fokus pÄ de pÄverkande faktorerna för varför unga vuxna amatörer vÀljer stop motion-animation som uttryckssÀtt

Playfulness and curiosity in the usage of new technology and digital filmmaking has always been of great importance within these fields. There are many different media technologies that can form what the user wants to communicate in a certain context. One of these forms of expression that has increased in popularity from the early 20th century until today is the animation technique, Stop motion. Amateur filmmakers have also found an interest in using the technique. Our purpose has been to study the different aspects as to why young-adult amateur filmmakers have chosen stop motion as the way to express themselves.

Att animera mÀnskliga KaraktÀrer : En studie kring animation med hjÀlp av icke verbal kommunikation

I detta arbete undersöks det vilken av tvÄ animationsmetoder, handanimation eller motion capture som frÀmst skapar animation som upplevs av ÄskÄdaren som naturlig i sitt rörelsemönster. För att besvara denna frÄga har en litteraturstudie genomförts som frÀmst fokuserar pÄ omrÄdet kroppssprÄk. Tre typer av animationer har skapats dels med hjÀlp av motion capture-teknik och dels med handanimation. Sedan utvÀrderas de olika animationsklippen genom en kvalitativ undersökning dÀr det visade sig att de animationer som skapats med hjÀlp av motion capture-teknik upplevdes som naturligast i sitt rörelsemönster.    .

MC.d.o.t : Motion capture data och dess tillgÀnglighet

HÄrdvara kan bli gammal, program kan sluta utvecklas, filer som skapats frÄn sÄdan hÄrdvara respektive mjukvara kan bli oanvÀndbara med tiden. Samt att hÄlla ordning pÄ mÄnga individuella filer kan i lÀngden bli jobbigt för anvÀndare. Med en databasorienterad lagrinsgslösning kan olika API:er anvÀndas för att göra data kompatibel med flera olika verktyg och program, samt att det kan anvÀndas för att skapa en centraliserad lösning för att enkelt hÄlla ordning pÄ information. Bland databaser finns det tvÄ primÀra grupperingar: SQL och NoSQL. Detta arbete Àmnar undersöka vilken typ som passar för att hantera motion capture data.

Motiv till motion ur ett köns- och socialpsykologiskt perspektiv

Den sociala kontexten inom idrotten Àr en viktig orsak till utövares motivation. Sociala skÀl sÄsom kÀnsla av tillhörighet, att vara del av ett lag och social status rapporteras som centrala anledningar till engagemang. Syftet med denna studie Àr att undersöka vilka motiv individer anger till sitt motionerande med fokus pÄ de sociala aspekterna, med en jÀmförelse mellan könen. Studien utgÄr ifrÄn Deci och Ryans Self-Determination Theory (2000). Motiv till deltagande i motion mÀttes genom anvÀndandet av ?The Exercise Motivation Inventory-2?.

Att navigera med gester : Gestbaserad teknik för framtiden

Technology evolves quickly, with innovative ideas growing everywhere. Still, no technology is anywhere near challenging the mouse and keyboard for navigation of your standard computer. This study focuses on comparing the traditional technologies of mouse and keyboard with the new technology of gestures - in this case Leap Motion - in purpose of finding how the usage differs and what the potential users want from the competing technology. The experiment was executed in a controlled environment, with as few external factors as possible. We found that although the test subjects found Leap Motion fun, the test subjects do not want to surf the web with gestures.

Äta bör man? Kost, sömn och motions inverkan pĂ„ elevers vakenhet i skolan

I detta arbete undersöker jag om kost, sömn och motion pĂ„verkar elevers vakenhet i skolan. LitteraturgenomgĂ„ngen behandlar aktuella rön kring nĂ€ringslĂ€ra, sömn, motion, riktlinjer för skolmat och skolfrukostförsök. Även Linköpings kommuns roll i skolmatfrĂ„gan behandlas. I en enkĂ€tundersökning bland 35 sjĂ€tteklassare kartlĂ€ggs deras mat, sömn och motionsvanor under fyra dagar. Resultatet behandlas i en enkĂ€tanalys, dĂ€r det framgĂ„r att kost och motion kan pĂ„verka elevernas vakenhet i skolan.

Motion och hÀlsa, en social förmÄn?

Detta examensarbete ifrÄgasÀtter om motion och hÀlsa kan sÀgas vara en social förmÄn. Avsikten har varit att undersöka barns attityd, motionsvanor och fritidssysselsÀttning med avseende pÄ skillnader i deras boende. Min litteraturgenomgÄng omfattar sÄvÀl mÀnniskors behov av motion i det dagliga livet som samhÀllets direktiv betrÀffande fysisk fostran uttryckt i tidigare och gÀllande lÀroplaner.För att fÄ svar pÄ mina uppstÀllda frÄgor har jag genomfört en enkÀt pÄ tre skolor som ligger i olika socialt ansedda omrÄden. Min enkÀtundersökning Àr inte stor nog för att kunna ge nÄgra generaliserbara svar. Men vad jag kan se Àr tendenser som överensstÀmmer med tidigare forskning kring idrott och sociala skillnader.Forskarna slÄr larm om en allt sÀmre hÀlsa medan politikerna ser till att skÀra ned pÄ idrotten..

Blinkets pÄverkan - En studie om rörliga skyltar i butik och dess pÄverkan pÄ försÀljningen samt konsumenternas attityd, köpintention och beteende

Studies show that visual elements in store have a great impact on consumers. Of all the impressions that the brain receives the visual impressions count for 83 %. One of the visual elements that retailers can use in-store to influence consumers is signs. Today, there are a lot of studies on regular signs but this is very limited when it comes to motion displays. Motion displays are signs printed on electronic paper with animated messages.

Marknaden och kulturarvet: Argumentationsanalys av moderaternas kulturmotion 2005/06Kr:233

The cultural policy area has a tendency to be seen as a consensus area, where there are no big conflicts between the parties. The aim of this master?s thesis is to study the moderate party?s cultural motion 2005/06Kr:233 with the party leader Fredrik Reinfeldt as first author. If consensus rules, the party?s ideology should not be visible in the motion, but the assumption in the thesis is that it is visible.

Om barns kost, motion och hÀlsa

Studiens syfte var att granska om i vilken utstrÀckning skolan tillgodoser elevers behov av undervisning gÀllande kost, motion och hÀlsa. Resultatet pekar pÄ att skolan har goda intentioner men begrÀnsade möjligheter att nÄ upp till Lpo 94: s krav pÄ att elever utövar nÄgon form av fysisk aktivitet varje dag. Vidare visar resultaten att skolan har svÄrigheter att kunna undervisa de yngre Äldrarna, i kost och hÀlsa pÄ ett tillfredstÀllande sÀtt, dÄ lÀrarna upplever det som svÄrt att hitta bra material pÄ grund av skolans otillrÀckliga budget. Konsekvenser för detta utmynnar i att skolor har svÄrt att efterleva intentionerna i Lpo 94.

?Bollen susade in i bortre gaveln? - En studie i rörelsekonstruktioner och produktivitet

This paper investigates the grammatical construction intransitive motionconstruction with GOAL as it is used in Swedish (Swe. intransitivrörelsekonstruktion med MÅL).I examine in which ways the construction is productive, i.e. thepossibility to use the construction with new verbs as well as withordinary motion verbs with new functions. The notion of productivity isbased on the construction?s type frequency and semantic openness(Goldberg 1995, 2006; BarĂ°dal 2008; Bybee 2010).

LĂ„gbudget filmskapande och tillverkning av billigt Motion Capture system

Nya filmer som skapas innehÄller mer och mer datorgenererade bilder och mÄnga filmer skapas Àven helt den digitala vÀgen, detta innebÀr att det krÀvs en rad olika dyra licenser för program och verktyg för att kunna skapa bra filmer.Genom ett projekt dÀr en kortfilm skapas helt i 3D med en sÄ lÄg budget som möjligt och som dessutom ska anvÀnda sig av Motion Capture som animerings-teknik sÄ krÀvs det ett bra alternativ till att tillverka ett eget Motion Capture system för att sÄ lite pengar som möjligt ska spenderas. Genom anvÀnding av Playstation kameror och lÄnade material kan ett billigt Motion Capture system tillverkas, samtidigt som kostnaden för kortfilmen hÄlls sÄ lÄg som möjligt. Hur mÄnga timmar som lagts ned pÄ modellering av objekt till filmen kan jÀmföras med ett uppskattat pris för anstÀllning av professionell hjÀlp och dessutom se om detta verkligen Àr ett lönsamt alternativ istÀllet för att skapa sina egna modeller till filmen. .

MÀklarkontorets geografiska placering : Och dess pÄverkan pÄ kundens val av mÀklarbyrÄ

Technology evolves quickly, with innovative ideas growing everywhere. Still, no technology is anywhere near challenging the mouse and keyboard for navigation of your standard computer. This study focuses on comparing the traditional technologies of mouse and keyboard with the new technology of gestures - in this case Leap Motion - in purpose of finding how the usage differs and what the potential users want from the competing technology. The experiment was executed in a controlled environment, with as few external factors as possible. We found that although the test subjects found Leap Motion fun, the test subjects do not want to surf the web with gestures.

1 NĂ€sta sida ->