Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Förlag - Sida 1 av 1

Medan skivbolagen blöder blomstrar andra delar av musikbranschen? : En ekonomisk kartla?ggning av svenska skivbolag, bokningsbolag och musikfo?rlag o?ver en 8-a?rsperiod.

Syftet med vÄr uppsats Àr att kartlÀgga tre av de viktigaste delarna (skivbolag, bokningsbolag och förlag) i den svenska musikbranschen ur ett ekonomiskt perspektiv. Genom vÄr kartlÀggning Àmnar vi öka förstÄelsen för hur den ekonomiska strukturen mellan svenska musikbolag har utvecklats frÄn Är 2000 till 2008. Denna jÀmförelse har vi gjort genom att granska Ärsredovisningar frÄn de största aktörerna inom respektive del-bransch..

Juventus IF : Interaktion inom ett marknadssystem fo?r ett amato?rlag

Inledning/Bakgrund: En division 3-klubb har under fyra sa?songer va?rvat na?stan 70 spelare och har samtidigt uppma?rksammats i media fo?r deras engagemang i Sierra Leone, med ett va?lgo?renhetsprojekt vid namn ?Fotboll kan hja?lpa?. Det gjorde fo?rfattarna nyfikna, hur a?r det mo?jligt att en amato?rklubb i fotboll kan va?rva spelare utomlands i dagens fotbollsmarknad. Med utga?ngspunkt fra?n Charles E.

Sagan om de klanlösa : En studie av smÄ förlag och deras position pÄ den svenska fantastikmarknaden

The aim of this thesis is to study the market for fantastic fiction in Sweden, focusing on the minor publishers and their relationship with the three major publishing groups. The fantastic fiction in Swedish today are generally dominated by bestselling anglo-american authors, especially at the major publishers. The selection of fantastic fiction that is not originally in English and that diverges from the classic, epic high fantasy is often provided by minor publishers. By researching the range of fantastic fiction in Sweden today, and combining that research with qualitative interviews with informants from five minor publishers and Sweden's largest book shop for fantastic fiction, I wish to examine if the minor publishers provide an important alternative for Swedish readers of fantastic fiction. I also intend to investigate whether those publishers actively try to broaden the Swedish market and if they see themselves as a complement and an alternative rather than competing with the major publishers.This is a study in sociology of literature, focusing on a literary genre that is generally regarded as popular or trivial literature.