Sök:

Sökresultat:

94 Uppsatser om Flygplan - Sida 1 av 7

Designa för rörelse : En studie i accelerometerbaserade kontrollscheman

Det finns i dagsläget gott om spelplattformar med stöd för accelerometer.När spel skall utvecklas mot dessa spelplattformar så är det viktig att ställa frågorna. är det lämpligt att använda accelerometern? Vilka problem innebär det? Är andra alternativ mer lämpliga?I detta arbete behandlas spelet Flygplan. Är accelerometer en lämplig kontrolltyp till Flygplan eller är ett tangentbord mer lämpligt. För att få svar på frågorna utvecklades en prototyp av Flygplan med de två kontrolltyperna.

Industriellt köpbeteende vid köp av modifikationer av kommersiella flygplan

Forskningsproblemet i detta arbete är att karaktärisera industriellt köpbeteendet vid köp av modifikationer av kommersiella Flygplan. Industriellt köpbeteende är ett forskningsområde som har fått mycket uppmärksamhet då det kan användas till att öka kundnöjdheten och effektivisera värdeskapande aktiviteter.Branschexperter är enade om att Flygplansmarknaden kommer att öka och de uppskattar att mellan 27350 och 34000 nya Flygplan kommer att säljas de kommande 20 åren. När dessa nya Flygplan produceras kommer behovet att kunna modifiera existerande Flygplan att öka. Äldre Flygplan kan bland annat modifieras för att bli mer ekonomiska och öka kundupplevelsen i syfte att att konkurrera med nya Flygplan. De kan även modifieras om helt för att fylla andra syften än att frakta passagerare, till exempel frakta gods eller användas som övervakningsplan.Med en ökad kunskap om det industriella köpbeteendet vid köp av modifikationer av kommersiella Flygplan kan det användas fören ökad förståelse över hur marknaden ser ut och hur kunderna resonerar.

Sannolihetsbaserad modellering av flygplansdata -med fokus på ankomsttid.

Med Flightradar24:s realtidstjänst kan Flygplan över hela världenstuderas via dess position på en karta. För denna tjänst användsdata som kontinuerligt sänds ut av Flygplan i luften och innehållerparametrar som dess position, höjd, riktning och hastighet. Genomatt bearbeta och ta fram samband för sådant historiskt Flygplansdataundersöks i projektet om en sannolikhetsmodell överFlygplans förflyttning kan konstrueras. Modellen skall sedan implementerasi Flightradar24:s tjänst för att ta fram en beräknadankomsttid. Detta är intressant vid förseningar då den på förhandangivna ankomsttiden inte stämmer..

Sky Oculus- Autonomt spaningsflygplan.

Obemannade Flygplan har de senaste °aren varit en v¨axande bransch som hela tiden utvecklasoch nya anv¨andningsomr°aden tillkommer i och med att tekniken g°ar fram°at och priset ned. Ettintressant anv¨andningsomr°ade ¨ar ¨overvakning och spanningsuppdrag. Detta ¨ar en konceptstudiesom syftar till att presentera ett l¨onsamt och milj¨ov¨anligt alternativ till de helikoptrar som densvenska polisen anv¨ander men ¨aven f¨or andra civila till¨ampningar som ¨ar av intresse f¨or elbolagoch andra industrier. Resultatet ¨ar ett autonomt v¨atgasdrivet Flygplan som kommunicerar viamobiln¨aten och som kan styras med endast en laptop och en antenn. Flygplanet har en sp¨annviddp°a 10 m, en marschfart p°a 175 km/h och en r¨ackvidd p°a 473 km.

Mental arbetsbelastning : jämförelse av flygning under enmotorskedet med flygning under tvåmotorskedet

Som grund för denna uppsats ligger en tidigare undersökning med titeln Undersökning av mental arbetsbelastning under instrumentflygövningar (Andreas Johnsson, 2004). Denna uppsats utgör en fortsättning på ovan nämnda undersökning. Liksom i Johnssons (2004) undersökning har en subjektiv mätmetod baserad på en niogradig skala använts för att utvärdera svaren på den enkät som använts för att få fram data. I denna uppsats undersöktes samma kurs som i den tidigare undersökningen. Det vill säga studenterna i kurs 03:2 vid Trafikflyghögskolan, Lunds universitet.

Motorbyte

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Importgranskning av en Beech King Air 200

Det här examensarbetet gick ut på att förbereda en import av ett Flygplan av typen Beechcraft King Air 200. När ett Flygplan ska importeras och svenskregistreras för att användas till kommersiella operationer i Sverige måste intressenten gå igenom Flygplanets tekniska bakgrund. Den informationen är till för att försäkra intressenten som köpare och den svenska myndigheten Luftfartsstyrelsen om att planet har sköts väl och är i luftvärdigt skick. Utifrån nationella och internationella regelverk utformades en lista med krav som Luftfartstyrelsen i Sverige kräver att intressenten ska visa upp för att godkänna importen. Med denna lista som utgångs punkt samlades information in från berörda organisationer och företag, angående Flygplanets bakgrund.

Xelbow

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

SpeedCutBox 2.0

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Produktionsmetod Radarlåda

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Konstruktion av ett antennhus

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Konceptstudie av hydraulisk handpump

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Vatten Velociped Koncept

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

Enkel mätning av elongation vid dragprov

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

En fallstudie i platsbrist vid patientnära vårdutförd på Södertälje sjukhus

Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre Flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb.SE-KMI är ett äldre Flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. Idag möter sådana Flygplan stora problem runt om i världen och har svårt att konkurrera med de nyare varianterna. Anledningen till detta är att de har blivit alltmer oekonomiska och icke miljövänliga på grund av den höga bränsleförbrukningen och den ständiga prisökningen på bränslet. En annan faktor som gör situationen ännu svårare är tillgången på bränslet ( Avgas 100 LL ) både i Sverige och runt om i världen.För att man ska kunna hålla Flygplanet i drift, så anser man att den bästa lösningen är att byta motorn till en annan typ som ska gå på en typ av bränsle som är billigare, lätt åtkomligt samt har lägre bränsleförbrukning och miljövänligare.  Metoden som används i denna rapport har gått ut på att undersöka marknaden för att samla information om val av ny motor och att ta kontakt med berörda myndigheter för att kolla upp vad lagen säger, att jobba med dokumentationer och att ansöka om nya certifikat.

1 Nästa sida ->