Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Exponeringsängslan - Sida 1 av 1

T?nka, resonera och r?kna ? ett examensarbete om l?rares upplevelser av en ny undervisningsmodell i matematik.

Skolverket rapporterar att det finns en matematik?ngslan bland svenska elever och vi ser ocks? ett dalande resultat i den nya PISA-unders?kningen. Man kan fr?ga sig om detta har att g?ra med v?r statiska matematikundervisning i l?robok som tidigare forskning beskriver. Enligt kursplanen i matematik ska matematik?mnet vara en kreativ och reflekterande aktivitet som b?r diskuteras.

Glasklart? En kvantitativ studie om en inglasad exponerings påverkan på kunden

Shoplifting is a serious problem due to the fact that about 2 % of a retail store's turnaround dis-appears annually. This paper discusses the problem with shoplifting where a closed retail display of glass can prevent this kind of misbehavior. Hitherto the scientific research regarding how consumers react to a closed retail display is non-existing. With this in mind we want to investigate and enlighten the phenomenon regarding consumer behavior and product appreciation. The study is carried out at a retailer in the beauty industry in Sweden both in stores where the selection of perfumes have been displayed behind glass and in stores in which they have been displayed with open access.

Trådsmala och graciösa ?en studie om skyltdockor

Skyltdockor är ett exponeringsverktyg som har en lång historia inom klädsömnadsindustrin, en historia som genom decennierna förändrats och utvecklats för att attrahera konsumenterna på marknaden. Utseendet och skönhetsidealen som symboliseras har diskuterats och väcker idag, år 2012, stora debatter som är högaktuella.Syftet med forskningen är att studera den kvinnliga konsumentens associationer och attityd till skyltdockor på den svenska marknaden. Vi vill bidra till en ökad förståelse för marknadens attityder till skyltdockan ur ett företagsperspektiv, få en överblick över kommunikationskanalen och påvisa hur utformningen av skyltdockan ställs i relation till konsumentbeteendet.Forskningsfrågorna som behandlas i undersökningen är följande, hur ska skyltdockorna på den svenska marknaden utformas för att uppfattas som en effektiv exponerings- och kommunikationskanal. Vilka betydelsefulla argument är intressanta vid utformningen av en kvinnlig skyltdocka. Hur ska skyltdockan utformas för att attrahera den kvinnliga konsumenten och inge positiva associationer.