Sök:

Sökresultat:

32 Uppsatser om Alias - Sida 1 av 3

Anonymitet och YouTube : Konsekvenser för YouTube-användares kommentarer i och med minskad anonymitet

Denna studie undersöker hur minskad anonymitet kan förändra sättet människor skriver kommentarer på YouTube-videor. YouTube begärde nyligen att användarna skulle ange sina fullständiga namn. Användare är ännu inte skyldiga att ändra sitt användarnamn, men om de inte gör det ombes de att svara på varför de väljer att ha kvar sitt Alias. För att undersöka detta lät vi först användare svara på en enkät för att se vad de tycker om att vara anonym kontra att ge ut sitt riktiga namn, och om att ge sitt riktiga namn gör dem mer uppmärksamma kring deras sätt att kommentera på YouTube. Sedan, för att se vad som verkligen händer i kommentarsfälten, gick vi igenom ett antal kommentarer för att hitta mönster i hur ett Alias kontra ett riktigt namn relaterar till processen att skriva negativa kontra positiva kommentarer.

Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy

Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (Alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar.

Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy

Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (Alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar. Ännu mindre att man kan tjäna stora pengar på att spela. Utomlands är uppmärksamheten för Warcraft större.

CATIA V5 SOM KONCEPTGENERERINGSVERKTYG

Att ta fram en ny bilmodell är ett tidskrävande och omfattande arbete där många olika kunskapsområden måste samspela. En del i utvecklingsprocessen som får allt större betydelse är designarbetet. Om bilens utförande och design inte tilltalar konsumenterna innebär detta låga försäljningssiffror och därmed förlorade intäkter för företaget.Det huvudsakliga syftet med detta arbete är att grundligt undersöka om och hur CAD-programmet Catia V5 med modulen Imagine & Shape (IMA) skulle kunna användas på Volvo Car Corporations designavdelning (PVS). Syftet är också att granska vad en implementering av Catia V5 med IMA-modulen skulle innebära för produktutvecklingsprocessen, samt att undersöka vilka som skulle kunna använda sig av programmet. För att undersöka hur Catia V5:s IMA-modul skulle kunna fungera på PVS har vi i samarbete med designstuderande Pontus Ny modellerat en konceptbil, komplett med exteriör, instrumentpanel, mittkonsol, ratt, stolar, baksäte, fälgar och hjul.

Registerallokering med PBQP för en DSP

Irreguljära arkitekturer, så som Digitala Signal Processorer, utgör nya utmaningar vid konstruktionen av kompilatorer. I det här projektet undersöks PBQP, en alternativ algoritm till den traditionella grafallokeringen som ger större möjligheter att modellera komplexa begränsningar. Projektet har fokuserat på hur man modellerar Alias och parrelationer i teorin, samt vad som finns implementerat i dagsläget i kompilatorramverket LLVM. Det som framkommit är att stöd för par relationer saknas i LLVM i dagslaget och därför ges några förslag på hur man skulle kunna gå till väga föra att implementera dessa..

3d-animation i mörkrets tecken

Mitt projekt är en film i 3d med en skräckfylld underton som utspelas genom en fiktiv persons ögon där färden går genom en skog fram till vad som ser ut att vara en nedlagd fabrik. Men där tystheten från början råder visar sig både det ena och det andra utav märkligheter uppstå! Effekterna för den mörka upplevelsen är prioriterad framför en begriplig handling, och därför finns inga övertydliga budskap som underskattar betraktarens egna slutsatser av filmen. Filmen är ett experiment med 3d, postproduktion och ljud som visar en blandning av konkreta spänningsmoment och en morbid känsla av rå död!.

Design av jolleindragare

This project has been about making a design suggestion for a boat accessory that adjuststhe distance between a sail-or motorboat and the dinghy, which is connected by a rope inthe stern. Today this is all done by hand and can lead to problems when it comes tostressful situations such as harbors and narrow passages.A company called Sailsafe came up with the idea and the construction, which they alsohave tested. I found them through an acquaintance at Dacat AB where I did an internshipin the fall of 2010.Using sketching as the primary tool I?ve worked in an almost-real design project with theaim to develop my skills and give the company a relevant design suggestion. Dacat thenhelped me with a 3d model in Alias, which was printed in 3d and painted in thepaintworkshop at school..

3d-animation i mörkrets tecken

Mitt projekt är en film i 3d med en skräckfylld underton som utspelas genom en fiktiv persons ögon där färden går genom en skog fram till vad som ser ut att vara en nedlagd fabrik. Men där tystheten från början råder visar sig både det ena och det andra utav märkligheter uppstå! Effekterna för den mörka upplevelsen är prioriterad framför en begriplig handling, och därför finns inga övertydliga budskap som underskattar betraktarens egna slutsatser av filmen. Filmen är ett experiment med 3d, postproduktion och ljud som visar en blandning av konkreta spänningsmoment och en morbid känsla av rå död!.

Min musikaliska resa i Zarathustras religion

Current technology offers many possibilities for remotecommunication. Nevertheless, people with cognitive and communicativedisabilities have limited access to common communication technology like textmessaging via a mobile phone. This study is part of the project Text messagingwith picture symbols - a possibility for AAC users and people with cognitiveimpairments. Semi structured interviews were used to investigate three menand four women?s experiences of using Windows mobiles with adaptedfunctions for text messaging.

Utveckling av blodvagga

Ljungberg & Kögel AB är ett enmansföretag som specialiserat sig på blodprodukter för hela världsmarknaden. Idag har Ljungberg & Kögel ingen försäljning på den Amerikanska marknaden där det tappas 14.5 miljoner helblod varje år. Därför vill företaget undersöka möjligheterna att utveckla och lansera en ny blodvagga primärt avsedd för den amerikanska marknaden. I detta projekt har systematisk problemlösning används för att strukturera utvecklingen och dess faser. Projektet inleddes med informationsinsamling där konkurrentanalys, intervjuer och observationer gav en bas av kundbehov för produktutvecklingen.

BarnABC

This project is a learning CD-ROM production aimed at first-time parents. It is using both sound and images, moving as well as non-moving. The purpose of the production is to be an interesting alternative to traditional books. We have been looking at similar productions like drivers license educational CD-ROMs and encyclopedias for inspiration and ideas on how to proceed. In order to give the content some dynamics, we've also added the element of 3D-animated sequences.

BarnABC

This project is a learning CD-ROM production aimed at first-time parents. It is using both sound and images, moving as well as non-moving. The purpose of the production is to be an interesting alternative to traditional books. We have been looking at similar productions like drivers license educational CD-ROMs and encyclopedias for inspiration and ideas on how to proceed. In order to give the content some dynamics, we've also added the element of 3D-animated sequences. The application is supposed to be run as a simple executable file with flash embedded.

Sexuell perversion eller moralisk progresion? : En idéhistorisk studie i hur 1960-talets sexualpolitiska debatt manifesterade de sexuella avvikarnas beskaffenheter, och hur dessa perspektiv sedan avspeglade sig i SOU 1976:9.

The main purpose with this essay is to evaluate how the characters of the sexually deviated was discussed during the sexual political debate in the 1960s, and if those apprehensions were reflected in SOU 1976:9 concerning sexual abuse. Furthermore, my prime intention will be to compare the reconstructed historical context, Alias the sexual political debate, with the analyzed document, with the purpose to explicate why the anticipated political action weren?t sanctioned and implemented by the parliament. The analysis is carried out through a methodology that retrieves its primal premises from Quentin Skinners theories regarding the history of ideas. My most essential conclusions would be that there in fact existed an equivalence regarding the ideological framework between the radical axioms that was conceived during the sexual political debate and the stipulations that was formulated in the document.

Digital Storytelling

The purpose of this paper is to analyze and map out the cyber culture of the Internet and its all users, identity, design theories and services. How people communicate and how they build up their identities are some of the baselines. I will also discuss the important aspects of Interaction design and how this can be used in a Community for digital storytelling. The Internet, or new media, was founded in the 60?s by some great philosophers (McLuhan, Rheingold, Lambert and more). With influence from their books I will discuss and analyze what kind of media the Internet is and how it can be seen as extensions to our senses, as McLuhan claims.

Produktutformning av en ny snöskoter

Detta examensarbete är det avlutande momentet på civilingenjörsutbildningen Ergonomisk design och produktion vid Luleå tekniska universitet. Målet med projektet är att designa en helt ny skotermodell exteriört. Tyngdpunkten i projektet är utseendet men även andra aspekter behandlas, så som ergonomi, materialval och tekniska lösningar. En Internetbaserad enkätundersökning, marknadsundersökning samt systematisk problembehandling ligger till grund för designen av fyra grundkoncept. Dessa undersöks genom strukturerat konceptval samt samråd med uppdragsgivaren.

1 Nästa sida ->