Sök:

Sökresultat:

2482 Uppsatser om Word of mouth marketing - Sida 38 av 166

Uttalssvårigheter i svenska som andraspråk hos personer med thailändsks som primärspråk

The intention of this study is to compare difficulties of Swedish pronunciation of five  second-language learners with Thai as mother tongue. Thereafter make a comparison with previous research in pronunciation difficulties in people with the same primary language to see if the deviations are similar. I used both recorded material/recordings which I analyzed as well as experiences from pronunciation training that I observed at SFI. The pronunciation difficulties were documented and entered in tables. The recordings consist of 25 Swedish words and a text performed by five informants. In my study, you can distinguish a pattern in my five informants pronunciation difficulties complying with Bannert informants who also have Thai as primary language.

Sociala medier. En kvalitativ undersökning om sociala medier i Pr-verksamhet

This thesis was written by order of Rud Pedersen Public Affairs Company, a PR- consultancy firm located in Gothenburg. The assignment was to investigate social media in Pr- activities. The thesis is formed by three main categories:? What is social media?? Who are using social media?? How can you use social media in public relations?The information which is being presented in this thesis is based on academic reports, interviews and research on social media blogs and lectures. It is a qualitative approach since the purpose is to get a deeper understanding for the subject in question.

ICAs ?Mina varor? : framgångsrik ?one-to-one marketing??

?One-to-one marketing? är en marknadsföringsidé där relationen mellan kund och leverantör står i fokus. Den kunskap om en specifik kund som leverantören får via relationen kan användas för att utforma erbjudanden anpassade för just den kunden. Erbjudandena är ämnade att påverka relationen positivt och göra kunden lojal till leverantören. Nya tekniska hjälpmedel har medfört att information om kundens preferenser kan lagras och bearbetas för att därefter användas till att utforma dessaerbjudanden.

Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden ? En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future ? A study of students? purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin)Authors: Fabian Hamnqvist and Emma SvenssonBachelor?s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran NoghabaiAbstractThis paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. The company used as a practical example is a bookstore located on a university campus of Linköping University in Sweden. Data have been collected using a paper and pen survey of 200 students from Linköping University as well as conducting interviews with eight students and the Managing Director of the company in question.

Customer Relationship Management - hur tillämpas detta i företagen?

Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre.

"Varför kommer du inte tillbaka?" : En studie om avgörande faktorer latent lojala privatkunder (B2C) på ett stadshotell i en småstad

Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie där vi undersökt ett stadshotell i en mindre stad i Mellansverige. På hotellet har vi identifierat ett problem med latent lojala kunder, det vill säga kunder som är nöjda med sin vistelse och som sprider positiv word-of-mouth men väljer att inte återköpa, med andra ord, kommer kunderna inte att återkomma till hotellet. Studien har genomförts med hjälp av kvalitativa telefonintervjuer, med tolv utvalda latent lojala gäster från hotellet, där syftet var att undersöka samt förklara bakomliggande faktorer till latent lojala kunder. Centralt för lojala kunder är att de upplever ett unikt värde hos en leverantör, som inte andra leverantörer erbjuder. Utifrån fyra valkriterier: tekniska, ekonomiska, sociala och personliga har vi analyserat intervjupersonernas svar i vår empiriska studie.

Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv

Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. Här kan det ibland uppstå vissa spänningar. Utifrån två metaforer angrips problematiken de skilda synsätten och författarna diskuterar varför spänningarna kan uppstå, samt hur organisationen kan göra för att försöka undvika dem..

Utredningsregeln : en analys av betingandevillkoret

The most dominating type of company in Sweden is the small-sized business and it usually lacks its own marketing department. The purpose of this paper was to analyze several small Swedish businesses which are specialized in different sectors of the Mechanic/Technology industry but they are similar in terms of having niched products and they are leading companies in the world. The objective was to do research about how small businesses work with marketing despite its lack of resources and capital.This survey has shown that customer contacts, customer relationships and especially for those investigated companies, it was very important to focus on globalization and product development in order to build a Point of Difference..

Reklam i kostym : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av de köpta debatterna på Newsmill.se

The aim of this thesis was to explore and analyze the sponsored debates on Newsmill, so called seminars. How does the sponsor use Newsmills seminars for marketing purposes? Who is allowed to write in Newsmills seminars?To answer these questions we used both a quantitative survey and a qualitative survey.To examine how the sponsors use Newsmills seminars for marketing purposes we conducted a qualitative analysis which included three of the eleven seminars - a total of 26 articles. We examined how the sponsors conveyed the picture of themselves and if the written content in Newsmills seminars contained any hidden marketing. We could see that the sponsor has a great deal of influence on the seminars and also used them to market their brand with hybrid messages.

From Sea, Sun, Sand & Sex To Death, Disaster & Deprivation : - Etiska överväganden vid utformningen av marknadskommunikation för dark tourism företag

SammanfattningRubrikFrom Sea, Sand, Sun and Sex to Death, Disaster och Deprivation-etiska överväganden vid utformningen av marknadskommunikation för dark tourism företagProblemTurism är en marknad under kontant utveckling vilket leder till att nya nischer utvecklas inom branschen för att tillfredställa kunders ökade krav. En av dessa underkategorier är dark tourism. Denna företeelse grundar sig i ett intresse att besöka platser som varit med om katastrofer. Att kommersialisera och exploatera död är ett kontroversiellt område och av många anser att denna sorts turism är oetisk. Det gäller för företag som arbetar med dark tourism att utforma marknadskommunikation som inte uppfattas som felaktig i kunders ögon.

Kan företag kontrollera sitt varumärke online? : En kvalitativ studie om villkoren fo?r marknadskommunikation i sociala medier 

Purpose: This study aims to investigate the conditions that prevail when companies put their marketing in social media with the purpose of creating a perception of the risks and opportunities it brings to businesses and ultimately how it may affect the corporate image and identity.Theories: The basis of the problem area are presented through a theoretical framework with the purpose of highlighting the notions of social media, communi- cation, marketing communication, groundswell, corporate identity and image.Methodology: To investigate the research questions this study adopted a qualitative approach in which the authors study the properties of a phenomenon in order to seek a deeper understanding of the problems we have presented. There is an exploratory approach to knowledge and the authors have chosen to conduct qualitative research interviews based upon three themes: driving forces, challenges and impacts.Conclusion: The study revealed that traditional models of communication are no longer applicable in social media. Companies are up for a challenge and must clarify their sole purpose when establishing communication in the social landscape. The general motivation for marketing in social media is making profit, however, building relationships is not a natural motive for most companies. The risks companies expe- rience is the exposure caused by social media and the study also reveals that this fear is firmly attached to their lack of knowledge of these new channels of communicat- ion and their primary areas of use which indicates that skilled employees plays a vi- tal role with their use of social media in their communication process.

Konkurrensmedel i den nya ekonomin

Kotlers konkurrensmedelsmix utformades år 1960. Sedan dess har samhället förändrats från att vara ett industrisamhälle till ett värdesamhälle med nya marknadsplatser som t.ex. Internet. Detta nya samhälle har kommit att benämnas "den nya ekonomin". Konkurrensmedelsmixen är ett samlingsnamn för de konkurrensverktyg en marknadsförare kan använda sig av för att skilja sitt erbjudande från konkurrenternas erbjudanden.

Kunder lika lojala som fotbollssupportrar?! - En studie avseende hyperlojala fotbollssupportrars lojalitet applicerad på kommersiella företags marknadsföringsstrategi

As today, companies are facing an increasing competition; markets are expanding while customers are getting more informed and fastidious toward companies and their products. For this reason it is crucial for enterprises to create loyal customers, or at best hyper loyal customers. With today's prerequisite this creation is difficult and it is therefore of highly interest to examine possible and alternative ways for enterprises to attain this type of hyper loyal customer. In this thesis we have examine hyper loyal football supporters with the aim to identify mechanisms that create and characterize this type of loyalty. By means of a survey and a focus group we were able to identify six loyalty mechanisms; the ability to influence, vicarious achievement, self-esteem, group affiliation, family and social relations.

Att sälja ett beteende : En undersökning av en social marknadsföringskampanj

AbstractCommunication and information has become a large industry in today?s society. More and more organisations use these means as tools of influence. Non-profit organization?s campaigns, which aim to change a behavior, often have a political responsibility and it is therefore important that these are carefully planned and carried through.

Miljöcertifieringar i klädbranschen - En fallstudie av Polarn O. Pyrets ekologiskt certifierade kollektion

Vårt syfte med denna uppsats är att studera huruvida användandet av eco-marketing, med en miljöcertifiering, kan ha potential att stärka ett etablerat företags varumärkeslojalitet och på lång sikt dess varumärkeskapital. Med utgångspunkt i teorin om varumärkeskapital ämnar vi att titta på hur kunderna till vårt fallföretag, Polarn O. Pyret, uppfattar deras användning av miljöcertifieringar. Den metod vi använt oss av i uppsatsen är abduktiv då vi, med utgångspunkt både i teorin och i Samhällsdebatten, studerar hur kunderna uppfattar användningen av eco-marketing med miljöcertifieringar. Vi har genomfört en kvalitativ studie där vi intervjuat fokusgrupper och genomfört en intervju med en PR-konsult.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->