Sök:

Sökresultat:

2482 Uppsatser om Word of mouth marketing - Sida 30 av 166

Mycket väsen för ingenting?: En experimentell studie i hur marknadsföring och kändisskap påverkar attityder och intentioner till skönlitterära författare som varumärken.

This study views literary authors as brands and their books as products. The essay examines if different marketing activities will influence attitudes and intentions towards these brands, depending on how famous the author is and how much knowledge the consumer possess about the product category. The theory, which the hypotheses are based upon, mainly consists of research about culture, brands, attitudes and intentions. The study is quantitative and has an experimental design consisting of different written scenarios. These scenarios are based on background information about a fictive fiction author and type of marketing campaign.

Krisberedskap i grundskolan : perspektiv på krishantering

A crisis is something that can happen to all of us in an unexpected situation, and the school should be prepared in a way that is the best way to handle a situation with a wide foundation through a crisis plan. On a well-defined way, you should have a developed and relevant emergency plan. Defining the word crisis can be difficult, it is an individual interpretation, and to get found out what the word stands for and it have to be discussed. The two selected schools that I have chosen to interview have discussed the understanding of the word crisis in able to get what the word means for them. The two selected schools have come to the conclusion that a crisis is something that creates disturbances for people or a person concerned to the everyday way of living.

Varför ger våra givare?: en fallstudie om ideella
hjälporganisationers kartläggning av givare och deras motiv

The purpose of this thesis is to illustrate how non-profit organizations map the market of potential donors and how they apply their knowledge about the motives of the potential donors. The case-study of Church of Sweden Aid shows how a Swedish non-profit organization applies this in the daily work. In its strategic marketing the organization actively use marketing surveys in different forms. By employing an analyst Church of Sweden Aid has a possibility to make another step forward in order to understand its donor market and to adjust its strategic marketing plan to it. Church of Sweden Aid says that they don?t work with the donor?s motives.

Sociala medier : Ett relationsbyggande verktyg?

Den rådande trenden är att vi blir alltmer uppkopplade mot Internet och sociala medier. Vi kommunicerar med varandra snabbare och flitigare. Via sociala medier kan företag nå en allt större publik. Främjar sociala medier relationen mellan företag och kund eller gör de mer skada än nytta?.

eWOMs påverkan vid val av resmål : Den digitala världens påverkan i valet av resmål genom spridning av tidigare erfarenheter

Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att undersöka hur eWOM (Electronic Word-of- mouth), det elektroniska sättet att sprida information samt erfarenheter av ett resmål via internet, påverkar oss som individer vid val av ett resmål.Genom användandet av kvalitativa intervjuer, enkätundersökning samt litteraturstudier inom ämnet har författarna för denna uppsats undersökt användandet av eWOM utifrån tre punkter:Hur stor påverkan eWOM har på en individ vid val av resmål,När använder sig individen av eWOM samtVilken slags information inhämtar individen med hjälp av eWOM. Efter utförandet av intervjuerna, så väl som enkätundersökningen, kom författarna till denna uppsats fram till slutsatsen att hur personer använder sig av samt sprider eWOM beror helt och hållet på vem man är som person, dock finns eWOM med genom hela beslutsprocessen vid val av ett resmål på ett eller annat sätt. Den information som respondenterna av de kvalitativa intervjuer samt enkätundersökning tog mest till sig samt det som de ansåg var viktigt, var kommentarer om tidigare erfarenheter samt åsikter kring de resmål respondenterna söker information om..

Kundomdömens effekt på konsumenters val av återförsäljare : En kvalitativ studie om kundomdömen på svenska prisjämförelsetjänster betydelse för valet av återförsäljare på Internet

Bakgrund: E-handelsmarknaden är ständigt växande och människors konsumtionsbeteende har under senare år förändrats. Traditionellt sett är Word-of-mouth en starkt bidragande orsak till konsumenters köpbeslut och idag förekommer också WOM på Internet (eWOM). En typ av eWOM är kundomdömen på prisjämförelsetjänster och då förekomsten av dessa ständigt ökar är det intressant att undersöka hur dessa kan tänkas påverka konsumenter i deras köpbeslut. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka om och hur kundomdömen av återförsäljare på svenska prisjämförelsetjänster på Internet påverkar andra konsumenters val av återförsäljare. Genomförande: Denna studie genomförs genom insamling av kvalitativ data, dels genom fokusgrupper, dels genom intervjuer med representanter från svenska prisjämförelsetjänster.Resultat: Studien visar att kundomdömen har betydelse för konsumenters val av återförsäljare på Internet.

Social marketing ? vad utmärker en framgångsrik social marketing kampanj?

Social Marketing kampanjer syftar till att genomföra en beteendeförändring hos allmänheten genom användning av olika typer av informationskampanjer.Syftet med denna studie är att ta fram en modell med hjälp av en sammanställd litteraturgenomgång inom social marketing och genom denna sammanställning se vad som utmärker en framgångsrik och en mindre framgångsrik social marketing kampanj. Studien baseras på en kvalitativ undersökning. Det har genomförts en intervju med respektive representant för Rosa Bandet-kampanjen och Mustaschkampen samt en granskning av tidigare datainsamling. Kampanjerna är utformade efter liknande strategier och mål vilket gör att kampanjerna är lika när det kommer till utformningen. Trots att utformningen av de båda kampanjerna är lika har mottagningen av respektive kampanj sett väldigt olika ut.Utifrån studiens resultat kan man utläsa att Mustaschkampens utförande av kampanjen innehåller ett antal bristande val vilket har bidragit till att genomslagskraften sett olika ut för de båda kampanjerna.

Pedagogers arbete med problemlösning : i förskolan

Syfte: Syfte med uppsatsen är att öka vår kunskap om product displacement samt att utreda den påverkan product displacement har på mottagaren sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Pararellt undersöks om fenomenet kan vara en fördel eller nackdel i marknadskommunikationen. Utgångspunkten i utredningen är att varumärkesinnehavare själva använder sig av product displacement.Metod: Denna studie har genomförts med en kvalitativ metod och induktiv ansats. Metodvalet har sin utgångspunkt i den bristande teorin då fenomenet product displacement är ett nytt begrepp sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Undersökningen bygger på tjugo kvalitativa intervjuer med mottagare av product displacement samt två respondenter med yrkesanknytning inom marknadsföring.Avgränsningar: Denna uppsats behandlar endast product displacements effekter på mottagaren som i vårt fall är begränsat till studenter i ålder 20-25 år.

I huvudet på framtidens konsumenter. En studie om negativ kategorisering av konsumenter och sökords potential som marknadsföringsredskap.

This thesis examines effects that occur when consumers are placed in a negative category by the sender in an internet marketing context. The effects studied are attitude towards the ad, attitude towards the media, sense of being monitored and sense of being categorized. The authors argue that consumers will become increasingly aware of the fundamentals of internet marketing and how advertisements online are being directed towards them. Consumers will thus, to a larger extent than today, analyze advertisements and how they have been individually categorized by the sender. This will affect the way advertisements are perceived.

Drömmar med vingesus : - en undersökning av gymnasisters förståelse av äldre ord i Luciasången

This thesis work involves a quantitative study concerning secondary school students' understanding of older Swedish words in the lyrics in the Lucia song written by Elmfors way back in 1919th. The text has some old words and phrases that today's high school students do not really understand. The study includes surveys of two different classes in high school, a theoretical and a practical program. In some cases students can understand words by the context, but previous research shows results in general weakness in students' existing vocabulary. According to previous research, this is due, inter alia, that young people read and write less today.The results of all students are totally 38%, where the theoretical program has a slightly higher performance.

Listen To The World 2009 : Att gestalta kärnvärden

Kan jag med design skapa en helhet för evenemanget som speglar Växjömed närområde som värd både gentemot beställare och användare, genomatt i projektet använda design och event marketing som verktyg för attgestalta dess kärnvärden för CoMA/Växjö för festivalen World New MusicDays 2009..

Affärsmodeller och Strategier i Apples Appstore

Apple has since their launch of the Iphone series created a billion dollar business with the market place Appstore. Third-party apps have disrupted the mobile industry, attracted a high number of developers and set the standard for the industry. Despite success, this market has yet not been the topic of any academic study, a fact that makes this thesis important. Under the assumption that apps can be regarded as a service, traditional service marketing theories have been applied with the research goal to map existing business models, evaluate revenue potential and understand best practices of marketing techniques. A series of qualitative interviews with representatives from the difference business models, backed by secondary data describing the domain shows how the Appstore has evolved over time and which marketing practices that appear successful.

Den enda rätta demokratin : en idéanalys av gymnasielitteratur och dess beskrivning av demokratibegreppet

The right kind of democracy ? an ideology analysis of school literatures description of the term democracy.Writers: Fredrik Hedlund & Mattias AhlqvistDemocracy is today a word and a concept that in many ways is taken for granted and almost never is reflected on. The concept democracy is also considered as an essential issue in the swedish school system, both regarding the way the education should be managed and also as a part of the students democratic schooling ? all according to the comprehensive document Läroplanen för de frivilliga skolformerna (Lpf94).The main purpose of this paper is to investigate how swedish literature in political and social science talks about and looks upon democracy ? what do the books say it means?The materials we have chosen for this report are the books Zigma and Forum. As metod we are using a textual ideology analysis in which we have created three dimensions ? meaning/associations, criticism of democracy, and demos/citizenship.

Word of Mouth - En studie i konsumenters kommunikation varandra emellan i samband med ett köp

Den här fallstudien syftar till öka kunskapen om hur Stena Line kan förbättra service genom lärandet från en e-learning utbildning samt om personalen har ett behov av uppföljning, och i så fall hur den ska utformas. Vi ville även öka vår kunskap om hur Stena Line kan förändra de anställdas beteenden med hjälp av e-learning och vilka förutsättningar som krävs för att personalen ska bli motiverade till att förändra sitt beteende.Fallstudien har genomförts genom metodkombination. Tillvägagångssättet har varit att inledningsvis dela ut en enkät, kvantitativ metod, för att skapa oss en uppfattning om arbetsplatsen. Därefter genomfördes semistrukturerade person-, och gruppintervjuer med ett strategiskt urval, kvalitativ metod, med en intervjuguide som utformats med hänsyn tagen till enkätens resultat. Det kvalitativa tillvägagångssättet har varit vår huvudsakliga metod.Vi har kommit fram till att hur utbildningen presenteras är viktigt för hur den mottas hos anställda, vilket i sin tur påverkar resultatet av utbildningen.

?Jag har inte fattat att det gällde biblioteket? : en utvärdering av marknadsföringskampanjen ?Låna dig rik? i Kalmar

The purpose of this bachelor?s thesis is to evaluate how the marketing campaign ?Låna dig rik? has been received by the residents of Kalmar. A series of questions are asked: was the campaign noticed by the residents of Kalmar? Through which marketing channels has it been noticed? Is the residents? opinion of the library in line with the marketing message? Is the campaign moving in the desired direction?The study was done through a questionnaire that was handed out to a number of people in Kalmar. The residents were asked to answer if they had noticed the campaign, where they had noticed it and what their opinion of the library was.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->