Sök:

Sökresultat:

495 Uppsatser om Webb magazines - Sida 2 av 33

Intranät 2 : 0

Den här uppsatsen redogör för en studie om hur intranät används i organisationerna Ericsson och KPMG och hur intranätets möjligheter att stödja organisationens verksamhet förändras i en Webb 2.0 miljö. Syftet med studien var att underlätta olika organisationers överväganden om att ta till sig och använda sig av en Webb 2.0 standard i deras intranät. Studien består av en teoretisk referensram som sedan kopplas ihop med de intervjuer vi genomfört som mynnar ut i olika förslag på hur intranätet kan förbättras med Webb 2.0. Den teoretiska referensramen behandlar litteratur och artiklar inom området intranät och Webb 2.0. Vi kom bland annat fram till i vår studie att båda dessa organisationers intranät knappt eller inte alls stödjer den tvärfunktionella kommunikation och sökningar på intranätet gav ofta alldeles för många träffar som resulterade i att personalen inte alltid fick tag i det material de var ute efter och vi visade på hur Webb 2.0 kan lösa många av de här problemen..

Riktiga män äter kött och kvinnor äter inte alls : En kvalitativ bildanalys av omslagen på sex olika livsstilsmagasin för män respektive kvinnor.

This study was a qualitative analysis of the covers of six lifestyle magazines, three addressed to women and three addressed to men. We have studied the cover photographs, the teasers and their relations. The purpose of this study was to answer the questions: According to the magazines, what are male interests and what are typical female interests? Who is the ideal man and who is the ideal woman? Is there a certain way you need to look to be able to be on a magazine cover? And how often do the magazines encourage you to consume? The study was based on thirty covers, five from each magazine. The Swedish magazines are VeckoRevyn, Amelia, Damernas Värld, King of Sweden, Café and the American version of GQ. We?ve used semiotics and rhetorical methods to analyze the material.

"Alkohol är ett gift" eller "festa rätt" : En undersökning om vad ungdomstidningar förmedlar om alkohol och narkotika

The purpose of this essay was to examine what consequenses of alcohol and narcotics that youth magazines describe and how the user and addict is described. My porpose was also to examine what situations the magazines claim that alcohol and narcotics are related to.The questions for my studie was:1. How is an alcoholic/drug addict /user described in youth magazines?2. What situations are related to alcohol/narcotics in youth magazines?3.

"De skulle väl aldrig ställa en ful kille där" : Unga män om mansbilden i Vecko Revyn och Cosmopolitan

Our study aims to discover how young men aged 15-19 perceive the image of men in women?s magazines. To do this we let eight young men read the two women?s magazines most read by young women their own age, Vecko Revyn and Cosmopolitan. We want to find whether they consider this image to be representative of their own reality.

När dagstidningar gör tv : En studie av hur svenska dagstidningar använder webb-tv i fråga om innehåll, form och produktionsvillkor.

Syftet med uppsatsen var att undersöka hur svenska dagstidningar använder mediekanalen webb-tv i sitt redaktionella utbud på webben. I undersökningens första del kartlade jag vilka svenska dagstidningar som har webb-tv och om de producerar materialet själva. I den andra delen gjorde jag en närmare studie av de strategiskt valda dagstidningarna Barometern, Dagens Nyheter, Norrbottens Kuriren, Ulricehamns Tidning och Vestmanlands Läns Tidning. Jag undersökte deras webb-tv i fråga om innehåll, form och produktionsvillkor för att ta reda på varför deras webb-tv blir som den blir. I den första delen gjorde jag, under vecka 14 2009, en kvantitativ analys av alla svenska dagstidningar som finns representerade på webben.

Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm

In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. Finally, Web-TV is discussed how the commercial on Web-TV could be developed to be as responsive as possible regarding the consumers..

Könsligt minne : Ett kvalitativt receptions- och minneskvasiexperiment med killar och tjejer

The purpose of this study was to see if there are any differences between high school girls and boy?s reception ability and memory after reading two Swedish lifestyle magazines.9 boys and 9 girls from ages 17-18 were chosen to participate in the study. They were placed in a room one by one where they had to read one women?s magazine (Cosmopolitan) and one men?s magazine (Café). They did not know this was a memory and reception test until after they finished their reading.With help from former reception studies and the magazines, questions were selected so the interviews would give as much information as possible.The study gave some unexpected results, for example both genders seemed to remember numbers very well even if they didn?t remember the article itself.

Webb-TV - journalistik tillgänglig för alla? : En studie kring användningen av webb-TV

Denna uppsats är baserad på en kvalitativ studie, ur ett journalistiskt perspektiv, kring hur användare och avsändare kan använda sig av tekniken webb-TV som finns idag. Hur kan intressenterna bäst nyttja tekniken och hur ser framtiden ut? Syftet med denna uppsats var att få reda på hur användare och avsändare anser att de kan använda sig av webb-TV. Uppsatsen har teoretisk utgångspunkt i bland annat Hvitfelt, Picard och Alströms tankegångar och grundar sig på intervjuer med sex stycken avsändare samt tre stycken användare av mediet. För att pröva den kvalitativa undersökningens resultat har även en enkätundersökning genomförts i en klass med journalistikstuderande på högskolenivå.

Att läsa mellan raderna : En studie i grafiska elements roll som identitetsbärare på magasinomslag.

Hard competition amongst the editorial world of magazines today has led to increased differentiation of the content as well as the visual communication. In this study, the graphic elements of the magazine cover was analyzed to establish how the magazines character is being conveyed by the cover design. In a case study the covers of the Swedish publications of fashion magazine BON and ELLE was semantically analyzed.The conclusion was made that the logotype plays the biggest part in conveying the magazine?s character. Secondly, the front cover headlines shape and size matter a great deal for the overall impression.

Kärlek ? hetare än någonsin : En studie av förändringen i Fridas sex- och kärleksrapportering mellan år 1991 och 2012

In Swedish shops today there are a lot of magazines aimed at teenagers, which fight for young girls? attention. These teenage-magazines are one of the most important sources for young girls to get information about sex and love-relationships; therefor it?s important how these magazines portray it. We have examined how the magazine Frida has portrayed sex and love-relationships from 1991 until today. The way sex and love-relationships are portrayed in Frida?s articles affect the young readers in their process of building an identity. Using a combined rhetoric- and discourse analysis we found that the main focus in Frida is for the reader to have a love-relationship with a guy, instead of a physical sex-relationship.

"Gör om min tråkiga rullstol" : Framställningen och förekomsten av hbt-personer, invandrare och personer med funktionshinder i livsstilsmagasin

The purpose of this thesis was to study how four swedish lifestyle magazines: Veckorevyn and Cosmopolitan for women, King and Café for men, represent three groups of people and how often these people appear in the magazines. These groups are HBT, homosexuals, bisexuals and transsexuals, disabled and immigrants. The years we studied were 2007 and 2008.Our main questions were: How often do the three groups appear in the four magazines? How are the groups represented? In order to answer these questions we used a qualitative analysis. We used tools from semiotics, narratology and discourse.

En vältränad och hälsosam kropp - eller bara en täckmantel för vad det egentligen handlar om? : En innehållsanalys av träningstidningarna Body och Fitness

The aim with this Essay is to examine the two most read magazines in Sweden covering the areas of exercising, fitness, bodybuilding, diets and ?wellness? ?Fitness and Body. Fitness?s target group is predominantly woman, while Body is almost exclusively read by men. The analysis is first done quantitatively, by systematically categorising the contents of the magazines.

Tillgänglighet och användbarhet på webb-tv för synskadade : En studie om vilka problem som kan uppstå för synskadade användare på webb-tv

Idag är internet ett av de mest använda medieverktyg som bör finnas tillgängligt för alla människor, även personer med funktionsnedsättningar. Målet med denna uppsats är att undersöka om webb-tv på internet är tillgängligt för användare med funktionsnedsättning, särskilt synskadade. Två stora webb-tv-plattformar SVT Play och TV4 Play undersöks i denna uppsats för att veta om webb-tv på internet är något som är tillgängligt för synskadade användare. För att webbplatser ska vara så tillgängliga och användbara som möjligt för personer med synskador bör de följa riktlinjer som WCAG 2.0 och ISO 9241-11.För denna uppsats har det använts skrivbordsundersökningar och fallundersökningar. Två olika typer av fallundersökningar användes i denna uppsats, enkäter och observationer.

Intranät ? Igår, idag och imorgon På vilket sätt kan organisationer skapa affärsnytta med Webb 2.0 lösningar i sina intranät?

Intranät är idag verklighet för många organisationer. Dessa system växte fram någon gång under 90-talet och finns idag i nästan alla större organisationer. Dessa system har dock inte utvecklats i samma takt som Internet. Det beror på att intranät är mer kontrollerade och inte utvecklas naturligt utan beslut ifrån organisationens ledning. Samtidigt växer Webb 2.0 sig starkt på Internet.

Ka?ta tjejer och Ka?rria?rsmammor - kvinnan ska vara allt : En kvalitativ studie om hur kvinnan skildras i magasinen Cosmopolitan och Slitz

Every day readers of magazines receive advice on how their life is expected to be. Magazines write about what to wear, who you should be dating and where you should work. People are social beings and are affected on what they read, hear and see. In that way media is one of the main channels which defines people and draws examples on for example how a "normal" woman should be.This essay dealt with several questions: how women are described in Swedish women magazine Cosmopolitan and men ?s magazine Slitz and how they are differ from each other.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->