
Sökresultat:
265 Uppsatser om Warehouse simulator - Sida 4 av 18
Elever som inte når målen i de samhällsorienterande ämnena : Orsaker och insatser i grundskolans tidigare åldrar
The purpose of this study was to investigate the association between physical activity and perceived stress, energy and musculoskeletal disorders among office-workers and warehouse-workers and also to see if there were any differences depending on work-place and gender. The method that was used to collect data was three different validated questionnaires that measured stress and energy (the Stress-Energy questionnaire), musculoskeletal disorders (intensity and localization of pain, a Pain Drawing questionnaire with a VAS-scale) and physical activity (IPAQ ? the short version). Eighty-eight workers participated in the study. Forty-seven of them were office-workers and forty-one were warehouse-workers.
Datorsimulering av gruvlastare för funktionell testning
I denna rapport presenteras hur en simulatorlösning för funktionstestning av en gruvmaskin har tagits fram. Arbetet har skett i Atlas Copcos regi och består av tre delar: kartläggning i form av intervjuer, utvärdering av befintliga simulatoralternativ och slutligen val och implementation av lösning. Resultatet visar på en konceptuell prototyp, där en gruvmaskin visualiseras i en 3D-miljö tillsammans med en virtuell gruvgång. Detta möjliggör bland annat testning av autonom navigering, alltså att en gruvmaskin självständigt styr utifrån avläsning av tunnelväggar med hjälp av laser. Samtidigt tillåter lösningen också att kontrollvärden från olika sensorer, såsom vinkelgivare, kan hämtas ut ur simuleringen..
I'm SALSA How are you?
Genom vår undersökning ville vi ta reda på om SALSA, Vodafones data warehouse tillgodoser användarnas informationsbehov. Som stöd för vår analys jämförde vi befintliga teorier inom områdena information samt data warehouse, med tillämpning i verkligheten genom vårt referensföretag. Undersökningen har utförts genom skriftliga intervjuer samt enkäter, där två olika undersökningsgrupper ingått. Den ena gruppen har utgjorts av SALSAs utvecklare och den andra av SALSAs användare. Den hypotes som vi arbetat med är "SALSA tillgodoser användarnas informationsbehov" med underfrågorna "Vilka krav kan användarna rimligen ställa på SALSA?", "Vilken information saknar användarna att få fram från SALSA?", "Vilka förslag på förbättringar gällande SALSA har användarna?" samt "Räcker användarforum för att framföra användarnas synpunkter på SALSA?".
Insatsens akustik och dess påverkan på hörapparatens förstärkning
The earmould acoustics affect the amplification that the hearing aid is programmed to give to its user. It is therefore important that the choices made for the earmould are correctly done. One choice is regarding the shape of the soundbore that affects the frequency response of the hearing aid above a certain cut-off frequency. The purpose of this project was to measure the frequency response when altering the shape of the soundbore in the earmould. Additionally, the aim was to examine how the frequency response is affected when the shape of the soundbore is not set or is not possible to set in the software when programming the hearing aid.
I'm SALSA How are you?
Genom vår undersökning ville vi ta reda på om SALSA, Vodafones data warehouse
tillgodoser användarnas informationsbehov. Som stöd för vår analys jämförde vi
befintliga teorier inom områdena information samt data warehouse, med
tillämpning i verkligheten genom vårt referensföretag. Undersökningen har
utförts genom skriftliga intervjuer samt enkäter, där två olika
undersökningsgrupper ingått. Den ena gruppen har utgjorts av SALSAs utvecklare
och den andra av SALSAs användare.
Den hypotes som vi arbetat med är "SALSA tillgodoser användarnas
informationsbehov" med underfrågorna "Vilka krav kan användarna rimligen ställa
på SALSA?", "Vilken information saknar användarna att få fram från SALSA?",
"Vilka förslag på förbättringar gällande SALSA har användarna?" samt "Räcker
användarforum för att framföra användarnas synpunkter på SALSA?".
Då vi analyserat och bearbetat materialet från enkätundersökningen samt
besvarat våra frågeställningar, har vi verifierat vår hypotes.
Visualisering för spelbaserat lärande
Denna underso?kande designstudie utforskar hur visuellt material till en simulator kan komma att se ut och hur va?gen fram till det fa?rdiga designen kan se ut. Simulatorn som sta?r i centrum fo?r just denna studie kallas fo?r Simulerade Provokationer (SimProv) och har la?rarstudenter som huvudsaklig ma?lgrupp. I SimProv kan la?rarstudenten som anva?ndare va?lja mellan fyra olika handlingar i en klassrumssituation.
Samband mellan fysisk aktivitet och självskattad stress, energi och muskelbesvär hos anställda med ett rörligt respektive ett stillasittande arbete.
The purpose of this study was to investigate the association between physical activity and perceived stress, energy and musculoskeletal disorders among office-workers and warehouse-workers and also to see if there were any differences depending on work-place and gender. The method that was used to collect data was three different validated questionnaires that measured stress and energy (the Stress-Energy questionnaire), musculoskeletal disorders (intensity and localization of pain, a Pain Drawing questionnaire with a VAS-scale) and physical activity (IPAQ ? the short version). Eighty-eight workers participated in the study. Forty-seven of them were office-workers and forty-one were warehouse-workers.
Ökat beslutsunderlag tack vare data warehouse/business intelligence
Arbetet beskriver ett systemutvecklingsarbete som innehåller kravfångst, analys och design av en data warehouse/business intelligencelösning till Svenska bordtennisförbundet. Svenska bordtennisförbundet/SBTF/ behöver utöka sitt beslutsunderlag för att kunna fatta strategiska beslut. SBTF behöver även få bättre kontroll på sin verksamhet för att kunna sätta, utvärdera och följa upp mål. SBTF önskar lösa detta genom att skapa ett data warehouse till vilket data från de olika systemen laddas för att därefter kunna presenteras för användarna genom business intelligence. I kravspecifikationen framkom att klubbarnas medlemsregister, alla tävlingsspelare, all träningsstatistik och de matcher som spelats i Sverige sedan 2011 var det dataunderlag som skulle ingå i ett data warehouse.
Styrning av artikelplacering i lager
This thesis deals with the field of warehouse management, focusing on frequency control of stock. The purpose of the thesis is to reduce the warehouse staff mileage by placing an article based on its number of picks, i.e. how frequently it gets picked. In order to achieve relevant results the following four questions have been answered in the thesis: How should the articles be placed with regard to the picking frequency?Which factors, if any, needs to be addressed beyond the picking frequency when articles are placed based on frequency?Can the present picking system be improved?Is frequency placement with regard to the picking frequency profitable to implement for the company?The thesis is based on literature studies and on the data that has been collected from the company?s business system.
Utveckling av OBD-II-gränssnitt för fjärrdiagnostik av fordon
This Master Thesis documents the development of an On Board Diagnosis (OBD-II) interface for remote diagnosis of vehicles. The Master Thesis is part of a project at the company Wayfinder Systems in Lund. The purpose of this thesis was to design a scantool that communicates with a vehicle through its OBD-II port using relevant standards. In order to make the OBD-II interface development easier, a car simulator was first built. Both the car simulator and the OBD-II interface were implemented using a linux computer running a C-program with serial communication with an external electrical interface.
Hur lagerhanteringssystem och artikelidentifiering kan bidra till logistisk effektivitet : En fallstudie på Nefab i Runemo
Warehouses are a key aspect of modern supply chains and play a vital role in the success or failure of businesses today. Figures from the USA indicate that the capital- and operating costs of warehouses represent about 22 % of a company?s logistics costs while figures from Europe indicate 25 % (Baker & Canessa, 2009). Because warehousing is such an important function within a company, the authors chose to focus on this in their thesis. The purpose of this thesis has been to examine the significance of a Warehouse Management System (WMS) and item identification with attention to logistic efficiency.
Analys av tidsåtgång vid montering av aggregat på Haldex Barnes Hydraules
Haldex Barnes Hydraulics (HBH) is a company which produces hydraulic aggregates for use in forklifts, construction equipment, and trucks. The last two years the company has expanded. This has lead to an insufficient production of aggregates. Thus wishes HBH to increase their production without making to large investments.This report includes a now-state analysis of the problems and where they are. From this a further analysis of possible improvements are made.HBH works mainly with assembling and this is made manually.
Effekter av en pedagogiskt förbättrad vr-simulator för ortopedisk kirurgi. : Experimentell validering av lärande, minne och hågkomst under och efter kirurgisk simulatorträning
En simulator ger inte bara möjligheten att efterlikna verkligheten, den kan också förbättra och förstärka viktig information för den som tränar. Inom medicinsk simulatorutveckling är strävan efter att efterlikna verkligheten till fullo mycket stark och de möjligheter tekniken ger har i stort förbisetts. I denna studie lades fokus på de två förbisedda områdena pedagogisk förstärkning och spatial kognition. I en experimentell studie undersöktes effekter av införandet av ett visuellt pedagogiskt verktyg (förstärkande hjälplinjer) under träning i en vr-simulator för ortopedisk kirurgi. De erhållna resultaten sattes också i relation till deltagarnas spatiala förmåga.24 läkarstudenter genomgick en timmes introduktion och träning följt av eftertest både direkt efter träning och en respektive två veckor efter träning.
Implementering av Patientsimulator för Anestesimaskiner
In order to facilitate testing of anesthesia machines a patient simulator has been required by Maquet Critical Care AB. A patient simulator has been developed to reduce expensive and time consuming animal experiments and temporary lab arrangements. The patient simulator has been developed and designed to simulate human lungs with regards to anesthetic uptake, production of carbon dioxide and heating and moisturizing exhaled air.The system comprises a container and a test lung to simulate the volume and the dynamic of the human lung. The simulation of uptake of anesthetics has been implemented by pumping a fraction of the gas from the container through a bypass circuit with an active charcoal filter that adsorbs volatile anesthetics. The flow through the bypass circuit is generated by a pump and is controlled by a linear valve.The resulting performance of the patient simulator has fulfilled the requirements.
Data warehouse-system i drift : u+D943ppföljningsstudie av levererad nytta och värde
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..